Design
Přihlásit pro přidání komentáře
xxc
a tiež na neho nikdy nezabudneme 😄
empeso
To nemohlo vypadat jako normální pickup ani kdyby chtěli.
Vzhled cybertrucku je v podstatě dán (odvážným ale správným) rozhodnutím nestavět okolo endoskeletonu (rámu), ale uvnitř exoskeletonu.
Z toho plyne volba použité oceli, a ta kterou v Tesle zvolili zase umožňuje pouze tvarování ohraňovacím lisem.
Kromě vzhledu a velmi okrajově aerodynamiky nemá klasická karoserie oproti exoskeletonu žádnou další funkci. Naopak nákladů při vývoji a zavádění výroby přidává hodně, a samozřejmě zdražuje každý vyrobený kus.
Takže dává smysl na ten skeleton už nic nevěšet a nesnažit se to pak lícovat a lakovat. Zvlášť v případě Tesly, kde to ten dojem spíš kazí.
Akorát až doteď myšlenka "a potřebujeme vlastně mít na autě karoserii?" asi fakt nikoho ani nenapadla.
Vzhled cybertrucku je v podstatě dán (odvážným ale správným) rozhodnutím nestavět okolo endoskeletonu (rámu), ale uvnitř exoskeletonu.
Z toho plyne volba použité oceli, a ta kterou v Tesle zvolili zase umožňuje pouze tvarování ohraňovacím lisem.
Kromě vzhledu a velmi okrajově aerodynamiky nemá klasická karoserie oproti exoskeletonu žádnou další funkci. Naopak nákladů při vývoji a zavádění výroby přidává hodně, a samozřejmě zdražuje každý vyrobený kus.
Takže dává smysl na ten skeleton už nic nevěšet a nesnažit se to pak lícovat a lakovat. Zvlášť v případě Tesly, kde to ten dojem spíš kazí.
Akorát až doteď myšlenka "a potřebujeme vlastně mít na autě karoserii?" asi fakt nikoho ani nenapadla.
Mluvíš nějakým cizím jazykem …………..
Toto není web o průmyslovém designu …
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Toto není web o průmyslovém designu …
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
a) Aerodynamika není okrajová
b) Karosérie má hodně funkcí, jejichž splnění není nic jednoduchého (vytváří prostor, ve kterém řada lidí tráví hodně času [e.g. prostor, uspořádání, umístění sedadel, ergonomie kontrolních a ovládacích prvků, a mnoho dalšího]), bezpečnost, funkčnost jednotlivých částí karosérie (zasklení, dveře, ochrana proti hluku, topení, větrání a opět spousta dalšího) a tak bych mohl pokračovat.
Vaše úvahy o endoskeletonu a exoskeletonu jsou jistě validní, ale navýsost teoretické. Praxe klade na tvorbu karosérie a její design mnohem více požadavků, něž kolik jich Tesla v případě CT splnila.
Nebudu zde tvrdit, že mi výsledek designové práce tesla týmu připadá hnusný. Vážně mají jednotliví členové lidské společnosti mnoho různých představ o tom, co je hezké a přitažlivé. Někomu "stačí" prostá funkčnost, a prostě funkční řešení pokládá za nejlepší. Jiní mají další potřeby, čistě funkční výrobek jim nepřilne k srdci.
Co si však troufnu tvrdit ohledně CT, je to, že existuje společenská poptávka po naprosto netradičních řešeních, v nichž se část populace doslova vidí. A to dovedu pochopit, unitární řešení, tak častá v designu současných aut, nutně musí části společnosti přijít jako omezování možnosti volby. Takže vlastně není proč protestovat proti "odvaze" Tesly.
Že bude CT předmětem módního obdivovaní a předvádění se bez ohhledu na skutečné kvality (či spíše nekvality) jeho designu, je však také nesporné. Zatím nemám nejmenší důvod nazývat CT ikonou, nebo snad budoucí ikonou. To si vážně nezaslouží. Kvality designu nejsou jen v tom, že je dané řešení jednoduché, snadno zapamatovatelné nebo že odporuje obecnému vkusu. Estetika je věda, má dlouhý a složitý vývoj a přespřílišné zjednodušení tvarosloví bez respektu k funkci je jen módou, nikoliv kvalitou. Platí pro architekturu, design i uměleckou tvorbu vůbec.
b) Karosérie má hodně funkcí, jejichž splnění není nic jednoduchého (vytváří prostor, ve kterém řada lidí tráví hodně času [e.g. prostor, uspořádání, umístění sedadel, ergonomie kontrolních a ovládacích prvků, a mnoho dalšího]), bezpečnost, funkčnost jednotlivých částí karosérie (zasklení, dveře, ochrana proti hluku, topení, větrání a opět spousta dalšího) a tak bych mohl pokračovat.
Vaše úvahy o endoskeletonu a exoskeletonu jsou jistě validní, ale navýsost teoretické. Praxe klade na tvorbu karosérie a její design mnohem více požadavků, něž kolik jich Tesla v případě CT splnila.
Nebudu zde tvrdit, že mi výsledek designové práce tesla týmu připadá hnusný. Vážně mají jednotliví členové lidské společnosti mnoho různých představ o tom, co je hezké a přitažlivé. Někomu "stačí" prostá funkčnost, a prostě funkční řešení pokládá za nejlepší. Jiní mají další potřeby, čistě funkční výrobek jim nepřilne k srdci.
Co si však troufnu tvrdit ohledně CT, je to, že existuje společenská poptávka po naprosto netradičních řešeních, v nichž se část populace doslova vidí. A to dovedu pochopit, unitární řešení, tak častá v designu současných aut, nutně musí části společnosti přijít jako omezování možnosti volby. Takže vlastně není proč protestovat proti "odvaze" Tesly.
Že bude CT předmětem módního obdivovaní a předvádění se bez ohhledu na skutečné kvality (či spíše nekvality) jeho designu, je však také nesporné. Zatím nemám nejmenší důvod nazývat CT ikonou, nebo snad budoucí ikonou. To si vážně nezaslouží. Kvality designu nejsou jen v tom, že je dané řešení jednoduché, snadno zapamatovatelné nebo že odporuje obecnému vkusu. Estetika je věda, má dlouhý a složitý vývoj a přespřílišné zjednodušení tvarosloví bez respektu k funkci je jen módou, nikoliv kvalitou. Platí pro architekturu, design i uměleckou tvorbu vůbec.
> a) Aerodynamika není okrajová
O tom žádná. Jde o aerodynamický přínos karoserie z panelů oproti holému exoskeletonu -- a ten je okrajový.
> [e.g. prostor, uspořádání, umístění sedadel, ergonomie kontrolních a ovládacích prvků, a mnoho dalšího]), bezpečnost, funkčnost jednotlivých částí karosérie (zasklení, dveře, ochrana proti hluku, topení, větrání a opět spousta dalšího)
Ano, proto je na autě karoserie. O tom přece nediskutujeme.
Mně přijde zajímavý, že exoskeleton tyto funkce taky zastane, a zároveň elegantně sprovodí ze světa spoustu problémů dnešních aut.
O tom žádná. Jde o aerodynamický přínos karoserie z panelů oproti holému exoskeletonu -- a ten je okrajový.
> [e.g. prostor, uspořádání, umístění sedadel, ergonomie kontrolních a ovládacích prvků, a mnoho dalšího]), bezpečnost, funkčnost jednotlivých částí karosérie (zasklení, dveře, ochrana proti hluku, topení, větrání a opět spousta dalšího)
Ano, proto je na autě karoserie. O tom přece nediskutujeme.
Mně přijde zajímavý, že exoskeleton tyto funkce taky zastane, a zároveň elegantně sprovodí ze světa spoustu problémů dnešních aut.
To muselo dát práce (ta úvaha), a přitom....
přitom měl původně Cybertruck vypadat úplně jinak: https😐/www.auto.cz/…e-nakresy-131563
přitom měl původně Cybertruck vypadat úplně jinak: https😐/www.auto.cz/…e-nakresy-131563
> To muselo dát práce (ta úvaha)
No ona naštěstí není z mé hlavy, sepsat co už někdo chytřejší vymyslel už tolik nezabere...
Jo, tuhle skicu si pamatuju. Ale není od nikoho z Tesly, takže bych neřekl že "takhle měl CT vypadat". Spíš si to tak jenom někdo vysnil na Twitteru
No ona naštěstí není z mé hlavy, sepsat co už někdo chytřejší vymyslel už tolik nezabere...
Jo, tuhle skicu si pamatuju. Ale není od nikoho z Tesly, takže bych neřekl že "takhle měl CT vypadat". Spíš si to tak jenom někdo vysnil na Twitteru
Člověče máš pravdu, doteď jsem žil v tom, co naznačoval nadpis toho článku - že to byl původní návrh z Tesly. V tom případě se omlouvám a beru zpět.
KANKUNEN
stejný matroš jako kolega od BMW, který si plete játro a ledvinu.
Však neřekl nic špatného. Ani nic o tom, že je to hezké auto. Perfektnost pojímá z úplně jiného pohledu, což je zjevně mimo tvé chápání. A já ho, naopak, chápu velmi dobře. Tak jako se nemusí každému líbit třeba Hotel Thermal, OD Kotva nebo funkcionalistické stavby, z pohledu designu a architektury po odborné stránce jsou naprosto dokonalé.
_Karel_
"Ten design je perfektní. Proč? Protože se stal ikonickým"
"A proč se stal ikonickým? Protože je perfektní"
Bravo designérům, co umí o designu mluvit, jako svého času "mistr slova" Kabaň.
"A proč se stal ikonickým? Protože je perfektní"
Bravo designérům, co umí o designu mluvit, jako svého času "mistr slova" Kabaň.
ProchyToman
Renault byl taky vzdycky takovej kosoctverec k hov*nu, tak chapu tu honitbu nad ikonickym cvicenim a zastavenim se, nad brutalnim a limitem a ja nevim co vsecko je tahle nadprirozena vec. Je to uz trochu takova sekta bych rekl. Staci volit kvetnata slova v rozhovoru. Nemusis mit nic, i holou vyliždíru, jen nam nasypej a budes s nama a patrit k nam.
DonVito
Oba designove smery se mi libi.
Renault ma design propracovanejsi, vic na efekt.
Podle me je Renault v designu (jak uz to tak byva u Francouzu) spicka.
Modely Captur, Clio, Megane (ktery se mi libi asi nejvic) jsou navic skutecne originalni.
Tesla je hodne podrizena aerodynamice a jednoduchosti a v pripade CT taky technologii.
Coz je dotazene, opet u CT, do extremu a skutecne z nej dela ikonu. :yes:
Renault ma design propracovanejsi, vic na efekt.
Podle me je Renault v designu (jak uz to tak byva u Francouzu) spicka.
Modely Captur, Clio, Megane (ktery se mi libi asi nejvic) jsou navic skutecne originalni.
Tesla je hodne podrizena aerodynamice a jednoduchosti a v pripade CT taky technologii.
Coz je dotazene, opet u CT, do extremu a skutecne z nej dela ikonu. :yes:
Arese
...ale v této podobě to ani nebude možné vyrábět, protože ty hrany by každého chodce přefikly vejpůl i při malém nárazu! 😒] 😒] 😒]
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tesla je založena na dotacích také, bez dotací by jim zazvonil umíráček.
Vyslání astronautů nyní stojí se Space-X o 1/3 méně než z Ruska(Kazachstánu).
Buď si jist, že si z rozdílu Elon pořádně odkrojí, má na to právo ale je hloupé, velmi hloupé tvrdit😒br /> " jejichž vize není stoprocentně založená jen na generování zisku"
Vize je kam chceš své podnikání dotáhnout. Mám takový pocit, že BMW, MB, VW a ostatní automobilky jsou zaměřené jenom na zisk. Space-X je pro Muska cesta, jak dostat lidi na jiné planety a zmenšit riziko vymizení lidského druhu. Tesla by svými produkty měla přispět k méně ekologicky zatěžující, efektivnější a bezpečnější dopravě. Moc se o tom nemluví, ale cílem není náhrada aut na petrolej auty na baterky, ale efektivní přeprava roboticky řízenými vozy. Chápu že je to "noční můra" pro některé lidi, kteří jsou zaměstnaní v autoprůmyslu nebo jsou nějak závislí na stávajícím systému dopravy. Neříkám, že je to jediná a dobrá cesta, ale jediné co je jisté je, že se lidský svět mění. Náš místní majitel strojírenské továrničky právě vyměnil svůj Mercedes třídy S za jiné S, ale od Tesly.
ale dotovat StBakoj linku na toustovej chleba, aby pak moh skoupit konkurenci a dalsi pekarny pozavirat, to je mozny snad jenom u nas
jo StBak babis byl u te "hodne" StB, on neudaval, on jen hlasil s kym se styka, to je podle nej prece normalni, aspon takhle nejak to tvrdi.
Těch 100 miliard je odsu😜 https😐/vedavyzkum.cz/…y-vloni-rekordni .
Teď zrovna funguju na vysoké škole a vidím na co se tyhle peníze používají ...
tvuj sef asi neni premier, kterej zavadi StBacke smirovaci metody do bezneho zivota jako soucasnej vrchni StBak bures, kterej se navic spojil s dalsim komunistickym StBakem falmerem...
ja zas delam ve vlastni soukromy firme, a taky vidim, na co jdou penize na vyvoj a novy zarizeni a vysledek musi bejt videt, i kdyz ne vse dopadne. kazdopadne z rozpoctu ani koruna a to ani odpocty