Automobilka Chrysler, nyní součást italsko-americké skupiny Fiat Chrysler Automobiles (FCA), patří spolu s firmami General Motors a Ford do proslulé "velké trojky" amerických výrobců automobilů.
ale bohužel doba slávy Fiatu v Evropě a Chrysleru v USA je ta tam.
Teď se sčuchnou s PSA a budou se bratříškovat s Opelem, kusem podobně zkomírajícího GM.
To bude slepenec :no:
Dodge vedle Nissanu, Fiat Mitsubishi pažout citrón Sopel omg!
Re: Sergio obě automobilky zachránil před bankrotem
Sergio hlavně přivedl značku Chrysler k úapdku, 3 prodanvé modely, reálně 2, nebot Voyager je jen jiná výbava Pacificy s jinými nárazníky a k tomu 9 let (výávojoě 11 let) starý Chrysler 300, ještě z vývoje Cerberus/DaimlerChrysler s pár retušemi.....
Prodeje jsou rok od roku menší a jsou stínem toho, co se prodávalo ještě kolem roku 2005 nebo v 90 let, kdy nabídka čítala legendární modely Stratus/Sebring, 300M/300C, Crossfire, Aspen, Concorde/LHS, PTCruiser, Neon, Viper atd
fantastické firmy. Tak krásně se to čte. Když člověk vidí ty blitky, co se dneska vyrábějí...
Já osobně si myslím, že Chrysler nabídl i první opravdu funkční a fungující klimatizaci. Ty věci od Packardu ze začátu 40s byly v podstatě domontovávaný a zabraly skoro kufr. I Caddy si na tom vylámal zuby. Takže klimu v autech de facto doopravdy rozjel Chrysler někdy v půlce padesátek.
doba uz dnes proste tymto slavnym znackam nepraje.... vid aj saab lancia fiat alfa pontiac rover a mnohi dalsi.... dnes frcia uz bezpohlavne elektrokusky od nikoho pre nikoho... doba sa zmenila .. historia znacky.. legendarne motory ci technologicke vychytavky podvozka su uz dnednym modernym lavorukym ludom na dve veci.. ako toto dnes uz nejakeho 20 rocneho ITckara nezaujima ani 20 rocnu studentku ... oni chcu uz hlavne jazdit zadara ( elektro ich v tomto perfektne oblbuje ) .... pohlad na auta sa u dnesnych ludi uz zmenil..... a tak sa nemozeme divit ze legendarne automobilky zijuce nadalej z aut vyrabajucich podla "povodnej receptury" to uz maju nahnute ( a niektore su uz aj v automobilovom nebi ).
mne sa od chrysleru paci MPV pacifica ... v sucasnosti mozno jedno najuzasnejsie MPVecko svojej triedy ak nie celkovo ... ale co z toho ze... ked cela znacka je uz v .......
40s, 50s ,60s ,70s, 80s, 90s, vynecháno?
Skutečně?
Doba ploutví a monster před ropnou krizí...vám nestojí za to?
Dovolit si takovouhle upocenou galerii pod článkem o historii jednoho z největších koncernů v dějinách aut...prostě vynechat několik desítek let...vlastně celou historii kromě začátku a konce
Skončit Airflowem (do 1937) a pak přeskočit snad 80 let (z těch 95ti co se slaví) a zabít to uslintanou Pacificou (2.gen. z Galerky začala 2017), sorry ale to dokáže jen lempl. Takhle pracuje lempl.
Těšil jsem se na V8mičky a ploutvonožce!
Ale jen seno. Seno!!!! :no:
edit. Ták už to chápu. Grafici a editoři byli zaměstnáni famózními momentkami angličáku z dalšího článku, Márova veledíla o velkolepé show na Slovakiaringu :-[]:-!
No jo, ale co současnost?! Zastarávající, či přímo staré modely, nabídky ořezaná na pouhé dva (2!) modely, žádná informace o novinkách, a to dokonce ani o SUV. Kromě to, osobní zkušenost s tehdy novým DARTem v letech 1990-1991: to auto nemělo jeden jediný týden bez poruchy! A to ještě bylo normální auto- minimum elektroniky.
Zpět do současnosti: i když je 300C pořád sexy, jde o model připravený v době spolupráce s Mercedesem, tedy z noku 2005!!! Pacificu je možno považovat za docela nové auto, 2017, ale tím současná nabídka Chrysleru končí. Tomu se říká záchrana před bankrotem? Ani náhodou! Přitom FIAT nedal od spojení s Chryslerem ani náznak toho, jak bude značka dále rozvíjena. Finance chybí na všech frontách: nové modely, moderní výbava, výrobní technologie, zde všude se čas v Chrysleru zastavil. Chevy i Ford se po krizi 2009 celkem postavily na nohy, Chrysler vypadá jako v kómatu. Vlastně jen žije z peněz vydělávajícího Jeepu. Co bude letos, co b ude příští rok? A co bude, až se Fiat spojí s PSA-Opelem? Bude tahle slavná značka, dříve pilíř amerického automobilového průmyslu opravdu zachráněna? Škoda, že se autor článku nepokusil zjistit nějaké nové zprávy...
JJ to tříkilo je horší než rok 2005. Povětšinou je to W210ka masařka, co začala 1995. Na druhou stranu je to hodně hodně dobrej základ.
Jinak 100% souhlas. :yes:
Z Mercedesu jen tam jen přední a zadní nápúrava a část platformy, jinak už nic.
Převodovky už jsou ZF, motory jsou vlastní Pentastar 3,6 a 5,7 HEMI, pro trhy Austrálie a arábie ještě 6,4 HEMI jako SRT8.
Interiér už nemá s jedničkovým 300C nic společného, žel je to s mírnými změnami to samé od 2011. V podstatě si nemá cenu to kupovat nové, nedostatnee nic navíc, stačí 2015 rok a máte tam na pár detailů to samé co v 2020.