Elektromobily
Je to doba nástupu elektricky dotačního neomarxizmu. :no: :no:
Tam ani dotacia nepomoze, ked stoji 82 000 € a aj keby dali dotaciu 8 000 €, aj tak je to nic 😄
Je to přece tak jednoduché - dotace nefungují? Tož zvedneme výši dotací 😁 😁 😁
Vždyť peníze se přece rodí "samorozplozováním" na rotačkách tiskáren, ne?
Vždyť peníze se přece rodí "samorozplozováním" na rotačkách tiskáren, ne?
Spočítej si, kolik dotace v Německu je (doteď 6000) a k tomu pokutu započtenou dávno v ceně spalovákku. Cca dalších 5-6 v této třídě.
Pak zjistíš, že nepomáhá ani 12.
A taky, že plkáš o něčen, co nejsi schopen posoudit.
Pak zjistíš, že nepomáhá ani 12.
A taky, že plkáš o něčen, co nejsi schopen posoudit.
Problem EQC, e-tronu a i-Pace je ten, ze dotacni programy u nas i v DE jsou zastropovane. U nas mohla pravnicka osoba ziskat az 400000 CZK ale jen pro automobil s maximalni cenou 1500000 CZK (podle posledniho platneho programu)
I novy dotacni program v Nemecku vyhlaseny minuly tyden bude pro vozidla do ceny 40000 EUR.
Rekl bych ze vseobecne problem vsech tri vyse uvedenych modelu je jejich absolutne spatne pojeti koncepce elektromobility. Audi a MB vychazeji ze spalovacich modelu a to je vzdy spatne. Timto nemohou nikdy konkurovat Tesle S nebo X, oba modely jsou naprosto jinde a dnesni zakaznik elektromobilu se stale rekrutuje z rad technologickych nadsencu a ti tyto nedostatky neodpousteji.
I novy dotacni program v Nemecku vyhlaseny minuly tyden bude pro vozidla do ceny 40000 EUR.
Rekl bych ze vseobecne problem vsech tri vyse uvedenych modelu je jejich absolutne spatne pojeti koncepce elektromobility. Audi a MB vychazeji ze spalovacich modelu a to je vzdy spatne. Timto nemohou nikdy konkurovat Tesle S nebo X, oba modely jsou naprosto jinde a dnesni zakaznik elektromobilu se stale rekrutuje z rad technologickych nadsencu a ti tyto nedostatky neodpousteji.
Nemohou konkurovat Tesle? E-Tron, I-Pace i EQC se prodávají lépe než Tesla X.
https😐/carsalesbase.com/…20-q1-large-suv/
https😐/carsalesbase.com/…ized-crossovers/
https😐/carsalesbase.com/…20-q1-large-suv/
https😐/carsalesbase.com/…ized-crossovers/
Nám to budou tlačit a pořád nám to budou a pořád nám to budou tlačit.
Prodá se toho pomalu desítky až stovky kusů ročně, ale pořád všude budeme číst, jak jedině tohle je správné. Redakce auto se mění pomalu na elektroauto, neustále nám podsouvají, jaký je to rozmach, jak se to lepší....ale ono se to ne a ne pořád chytit, co? A ti co se chytili jsou stejně ve většině ovlivněni tou propagací.
Prodá se toho pomalu desítky až stovky kusů ročně, ale pořád všude budeme číst, jak jedině tohle je správné. Redakce auto se mění pomalu na elektroauto, neustále nám podsouvají, jaký je to rozmach, jak se to lepší....ale ono se to ne a ne pořád chytit, co? A ti co se chytili jsou stejně ve většině ovlivněni tou propagací.
https😐/cleantechnica.com/…research-part-1/
Je tohle propagace, nebo fakta?
Treba ze se za poslednich vice nez pet let zvysoval dojezd EV prumerne o 17% rocne... :yes😒br />
Pri stagnaci, nebo poklesu ceny.
Je tohle propagace, nebo fakta?
Treba ze se za poslednich vice nez pet let zvysoval dojezd EV prumerne o 17% rocne... :yes😒br />
Pri stagnaci, nebo poklesu ceny.
A kolik lidi si toho medveda mohlo dovolit ?
Ani dnes všichni nejezdí v nových mercedesech... Nových modelů potká člověk jen pár. Ale o to nešlo. Je to jednoduchý, ovšem působivý design. A třeba právě elektrické vozítko z článku má z vnějšku s mercedesem společnou snad jen tu třícípou hvězdu.
Přemýšlel bych (bez hvězdy), jestli je to francouzské nebo spíš korejské auto. A to je, myslím si, chyba. Chápu, že asijské trhy jsou důležité, ale nemá podle mě smysl tyto trhy oslovovat tím, že auta budou vypadat takřka stejně jako domácí produkce.
Lidé často chtějí něco jiného, než mají ostatní v ulici a určitá osobitost a jinakost, kterou se pak snaží výrobci kopírovat, je přesně to, co říká, že je automobilka na špici. Kdo by kopíroval tento Mercedes EQC? Osobně bych se z těch oblin a spleti křivek vrátil k trochu rovnějším tvarům. Neříkám, že to má být nějaká krabice, ale je to podle mě poměrně široké pole, jak design pojmout. A také není nutné podléhat technologiím. Např. ledková světla umožňují podstatně tenčí světlomet. Výsledek je, že to vede na jakési úzké štěrbiny a auta se tím víc podobají. Jsou ale úzká světla vždy nutná? Světla jsou "oči" toho auta.
No a nakonec šlo i o srovnání nastupující doby elektrické s čistokrevnou dobou spalovací, ke které se ta fotka váže.
Přemýšlel bych (bez hvězdy), jestli je to francouzské nebo spíš korejské auto. A to je, myslím si, chyba. Chápu, že asijské trhy jsou důležité, ale nemá podle mě smysl tyto trhy oslovovat tím, že auta budou vypadat takřka stejně jako domácí produkce.
Lidé často chtějí něco jiného, než mají ostatní v ulici a určitá osobitost a jinakost, kterou se pak snaží výrobci kopírovat, je přesně to, co říká, že je automobilka na špici. Kdo by kopíroval tento Mercedes EQC? Osobně bych se z těch oblin a spleti křivek vrátil k trochu rovnějším tvarům. Neříkám, že to má být nějaká krabice, ale je to podle mě poměrně široké pole, jak design pojmout. A také není nutné podléhat technologiím. Např. ledková světla umožňují podstatně tenčí světlomet. Výsledek je, že to vede na jakési úzké štěrbiny a auta se tím víc podobají. Jsou ale úzká světla vždy nutná? Světla jsou "oči" toho auta.
No a nakonec šlo i o srovnání nastupující doby elektrické s čistokrevnou dobou spalovací, ke které se ta fotka váže.
Už nemůžu vystát tohle pitomé nepravdu konstatující a rádoby pokrokové ejchuchu.
To jen od reality odtržená prasata u koryt v Bruselu nám chtějí něco diktovat.
Automobilky jsou slabé - divím se, že si nedupnou. Aby si ten xindl nahoře uvědomil, kdo je živí. Jestli po staletí budovaný evropský průmysl, nebo pár usmrkanců, kterejm se v pátek nechce do školy.
To jen od reality odtržená prasata u koryt v Bruselu nám chtějí něco diktovat.
Automobilky jsou slabé - divím se, že si nedupnou. Aby si ten xindl nahoře uvědomil, kdo je živí. Jestli po staletí budovaný evropský průmysl, nebo pár usmrkanců, kterejm se v pátek nechce do školy.
nechápu, kdo Mercedesu nakukal, že elektromobil musí vypadat nějak jinak než obyčejné auto. Vždyť je to škaredé.
Další věcí je to, že je to pomalé (Vmax 180? 0-100 5,1s?), uvnitř je to stísněné, nelze za to dát přívěs. Dojezdem také neexceluje. Záruka na baterii také nic moc (160t km vs. 240t km u Tesly). A to je ještě otázka jak dlouhou záruku dávají v Mercedesu na elektromotor (v Tesla 240t km).
A navíc - chybí tomu to, co nabízí Tesla. U Tesly je možné provádět upgrady auta - jak baterie, tak řídících systémů. U Tesly, jsou značkové nabíječky, neustálá aktualizace jejich umístění a obsazenosti v navigaci. U Tesly je pořád vývoj, který se dostane i do již prodaných vozů.
Další věcí je to, že je to pomalé (Vmax 180? 0-100 5,1s?), uvnitř je to stísněné, nelze za to dát přívěs. Dojezdem také neexceluje. Záruka na baterii také nic moc (160t km vs. 240t km u Tesly). A to je ještě otázka jak dlouhou záruku dávají v Mercedesu na elektromotor (v Tesla 240t km).
A navíc - chybí tomu to, co nabízí Tesla. U Tesly je možné provádět upgrady auta - jak baterie, tak řídících systémů. U Tesly, jsou značkové nabíječky, neustálá aktualizace jejich umístění a obsazenosti v navigaci. U Tesly je pořád vývoj, který se dostane i do již prodaných vozů.
Přívěs za to dát lze. 1500 kg.
To je právě ten rozdíl mezi Teslou a ostatními značkami. Ti jen vyrábí auto na baterky. Tesla vyvíjí systém elektrické mobility. Není to jen o samotných autech. Jenže ostatní výrobci umí právě jen vyrábět auta, a tohle chce komplexní změnu myšlení. Od vývoje, výroby, přes používání až po další využití po "dojetí". Druhá věc je, že Muskovi a Tesle se podařilo vyvolat ten potřebný "cool" efekt, který posouvá Teslu výše, než by provedením nebo kvalitou zasluhovala. Tak trošku efekt Apple. Tesla je svým způsobem životní styl, což ostatním značkám chybí.
Takže nemusí být dokonalá, luxusní, prémiová nebo nejvýkonnější, a přesto bude mít náskok před ostatními.
Takže nemusí být dokonalá, luxusní, prémiová nebo nejvýkonnější, a přesto bude mít náskok před ostatními.
Tak nějak máš dneska v hodně věcech pravdu.
Pomalé...je to v pohodě 5.1 na sto i když jsou rychlejší.
To nebude důvod.
Ale jinak máš pravdu - takhle prostě lidi, co kupujou EV přemejšlej a na ně mají cílit, ptz ten klasickej zákazník MB si to stejně nekoupí.
To nebude důvod.
Ale jinak máš pravdu - takhle prostě lidi, co kupujou EV přemejšlej a na ně mají cílit, ptz ten klasickej zákazník MB si to stejně nekoupí.
Je to tak.
A melo by zaznit nahlas a zretelne, ze EQC je pouze hodne upraveny GLC a tudiz oproti opravdovym EV jako Tesla nebo Jaguar je to az trapny. Ale udajne je nejtissi, tak aspon neco.
Ale co, je to prvni vlastovka, vsak mercedes urcite prijde i s dobrym EV, ta stdie limuziny to uz byla jina pecka, akorat to bude asi za cenu Maybacha. Ale proc ne, mercedes tu klientelu prece ma a urcite nejaci Skovi lide kludne vezmou EVcko, kdyz za neco bude stat
A melo by zaznit nahlas a zretelne, ze EQC je pouze hodne upraveny GLC a tudiz oproti opravdovym EV jako Tesla nebo Jaguar je to az trapny. Ale udajne je nejtissi, tak aspon neco.
Ale co, je to prvni vlastovka, vsak mercedes urcite prijde i s dobrym EV, ta stdie limuziny to uz byla jina pecka, akorat to bude asi za cenu Maybacha. Ale proc ne, mercedes tu klientelu prece ma a urcite nejaci Skovi lide kludne vezmou EVcko, kdyz za neco bude stat
Ano, Tesla to dodělává za provozu
Což se už o ostatních výrobcích zdaleka říci nedá. A to se nemusíme bavit ani o pro ně stále tak neprobádaných elektrických autech.
No tak třeba VW by bylo úplně šťastné, kdyby to mohlo ladit za provozu. Jejich elektrošuplíky stojí nehnutě po tisících na letišti u Drážďan 😉
jo to je něco, co nepochopím. Mají auto, které je online připojené k serverům automobilky a neumí na ně doručit nejen aktualizaci, ale ani výzvu uživateli "Vážený zákazníku, bla bla bla, s politováním, bla bla bla, zastavte se v servisu bla bla bla", ale musí to obesílat poštou.
Tam je problem, ze nekdo prisel s uzasnym napadem, ze vyvoj se da externi firme, ktera to udela levneji - asi dobra prezentace. Vsichni zatleskali, rozdali si premie jak usetrili a ted cumi s otevrenou hubou, jakej je to pruser. Zajimave, jak se tohle opakuje ve firmach a porad porad dokola.
mě třeba neskutečně štve, že nynější auta zastarávají i tím, že se provozovatel služby třetí strany rozhodne změnit protokol. Spotify, Youtube a co já vím co ještě. Nebo se změní např. konektor pro propojení s telefonem. "Staré" automobilky resp. jejich prodejci Vám řeknou "tohle od Vás za 150 vykoupíme, a tady si můžete koupit nové za mega". Tesla? Bezplatný update na cestě.
Štve Vás v autě pomalý infotainment? "Stará" automobilka Vám doporučí se s tím smířit, nebo koupit nové auto. Tesla? Nabídne upgrade HW (pravda, nevím, jestli pro každý model).
Chcípne Vám 60kWh baterka v Tesle? Tu již nevyrábíme, nejmenší je 90kWh, cena za díl nižší než za tu 60kWh před 10 lety. Chcípne Vám baterka v Mercedesu? Hádám, že si můžete koupit jedině úplně tu samou, jako tam byla. Chcete lepší? Kupte si nové auto.
Štve Vás v autě pomalý infotainment? "Stará" automobilka Vám doporučí se s tím smířit, nebo koupit nové auto. Tesla? Nabídne upgrade HW (pravda, nevím, jestli pro každý model).
Chcípne Vám 60kWh baterka v Tesle? Tu již nevyrábíme, nejmenší je 90kWh, cena za díl nižší než za tu 60kWh před 10 lety. Chcípne Vám baterka v Mercedesu? Hádám, že si můžete koupit jedině úplně tu samou, jako tam byla. Chcete lepší? Kupte si nové auto.
tak si nekupi kockopsa s tazkymi baterkami mizernym dojazdom a bezpohlavnym dizajnom... podobne aj i-pace.. dalsi prepadak... a ja sa vobec nedivim... ked za podobne prachy su uz skutocne luxusne auta a nie taketo predrazene el. spotrebice s vizazou udenej makrely...
Alektroauta se rozšíří masivně, až se bude dát koupit elektrokompakt za cenu kompaktů jako druhý auto do práce a na nákup. Ale mít Elektro za 2 Mega, to už si fakt člověk rozmysli :yes:
Co ale nelze tolerovat, je nejhorší využití prostoru, které si lze představit.
Tak málo místa a stísněnost na všech sedadlech by čekal málokdo.
E-tron, postavený na vysoce modifikované platformě z Q5 a Q7, EQC s upravenou platformou z GLC jsou, doufejme dočasná řešení, než vivinou novou čistě pro EV.
Ale ani to nemusí být nějak spásné řešení, když se podíváme na hrůzu ID.3, kde toho místa opravdu není jako v Passatu, jak slibovali...
Velký průlom má v tomto být řešení Lucidu, kde bude místa požehnaně, hlavně díky radikálnímu zeštíhlení a zmenšení battery packu. Navíc chtějí výrobu navýšit až na 370k aut ročně a mít ještě SUV, blázni...
V USA je navíc ještě Tesla, Takže tam to takto drahá EV z Evropy budou mít těžké.
je to drahé
je to elektrické
nikdo normální to nechce
CO je to?
Je to úsvit nadcházející elektrodebility 😁 😁
Stávající situace mi "poněkud velmi" připomíná jeden z obrázků Vladimíra Renčína, na němž jsou zachyceni dva papaláši, koukající z okna na zaplněné náměstí - a jeden ku druhému vece "problém je v tom, pane kolego, že zatímco LID buduje rozvinutou socialistickou společnost a neochvějně kráčí vpřed, LIDI nám na to zvysoka serou
Nahraďte slovo socialismus slovem elektromobilita - a máte exaktní popis dnešního stavu