Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodeje Mercedesu EQC jsou prý za očekáváním. Výrobce s hodnocením čeká

David Bureš David Bureš 9. 6. 2020 • 14:20
43
54
Zobrazit náhledy (43)
Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz zahájil expanzi své elektrické rodiny EQ středně velkým SUV EQC. Po prvních měsících prodeje ale zaznívají hlasy, že zájem o vůz je zatím minimální.

Doba elektrická je tady, nabídka elektromobilů se postupně rozšiřuje a jejich prodeje začínají stoupat. Ne ve všech případech se však ukazuje, že je o nová elektroauta skutečný zájem. Třeba v souvislosti s Mercedesem EQC, prvním zástupcem stuttgartské elektrické řady EQ, už zaznívají hlasy, že se jedná o prodejní propadák. Je tomu tak skutečně?

Naznačují to prodejní statistiky z domácího německého trhu, kde za celý loňský rok bylo podle tamějších úřadů registrováno jen 397 kusů EQC. Letos to pak zatím není o mnoho lepší, za první čtyři měsíce roku bylo v Německu evidováno jen 276 exemplářů. Přestože už do letošních výsledků promluvila koronavirová pandemie, jsou takové výsledky za očekáváním. Zvlášť když konkurenční Audi e-tron od května 2019 do dubna 2020 má u našich západních sousedů na svém kontě na 4.500 registrací. Tesla Model S je na tom pak s 8.700 kusy v tomto období ještě lépe.

video

Není tak divu, že němečtí dealeři pod rouškou anonymity podle tamějších médií už mluví o prodejním propadáku. EQC nejenže má na svém kontě nízký počet registrací, ale ani se prý o něj němečtí zákazníci Mercedesu moc nezajímají.

Tuzemské výsledky EQC zatím nejsou o moc lepší. Za loňský rok má elektrické SUV Mercedesu na svém kontě 11 registrovaných kusů podle veřejně dostupný statistik Svazu dovozců aut. Za pět měsíců letošního roku je to pak stejný počet. Konkurenční Audi E-Tron přitom od ledna do května hlásí 23 registrací, loni jich bylo 47.

Nízký počet registrací ale podle českého zastoupení Mercedesu má svůj důvod. „V ČR, podobně jako na ostatních trzích, se první dodaná vozidla používala v loňském roce především pro prezentační účely. Dealeři dostávali první předváděcí a výstavní vozidla až v posledním čtvrtletí, někteří až na přelomu roku 2019 a 2020. Teprve od té doby mohli zvát svoje zákazníky na předvedení vozidla, vyzkoušení  a podobně,“ vysvětluje Jan Kuhn z tuzemského zastoupení značky.

Podle jeho slov se tak skutečně prodaná auta objeví ve statistikách až nějaké tři až čtyři měsíce od jeho pořízení. Zákaznická auta se tudíž logicky v českých statistikách zatím ukázala jen v minimálním počtu. Většinu dubna totiž už byly české autosalony z důvodu pandemie koronaviru zavřené, a tak měly omezené možnosti na předávání aut.

I proto je prý zatím úspěch, či neúspěch EQC předčasné hodnotit. „Na prodejní úspěšnost EQC bude mít v ČR vliv i to, že většina výrobních kvót je plánovaná na druhé pololetí tohoto roku. I z toho důvodu budeme moci úspěšnost modelu hodnotit až po uzavření letoška,“ doplňuje Kuhn.

Ať už budou další výsledky EQC jakékoliv, už teď je jasné, že se elektrická řada EQ rozšíří minimálně o další dva modely. Jejich vývoj už je v takové fázi, že zastavit jejich uvedení nelze. Jistotou je tak už příchod EQA, elektrické verze GLA, a EQS - nového čtyřdveřového kupé, které patrně nahradí dnešní CLS.

Související články

Témata
10. 6. 2020 18:01
Re: A pořád...
https://cleantechnica.com/…research-part-1/
Je tohle propagace, nebo fakta?

Treba ze se za poslednich vice nez pet let zvysoval dojezd EV prumerne o 17% rocne... :yes:

Pri stagnaci, nebo poklesu ceny.
10. 6. 2020 14:01
Re: kto chce skutocnu premiu
Ak chce niekto poskakovadlo za dva mega, tak moze zvazit EQC.
10. 6. 2020 14:00
Re: kto chce skutocnu premiu
Ano uvazoval a podmienkou bolo auto na vsetko. Co EV zatial neplnia.
10. 6. 2020 09:53
Re: No jo, to byly časy...
Ani dnes všichni nejezdí v nových mercedesech... Nových modelů potká člověk jen pár. Ale o to nešlo. Je to jednoduchý, ovšem působivý design. A třeba právě elektrické vozítko z článku má z vnějšku s mercedesem společnou snad jen tu třícípou hvězdu.
Přemýšlel bych (bez hvězdy), jestli je to francouzské nebo spíš korejské auto. A to je, myslím si, chyba. Chápu, že asijské trhy jsou důležité, ale nemá podle mě smysl tyto trhy oslovovat tím, že auta budou vypadat takřka stejně jako domácí produkce.
Lidé často chtějí něco jiného, než mají ostatní v ulici a určitá osobitost a jinakost, kterou se pak snaží výrobci kopírovat, je přesně to, co říká, že je automobilka na špici. Kdo by kopíroval tento Mercedes EQC? Osobně bych se z těch oblin a spleti křivek vrátil k trochu rovnějším tvarům. Neříkám, že to má být nějaká krabice, ale je to podle mě poměrně široké pole, jak design pojmout. A také není nutné podléhat technologiím. Např. ledková světla umožňují podstatně tenčí světlomet. Výsledek je, že to vede na jakési úzké štěrbiny a auta se tím víc podobají. Jsou ale úzká světla vždy nutná? Světla jsou "oči" toho auta.
No a nakonec šlo i o srovnání nastupující doby elektrické s čistokrevnou dobou spalovací, ke které se ta fotka váže.
10. 6. 2020 08:41
Re: Není to doba elektrická.
Tesla je opravdu jinde. Neumí udělat auto se spalovákem. Je technologicky zaostalá a dělá jen pouhé EV. Jde jen po dotacích a tvrdé konkurence se bojí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku