Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Recept na záchranu Fiatu? Novodobý elektrický nástupce Malucha

Výroba Fiatu 126p skončila v Polsku před rovnými dvaceti lety. Jak by to vypadalo, kdyby se dnes takový vůz vrátil coby městský elektromobil?
Zpět na článek
10. 6. 2020 19:15
10. 6. 2020 20:51
10. 6. 2020 22:44
11. 6. 2020 00:02
11. 6. 2020 00:37
11. 6. 2020 07:16
11. 6. 2020 07:49
Avatar - kari.laz
10. 6. 2020 19:15
Elektrický?
Tak to bude záchrana jak bejk.
Ať do toho dají nějakou 1,2 atmo, udělají z toho levné dostupné auto a pak mohou mluvit o záchraně.
Rozbalit vlákno
13
10. 6. 2020 20:52
Re: Elektrický?
Presne tak nech už idú do ***e s tou elektrikou.A ináč nebol až taký lacný v roku 1985 sme kupovali Škodu 105 L a stála 56 000 Kčs a malúch stál 48 000 Kčs.Takže rozdiel 8 000 Kčs ale embečka bola o min triedu väčšie ale aj lepšie auto.
10. 6. 2020 23:29
Re: Elektrický?
Jen pro zajimavost jsem si to musel prevest na realne penize podle inflace (posunuto o 1 rok protoze inflaci letos jeste nezname) - kalkulacka rika:

Na co by vám v roce 1984 stačilo 48 000 korun, na to byste v roce 2019 potřebovali 323 623 korun.

Takze ten maluch nebyl zrovna levne auto.

1984 prumerna mzda 2875,-
2019 prumerna mzda 34125,-

Na malucha bylo V 1984 potreba 16,7 prumerne mzdy.

Na auto za 323 623 Kc je dnes treba 9,5 prumerne mzdy.

A k tomu navic dneska klidne muzu napsat, ze nas prezident je uplnej dement a nic se mi nestane! :-)
Avatar - CICERO
11. 6. 2020 00:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 6. 2020 11:57
Re: Elektrický?
Za průměrnou HRUBOU mzdu si nic nekoupíš. Taky se podívej na to, jakou část dáváš za jídlo, bydlení, pojistky atd.
11. 6. 2020 13:47
Re: Re: Elektrický?
Za jídlo méně, za bydlení více. Ale průměr je průměr. Museli bychom studovat kompletní spotřební koš, abychom se jakžtakž dostali k reálnému výsledku.
11. 6. 2020 16:57
Re: Re: Elektrický?
Taky by jsi se musel podívat na daně tehdy a dnes. Taky by jsi měl dnes spíš použít medián mzdy a ten byl cca 30 000,- Kč.
Avatar - JirkaVejrazka
11. 6. 2020 16:59
Re: Re: Elektrický?
Uz je to trochu starsiho data, ale pro hruby prehled to pomuze: http://www.zakomunistu.cz/
11. 6. 2020 17:05
Re: Re: Elektrický?
Byla by ostuda, pokud by se po 30 letech reálné příjmy nezvýšili. Bez ohledu na režim.
Avatar - Avanti
10. 6. 2020 22:32
Re: Elektrický?
Asi ti to ušlo, ale o záchrane tu hovorí autor článku v nadpise.
Maluch navyše žiadnou záchranou nie je, záchranou pre Fiat je Fiat 500 a trhy mimo pupka sveta - Európy.
Avatar - kari.laz
11. 6. 2020 08:26
Re: Elektrický?
Jasně, pětistovka na šestnáct způsobů a žádné nové modely, jak to funguje vidíme všichni, kromě asi tebe.
Avatar - Avanti
11. 6. 2020 15:33
Re: Elektrický?
500 sa predáva vo verziách L a X, to sú spolu s originálnym modelom 500 3 modelové varianty, nie šestnásť. K uhlu a rozsahu pohľadu na vec sa vyjadrovať nebudem, niekedy si treba rozhľad rozšíriť aj trochu ďalej ako po hranicu vesnice. Už prístup celému komentáru "šestnáct způsobů" hovorí sám za seba...
Avatar - kari.laz
11. 6. 2020 16:11
Re: Elektrický?
Tak začni, tvůj rozhled je hooodně malý. Vím, že nekritickému fandovi těžko něco vysvětlovat, ale podívej se, kam se Fiat s tou svou politikou "jednoho" modelu dostal. Je totálně v ... a to mu krach oddálilo alespoň trochu Tipo.
Lancii zazdil a ta přežívá jen v Itálii. Alfa paběrkuje s prodeji. Takže fandi dál dalším X reinkarnacím pětistovky, místo toho, aby přišlis novými modely.
Avatar - Avanti
11. 6. 2020 18:37
Re: Elektrický?
Skôr tvoj rozhľad bude na rozhraní jedného bodu, pretože nič konštruktívne si zatiaľ nevypustil.
Hovorili sme o Fiate ako jednej značke, nie o Alfe a Lancii. Ak sa chceš vyjadrovať o FCA, tak by si si mohol naštudovať komplexné veci a vývoj, ktorý prebiehal, prebieha a bude prebiehať.
10. 6. 2020 19:21
Je to oskliva krabice
Puvodni Maluch se mi libi mnohem vice. A uplne nejvic v te te zlute barve ve ktere jezdil s trabanty kolem sveta :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 6. 2020 20:51
Záchrana?
Tak tohleje to nejhnusnější, co jsme za posledních 40 let viděl. Jakým právem to může někdo nazvat záchranou. I to nešťastný Sandero má líbivější design. :-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2020 22:44
podla mna
zachrana nepojde cez ziadne elektro ktore v konecnom dosledku bude len a len stratove.... zachrana by ale mohla ist cez nove punto s novym 1.0 a 1,3 turbom z vacsieho 500X .... a za mna urcite by to chcelo aj nejake to vynosne SUVecko ako konkurenta pre sportage tigiho tucson RAVku a pod.. kedze 500X moze konkurovat max tak T-rocu alebo nissanu juke ... ale ako vsetci vieme mat len jedno male SUVecko dnes uz fakt nestaci .... takze moj nazor je spravit nove male auto.. potom aj nove SUV vacsie od 500X ... no a potom by urcite nebolo odveci rozmyslat uz aj o nastupcovi tipa ale uz nie ako nizkonakladovky z turecka ale spravit z tipa skutocneho konkurenta golfu leonu octavky ci corolly... a ak toto vsetko fiat zvladne tak neverim ze neprezije ... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
10. 6. 2020 22:45
Jediná záchrana
pro jakoukoliv evropskou automobilku je vyprdnout se na Evropu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2020 22:52
Re: Jediná záchrana
a potom si zober ze ked uz europske znacky to tu maju doma v europe take tazke tak co potom japonska honda mitsu mazda suzuki a dalsi ... asi to uz dlho neptrva a europsky trh bude fakt len o cliu passate golfe a este nejakej tej premii ( aj to len z povinnosti ) .. a cely ten zbytok uz bude rozlezeny po svete kde je to este ok a kde si clovek este moze aj nadalej kupit normalne auto
Avatar - fostek
10. 6. 2020 23:06
Re: Jediná záchrana
No a třeba ten Golf...se navíc začal zhoršovat. Jde to do kopru.
Avatar - 3_diamanty
10. 6. 2020 23:18
Re: Jediná záchrana
golfa by som uz dnes ani nechcel za tie prachy ... uprimne to uz radsej ASX alebo corollu pripadne nejakeho ineho japonca ... kto da za litroveho golfa 18 tisic eur je fakt frajer klobuk dole... a zase za cenu 1,5tsi golfa uz fakt mozes mat rodinne SUVecko a nejedno uz rovno v 4kolke ... podla mna golf bude predajne padat aj nadalej bez ohladu na nastup novej generacie ... k tomu este priratajme odklon zakaznikov v tychto cenach uz k imidzovejsim SUVeckam a je jasne ze jeho slava sa tiez raz uz skonci ... posledny rok dva golf uz prichadza o zakaznikov po celom svete a to vcelku vyrazne ... .. ved dnes uz vo svete aj SUV tigi predava viac ako golf
11. 6. 2020 00:11
Re: Jediná záchrana
No ale tady teda michas nesmysly.

Jedna vec je Golf jako hatchback.
Uplne jina je ASX jakoze SUV.

Bez si je oba projet a pokud mas vsechny smysly v poradku, oci, usi, zadnici, musis si vsimnout, ze to jsou auta naprosto jine kvality.
Golf 1.5 neni zadny ubohy auto (pro majitele porsche samozrejme ano). Otevru sauto, naklepu golf 1.5 tsi 2020 s 2 tisici km za 450 tisic bum. V cem je problem s touhle cenou? Nemas na to? Rok 2019 s 16 tisici km za 380 tisic. Ale no tak, to je prece dobra cena za Golfa s 1.5 tsi.

Ono je to jako vykrikovat, ze za Mercedes E s sestivalcem muzes mit 4 Dacie. Jo muzes, ale co jako. Takhle auto prece nikdo nevybira.

Tiguan je potom uplne jinde - jak cenove, tak kvalitou. Kvalitou je podle me jeste dal nez Passat, tak proc neco takoveho tahas do myslenek o ASX...

Jen pro predstavu z sauto -2020 tigi nafta zacina 730, 4x4 zacina 890. Si uvedom, jaky auta tady mezi sebou michas.
Avatar - fostek
10. 6. 2020 23:06
Re: Jediná záchrana
No a třeba ten Golf...se navíc začal zhoršovat. Jde to do kopru.
Avatar - fostek
10. 6. 2020 23:06
Re: Jediná záchrana
No a třeba ten Golf...se navíc začal zhoršovat. Jde to do kopru.
Avatar - Avanti
11. 6. 2020 15:34
Re: Jediná záchrana
Si poriadne mimo. Ale je to tým, že málo informácií máš a príliš veľa sem plodíš, sú to nezmysly.
11. 6. 2020 00:02
Zachrance
Zachránce je přece PSA😃😃
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2020 00:37
Nereálné
Sice si s tím autor vyhrál, ale má to docela dost podstatných vad:
- proč je to auto sakra zvedlé? Vždyť to má být auto do města. Tohle asi těžko přejede přes Jižní Ameriku. Navíc je nesmysl takhle zvedat těžiště.
- ten předek mi měl stejně jako Cybertruck zřejmě problém s ochranou chodců.
- takové auto těžko bude záchranou. Malá auta se přestávají vyrábět, protože náklady na bezpečnost, asisenty, elektroniku začínají výrazně převyšovat náklady na těch pár plechů a plastů, když uděláte auto trochu větší. Proto taky na malých autech je malá marže. Nehledě na to, že taková elektrická varianta by stála aspoň milion.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kaa
11. 6. 2020 07:16
HA HA
Žádná automobilka se nemůže zachránit výrobou elektroauta. Bude spíše naopak.
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2020 07:49
Divná doba
Automobilkám sa nevyplatí vyrábať pre domáce trhy, trendy určujú Číňania, meradlom auta už pomaly nie sú parametre ale úroveň infotainmentu, dizajnérov nahrádzajú nezávislí grafici s Photoshopom... Je to všetko v riti.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2020 14:53
Re: Divná doba
No konečně Klaudie !!!!!!!!!!!!!!!
11. 6. 2020 21:07
Re: Divná doba
Čo ako? Tvrdil som niekedy opak toho, čo som napísal vyššie? ;-)
Avatar - lyon667
11. 6. 2020 10:16
EV jako recept na záchranu?
Spíš recept na poslední hřebíček. Elektro pošle do kolen ještě spoustu automobilek.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2020 14:55
Re: EV jako recept na záchranu?
A jestli si Fiat myslí že tato obludka ho zachrání, a to v elektrice, tak už si mohou připravovat pohřební řeč.
Fiat se brzy odebere do věčných automobilových lovišť i se svými elektromobily.
Ale až do úplného kopce budou křepčit ty své sebevražedné elektromobilní tanečky.
Avatar - Avanti
11. 6. 2020 15:36
Re: EV jako recept na záchranu?
Čo má Fiat spoločné s týmto článkom?
12. 6. 2020 09:08
Tak tento ošklivý extrémně hranatý pekáč...
...by Fiat jedině potopil! :-( :no: :no: :no: Symaptickému designu původní 126 to nesahá ani po kotníky! :-(
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2020 10:08
Re: Tak tento ošklivý extrémně hranatý pekáč...
Ohľadne el. pohonu sa nezhodneme, ale v tomto máš rozhodne pravdu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku