Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Recept na záchranu Fiatu? Novodobý elektrický nástupce Malucha

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 10. 6. 2020 • 09:43
39
37
Zobrazit náhledy (39)
Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev Fiat 126pev

Výroba Fiatu 126p skončila v Polsku před rovnými dvaceti lety. Jak by to vypadalo, kdyby se dnes takový vůz vrátil coby městský elektromobil?

Model Fiat 126p vznikal v Polsku v letech 1973 až 2000 a zachovalé kousky dnes rapidně rostou na ceně. Auto se od italského originálu lišilo vyšším podvozkem, přepracovanou maskou a oranžovými blinkry (domácí varianta měla bílé). Poláci si vůz oblíbili především pro nízkou cenu, však na počátku 80. let patřil k nejprodávanějším vozům v zemi.

Odtamtud taky pochází přezdívka Maluch, což doslova znamená malé dítě, případně něco malého. Slovíčko se nakonec zalíbilo i vedení Fiatu, které v roce 1997 přijalo toto označení jako oficiální název auta. Celkem vzniklo přes 4,6 milionu kusů Fiatu 126p, ten poslední sjel z výrobní linky 22. září 2000, měl žlutou barvou a léta patřil k ikonám turínského muzea automobilky.

A nyní, o téměř dvacet let později, nám nezávislý grafik vystupující pod přezdívkou Czyzewski Design ukazuje, jak by Maluch vypadal, kdyby se na automobilový trh vrátil coby moderní městský elektromobil.

video

Kompaktní rozměry zůstaly zachovány, vůz má délku 3180 milimetrů, šířku 1380 mm a výšku 1080 mm, parkování by tedy opravdu nebyl žádný problém. Tvůrce dále zmiňuje pohon všech kol (díky dvěma elektromotorům), zrychlení z klidu na stovku za sedm sekund a dojezd kolem 300 kilometrů, což by pro městské potřeby mělo být plně dostačující.

Nejdůležitější je však na tomto výtvoru design. Autor se nechal inspirovat původním Maluchem, promítl do něj ale moderní prvky, například unikátní světelné podpisy. Sympatickým detailem jsou malé polské vlaječky na dveřích. Tvůrce si s projektem vyhrál, což dokazuje i promyšlení interiér. Je to vlastně taková kabina Hondy e bez nadbytečných obrazovek multimediálního systému.

Čisté provedení s úložnými prostory, decentní dotykovou obrazovkou uprostřed a dvouramenným volantem se nám opravdu líbí. Zajímavou myšlenkou je rovněž tlačítkový volič samočinné převodovky, nechybí ani příplatkové audio JBL. Nás tento projekt opravdu zaujal a vůbec bychom se nezlobili, kdyby takové auto Fiat v budoucnu nabízel. Co na něj říkáte vy?

Související články

Témata
12. 6. 2020 10:08
Re: Tak tento ošklivý extrémně hranatý pekáč...
Ohľadne el. pohonu sa nezhodneme, ale v tomto máš rozhodne pravdu.
12. 6. 2020 09:08
Tak tento ošklivý extrémně hranatý pekáč...
...by Fiat jedině potopil! :-( :no: :no: :no: Symaptickému designu původní 126 to nesahá ani po kotníky! :-(
11. 6. 2020 21:07
Re: Divná doba
Čo ako? Tvrdil som niekedy opak toho, čo som napísal vyššie? ;-)
Avatar - Avanti
11. 6. 2020 18:37
Re: Elektrický?
Skôr tvoj rozhľad bude na rozhraní jedného bodu, pretože nič konštruktívne si zatiaľ nevypustil.
Hovorili sme o Fiate ako jednej značke, nie o Alfe a Lancii. Ak sa chceš vyjadrovať o FCA, tak by si si mohol naštudovať komplexné veci a vývoj, ktorý prebiehal, prebieha a bude prebiehať.
11. 6. 2020 17:05
Re: Re: Elektrický?
Byla by ostuda, pokud by se po 30 letech reálné příjmy nezvýšili. Bez ohledu na režim.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud