Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla má první elektromobil s dojezdem 647 kilometrů. A na dalším se pracuje

Automobilka Tesla se stala prvním výrobcem, jenž nabízí sériový elektromobil s dojezdem přes 400 mil (644 km) na jedno nabití.
Zpět na článek
16. 6. 2020 15:59
Chorvatsko i s paštikou
Tesla 3 se 100kWh baterkou to tipuju na nějakých 700km na jedno nabití.

Proč teda kupovat spalovák? Ele auto má skoro všechno lepší než spalovák - pohodlí, tichost, pružnost, jednoduché ovládání, vnitřní prostor, celkovou čistotu provozu, provozní náklady, rychlost topení, možnost využití plného výkonu bez nutnosti ohřívání...

Takže jediný důvod proč koupit spalovák je cena. Před 10 lety nebylo technicky možné vyrobit ele auto s dojezdem větším než 200km. Dnes tu je auto které ujede přes 600km a jde běžně koupit. Jak dlouho bude trvat než než klesne cena? 5 let? Kdo pak bude chtít spalovák?
16. 6. 2020 18:03
Re: Chorvatsko i s paštikou
Běžně 90% populace jezdí každý týden do Francie na skleničku vína a do Belgie pro čokoládu... :-) Pokud opravdu jezdíš takovéto trasy běžně, tak si nepořídíš elektriku. Tak jako si nepořídím CNG auto, když mám parkování v podzemce se zákazem vjezdu pro plynový auta...
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 19:51
Re: Chorvatsko i s paštikou
Elektromobil překonává "klasická" auta spoustou dalších charakteristik :D
- cenou
- mizerností dojezdu
- časem "tankování"
- mírou nutnosti mít vlastní garáž
- pravděpodobností, že si autíčko v případě nehody pár dní "poleží" v kontejneru plném vody
- nutností volat odtahovku, když mi dojde šťáva
- pravděpodobností, že během čekání na to, než se uvolní nabíjecí šlauch, se seznámíte s dalšími podobně postiženými individui
- a v neposlední řadě také v zarputilosti a naprosté nekritičnosti svých fanatických příznivců :D

Zkrátka, samá pozitiva a sociální jistoty ;-)
16. 6. 2020 16:16
Re: dojezd je jedna vec
I po 400km neskáču do auta po 5minutách s nadšením.
Tankování, placení, záchod, kafe + protažení není nic co by trvalo méně než 20minut když nebudeš spěchat.
16. 6. 2020 16:02
Re: dojezd je jedna vec
Asi nejsem sám kdo max po 500km dává pauzu min na čůrání, kafe a protažení - vždy se to aspoň na 30 minut protáhne.
Představa, že ujedu 600km, 5 minut tankuju a jedu dál není nic co by bylo běžné.
16. 6. 2020 22:47
Re: Dojazd
Jo, docela dobrou statistiku má startup Tesloop s flotilou necelých 10 TMX a TMS, najezdí výrazně přes100k km ročně:

https://www.tesloop.com/…43737-kilometers

Závěr je že když jenom rychlodobíjíš do plna, tzn. ten nejhorší režim co může být, tak odepíšeš baterku za 300000km (pokles na 80% kapacity)

Když většinou dobíjíš pomalu a rychlo jenom občas, tak je ta degradace hodně hodně pomalá, zdroj:

https://electrek.co/2020/06/12/tesla-data-battery-degradation-limited-mileage-packs-equal

Takže mýtus to úplně není, ale projeví se to až při brutálním heavy duty režimu. U dnešní baterie se podle mě dá spolehnout na půl milionu s přijatelným poklesem a ani pak to nemá důvod klesat víc.

Tohle platí pro Teslu, ostatní na tom asi nebudou tak dobře...
16. 6. 2020 14:32
Tesla nebo jiná prémie
Dá se asi ledacos (kouzlit s dojezdem), ale je jasné že elektromobily mají pro většinu lidí stále výrazné nedostatky. Pro mě osobně je to hlavně cena, malý dojezd a nabíjení mi nevadí. Fajn je, že mimo EV aut se dají za zajímavé peníze koupit jiné kousky - třeba ekologický hybrid Lexus IS300h Limited Edition za příjemných 899 tisíc včetně metalízy, tj. 743 tisíc Kč bez DPH.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 20:16
Re: Chorvatsko i s paštikou
za 30 minut si nabiješ dalších 200 km za předpokladu, že
- někde dosahu je rychlonabíječka
- že bude s autem správně komunikovat
- že nebude obsazena jiným elektrovehiklem, který přijel před tebou
- že dotyčná rychlonabíječka bude funkční
- ... další doplň dle libosti

To je drobátko ruská ruleta, ne?
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 20:03
Re: Chorvatsko i s paštikou
To je vlastně pravda... Elektrovehikly přece nepotřebují stát v koloně na dálnici - ony stojí už v koloně před nabíječkou :-) :-) :-)
16. 6. 2020 18:43
Re: Chorvatsko i s paštikou
OK. Rozumím. Ve specifických případech bude mít spalovák vždy navrch. Ale pro většinu lidí už to bude fakt jenom ta cena.
16. 6. 2020 18:37
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tichostí a klidnou jízdou překoná elektromobil 99% aut.
16. 6. 2020 18:05
Toto Svědci Muskovi nechtějí slyšet...
Tak abychom ty informace měli trochu vyvážené, takže jen pár informací z poslední doby... ;-)

https://www.autoforum.cz/…i-nelze-opravit/
https://www.autoforum.cz/…ech-predchozich/
https://www.autoforum.cz/…i-jeden-problem/
16. 6. 2020 16:20
Re: Chorvatsko i s paštikou
Stačí když reálně najede 500km, pak stejně dáš pauzu a za 30 minut tam další 200km nabiješ.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 19:59
Re: dojezd je jedna vec
No, představa, že s elektrovehiklem ujedeš 600 km je zatím téměž vždy POUZE představou a vlhkým snem elektrofilů :D
16. 6. 2020 19:52
Re: Chorvatsko i s paštikou
No při rodinných cestách asi nejsou všichni paf ze zvuku vytáčeného motoru ne? U většiny moderních aut je při běžných cestovních rychlostech slyšet spíš aerodynamický šum nebo valivý hluk pneumatik.
Avatar - xxc
16. 6. 2020 16:26
Re: Chorvatsko i s paštikou
Ja som dnes čakal na deti pol hodiny a naopak, pekne mi to klimatizovalo. Spaľovacie by som asi nenechával naštartované kvôli klimatizácií a kúreniu. Aj keď nájdu sa aj takí ľudia a zase až taká veľká záťaž pre životné prostredie to nie je. Aj keď kto má na teslu, tak asi také malichernosti nerieši a po roku si kúpi iné.
16. 6. 2020 19:07
Re: dojezd je jedna vec
Dochladit spalovak po jízdě po dálnici je otázka desítek sekund před zastavením na pumpě, resp. pokud se nejedná o jízdu ve vysoké zátěži po německé dálnici, tak je dochlazování už jen jakýsi historický mýtus a strašák.

Studené starty vadí tak moc, že běžné auto jich má klidně tisíce do roka, stejně tak je i vic jak polovina kilometrů nájezd se studeným motorem. Proti tomu je likvidace baterií rychlonabijenim rozhodně významnějším a výraznějším problémem

BTW, i baterie a elektromotory potřebují optimální teploty, vyhřívání, chlazení ... Někde byl článek o tom, že potřebné jsou 3 nezávislé okruhy s různou teplotou
16. 6. 2020 18:31
Re: Chorvatsko i s paštikou
Ja kdyz jedu do Chorvatska, tak tankuju klidne dvakrat.

A pauzy delam nejmin tri az ctyri.

Nemyslim si, ze by me Tesla s dojezdem 600km nejak omezovala...

PS Tvou logikou (na Chorvatsko zabudni...) se da jezdit autem jen tam, kam dojedu na natankovani. :-)
Avatar - iudex
16. 6. 2020 18:09
Re: Chorvatsko i s paštikou
Kde si tú Teslu 3 s dojazdom 700 km môžem kúpiť? Žeby som to Chorvátsko na jeden vrz skúsil. Mimochodom do Splitu to mám 830 km (Pražáci cez 1000, ale aj taký Krk, čo je úplný sever, majú cca. 800 km), takže ani tá virtuálna neexistujúca Tm3 by to nedala.
Nie, Tesla stále zostáva autom na kratšie trasy, na Chorvátsko zabudni. Alebo hľadaj po ceste rýchlonabíjačku a dúfaj, že pred tebou nebudú "tankovať" dve Tesly. Inak si tú kávu stihneš nielen vypiť, ale aj natrhať a opražiť. :D
16. 6. 2020 16:29
Zbytečnost
Vyšší hmotnost, cena a ekologická stopa, jenom kvůli představám zákazníků kteří přechází z ICE, že auto musí dojet na jeden zátah dál než je řidič fyzicky schopen.

95% těch scénářů "ze života", kdy se takovej dojezd hodí, se nikdy nestane.

Najezdil jsem teďka 30000 za rok, z toho tak 90% v režimu do 300km denně, a zbytek s velkým podílem dálnice, kde jsou dobíječky.

Není lepší ušetřit půl míče, pár set kilo, a jednou za rok, pokud vůbec, naplánovat trasu jinak?
16. 6. 2020 18:44
Re: Chorvatsko i s paštikou
Jo poslouchat to 5 hodin při jízdě na dálnici je uplný labůžo. Zvláště naftové dunění.
Neříkám, že to nění někdy hezký, ale na cestování je to unavující element. I proto se věnuje tolik snahy hlučnost u spalováku omezit.
16. 6. 2020 16:06
Re: Chorvatsko i s paštikou
700km na jedno nabití? V autě naloženém pro rodinnou dovolenou se vším komfortem?¨

Hmmm, to je jako sliby o blahobytu za socialismu ;-)

P.S.: Minulý týden jsem seděl s exmajitelem S100D, prodával po roce, protože když nechtěl mrznout nebo jezdit v sauně, zcela zásadně se zkracoval dojezd.
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2020 15:58
Re: Dojazd
No však rychlonabíjení použiješ párkrát do roka = když jedeš vzdálenost. Reálnej průměrnej denní nájezd je u většiny tak malej že na to stačí i plug-in hybrid = při jízdě jen na elektřinu :-)

A když dobiješ párkrát za rok rychle = to fakt nevadí. To je asi jako když si dáš párkrát za rok něco fakt nezdravýho ;-)
16. 6. 2020 18:41
Re: dojezd je jedna vec
Asi stejně jako když před tankováním nedochlazuješ turbo. I spalovákům vadí studené starty, náhle zhasínání atd.
Vem si jak dlouho a jak by jsi měl jet se spalovákem než se ohřeje.
Avatar - .StenLi.
16. 6. 2020 20:06
Re: dojezd je jedna vec
Ano dojazd je jedna vec, rychlost obnovenie dojazdu druha a trocha (resp. uplne) zabudas na tretiu vec, zrychlenie 0-100 km/h za 2,4s co nedokaze ziadne, opakujem ziadne ICE 5 dverove auto schopne odviezt 5 az 7 osob a batozinu. Takuto akceleraciu z ICE aut dosiahne napr. Bugatti Chiron s neporovantelnou cenou, o tretinu nizsim dojazdom a nasobnymi nakladmi na obnovenie dojazdu, o servise ani nehovorim a to sme sa ani nedostali k emisiam.
Takze skus objektivne porovnavat schopnosti a parametre jednotlivych aut a uvedom si ze je obrovsky rozdiel ci nejaky parameter auto nedosiahne nikdy ani keby sa roztrhlo alebo ci na dorovnanie parametru staci pockat pol hodinu ;-)
Avatar - speedfred
16. 6. 2020 20:09
EV zmysel
má a nie že nie. To zrýchlenie a reakcia je opojná a kludne s tým jazdiť aj kusok ďalej ale prečo sa tu vyťahuje Chorvátsko? To by som fakt neriskoval s rodinou pokial by som nemal zabúkovany nejaký hotel na pol ceste.
No a auto na cesty okolo komína za 2 mil je troška rozmar , ale kto na to má a chce to tak prečo nie. Do mesta mi dáva fakt väčší zmysel nejaké Citigo či Leaf.
16. 6. 2020 18:12
Re: Chorvatsko i s paštikou
Výše se píše, že jediným důvodem, proč koupit spalovák, je cena. Tak trošku ilustruji, že ne.
16. 6. 2020 22:46
Re: Chorvatsko i s paštikou
A ty jezdíš furt jen 80? Ele auto je tiché vždy. Zima, teplo, rychle pomalu, zátěž. Vždy ticho.
16. 6. 2020 16:30
Re: Chorvatsko i s paštikou
Což z cesty do Belgie, Francie,... 1000 + dělá nádherný výlet na dva dny. Jakou rychlostí navíc bude muset být přesun po německých dálnicích, aby to těch 500 km vydrželo? 200km/h to asi nebude. Nevím no, obranářů elektrovozidel tu bude hodně, ale když jezdíš po Evropě stylem plný plyn, za 4 hodiny na pumpě natankovat, na záchod a znovu 4 hodiny plný plyn, tak to bude s elektromobilem zatím poměrně tristní. A ne každý tu má na to, aby na takovéhle cesty měl ve stodole schovaného spalováka.
Avatar - iudex
17. 6. 2020 08:50
Re: Chorvatsko i s paštikou
A ukazuje ti ten online plánovač, či na konkrétnej dobíjačke stoja v rade 3 ďalšie Tesly? ;-)
Ak skúsime tú cestu na Makarsku, tak na diaľnici mám supercharger povedzme v Slovinsku pri Kidričeve, potom pri Karlovaci, čo je 132 km. Potom pri Otočaci, čo je 105 km a potom až pred Zadarom, čo je 132 km. To sú sakra odstupy pri aute, ktoré spraví reálne na plné nabitie 400 km. To musíš fakt dobre plánovať, pre presne chceš dobíjať a dúfať, že nenastane situácia s tromi Teslami pred Tebou. So spaľovákom nič riešiť nemusím, keď zasvieti rezerva, zastanem na prvej pumpe a ak je tam moc plno, idem ďalej, pretože viem, že do 50 km bude určite ďalšia. Pri EV si odkázaný na tú jednu naplánovanú a tam musíš nevyhnutne dobiť, pretože na ďalšiu už nedôjdeš.
Avatar - elektrikar
17. 6. 2020 01:57
Re: Chorvatsko i s paštikou
Vůbec mě nepřekvapuje, že nemáš páru o tom jak funguje online plánování tras v systému Tesly. Kdo v tom autě jel, tak ví, jakého pitomce ze sebe děláš vytvářením (v Tesle) již dávno vyřešeného problému. :-[]

PS: Pokud by jsi to napsal pod článek o elektrickém samochodu audi, tak budeš 100% correct :-! :-[] :yes:
16. 6. 2020 21:08
Re: Chorvatsko i s paštikou
To je jak kdybych tady tvrdil, ze bude zavrena benzinka, kvuli doplnovani...

Kazdej z nas ma o dovoleny jiny predstavy.
Ty vyplyvaji zrejme i ze stylu zivota / cestovani / sluzebnich cest.

Pro tebe je dojezd 300km NO GO...
Pro me ne.
16. 6. 2020 15:53
Re: dojezd je jedna vec
Ja jsem treba v zivote autem nebyl nikdy dal nez 200 km...
17. 6. 2020 00:56
Re: dojezd je jedna vec
omyl ... realny vyuzitelny dojazd na dlhych tratiach Tesly S 100D je cca 250km ... viac nie ... pretoze nikto normalny na dlhych cestach nebude dochadzat na nabijacku s dojazdom ukazujucim menej ako 50km ... to ale pochopi len clovek, ktory EV na dlhe trate ( vylety ) skutocne jazdi ... a takyto tu nie je ani jeden ( tu nie je vlastne nikto, kto by vobec akukolvek Teslu jazdil ... hoci ju ospevuju ... to je take usmevne :) )
16. 6. 2020 19:54
Re: Chorvatsko i s paštikou
Zapomněl jsi ještě pozitiva plynoucí z kolon, které jsou bohužel na dovolenkových cestách spíš pravidlem než výjimkou. ;-)
16. 6. 2020 18:41
Re: Chorvatsko i s paštikou
Hele, asi těžko to můžeš pochopit, ale představ si, že existuje spousta lidí, kteří zvuk pěkně znějícího vytáčeného spalovacího motoru poslouchají moc rádi a třeba řazení a práce s pedály je velmi baví! :-)
16. 6. 2020 14:14
dobrej vtip tenhle cyklus
A pak že je NEDC kravina. Kam se hrabe NEDC a EU automobilky na Teslu a EPU. Ze zkušenosti s TMX je mi přesně jasný, jak by musel člověk asi tak jet, aby se člověk aspoň přiblížil 500km. Tím nechci shazovat vlastnosti TMS, ale co je moc to je příliš.
16. 6. 2020 21:19
Re: Ještě tak natankovat plnou za 5 minut
Tady je diskuze o elektromobilite.

Tematu, ke kteremu nemas co rict.

Protoze patrne asi ani nevis co je BYD.

A uz vubec nevis, co je blade cell...

A tak tu pises o... jednorozcich. :no:

Tak uz se sakra prober. ;-)
Avatar - Stejsn
16. 6. 2020 15:25
Re: dojezd je jedna vec
No hele, všichni elektromobilisti argumentujou tim, že si "aspoň můžou dát na pumpě kafe". já bych spíš napsal slovo "musejí", zatímco spalováci "můžou" ;-)
16. 6. 2020 14:44
dojezd je jedna vec
Stale jen dojezd dojezd, ale to je jedna stranka veci. Dalsi veci je cas, za ktery se doplni energie na dalsich 647 Km. Spalovak s mensi nadrzi dejme tomu ujede stejnou vzdalenost, ale doplneni energie zabere 5 minut, zatimco s EV autem minimalne 45 minut a to pouze u rychle dobijeci stanice.
16. 6. 2020 16:07
Re: dojezd je jedna vec
Kafe, vyvenčit a protáhnout = 30min? Po 500km možná, ale ještě jsem takový EV reálně neviděl. 350-400km podle provozu a míry diskomfortu, který je ochoten majitel akceptovat.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 6. 2020 14:56
Re: Chorvatsko i s paštikou
Hele, elektrikářu :D
Ty jsi si už nějakou tu Teslu koupil - a nebo opět převádíš, jak velký jsi pitomec?
B je správně, viď? :D
17. 6. 2020 13:20
Re: Dojazd
Oslíku co zase podle tvýho vyšinutýho mozku chápu obráceně? Realita je jak čtu, že po 300 tis km, což je prakticky životnost auta, dojde k poklesu na 80% kapacity baterky. Každá baterka ztrácí kapacitu sama o sobě, takže i kdyby si těch 300 tis nenajel, tak za ty roky bude nižší i tak. A jestli umíš číst ty bejvalej závodní hráči kuliček, tak píšu, že to není vůbec problém i kdyby si nabíjel výhradně u superchargeru. Jestli sis všimnul, tak ti nenadávám na ty tvoje baterkáče, takže si přijeď pro pár facek ty vemeno nebo mlč!
17. 6. 2020 09:51
Re: Chorvatsko i s paštikou
Máš kus pravdy. Vývoj bateriek teraz šlape naplno, jak ale baterky dosiahnu určitú prijateľnú úroveň, tak sa to spomalí. Vývoj spaľovacích motorov bežal permanentne viac ako storočie, a v úplne inom, silne konkurenčnom prostredí. Veľmi sa to porovnávať nedá. Podľa mňa v dohľadnej dobe EV ponúknu dojazd reálnych 500-600 km, potom sa vývoj viac sústredí na niečo iné, možno na znižovanie hmotnosti a objemu, alebo zrýchlenie nabíjania, alebo zlepšenie iných parametrov. Vývoj spaľovákov zatiaľ beží, ale rastúcim tlakom na emisie a presadzovaním (aj nedobrovoľným) EV, tiež možno postupne zvoľní. Tak ako píšeš.
17. 6. 2020 08:29
Re: Dojazd
No tak v tom případě se o poklesu kapacity baterií vlivem rychlonabíjení nemá cenu vůbec bavit. 300 tis je taková běžná životnost co pořádný auto musí vydržet. Jestli budeš mít v tom nejhorším případě pokles kapacity po takové porci kilometrů o 20%, tak v tom nevidím vůbec problém.
Avatar - speedfred
16. 6. 2020 19:56
Re: dojezd je jedna vec
Tak to máš fajn, ja som za posledných 14 dní spravil 5600 km.
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 10:47
Re: dojezd je jedna vec
Proč duševní chudák? Najezdit takové porce kilometrů prostě není nic, co by si člověk normálně přál. Průměrně 400 km denně, život na cestách... to fakt stojí za pochvalu, opravdu.
Duševní chudák jsi ty sám, blbounku.
17. 6. 2020 10:31
Re: Chorvatsko i s paštikou
Praha - Ostrava, to je nejakých 350 km? Prečo by si to s Teslou nedal? A dobiješ počas obchodného (alebo iného) stretnutia. Ak je tvoj cieľ ďalej, beztak si nejakú pauzu na trase dopraješ. Hoci 10-15 minút na kávu. Aj za tú dobu niečo dobiješ. Chce to holt len trošku iné plánovanie, než na čo sme boli zvyknutí. Je to starosť naviac, to sa poprieť nedá, ale nie že by to nešlo. ;-)
17. 6. 2020 04:40
Re: EV zmysel
Na půl cesty do Vídně, na půl cesty do Zagrebu a pak už v destinaci ne? ;-)
16. 6. 2020 22:28
Re: Zbytečnost
No OK, "ušetřit" zní u Tesly trošku úsměvně. Tak místo "ušetřit půl míče" řekněme "vyhodit o půl míče míň".

TMS teď stojí 2.2M, mohla by stát 1.7 a už by to proti srovnatelnýmu superbu byla vyrovnanější partie.
Avatar - elektrikar
17. 6. 2020 09:39
Re: Chorvatsko i s paštikou
Proč by jsi jezdil za kamionem, když máš k dispozici nabíjecí výkon 250kW (200km za 10minut)? Zkus si na 300km spočítat jízda za kamionem a nabíjení 15min vs. jízda 130km/h a nabíjení 18min a zjistíš, jak jsi mimo :-[] Proč bych omg jezdil kvůli 3 minutám navíc na nabíječce 300km za kamionem? :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 09:27
Re: Chorvatsko i s paštikou
Klídek doby úrovně diskuze MT sou dááávno pryč = teď tu PŘEVLÁDÁ znalost a úroveň fosteka Jerry.Gunmana tvoje atd. :-)
17. 6. 2020 06:30
Re: Chorvatsko i s paštikou
Poznáš rozdíl hlučnosti benzín X nafta?
17. 6. 2020 06:26
Re: dojezd je jedna vec
Studené starty jsou příčinou třeba toho, že po pár letech je z auta uhuleny vrak.
17. 6. 2020 04:33
Re: Chorvatsko i s paštikou
Jde většinou o mileniály, co za jízdy čumí do mobilu, mají sluchátka na uších a někde si na fórech načetli idealistický kecy.

Tolik votroubků jako teď sem snad ještě nechodilo.
Avatar - elektrikar
17. 6. 2020 02:00
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tak jasně... Auto celou noc otevřené dveře a nastartované v režimu čekajícím na odjezd. Tomu říkám klíč v autě :-[]

Asi jako kdyby jsi nechal fosil celou noc klápat a pak se divil, že ti sežere 3% benzínu v nádrži.
16. 6. 2020 22:24
Re: Dojazd
Mate nekdo nejaky relevantni odkaz na to ze rychlonabijeni nici baterky? Podle me je to mytus. Vadi jim kdyz se vybijou nebo prebijou ale rychly nabijeni pokud jsou spravne chlazeny by jim nic delat nemelo.
16. 6. 2020 21:34
Re: dojezd je jedna vec
Panacik, EV domace spotrebice ani nemaju vacsi dojazd,takze to je ok,ze si nikdy nebol dalej ako 200km.
16. 6. 2020 16:49
Ještě tak natankovat plnou za 5 minut
.... a fyzicky to bude už OK.
Zbude vyřešit cenu, recyklaci baterek a ekologii/sociální odpovědnost při jejich výrobě.
Pokrok je rychlejší, než jsem čekal.
Těším se na žiletkové baterky BYD. Snad v praxi potvrdí konstrukční, bezpečnostní a ekologické výhody své konstrukce.
16. 6. 2020 16:03
Re: dojezd je jedna vec
Tak u tebe osobně to problém nebude.
17. 6. 2020 09:57
Re: dojezd je jedna vec
Sedet cely den za volantem fakt neni neco co by mi chybelo, od toho jsou vlaky a letadla.
17. 6. 2020 09:32
Re: Chorvatsko i s paštikou
A ještě v noci sehnat kamion, za který se můžeš zavěsit.
Avatar - elektrikar
17. 6. 2020 09:04
Re: Chorvatsko i s paštikou
Aktuálně na superchargeru - HAHAHA

https://ibb.co/ctD19DW

Do Chorvatska pojedu přes noc a je po problému... :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 20:10
Re: Zbytečnost
A ten půl milion hodláš ušetřit tím, že si namísto "klasického" automobilu koupíš o poznání dražší elektrovehikl?

A už ti někdo řekl, že šetřit můžeš i tím, že každému člověku, kterého potkáš, dáš deset tisíc korun? :D :D :D
16. 6. 2020 18:33
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tak pohodlí je díky klidu v kabině jednoznačně větší + plynulost jízdy
Vnitřní prostor - chybí středový tunel, většinou dva kufry atd.
Ovládání - lze oládat jedním pedálem, v podstatě žádné řazení, spojka atd
17. 6. 2020 10:32
Re: dojezd je jedna vec
To vůbec nikdo nezpochybňuje. Můžeš to pak dokola přednášet rodině, až budete čekat na odtah po ujetí 350km ;-)
16. 6. 2020 21:12
Re: Chorvatsko i s paštikou
Podivej se na aktualni vyvoj baterek ted.

Podivej se na stav pred deseti lety.
Leaf s dojezdem 100km.

A podle toho se tak nejak da usuzovat, co bude za pet let. ;-)

S vyssi pravdepodobnosti nez 1:14.000.000...
Sorry Pajo, argument z matersky skoly. :-)
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 20:11
Re: Ještě tak natankovat plnou za 5 minut
Na žiletkové baterky se vy... vydefekuj. Do 10 let se bude jezdit na jednorožcích :D :D :D
Avatar - speedfred
16. 6. 2020 19:58
Re: Chorvatsko i s paštikou
:-[] :-[] :-[] :yes:
16. 6. 2020 19:33
Re: Chorvatsko i s paštikou
;-) Proč si tu nechceš malovat dráty na růžovo? Ty kazíš klukům hru svým otřesným pragmatismem a nechutným smyslem pro realitu :no: :-!
Avatar - iudex
17. 6. 2020 08:45
Re: EV zmysel
Ak by sa EV robili hlavne v kategórii toho Citiga či Leafu a stáli len o niečo viac ako spaľováky, OK, nemám najmenšie výhrady.
Lenže článok je o modeli S, veľkom sedane logicky určenom na dlhé cesty, ktorý stojí 2,3, resp. 2,7 milióna Kč (a je zrejmé, že ten model s extra dojazdom bude ešte drahší, tipujem 2,99 mega). No a ak veľký sedan, obdobu cestovných limuzín typu 5er, stojace 3 milióny korún bude mať teoretický dojazd 647 km, teda nedá ani tú bežnú trasu českých dovolenkárov, tak to stále na ovácie nevidím.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2020 21:54
Re: Chorvatsko i s paštikou
Mám ten nejhorší pohon - čtyřválcovou naftu, a pokud jedu nějakou ustálenou rychlostí cca 80kmh a víc, o motoru nevím a víc slyším aerodynamický hluk a gumy. Bavíme se pod Teslou za ... kolik milionů? Jel jsi někdy v něčem jiným než na korbě plastové tatrovky? Něčím jako 5-er např.? Ty máš tak křečovitý argumenty.....
16. 6. 2020 19:50
Re: Chorvatsko i s paštikou
Naftové dunění na dálnici? Jezdíš s podtočenou Liazkou? :-!
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 20:06
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tady je jakákoli diskuse zbytečná - elektrofilové jsou sekta, která není přístupná logickým argumentům :D
Avatar - _Karel_
16. 6. 2020 17:00
Re: Chorvatsko i s paštikou
Pohodlí? Jednoduché ovládání? Kam na ty fóry chodíš? Máš pocit, že třeba BMW v ceně TMS bude míň pohodlné a najde se trotl, pro kterého bude složité zařadit s automatem a nastavit si teplotu?
Avatar - _Karel_
16. 6. 2020 16:53
Re: dojezd je jedna vec
S tím, že (nemýlím-li se) rychlodobíjení ku.ví baterku.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 11:10
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Přirovnání je naopak trefné, protože ty zelené neobolševické mozky v Bruselu, Německu a v dalších zemích EU se chovají stejně jako Stalinistické sssr a Hilerova třetí říše :-)

Emisní limity pro Evropu sou naprosté flusnustí do stromovky v rámci celého světa a skutečný přínos pro planetu je 0,1%. Naprosto nevýznamné.

USA, RUSKO, Indie, zbytek Asie a Jižní ameriky atd atd tohle zavádět nebude, protože je to naprostý ekonomický nesmysl a nemaj na to ani prostředky.

Navíc se neřeší zásadní ekologické problémy planety Země a tím auta opravdu nejsou!
18. 6. 2020 07:24
Re: dojezd je jedna vec
Přece u žádného auta nevyužíváš stále jeho maximum. Tímhle argumentem by nedával smysl žádný větší motor.
Přece jde i o výkon v každé situaci. Tady nejde jen o zrychlení z 0-100, ale naprosto okamžité reakci v každém jízdním režimu.
Avatar - .StenLi.
17. 6. 2020 14:05
Re: dojezd je jedna vec
A naco ti to je v Bugatti? Na to iste.. iba ze Bugatti dojde benzin skor. Riesis uplne zbytocne otazky, proste tu mame EV auto ktore je schopne dosiahnut parametere ako ziadne ine ICE auto ale ludia ich slepo ignoruju a poukazuju na jeden z parametrov ktory (zatial) nedosahuje hodnot ICE aut, ale tak to predsa chodi ze vacsina produktov nie je najlepsia uplne vo vsetkokm. Len pre upresnenie je tym parametrom rychlost obnovy dojazdu pretoze dojazd, ten parameter o ktorom je tento clanok vyrazne prekonava ICE konkurenciu schopnu takehoto zrychlenia alebo aj vyrazne horsieho. Trochu objektivity pri porovnavani jednotlivych aut by tu diskutujucim neuskodilo.
17. 6. 2020 12:11
Re: Chorvatsko i s paštikou
Jak jedním pedálem? Jako myšleno jedním pedálem a pákou pod volantem, která určuje velikost rekuperace? To je tedy posun.
Avatar - iudex
17. 6. 2020 08:30
Re: Chorvatsko i s paštikou
Lebo spaľovacie motory stoja na mieste, že. Pred 10 rokmi bol nemysliteľný kompakt so 420 koňmi, dnes ho tu máš. Pred 10 rokmi 300k motor žral cez 10, dnes sa s takým dá jazdiť za 8. Baterkáče sa rýchlo rozvíjajú, pretože začínajú od nuly, to sa tie čísla ľahko násobia. Ale tá krivka nebude neskôr rásť tak prudko, pokrok sa spomalí, tak ako v každej oblasti techniky, ktorá dosiahne istý stupeň vývoja, či už sú to spaľovacie motory, alebo digitálne fotoaparáty. Takže uvažovať logikou "včera mal EV dojazd 100 a dnes 200, takže pozajtra bude mať 800" je naivné.
Avatar - _Karel_
17. 6. 2020 11:48
Re: dojezd je jedna vec
Ono možná nebylo úplně poznat, žes to myslel v dobrým, ne jako urážku. ;-)
Jinak jo, takový kiláky to není žádnej med.
17. 6. 2020 10:37
Re: Chorvatsko i s paštikou
Bavíme se o autech za +1,5mio? Pak by mě zajímalo, jak na dálnici v této cenové uslyšíš otravný motor po celou dobu jízdy. ;-)
16. 6. 2020 15:53
Dojazd
Dojazd je fajn, aj možnosti rýchlonabíjania. Kdesi som ale čítal, že akumulátory to rýchlonabíjanie nemajú radi a výrobcovia odporúčajú nabíjanie z domácej zásuvky.
Som za pokrok ale elektroautu sa radšej ešte vyhnem.
A to mám elektrokolobežku aj elektrobajk, v princípe niesom skalný odporca tejto technológie.
Avatar - .StenLi.
17. 6. 2020 10:54
Re: dojezd je jedna vec
Odtah Bugatti? Tam vela rodiny neodvezies :)
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 10:41
Re: EV zmysel
Chorvatsko jsme s přespáním "na půli cesty" jezdili i s dieselovou Galaxy, protože to je pohodlnější. Stejně tak jsem jel Itálii nebo Francii.
17. 6. 2020 10:39
Re: Chorvatsko i s paštikou
Je to marný, tihle agresivní teoretičtí idealisti jsou jako komáři po IIWW ;-)
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 10:27
Re: Chorvatsko i s paštikou
A po dobu trvání jednání se auto nemůže nikde nabíjet? To je zakázané? Nebo na služební cesty se jezdí jen proto, aby se jelo?
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 09:57
Re: Chorvatsko i s paštikou
Už si to moc nepamatuju je to fakt dávno, ale takhle nějak argumentovalo hodně lidí když sem si někdy před 111 lety kupoval první auto :*)
Avatar - iudex
17. 6. 2020 09:52
Re: dojezd je jedna vec
Presne. Ak si na tej dlhšej trase zapneš klímu a nejdeš schovaný za kamiónom 110kou (takých som videl veru dosť), tak ten dojazd bude ďaleko od tých slniečkárskych údajov výrobcu. A presne ako píšeš nechceš riskovať, že zostaneš visieť uprostred diaľnice (na rozdiel od benzínu elektrinu ti nikto neodleje ani neprinesie v kanistre), preto pôjdeš dobiť s nejakou rezervou, aby si nemal nervy, či to dáš.
Inak ja sa viem do pocitov majiteľov Tesly (a ich potreby strategického plánovania a stresov z dojazdu) celkom vcítiť, zažil som si to minulý rok v USA, keď mi ukázalo, že ďalšia pumpa je 196 míľ. Auto ukazovalo dojazd skoro 300, teda že OK, no problem. Ale to boli infarktové stavy, keď som začal stúpať dlhé kilometre, spotreba stúpala a dojazd prudko klesal a nevychádzal ani po tú pumpu. Už som sa videl, ako v 37°C stojím uprostred Mohavskej púšte a čakám hodiny na najbližšie auto. :-[] Našťastie po dlhom stúpaní nasledovalo dlhé klesanie a k pumpe som to doplachtil.
17. 6. 2020 04:35
Re: Chorvatsko i s paštikou
Co to je za argumenty?

Bavíme se o cestě do Chorvatska, kde nějaký šmudla idealizuje, jak je to super.

Zavřená benzínka není problém, je jich spousty. Nabíječek? Aha.

Jestli tvůj styl života jsou hodiny s dětmi na nabíjecích stanicích vedle dálnice, pak je mi to líto.
17. 6. 2020 04:30
Re: Chorvatsko i s paštikou
Ty ještě nebudeš mít papíry podle všeho. Čím vyšší rychlost, tím spíš u většiny převáží pero hluk a hluk od kol. Včetně EV.

Až budeš jezdit a ne jen žvatlat, tak dej vědět. ;-)
16. 6. 2020 19:40
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tichost si měl napsánu jako další výhodu. Takže neberu. Plynulost jízdy? Tady vůbec nevím co tím myslíš. Nemusíš řadit, mačkat spojku? No to u auta s automatem taky ne. Zase nebuďme jak joudové co se hádaj ve školce. Elektro má pár nesporných výhod, ale tyhle argumenty jsou úsměvné. Dva kufry beru. Ikdyž nikdy jsem nekoukal na jejich obsah, protože osobně nic nevozím.
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 10:49
Re: Chorvatsko i s paštikou
Ano... nejezdím na Mars, na Měsíc nebo nejezdím autem do Afriky... Všude jinde už se nabíjet dá. Jen to chce snahu namísto keců, že "něco nejde".
17. 6. 2020 10:35
Re: Chorvatsko i s paštikou
Až to s Teslou dáš, nebo i s tvojí i3, dej vědět za kolik. Do té doby je to idealistické pinkání. ;-)
Avatar - lyon667
17. 6. 2020 09:46
Re: dojezd je jedna vec
A k čemu ti tak zbytečný parametr v praxi je? :-O
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 09:42
Re: Chorvatsko i s paštikou
Protože my ZPÁTEČNÍCI si takhle vymýšlíme a tohle je jeden z našich argumentů proč má svět zůstat STÁT = na úrovni kde zůstal stát náš mozek :-O :-!

To chtěli a docela úspěšně v 2. polovině 20. století prosazovala dělnická třída komunisti = tak když se jim to zbortilo tak prosazovat dál zaostání zkouší aspoň kde to jde :-)
17. 6. 2020 06:31
Re: Chorvatsko i s paštikou
Jel si v ele autě? Jel si ve studené nafte? Jel si v autě když z něho ches výkon - předjíždění, kopec atd?
17. 6. 2020 04:36
Re: Chorvatsko i s paštikou
Ano všichni dráteníci jsou jak z mateřinky. Idealisté,l co většina z nich k reálnýmu EV ani nečichla.
Opájíte se tu bludy a stavíte vzdušné zámky.
16. 6. 2020 19:29