Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla má první elektromobil s dojezdem 647 kilometrů. A na dalším se pracuje

Automobilka Tesla se stala prvním výrobcem, jenž nabízí sériový elektromobil s dojezdem přes 400 mil (644 km) na jedno nabití.
Zpět na článek
16. 6. 2020 15:53
16. 6. 2020 22:24
16. 6. 2020 22:47
17. 6. 2020 08:29
18. 6. 2020 08:35
17. 6. 2020 13:20
18. 6. 2020 08:38
18. 6. 2020 12:34
18. 6. 2020 12:43
18. 6. 2020 14:36
18. 6. 2020 12:50
18. 6. 2020 14:38
18. 6. 2020 14:46
18. 6. 2020 15:03
18. 6. 2020 15:14
16. 6. 2020 16:29
16. 6. 2020 22:28
16. 6. 2020 20:09
17. 6. 2020 04:40
17. 6. 2020 08:45
17. 6. 2020 10:39
17. 6. 2020 11:53
17. 6. 2020 14:02
17. 6. 2020 10:26
17. 6. 2020 10:41
17. 6. 2020 18:51
16. 6. 2020 14:14
dobrej vtip tenhle cyklus
A pak že je NEDC kravina. Kam se hrabe NEDC a EU automobilky na Teslu a EPU. Ze zkušenosti s TMX je mi přesně jasný, jak by musel člověk asi tak jet, aby se člověk aspoň přiblížil 500km. Tím nechci shazovat vlastnosti TMS, ale co je moc to je příliš.
Rozbalit vlákno
1
16. 6. 2020 14:32
Tesla nebo jiná prémie
Dá se asi ledacos (kouzlit s dojezdem), ale je jasné že elektromobily mají pro většinu lidí stále výrazné nedostatky. Pro mě osobně je to hlavně cena, malý dojezd a nabíjení mi nevadí. Fajn je, že mimo EV aut se dají za zajímavé peníze koupit jiné kousky - třeba ekologický hybrid Lexus IS300h Limited Edition za příjemných 899 tisíc včetně metalízy, tj. 743 tisíc Kč bez DPH.
16. 6. 2020 14:44
dojezd je jedna vec
Stale jen dojezd dojezd, ale to je jedna stranka veci. Dalsi veci je cas, za ktery se doplni energie na dalsich 647 Km. Spalovak s mensi nadrzi dejme tomu ujede stejnou vzdalenost, ale doplneni energie zabere 5 minut, zatimco s EV autem minimalne 45 minut a to pouze u rychle dobijeci stanice.
Rozbalit vlákno
55
16. 6. 2020 15:24
Re: dojezd je jedna vec
Ještě, že je těch rychlonabíječek spousta ;-)
Avatar - Stejsn
16. 6. 2020 15:25
Re: dojezd je jedna vec
No hele, všichni elektromobilisti argumentujou tim, že si "aspoň můžou dát na pumpě kafe". já bych spíš napsal slovo "musejí", zatímco spalováci "můžou" ;-)
16. 6. 2020 16:02
Re: dojezd je jedna vec
Asi nejsem sám kdo max po 500km dává pauzu min na čůrání, kafe a protažení - vždy se to aspoň na 30 minut protáhne.
Představa, že ujedu 600km, 5 minut tankuju a jedu dál není nic co by bylo běžné.
16. 6. 2020 16:07
Re: dojezd je jedna vec
Kafe, vyvenčit a protáhnout = 30min? Po 500km možná, ale ještě jsem takový EV reálně neviděl. 350-400km podle provozu a míry diskomfortu, který je ochoten majitel akceptovat.
16. 6. 2020 16:16
Re: dojezd je jedna vec
I po 400km neskáču do auta po 5minutách s nadšením.
Tankování, placení, záchod, kafe + protažení není nic co by trvalo méně než 20minut když nebudeš spěchat.
Avatar - lyon667
17. 6. 2020 09:43
Re: dojezd je jedna vec
Tankování, placení, záchod a refresh max 10 minut. Vše nad to je jen smyšlený argument ve prospěch EV, ten ale nemá s realitou nic společného.
Avatar - iudex
17. 6. 2020 09:58
Re: dojezd je jedna vec
Pre staršiu generáciu, čo prežila väčšinu života v komunizme bola možnosť slobodného lietania zážitkom, takí si užívali aj samotný pobyt na letisku, obzerali handry, voňali parfémy a už ten nutne zabitý čas na letisku brali ako dovolenku.
Možno to majú takto elektrikári s pobytom na dobíjacej stanici a radi tam trávia čas. :-[]
17. 6. 2020 00:56
Re: dojezd je jedna vec
omyl ... realny vyuzitelny dojazd na dlhych tratiach Tesly S 100D je cca 250km ... viac nie ... pretoze nikto normalny na dlhych cestach nebude dochadzat na nabijacku s dojazdom ukazujucim menej ako 50km ... to ale pochopi len clovek, ktory EV na dlhe trate ( vylety ) skutocne jazdi ... a takyto tu nie je ani jeden ( tu nie je vlastne nikto, kto by vobec akukolvek Teslu jazdil ... hoci ju ospevuju ... to je take usmevne :) )
Avatar - iudex
17. 6. 2020 09:52
Re: dojezd je jedna vec
Presne. Ak si na tej dlhšej trase zapneš klímu a nejdeš schovaný za kamiónom 110kou (takých som videl veru dosť), tak ten dojazd bude ďaleko od tých slniečkárskych údajov výrobcu. A presne ako píšeš nechceš riskovať, že zostaneš visieť uprostred diaľnice (na rozdiel od benzínu elektrinu ti nikto neodleje ani neprinesie v kanistre), preto pôjdeš dobiť s nejakou rezervou, aby si nemal nervy, či to dáš.
Inak ja sa viem do pocitov majiteľov Tesly (a ich potreby strategického plánovania a stresov z dojazdu) celkom vcítiť, zažil som si to minulý rok v USA, keď mi ukázalo, že ďalšia pumpa je 196 míľ. Auto ukazovalo dojazd skoro 300, teda že OK, no problem. Ale to boli infarktové stavy, keď som začal stúpať dlhé kilometre, spotreba stúpala a dojazd prudko klesal a nevychádzal ani po tú pumpu. Už som sa videl, ako v 37°C stojím uprostred Mohavskej púšte a čakám hodiny na najbližšie auto. :-[] Našťastie po dlhom stúpaní nasledovalo dlhé klesanie a k pumpe som to doplachtil.
17. 6. 2020 21:40
Re: dojezd je jedna vec
mam vo svojom blizkom okoli troch majitelov Tesiel ( S a X ... vsetky su 100D ) ... ani jedna nesla pod 140k EUR ... ani jedna nie je prvym, ci druhym autom v rodine ... je az "tretim" ... a aka je prax po desiatkach tisic km ? realny priemerny dojazd 100D je okolo 350 km ( co nie je vobec zle ), ale hlavnou zasadou na dlhych cestach ... pri dojazde 100 - 150km musim byt blizko chargera / nabijacky ... toto je uplny zaklad planovania cesty.
Avatar - Jerry.Gunman
16. 6. 2020 19:59
Re: dojezd je jedna vec
No, představa, že s elektrovehiklem ujedeš 600 km je zatím téměž vždy POUZE představou a vlhkým snem elektrofilů :D
17. 6. 2020 13:52
Re: dojezd je jedna vec
Pokud máš dobře odhlučněný auto, což Tesla S není, není ani potřeba po 4,5h jízdy dávat pauzu. Kor když tě čeká už jen př. 50-150km tak si nebudeš dávat pauzu 30min to dá rozum. Tankovat nemusíš a 30min nečuráš, kafe dostaneš za hodinu v destinaci.

Zapomeň ale na to, že Tesla ujede 500km při 130/135. Spotřebu má ca 24kW a v baterce máš jen asi 80kWh k dispozici. 24kW/100km ale musíš dost předvídat. Nahodit 140 a nestarat se bude spíš tak 28kW.

Cesta Praha Jihlava plně nabitou S85D se dá 13 zvládnout, ale já si radši nabil v Hu, abych ráno nemusel hledat nabíječku. Takto asi je, když s tím jedeš jak s dieselem
17. 6. 2020 21:46
Re: dojezd je jedna vec
neverim :) konečně niekto dalsi, kto nejaku Teslu jazdi a nie len teoretizuje a predstavuje si ako by s nou jazdil ... smutne ale je, ze ani na Tvoje fakty uživatela Tesly nebudu "chlapci" reagovat, pretoze ich predstavy su diametralne odlisne od Tvojich praktickych skusenosti a nedokazu sa so skutocnostu zmierit
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:45
Re: dojezd je jedna vec
Já se (byť nikoli posledního cca 1/2 roku, protože COVID) na silnicích pohybuji poměrně DOSTI často (ČR, SR, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie) - a když už nějaký elektromobil na dálnicích vidím, tak je nejčastěji zavěšen ve "vzduchovém pytli" za kamionem a jede tou devadesátkou - stovkou, maximálně 110 km/hod. Pak si jednou užije toho "brutálního" zrychlení - a zase se zavěsí za další kamion, aby šetřil energii. :-( :-( :-(
18. 6. 2020 09:54
Re: dojezd je jedna vec
Není to zevšeobecnění? Stejně můžu napsat, že 70% aut co jsem potkal nejelo delší trasu než řekněme 200km.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 11:00
Re: dojezd je jedna vec
Bez jisté míry zevšeobecňování se mezilidská komunikace neobejde, protože popisovat jenom konkrétní vlastnosti každé konkrétní jednotlivosti není příliš praktické.
Ale můžeme si srovnat zkušenosti - jak velká část elektromobilů, které potkáváš na dálnicích toho "vzduchového pytle" NEvyužívá?
A na jakých dálnicích se tak nejčastěji pohybuješ?
18. 6. 2020 12:41
Re: dojezd je jedna vec
Není to spíše nedostatkem empatie? Vem si modelový příklad, že máš ele auto. Koupíš si ho na to aby jsi jezdil po dálnici za kamiónem? Nejspíše ne. Pravděpodobné je, že ho využíváš normálně mimo dálnici a na dálnici se dostaneš vyjímečně a v těchto případech se na dlouhé cestě podle toho chováš.

Představa, že si někdo koupí dnešní ele auto na pravidelné dlouhé jízdy na dálnici za kamiónem přece nedává logiku.

Lze to pro zjednodušení přirovnat k dnešním telefonům -90% času ho používáš bez omezení protože víš, že večer ho nabiješ. Když ale jdeš na týden do přírody používáš ho jinak, tak aby vydržel. Koupíš si z důvodu několika výletů za rok tlačítkový telefon co vydrží týden?
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:08
Re: dojezd je jedna vec
Auto si koupím proto, abych s ním mohl jezdit dle potřeby. Do světa di do města, do hor i do nížin, s nákladem i nalehko. Prostě takové, které pokud možno univerzálně splňuje většinu mých potřeb

Mám ze tvého příspěvku empaticky vyvozovat, že bych si tedy měl koupit jeden empatický elektromobil do města a pro "mimoměstské" trasy si nechat ne-empoatický spalovák? To pak ale ta tolik vzývaná ekologie dostane pěkně ne-empaticky za uši, ne?

BTW, bylo to pro tebe dost empatické? ;-)
18. 6. 2020 13:14
Re: dojezd je jedna vec
Univerzál není žádné auto. Jde o tvé priority. Jestliže tvá priorita nejsou dlouhé cesty je dnešní ele (budoucí ještě více viz článek) jednoznačně lepší volba.
Mnoho domácností má již dnes 2 auta. Jeden spalovák + ele auto je jistě ekologičtější než 2 spalovací.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:35
Re: dojezd je jedna vec
Většina věcí je dnes koncipována tak, aby v daném segmentu používání byly pokud možno univerzální a optimálně splňovaly nejrůznější nároky svých majitelů.
Většina rodin se dvěma auty to má tak, že ke starému přikoupili nové, které slouží, jak říkají Američani, jako "daily driver" "starouška" mají na doježdění pro manželku nebo na naučení pro děcka.

Takže tvé rada zní "svá starší auta se spalovacím motorem hoďte ze skály a za 3/4 až milion od kusu si kupte nové elektromobily, na noc si je prdněte do zásuvky a modlete se, abyste neshodili séť, protože když vás to v ulici udělá najednou dvacet, tak jste potmě?" To asi nebude moc populární, co?
Avatar - Barrichello
17. 6. 2020 10:54
Re: dojezd je jedna vec
To aby toho kafe někteří elektromobilisti vypili při to nabíjení tak 70 litrů :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:47
Re: dojezd je jedna vec
A pak budou potřebovat každých 75 minut čur-pauzu, během které si mohou svého elektro-miláška zase nabíjet a pít další galony kafe, kvůli kterému budu potřebovat DALŠÍ čur-pauzy... atd atd atd ;-) ;-) ;-)
16. 6. 2020 15:53
Re: dojezd je jedna vec
Ja jsem treba v zivote autem nebyl nikdy dal nez 200 km...
16. 6. 2020 16:03
Re: dojezd je jedna vec
Tak u tebe osobně to problém nebude.
Avatar - speedfred
16. 6. 2020 19:56
Re: dojezd je jedna vec
Tak to máš fajn, ja som za posledných 14 dní spravil 5600 km.
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 10:05
Re: dojezd je jedna vec
To je mi tě líto.
Avatar - WinDiesel
17. 6. 2020 10:39
Re: dojezd je jedna vec
Jsi duševní chudák, ale bible říká: blahoslaveni budiž chudí duchem ..... tak klidně troll dál.
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 10:47
Re: dojezd je jedna vec
Proč duševní chudák? Najezdit takové porce kilometrů prostě není nic, co by si člověk normálně přál. Průměrně 400 km denně, život na cestách... to fakt stojí za pochvalu, opravdu.
Duševní chudák jsi ty sám, blbounku.
Avatar - _Karel_
17. 6. 2020 11:48
Re: dojezd je jedna vec
Ono možná nebylo úplně poznat, žes to myslel v dobrým, ne jako urážku. ;-)
Jinak jo, takový kiláky to není žádnej med.
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 13:56
Re: dojezd je jedna vec
Mohlo to být trošku zavádějící, uznávám... Budu na tom pracovat.
17. 6. 2020 10:49
Re: dojezd je jedna vec
Podľa seba súdim teba? ;-)
Avatar - speedfred
17. 6. 2020 13:04
Re: dojezd je jedna vec
A do toho ešte celodená práca, keď ťa to ale baví není čo riešiť. :-[]
Avatar - Blue Sun
17. 6. 2020 13:55
Re: dojezd je jedna vec
Tyjo... tak to už jsi regulérní blázen. :-D Já si říkám, že cvoci jsou lidi, kteří denně dojíždí 90 kiláků. Jsem rád, že to do práce mám "na doběh" jen deset kilometrů.
16. 6. 2020 21:34
Re: dojezd je jedna vec
Panacik, EV domace spotrebice ani nemaju vacsi dojazd,takze to je ok,ze si nikdy nebol dalej ako 200km.
Avatar - lyon667
17. 6. 2020 09:44
Re: dojezd je jedna vec
To tě lituju.
17. 6. 2020 09:57
Re: dojezd je jedna vec
Sedet cely den za volantem fakt neni neco co by mi chybelo, od toho jsou vlaky a letadla.
Avatar - lyon667
17. 6. 2020 10:39
Re: dojezd je jedna vec
Trmácet se někam dobrovolně sockou považuju za formu masochismu, obzvláště pokud s sebou mám tahat zavazadla.

Letadlo je kratochvíle pro volný čas, pokud ho řídím sám a mohu letět, kam chci. O vlaku to neplatí, ten mě nikdo řídít nenechá. ;-) Auto jako jediné spojuje zábavu i praktičnost, pokud se tedy nebavíme o trans- a mezikontinentálním cestování.
Avatar - _Karel_
16. 6. 2020 16:53
Re: dojezd je jedna vec
S tím, že (nemýlím-li se) rychlodobíjení ku.ví baterku.
16. 6. 2020 18:41
Re: dojezd je jedna vec
Asi stejně jako když před tankováním nedochlazuješ turbo. I spalovákům vadí studené starty, náhle zhasínání atd.
Vem si jak dlouho a jak by jsi měl jet se spalovákem než se ohřeje.
16. 6. 2020 19:07
Re: dojezd je jedna vec
Dochladit spalovak po jízdě po dálnici je otázka desítek sekund před zastavením na pumpě, resp. pokud se nejedná o jízdu ve vysoké zátěži po německé dálnici, tak je dochlazování už jen jakýsi historický mýtus a strašák.

Studené starty vadí tak moc, že běžné auto jich má klidně tisíce do roka, stejně tak je i vic jak polovina kilometrů nájezd se studeným motorem. Proti tomu je likvidace baterií rychlonabijenim rozhodně významnějším a výraznějším problémem

BTW, i baterie a elektromotory potřebují optimální teploty, vyhřívání, chlazení ... Někde byl článek o tom, že potřebné jsou 3 nezávislé okruhy s různou teplotou
17. 6. 2020 06:26
Re: dojezd je jedna vec
Studené starty jsou příčinou třeba toho, že po pár letech je z auta uhuleny vrak.
Avatar - .StenLi.
16. 6. 2020 20:06
Re: dojezd je jedna vec
Ano dojazd je jedna vec, rychlost obnovenie dojazdu druha a trocha (resp. uplne) zabudas na tretiu vec, zrychlenie 0-100 km/h za 2,4s co nedokaze ziadne, opakujem ziadne ICE 5 dverove auto schopne odviezt 5 az 7 osob a batozinu. Takuto akceleraciu z ICE aut dosiahne napr. Bugatti Chiron s neporovantelnou cenou, o tretinu nizsim dojazdom a nasobnymi nakladmi na obnovenie dojazdu, o servise ani nehovorim a to sme sa ani nedostali k emisiam.
Takze skus objektivne porovnavat schopnosti a parametre jednotlivych aut a uvedom si ze je obrovsky rozdiel ci nejaky parameter auto nedosiahne nikdy ani keby sa roztrhlo alebo ci na dorovnanie parametru staci pockat pol hodinu ;-)
Avatar - lyon667
17. 6. 2020 09:46
Re: dojezd je jedna vec
A k čemu ti tak zbytečný parametr v praxi je? :-O
17. 6. 2020 10:11
Re: dojezd je jedna vec
Souhlasim. To zrychlení je fantastické. Nemělo by se zapomínat ovšem na to že počet těch zrychlení je velmi omezené. Podle testů je už u třetího výrazný propad.
17. 6. 2020 10:32
Re: dojezd je jedna vec
To vůbec nikdo nezpochybňuje. Můžeš to pak dokola přednášet rodině, až budete čekat na odtah po ujetí 350km ;-)
Avatar - .StenLi.
17. 6. 2020 10:54
Re: dojezd je jedna vec
Odtah Bugatti? Tam vela rodiny neodvezies :)
Avatar - Barrichello
17. 6. 2020 10:56
Re: dojezd je jedna vec
A kčemu ti to je resp. jak dlouho to vydrží jet na baterii, když tohle krásné zrychlení budeš využívat pravidelně?

Jinak Camaro za mega umí zrychlit někde za 4,3 s :-)
Avatar - .StenLi.
17. 6. 2020 14:05
Re: dojezd je jedna vec
A naco ti to je v Bugatti? Na to iste.. iba ze Bugatti dojde benzin skor. Riesis uplne zbytocne otazky, proste tu mame EV auto ktore je schopne dosiahnut parametere ako ziadne ine ICE auto ale ludia ich slepo ignoruju a poukazuju na jeden z parametrov ktory (zatial) nedosahuje hodnot ICE aut, ale tak to predsa chodi ze vacsina produktov nie je najlepsia uplne vo vsetkokm. Len pre upresnenie je tym parametrom rychlost obnovy dojazdu pretoze dojazd, ten parameter o ktorom je tento clanok vyrazne prekonava ICE konkurenciu schopnu takehoto zrychlenia alebo aj vyrazne horsieho. Trochu objektivity pri porovnavani jednotlivych aut by tu diskutujucim neuskodilo.
Avatar - _Karel_
17. 6. 2020 14:42
Re: dojezd je jedna vec
Zrychlení Tesly je sice famózní, ale nalejme si čistého vína - párkrát to vyzkoušíš, párkrát se někomu pochlubíš, a jinak je to k ničemu. Kdežto limity plynoucí z baterek tě budou omezovat denodenně.
Avatar - .StenLi.
17. 6. 2020 19:01
Re: dojezd je jedna vec
Ale ja predsa hodnotim parameter ktoreho nezmyselnost alebo iba obcasne vyuzitie je rovnake pre vsetky auta ktore ho dosahuju, az na to ze pri Model S je to zrychlenie este ovela ohromujucejsie co dokumentuje nespocet videii a na to sa ICE sportiaky nechytaju a praveze ani na dojazd Modelu S a druhe obmedzenie bateriek, rychlost obnovy dojazdu je relativne dost nepodstatne kedze celosvetovy priemerny denny najazd je 50-60 km, co ma velmi daleko od obmedzenia a s tym suvisi aj vyse 85% nabijanie EV doma pocas noci kde dobitie toho denneho najazdu aj s plusovym vykyvom aj na stovky km nie je najmensi problem, resp. vacsinu casu sa EV pocas noci nenabija ale caka nabite a to stale uplne ignorujeme DC superchargre. Vacsina tu diskutujucich by sa konecne mohla porozpravat s realnym majitelom EV ako a ci vobec ho skutocne obmedzuje lebo tieto teoreticke mylne namietky co sa tu dookola tocia su nezmysel.
18. 6. 2020 07:24
Re: dojezd je jedna vec
Přece u žádného auta nevyužíváš stále jeho maximum. Tímhle argumentem by nedával smysl žádný větší motor.
Přece jde i o výkon v každé situaci. Tady nejde jen o zrychlení z 0-100, ale naprosto okamžité reakci v každém jízdním režimu.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 6. 2020 16:41
Re: dojezd je jedna vec
Jednu výhodu oproti běžným autům měl i Schwimmwagen nebo vozy, jimž se říkalo Amphibious Cars - a přesto si je kromě pár našenců TAKY nikdo nekupoval :D

BTW, je krásné, že ostatní peskuješ za to, co sám činíš "trocha objektivity by neškodila". Tuto vlastnost (zvanou pokrytectví) máš už dlouho a nebo jsi si ji vypěstoval jako součást balíčku Fanatického Elektrofila?
Avatar - .StenLi.
17. 6. 2020 19:02
Re: dojezd je jedna vec
Na nezmysly idiotov ako ty nereagujem.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 6. 2020 19:24
Re: dojezd je jedna vec
Tak tak... Jiným vytýkáš to, co sám činíš. To je pokrytectví jak podle slovníkové definice :D
Avatar - speedfred
17. 6. 2020 13:01
Re: dojezd je jedna vec
Mám auto čo to dokáže pod 4s a nejako to nevyužívam (je to záhul pre každé auto takéto odpaly z miesta), skôr ma baví ako to ide od 100 povedzme do 250+
A odveziem 4 ľudí.
16. 6. 2020 15:53
Dojazd
Dojazd je fajn, aj možnosti rýchlonabíjania. Kdesi som ale čítal, že akumulátory to rýchlonabíjanie nemajú radi a výrobcovia odporúčajú nabíjanie z domácej zásuvky.
Som za pokrok ale elektroautu sa radšej ešte vyhnem.
A to mám elektrokolobežku aj elektrobajk, v princípe niesom skalný odporca tejto technológie.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2020 15:58
Re: Dojazd
No však rychlonabíjení použiješ párkrát do roka = když jedeš vzdálenost. Reálnej průměrnej denní nájezd je u většiny tak malej že na to stačí i plug-in hybrid = při jízdě jen na elektřinu :-)

A když dobiješ párkrát za rok rychle = to fakt nevadí. To je asi jako když si dáš párkrát za rok něco fakt nezdravýho ;-)
16. 6. 2020 22:24
Re: Dojazd
Mate nekdo nejaky relevantni odkaz na to ze rychlonabijeni nici baterky? Podle me je to mytus. Vadi jim kdyz se vybijou nebo prebijou ale rychly nabijeni pokud jsou spravne chlazeny by jim nic delat nemelo.
16. 6. 2020 22:47
Re: Dojazd
Jo, docela dobrou statistiku má startup Tesloop s flotilou necelých 10 TMX a TMS, najezdí výrazně přes100k km ročně:

https://www.tesloop.com/…43737-kilometers

Závěr je že když jenom rychlodobíjíš do plna, tzn. ten nejhorší režim co může být, tak odepíšeš baterku za 300000km (pokles na 80% kapacity)

Když většinou dobíjíš pomalu a rychlo jenom občas, tak je ta degradace hodně hodně pomalá, zdroj:

https://electrek.co/2020/06/12/tesla-data-battery-degradation-limited-mileage-packs-equal

Takže mýtus to úplně není, ale projeví se to až při brutálním heavy duty režimu. U dnešní baterie se podle mě dá spolehnout na půl milionu s přijatelným poklesem a ani pak to nemá důvod klesat víc.

Tohle platí pro Teslu, ostatní na tom asi nebudou tak dobře...
17. 6. 2020 08:29
Re: Dojazd
No tak v tom případě se o poklesu kapacity baterií vlivem rychlonabíjení nemá cenu vůbec bavit. 300 tis je taková běžná životnost co pořádný auto musí vydržet. Jestli budeš mít v tom nejhorším případě pokles kapacity po takové porci kilometrů o 20%, tak v tom nevidím vůbec problém.
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 19:55
Re: Dojazd
Hele a eště tuhle si viděl zásadní problém v tom že to sou životu nebezpečný křápy = pak se ukázalo že to byla tvoje oblíbená potrava HOAX https://www.autorevue.cz/…pripad-vysetruje ne že by auta občas neshořely = benzínový naftový všechny tady Gallardo https://autobible.euro.cz/…-neni-to-poprve/ tady Aventador https://www.blesk.cz/…l-cerny-dym.html běžný nový auta https://www.idnes.cz/…raha-zpravy_wass i starý krámy jako máš ty https://www.denik.cz/…ri-20190721.html

Tak už si změnil názor? Dokonce si plival na VŠECHNO CO MÁ BATERKU = takže naše nový hybridy Toyota v záruce byly dle tebe ŽIVOTU NEBEZPEČNÝ KŘÁPY

Už víš dokonce víš že baterie sou na nejbezpečnějším místě = ne jak sis myslel že to je nebezpečný. A fakt to zlepšuje rozložení hmotnosti mezi nápravy a snižuje těžiště = co to dokázali u koncernu to fakt netušim. Ale tam si to podle mě napsal správně = šetřili na tlumičích zavěšení pružinách = protože překonat ten lepší PRINCIP je fakt síla. Toyota to i u levnejch aut typu Corolla dělá že když je potřeba dá LEPŠÍ základ = lepší závěsy = VW je naopak král unifikace. Tady to asi přehnali

Už dobrý = už si v realitě? Jo tak zkus to pro jednou BEZ urážení = prostě jen odpovědět, dík
18. 6. 2020 08:35
Re: Dojazd
Na tom se nic nemění. Nejmenší riziko uhoření máš holt asi v naftovým autě. Tady v případě poškození baterie hoříš jako pochodeň a nejde to navíc vůbec uhasit. Což je ovšem něco co zásadně popíráš :D Ale celej život je riziko, takže asi se s tím budeme muset naučit žít. O tom, že je baterie na tom nejbezpečnějším místě kam jde dát a snižuje navíc těžiště jsem se nikdy nehádal. To je výhoda EV. U Superba prostě jen narovnali kufr baterkama, takže to má jízdní vlastnosti jako Titanic.
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 09:22
Re: Dojazd
Ty máš fakt cit chápat (skoro) VŠECHNO OBRÁCENĚ :yes: :*)

Jo bohužel to samozřejmě JE REALITA = ale viz já neni to problém, leda bys FURT a JEN = a k tomu neni důvod
17. 6. 2020 13:20
Re: Dojazd
Oslíku co zase podle tvýho vyšinutýho mozku chápu obráceně? Realita je jak čtu, že po 300 tis km, což je prakticky životnost auta, dojde k poklesu na 80% kapacity baterky. Každá baterka ztrácí kapacitu sama o sobě, takže i kdyby si těch 300 tis nenajel, tak za ty roky bude nižší i tak. A jestli umíš číst ty bejvalej závodní hráči kuliček, tak píšu, že to není vůbec problém i kdyby si nabíjel výhradně u superchargeru. Jestli sis všimnul, tak ti nenadávám na ty tvoje baterkáče, takže si přijeď pro pár facek ty vemeno nebo mlč!
Avatar - Hammunasakra
17. 6. 2020 19:51
Re: Dojazd
Fakt věříš že když budeš machrovat a urážet = něco to změní na tvejch znalostech? :-!

Metoda Jerry.Gunman = budu všechny hodně urážet = nemá na IQ vliv = furt je STEJNĚ neznalej = jen si asi myslí(te) že shazováním urážením ostatních = VY budete vypadat líp, nebo? :-)

No tak trvalý rychlonabíjení = a KOLIKRÁT SEM TI ŘÍKAL že to co tvá hlava VYMYSLÍ ať řekneš PŘESNĚ OBRÁCENĚ = a budeš docela za chytrýho. Samozřejmě NE ve světě Jerry.Gunmannů :D

Tesla je v bateriích fakt napřed a hodně ale základní princip https://www.idnes.cz/…048_automoto_vok samozřejmě funguje obecně. Tobě bych za ty ubožárny cos teď napsal přál nemožný = ať máš elektromobil a trvale bez výjímky ho nabíjíš JEN co nejrychlejš to de :-!