Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla má první elektromobil s dojezdem 647 kilometrů. A na dalším se pracuje

Stanislav Kolman
Diskuze (348)

Automobilka Tesla se stala prvním výrobcem, jenž nabízí sériový elektromobil s dojezdem přes 400 mil (644 km) na jedno nabití.

Šéf společnosti Tesla Elon Musk si dlouhodobě zakládá na faktu, že elektromobily jeho automobilky ujedou na jedno nabití suverénně nejvíce. Aby si ale toto postavení udržel, musí své vozy pravidelně vylepšovat. Naposledy došlo k modifikaci Modelu S, který nově dle měření EPA ujede 402 mil (647 kilometrů) na jedno nabití! Ze všech ostatních sériových elektromobilů zatím nikdo takové hodnoty nedosáhl.

Musk si přitom brousil zuby na překonání 400 mil už dříve. Model S by to podle něj zvládl i v předchozí konfiguraci, nakonec mu ale EPA „přiznala“ jen 391 mil. Podle lídra automobilky za to mohl fakt, že před měřením zůstal klíček ve voze, což způsobilo vybití akumulátoru o dvě procenta ještě před samotnou jízdou. Dlouho však smutnit nemusel.

Video se připravuje ...

Bez zajímavosti není ani fakt, že Tesla Model S si (ve verzi Long Range Plus) na ještě slušnější dojezd polepšila, aniž by se sáhlo na kapacitu 100kWh baterie. Automobilka v oficiální tiskové zprávě uvádí, že je to výsledek posedlosti jejích inženýrů, kteří chtějí dosáhnout maximální účinnosti a energetické šetrnosti. Došlo na drobné hardwarové úpravy, stejně tak se pozměnila architektura systému.

Navíc to vypadá, že Model S nezůstane jediným vozem Tesly, který hranici 400 mil v brzké budoucnosti překoná. Už před časem se na sociálních sítích objevil únik specifikace Modelu 3 s baterií o kapacitě 100 kWh, která se ale zatím oficiálně nenabízí. A nyní přihodil další podobný únik jiný uživatel Twitteru.

Jiný informovaný člověk doplnil, že prototypy Modelu 3 s takto velkým akumulátorem skutečně existují, zatím jde ale jen o testovací kusy a není jisté, jestli takové vozy Tesla nabídne. Pokud ano, určitě to nebude v roce 2020. Se 100kWh baterií by Model 3 hranici 400 mil rovněž hravě překonal, navíc by to byl pproti aktuální baterii s kapacitou 75 kWh a dojezdem 322 mil (518 km) obrovský skok kupředu.

Stanislav Kolman
Diskuze (348)

Doporučujeme

4. 1. 2021 00:35
Re: dojezd je jedna vec
Meleš nesmysly. Nejdřív si o tom něco zjisti a potom piš. Rychlodobíjení ma na životnost baterie stejně minimální vliv jako studený start u spalováku.
Daleko největší vliv na životnost baterky u EV je její pravidelné (opravdu pravidelné) vybíjení do "0" a pak do 100%. Výrobci tohle ale dávno vědí, takže baterka v autě má např. kapacitu 80kWh, ale využitelných má pak např. 70, nebo 75 kWh. Podle výrobce.
No a když to chce někdo hodně řešit, tak si nastaví v systému auta vybíjení a nabíjení v rozmezí 20-80%. Když to EV auto používá na dojíždění do prace, po městě tak to stejně víc nevyužije.
No a jak jsem psal, když to jednou za rok nabije na 100% před jízdou na dovolenou tak se s životností baterie stane prd. Jinak řečeno nic se nestane.
Když tohle člověk neřeší a nechce se těmito zbytečnostmi zabývat, tak je to stejné jako ten člověk co se nechce zabývat studenými starty, a dalšími maličkostmi co zlepšují životnost spalovacího auta. Je to prakticky to samé, jen v bledě modrém.
4. 1. 2021 00:26
Re: dojezd je jedna vec
Zrovna tak mohu napsat i to, že se také pohybuji po dálnicích dost často a potkávám spostu spalováků, kterí jedou 110 km/h a já je pak musím předjíždět pokáždé když je dojíždím.
A znamená to co? Nic. Nebo má z toho usuzovat, že spalovači jezdí po dálnici na spotřebu? Stejně jako ty si nevšimneš EV aut které tě předjedou, nebo které jedou rychle.
Prostě vidíš jen to co chceš vidět.
A když náhodou uvidíš jet EV za kamionem tak si to hned zapamatuješ a hned to pak píšeš do konference, že všichni elektromobilisti jezdí za kamionama.

Říká se tomu konfirmační zkreslení.
4. 1. 2021 00:16
Re: dojezd je jedna vec
Ano přesně, ale je to pouze po dálnici!
Kombinace 50:50 už dává relný dojezd 500 km.
Pouze město pak je těch 600 km a někdy i víc.
Naproti tomu u spalováku je to přesně obráceně. Po dálnici 800 km, ve městě o 200km méně.
Takže jak tu zvracejí naftový fanatici na elektromobily tak jim už nedochází, že u spalováku je to naopak a údaj EPA je samozřejmě nějaká kombinace. Což už jim nedojde a stále omýlají mantru a lži o dojezdu ev.

Jsem zvědavý jak jim to dlouho vydrží.
každý rok se baterie EV vylepěují zhruba o 3-5% jak co se týká hmotnosti, tak kapacitě. Zrovna tak se každým rokem vylepšují i rychlosti dobíjení.
Je to vidět na stavu baterií teď a před 5 lety.
Za dalších 5 let budou mít EV dojezd zase o 100-200 km víc, pak už se nebude dojezd moc zvyšovat protože už to bude stejné jako u spalováku a bude se energie dávat spíš na urychlení dobíjení.
To znamená za "pár" let tu budou i menší a levnější ev mít dojezd i po dálnici 600 km a dobíjení bude v rámci 15 minut na dalších 300-400 km.
A to už zavře pusu většině dnešních spalovačů. Jsem zvědavý co si vymyslí pak jen aby nějak kálili na EV. Před 5 lety měli ještě navíc spoustu dalších lží jako váha hmotnost ev auta, obrovská cena, malá nabídka, málo nabíječek, atd. No už jim toho moc nezbývá.
Avatar - Jerry.Gunman
19. 6. 2020 12:39
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Vkládáš mi do klávesnice co jsem z ní nevypustil - a následně se vůči tomu moralistně vymezuješ.
Jsi pokrytec, křivák a lhář.
To ale, jak se zdá, patří do výbavy téměř každdého fanatického elektrofila
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2020 12:07
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Místní rusofil si ty https://www.denik.cz/…om-20190810.html přejme ti ruskej plat, ruskej důchod, ruský zdravotnictví, ruskou reálnou průměrnou životní úroveń + a z toho vyplývající 16,6 let starý ruský auto ;-)

Ruskýho vlivu a KECŮ https://www.idnes.cz/…0_zahranicni_jhr tu bylo už dostatek a stáli nás neskutečný peníze = a nevzpamatovali jsme se z toho dodnes. Ani ekonomicky a od tebe pro hlavu státu ani tou hlavou. Není třeba další problémy zaostání a vlivy https://denikreferendum.cz/…h-za-nase-penize