Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Kia Optima (JF): Sluha bez emocí i jako plug-in hybrid

Kia Optima? Jak to, sakra, vypadá? Tak nějak budou reagovat motoristé při vyslovení jména tohoto korejského vozu. Je to takové velké, v podstatě konkurence pro passat, mondeo či insignii, dočkají se odpovědi. A může to být i plug-in hybrid!
Zpět na článek
18. 6. 2020 08:48
Zdroj: aftermarket, ceny se mohou mírně lišit
Ceny náhradních dílů se mohou mírně lišit - to asi ano. Pokud zadám u dvou svých oblíbených dodavatelů dílů kotouč na předek (je dodáváno jako pár, tedy správné označení by mělo být kotouče na předek) na tuto Optimu (hybrid 151kW) nabídne mi to : Delphi za 729,-, TRW za 987,-, ATE 1065,- a Brembo za 1089 Kč. K vámi uváděné ceně 1681 je to dost daleko. Pro sadu předních destiček uvádíte 2117,- Kč, já u dodavatelů opět vidím trochu nižší ceny: Meyle 669,-, Bosch 910,- a Brembo 1269 Kč (opět jde o kompletní sadu na obě kola). Samozřejmě se mohu mýlit a tyto díly vůbec nejsou vhodné pro takto výkonný vůz. Pokud bych měl vyměnit komplet brzdy já osobně, pak bych volil kotouče ATE - přední sadu za 1065 a zadní za 899, tedy celkem 1964 Kč a destičky Brembo přední sada 1269 a zadní za 674, tedy celkem 1943 Kč. Kompletní výměna kotouče+destičky by v materiálu stála 3907,-Kč, což není nijak přehnané. Pro srovnání na Lancera Sportback 1,8 (CX3) mě podobná výměna stála 3558 Kč.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - idam.i
18. 6. 2020 11:11
Re: Zdroj: aftermarket, ceny se mohou mírně lišit
To nevieš,že všetko na kórejcov je pekelne drahé. :-!
18. 6. 2020 15:14
Re: Zdroj: aftermarket, ceny se mohou mírně lišit
Sorry, ale máš v tom zmatek. Ceny kotoučů uvádiš za kus, nikoliv za sadu. Ceny na eshopech se tak uvádějí, ale při objednávce máš minimální množství nastaveno na 2 ks, takže to musíš násobit. Destičky jsou vždy uváděny za sadu na nápravu, tam máš cenu dobře. Pak tedy komplet podle tvých cen vychází 5871,- Kč. Podle tvého dodavatele. Já jsem na první dobrou našel cenu ještě o dvě stovky nižší, ale to nehraje roli.
Navíc, na variantu 2.0 GDi Hybrid koupíš maximálně filtry, brzdy, nějakou kladku, čep na řízení, svíčky a dle mne finito.
A brzdy Meyle, Delphi i desky ATE (kotouče ano) bych si na auto nedal.
18. 6. 2020 19:13
Re: Zdroj: aftermarket, ceny se mohou mírně lišit
Díky za opravení. Máš pravdu. Takže kotouče jsou komplet za 3928 + destičky komplet 1943, tj. komplet materiál 5871,-. To není můj dodavatel, ale autokseft a voton, nejsem automechanik. Já to hledal na hybrid, protože to má pan Dusil uvedeno v tabulce (Náhradní díly na Kiu Optima PHEV 151kW). Na Lancer to opravdu sedí, takže kotouče jsou o polovinu levnější.
Avatar - _Karel_
18. 6. 2020 19:07
Re: Zdroj: aftermarket, ceny se mohou mírně lišit
To jsou fantastický ceny :yes:
Mě třeba na škodovku vychází jen přední desky 2-5tis.
18. 6. 2020 19:25
Re: Zdroj: aftermarket, ceny se mohou mírně lišit
To bude asi v pohodě pokud jde o originální Škoda díly. V článku je tabulka se zdrojem "aftermarket" tak jsem jen pohledal díly z druhovýroby. Třeba na aktuální Superb (2,0TDI 110kW) jsou destičky od Bremba ve stejných shopech okolo 1200 Kč, takže podobně jako u té Optimy. U některých věcí je to o hodně. Třeba svíčky jsou na mé auto za 709 Kč za kus od Mitsubishi a stejné (značka i typ) iridiovky koupíš na netu za 800,- ale všechny čtyři.