Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová auta zdražují: Proč letí ceny nahoru? A bude hůř

Letošní zvedání cen nových vozů nekončí. U modelů se spalovacím motorem vzrostou až o 70.000 korun.
Zpět na článek
20. 6. 2020 08:38
20. 6. 2020 08:46
21. 6. 2020 21:20
21. 6. 2020 21:48
20. 6. 2020 08:49
20. 6. 2020 09:13
20. 6. 2020 15:34
22. 6. 2020 10:10
20. 6. 2020 09:17
20. 6. 2020 09:31
20. 6. 2020 09:39
20. 6. 2020 09:46
20. 6. 2020 10:10
20. 6. 2020 12:17
20. 6. 2020 16:58
20. 6. 2020 18:33
20. 6. 2020 10:58
20. 6. 2020 11:06
20. 6. 2020 11:22
20. 6. 2020 12:18
20. 6. 2020 14:32
20. 6. 2020 11:32
20. 6. 2020 11:44
20. 6. 2020 12:25
20. 6. 2020 14:33
20. 6. 2020 14:43
20. 6. 2020 17:19
20. 6. 2020 11:26
20. 6. 2020 12:12
20. 6. 2020 20:34
20. 6. 2020 21:23
20. 6. 2020 14:34
20. 6. 2020 15:47
20. 6. 2020 17:31
20. 6. 2020 17:38
20. 6. 2020 18:35
21. 6. 2020 23:35
20. 6. 2020 19:08
20. 6. 2020 11:50
20. 6. 2020 12:09
20. 6. 2020 12:42
20. 6. 2020 12:49
20. 6. 2020 19:09
20. 6. 2020 20:51
20. 6. 2020 10:35
22. 6. 2020 11:16
22. 6. 2020 11:45
22. 6. 2020 11:56
22. 6. 2020 12:09
20. 6. 2020 11:33
20. 6. 2020 12:48
20. 6. 2020 12:53
20. 6. 2020 14:02
21. 6. 2020 11:51
21. 6. 2020 13:17
21. 6. 2020 13:30
21. 6. 2020 16:05
21. 6. 2020 19:57
23. 6. 2020 14:53
20. 6. 2020 13:34
20. 6. 2020 15:16
20. 6. 2020 12:15
20. 6. 2020 16:18
20. 6. 2020 20:40
Avatar - Jenik3
20. 6. 2020 08:38
fakta
Nemohl by někdo upresnit, jak se ty emise a pokuty pocitaji. Dle jakého právního předpisu se postupuje?
Placnout do článku 36mld je o ničem. Možná to zní hodně, ale je potřeba to zasadit doo kontextu.
Rozbalit vlákno
4
20. 6. 2020 08:46
Re: fakta
Emise nemají zdražovat rakovinotvorné nafťáky a navíc se počítají i dle hmotnosti, to prodražuje malá auta, která musí splnit přísnější limity.

Ale zase v Německu uvažují o další dani, dle hmotnosti, aby podpořili ta malá auta na úkor SUV.
21. 6. 2020 21:20
Re: fakta
Tak proč to počítají na CO2 a ne na oxidy N ?
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 21:48
Re: fakta
Protože přes japonský soustředění na pevný částice a NOx a americkou normu podle spotřeby australskou která je asi díky Británii ála evropská brazilskou kombinaci amerických a evropských po našem mají náklaďáky = je to v zásadě VŠUDE TOTÉŽ. Ono taky kdyby nebylo = automobilky by se zbláznily :-!
Rozdíl je momentálně hlavně v tom že teď v Evropě část lidí ze záhadných důvodů rsp. mám POCIT že většinově z neznalosti ŘVE že NECHCE aby v Evropě jezdily auta aspoň s emisema 84 g CO2/km jako https://moje.auto.cz/…sus/corolla.html případně 97 g CO2/km https://www.lexus.cz/car-models/is/?… a https://www.motortrend.com/…st-drive-review/ a už vůbec ne 49 g CO2/km https://elektrickevozy.cz/…ack-e-tense-test nebo 29 g CO2 /km https://autobible.euro.cz/…alerie-157040-1/
20. 6. 2020 08:54
Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Ve státním je průměrná mzda 40 000, pamatujeme kdy byla 25 000. Tedy platy rostou rychleji než ceny aut v článku.
Ale na příkladu VW se ukazuje, že za zdražování může i infotainment, který se podílí čímdál víc na ceně auta.
Autor také mohl porovnat výbavu a infotainment nových aut se starými.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 09:09
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Mívali jsme kurz kč k euru 22,97 teď opakovaně proráží hranici 27 kč a středová prognóza dle ČNB na rok 2021 je 27,50 kč/€ některý analýzy sou pesmističtější = 28,50 kč

Auta jako nejdražší spotřebku zdražuje hlavně kurz + ale platy rostou a masivně, díky tomu že ne krytý stejně rychle se zvyšující efektivitou sme taky evropští lídři inflace
20. 6. 2020 11:56
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
To s tim infotainmentem je kravina. Staci se podivat na ceny tabletu, nejdrazsi je za 50k, nejdrazsi co neni apple je za 22k. Pritom ale vyrobci aut pouzivaji 5-10 let zastaralej HW, ktery by se uz pred 10 lety dal nazvat lowendem. Naopak vsechny funkce presouvaji na ty obrazovky, aby se usetrilo za tlacitka.
To, ze si za to automobilka uctuje extra mastnej poplatek, i kdyz ji to stoji skoro nic, je vec druha.
Avatar - palix
20. 6. 2020 20:18
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Tiež si myslím, že veľký podiel na zdražovaní áut má infotainment a moderná povinná bezpečnostná výbava. Niekedy platíme viac za veci, ktoré sú ľahšie vyrobiteľné = lacnejšie. Typický príklad digitálne vs "ručičkové" "budíky".
Pri najhoršom klesnú predaje a autá sa tak nebudú predávať. Potom výrobcovia znížia cenu = niečo zmenia. Predpokladám, že to bude kvalita, povrchová úprava, laky, súčiastky, ktorým sa zníži životnosť... Neverím, že EU upustí od asitencie, bezpečnostných systémov...
20. 6. 2020 20:33
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Infotaiment je levny co se tyka HW, nejdrazsi je SW a jeho vyvoj. Jakmile je hotov, uz jsou naklady nizke a staci jen zaplatit ten vyvoj.
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 11:36
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
REÁLNÉ platy nerostou ani zdaleka ta, jak ty statistické.
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 11:44
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Ale ANO jen ANO vytvořilo ekonomickou absurditu kdy státní zaměstnanci mají vyšší plat = než ti pro které pracují a z jejichž daní žijí

Medián je už přes 30 t. Kč = průměrný plat státních úředníků přes 38 t. Kč
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 11:59
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Vzhledem k tomu že vůbec nechápeš význam toho co jsem napsal, tak ... :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 12:06
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Že TVŮJ plat neroste zdaleka tak rychle jako státních zaměstnanců :*)
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 12:10
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Jak říkám, vůbec nevíš.

P.S. Děkuji že o mém platu víš víc než já sám :-! :yes:
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 12:24
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
No VÍM to sou oficiální data = mě tobě nám všem rostl viz tvůj příspěvek příjem výrazně POMALEJI než státním zaměstnancům = to je prostě realita
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 13:22
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Jistě... Jakou pohádku tam máš dál?

P.S. Ano, STATISTICKY MÁŠ PRAVDU. Reálně to jsou jen kecy.
(= urči si průměrnýho čecha... A pak takového člověka reálně najdi).
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2020 08:10
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Pohádku o MEDIÁNU platu = to je něco jako REÁLNEJ PRŮMĚR :D

No a REÁLNĚ to co MI nevoní a tobě se nelíbí protože i ty víš že to je špatně proběhlo = proti základním principům jak to MÁ být se to během posledních let OTOČILO = a státní zaměstnanci mají fakt VĚTŠÍ platy. A současně míň pracujou ale to je jiná byť související písnička ;-)

Nevím jestli zvládáš posoudit jak MOC ANO ekonomicky plácá(lo) https://archiv.ihned.cz/…ustalo-jen-torzo realita je horší než si myslím většina lidí připouští https://archiv.ihned.cz/…-ostude-z-90-let soupis absurdit tohohle typu https://archiv.ihned.cz/…-krizove-podpory radši nekomentovat
Proč opatření který někde šly udělat za týden tady trvaly měsíce než začaly platit to nechápe nikdo. Stejně jako proč některá dodnes ne https://www.idnes.cz/…2_ekonomika_kane
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 12:02
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Btw. debata "kolik bere státní úředník" je značně bezvýznamná stejně jako debata na téma "počet úředníků".

Podstatné je, co ten úředník dělá a zda je potřeba. Vzhledem k tomu, že právní předpisy se zesložiťují a byrokracie narůstá, nutně musí narůstat i počet úředníků.
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 12:09
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
ANO MAKÁME BUDE LÍP sedmý rok a za tu dobu přibylo 70.000 státních zaměstnanců
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 12:11
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Určitě...
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 12:22
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Určitě a určitě jim taky rostly platy = rychleji než nám = lidem pro který pracují = URČITĚ
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 13:21
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Určitě..
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 13:22
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
ANO určitě = jak plat tak počet = určitě

CO máš s tímhle za problém? Tímhle tempem jich bude brzy půl milionu. Rozpočet máme ca 1500 miliard z toho 200 miliard jim jde jen na platy. Předpokládám že opět zcela jiný až OPAČNÝ než já :-!

Vzledem k situaci letošní přírůstek nemá být obvyklých ca 10.000 ročně ale jen asi 5,5 tisíce
Avatar - rohYpnol
21. 6. 2020 13:28
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
Pokud nedojde k nové právní úpravě platů a počtu pracovních míst, bude průměrný plat ve státní správě (s valorizací 2%) stále výrazněji nižší než průměrná nominální mzda v podnikatelském sektoru.

.. jen z jedné z analýz :-!
Avatar - Hammunasakra
21. 6. 2020 13:37
Re: Platy rostou rychleji, než se zdražují auta
A to tvoje :-! má znamenat co? My se bavíme o platu LIDÍ vs "jejich" státní zaměstnanci = oficiální údaje státu si můžeš dohledat SÁM

A mimochodem po letošním jaru https://www.novinky.cz/…a-svete-40327185 počítej že tyhle čísla se změní = NE u státních zaměstnanců ;-)

Vzhledem k situaci to letos nebude obvyklých +10.000 státních zaměstnanců ale jen +5,5 tisíce. A ANO slíbilo jako obvykle i snižování = tak uvidíme. Hele ty si FAKT doteď nevěděl že st. zaměstnanců poslední roky dramaticky po desítkách tisíc lidí přibývá? Ani to že se proměnila průměrná výše platu = a máme tu ekonomickou absurditku a anomálii = že STÁTNÍ ZAMĚSTNANCI berou už VÍC než lidi který si je platí? :-O :-|

Ty si fanda ANO? https://www.czdefence.cz/…smutne-prvenstvi
20. 6. 2020 09:13
Len emisie?
Naozaj su za tym len emisie? Nie je to suhra viacerych faktorov? Teda emisne pokuty, ale aj komplikovanejsie systemy cistenia vyfukovych spalin, pribudajuca vybava (asistencne systemy, infotainment), kurz meny, atd.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 09:25
Re: Len emisie?
Viz já 9:09 a snaha snižovat emise je tu s náma v Evropě 50 let = jinde eště trochu dýl

Momentálně speciálně u nás = má asi NEJvětší vliv kurz. Když zůstanu jen v odhadu ČNB tak propad kurzu o 4,50 kč/euro udělá:

U auta za 30.000€ nárůst +135.000 kč

U auta za 20.000€ nárůst +90.000 kč

Samozřejmě i ta daleko vyšší výbava a bezpečnost a samozřejmě i ta další generace čistších efektivnějších motorů https://www.autoweb.cz/…erickym-plnenim/ něco stojí. Ale nejvíc nám tu s cenama cvičí kurz = od tý doby co MAKÁME jde dolů a prognóza je neveselá pesimistická verze je budoucnost 32 kč/€
Avatar - Andromeda
21. 6. 2020 22:27
Re: Len emisie?
Nooo, od tý doby, co ČNB masivně útočí na vlastní měnu, co se jí snaží oslabit kde to jde... A ta sranda vyšla skoro na cca 2biliony, ale o nich je ticho... Singer, ani jeho nástupce, si vrásky nedělají ... ČNB je vůbec instituce ... Stát ve státě ...
Avatar - Hammunasakra
22. 6. 2020 08:27
Re: Len emisie?
Ty ses pěkně rozjel = myslím v těch dalších příspěvcích :yes: :*)

Ne že bych nesouhlasil ;-)

Ale státní banky MAJÍ BÝT tak trochu stát ve státě = to je smysl a funguje to. Bohužel jak Klaus tak Zeman ůmyslně jmenovali do té naší ekonomy spíš druhé kategorie. A intervence proti kurzu koruny tu fakt domatlali, sranda že po pár letech vlády ANO navíc po dlouhých letech konjunktury = se kurz sám přirozenou cestou propadá a asi ještě propadne PŘES hranici, kterou za ještě nepatrně vyšší https://zpravy.aktualne.cz/…65b0025900fea04/ náklady ČNB bránila. Zpětně je to snadné měla začít tehdy dřív a hlavně výrazně dřív ukončit

Teď v poslední vlně Zeman už ale jmenoval řekněme normální ekonomy a trapný je politik v židli guvernéra který tam fakt nemá co dělat, ale do budoucna snad..
20. 6. 2020 15:34
Re: Len emisie?
no u nas na slovensku uz predajcovia koncernu dostali mastnu pokutu za kartel ;)

kam clovek pride tam su ceny rovnake, no preco asi...urcite je tam aj politicky zasah co sa tyka zamestnanosti, ludia su drahi ale stale je tam akosi pomaly nabeh robotizacie v tomto odvetvi lebo politici sa boja mas nezamestnanych

ceny pojdu dole az ked sem dotiahnu sirokorozchodnu trat a budu z nej vykladat stovky lacnych cinskych aut denne
22. 6. 2020 10:10
Re: Len emisie?
Ten kartel bol zaujimavy - predajcovia dostali pokutu a dovozcovi bola odpustena, lebo aktivne spolupracoval :-)
Inak predpokladam ze vsetky znacky to maju podobne osetrene, urcite to nebude len VW.
Avatar - Blue Sun
20. 6. 2020 09:17
Zase
ta manipulativní snaha ze všeho vinit emise. A ukáží to na příkladu Octavie, která prý zdražila... Ale kulový, Octavii chybí nejlevnější výbavový stupeň a základní motor, proto je zatím dražší.
Ale jak je možné, že jiní zatím nezdražili? PSA, Renault - drží ceny jako před krizí, naposledy zdražovali snad loni, a to ještě jen mírně. Hyundai s novou verzí mírně zvedl ceny, ale taky výbavy. A pořád je o dost pod cenami Škody.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 09:31
Re: Zase
Souhlas = tenhle článek je dost o CHCI TO TAK VIDĚT

Emise a snaha je snižovat je tu s náma v Evropě už nepřetržitě 50 let = smutný je že velikostí i výkonem nadprůměrný auta který průměrnej evropan nikdy mít nebude už dneska naše budoucí emise zvládají. Bohužel sou z jinejch kontinentů = prostě sme jako jedinej kontinent masově vsadili na naftu = na dražší pohon s nutností mu dotovat palivo. No a teď víme že musíme jít trochu jinou cestou
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2020 09:39
Re: Zase
Arabi mají štěstí, že jsou tak bohatí, protože si můžou dovolit dotovat ropu.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 09:46
Re: Zase
Až TAK MOC mimo realitu? ;-)

Že se s tim i chlubíš? :-!
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 12:17
Re: Zase
Tohle je JSIS https://www.journals.elsevier.com/…ormation-systems ;-)

Čím jsem začal? Konstatováním známého faktu, že pokud existuje benzín POTŘEBUJÍ dieslový motory trvale dotovat palivo, jinak by byly neprodejný? Že kdyby Evropa zítra ukončila dotaci nafty a zavedly se tržní ceny = kontinent by zaplavily statisíce neprodejných dieslových auto? No a proč si ty na to napsal tu blbost? :-O :-)
20. 6. 2020 16:58
Re: Zase
Co jsou dle tebe tržní ceny? To, že zvýšíš daně nemá s tržní cenou nic společného.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 18:33
Re: Zase
Úplně to samý co podle tebe. SROVNAT daň je správně = ne pokřivovaní tržních cen stovkama miliard = ví to každej určitě to chápeš i ty
20. 6. 2020 10:58
Re: Zase
To sa sice zdat moze, ale ja som napriklad sledoval ceny 5008 od zaciatku. Tu mas ceny v postupnosti. Konkretne benzin 1.6, allure/ GT line a automat nech to nemixujeme:
3/2018: 28290 € / 30990 € //121 kW EAT6
7/2018: 28190 € / 30890 € //133 kW EAT8 zmena motora aj prevodovky
10/2018: 28690 € / 31390 €
4/2019: 29390 € / 32090 €
6/2020: 0 € / 33690 €

Od 9/2019 nie je dostupny vo verzii allure len v GT line, lebo emisie. Cele to zdrazovanie od konca 2018 sa zdrazuje kvoli emisiam kontinualne.
20. 6. 2020 11:06
Re: Zase
A prečo si presvedčený, že je to kvôli emisiám?
Avatar - fostek
20. 6. 2020 11:22
Re: Zase
No matematika funguje tak, že nejde o názor nebo přesvědčení, ale je to prostě tak.
Věř mu a najdi si ty čísla.
Tvoje otázka je blbá.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 12:18
Re: Zase
Rozhodně fosteku ROZHODNĚ na ceny NEMŮŽE mít vliv inflace a kurz koruny :-!
20. 6. 2020 14:32
Re: Zase
Blbá je tvoja odpoveď, pretože tak to skrátka nie je. Emisné normy majú svoj podiel, ale nedá sa to zvaliť len na ne. Náklady zdvíha tiež stále drahšia pracovná sila podporovaná odbormi, nároky na odolosť karosérií voči nárazom, požiadavky zákazníkov na stále vyššie výkony motorov, a tiež stále rovnako bezodné vrecká investorov a obchodníkov.
Avatar - twistedTSD
20. 6. 2020 11:32
Re: Zase
Výrobcům se nevyplatí prodat velké objemy výkonných motorizací, takže je zdražují a spojují s nejvyšší výbavou. Viz třeba Civic, nebo je to vidět na plošném zdražení Škody.
20. 6. 2020 11:44
Re: Zase
Preto ze to JE kvoli emisiam. Zdrazovalo sa vzdy na jesen konretneho roku, presne ako sa sprisnovali normy. Kym v roku 2018 mas aua splnajuce euro 6b, tak od konca roku 2018 mas GPF s 6d-temp. A kedze v 9/2019 sa dalej sprisnovali normy, vypadol dany motor z nizsej vybavy a je iba v najvyssej - z dovodu emisnych pokut - inside info.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 12:25
Re: Zase
Hele a NENÍ to taky kvůli inflaci a propadu kurzu k euru i dolaru?

Sem zapnul kalkulačku a vyšlo mi že u auta typu Toyota Camry což je kategorie kterou považuju za nej- prostě jen ten propad kurzu bez inflace https://www.kurzy.cz/…laci-v-ramci-eu/ a to nás viz text další vlna asi eště čeká což samozřejmě každej tvůrce cen aut ví = tak JEN čistej propad kurzu přidá +100.000 kč. No a pak ta mrcha inlace na který ANO MAKÁME takže spíš pojede dál + spíš pojede dál i ta inflace. JÁ tomu teda rozumět = bych teď co skončej výprodeje skladovek a přebytků který bych tipnul přes fostekovo opakovaný hořekování nad inteligencí Kovandy velmi podobně = ceny výprodejů třeba -25% tak až tohle období skončí počítal bych se sakra nárůstem = prostě se do cen JEN projevují a ještě projeví = ten propad kurzu a to že jsme evropská špička v inflaci

Takže +100.000 kč u kategorie Camry = ještě dodbrá zpráva, průměr MŮŽE BÝT těch +70.000 kč
20. 6. 2020 14:33
Re: Zase
Dôvod a zámienka sú dve rozdielne veci, keby si nevedel.
20. 6. 2020 14:43
Re: Zase
Tvoje domnienky ma vobec netrapia. Emisna pokuta za tento motor je(alebo coskoro bude, neviem kedy sa to lame lebo ma to netrapi) 3420€, GPF podla oficialneho cennika stoji 1100€. Jasne vyrobne naklady budu kus nizsie. Ale ako hovorim, zdrazuje sa kontinualne 2 roky a jediny dovod je emisny.
20. 6. 2020 17:19
Re: Zase
Každý věděl, že nové emisní normy a Zelené peklo povedou k poklesu životní úrovně a k vyšším cenám aut. Ceny EV budou časem podobné jako u spalováků. Jen to nebude tím, že EV výrazně zlevní.
Avatar - fostek
20. 6. 2020 11:26
Re: Zase
Vidm, že pitomec co blekotá kraviny je stále podporován početnou partičkou vylizovačů a palcovačů.
Octavia ve srovnatelné výbavě brutálně zdražila za posledních pár let o desítky tisíc a příchodem nové generace se v podobné konfiguraci když vemem nějakej spíš lepší kousek zdražilo skokově o 100.000 i víc.
Nejhorší je, že meleš srance a vůbec nic nevíš.By mě zajímalo, v čem děláš, že kafráš takový kraviny. V auto businessu asi ne. Proto tak blbě žvaníš, nulo.
A k tvýmu žvástu o Octavii - nejlevnější verze není proto,že čím vyšší výbava, tím líp se ty pokuty a náklady na technologe schovají v ceně. Viz. někde tady kolega o výbavách P5008. Blbečku, běž kecat někam o něčem, čemu rozumíš, jestli něco takovýho je.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 12:12
Re: Zase
Kdyby hloupost nadnášela..

Kdyby i nadutost = byl bys meziplanetární střela :-)
20. 6. 2020 20:34
Re: Zase
Ty uz se pomalu blizis k rychlosti svetla
20. 6. 2020 14:34
Re: Zase
Tá prvá veta ťa dokonale vystihuje. Že si sa ty pozrel do zrkadla? Krásna sebareflexia. :yes:
Avatar - fostek
20. 6. 2020 15:47
Re: Zase
Jasně ty hovado. Každej ví, že se platí pokuty za emise a kolik věcí se do aut musí dát, aby splňovali. Řekne ti to každej z oboru a je to přesně vyčíslený. A pak tady vyleze dobytek a řekne, že to tak není. Tak to je v pohodě. 1+1 jsou dvě. Ale vy, strupi, přijdete zejtra že jsou to tři, ne?
ANEBO CO PITCHUSI? Auta se podle tebe zlevnila? Protože podle těch sranců co tady někteří s vás vypouštějí to tak vypadá!
Debata o hoi...ně. Auta se zdrařila a to kvůli emisím (hlavně) Hotovo.
20. 6. 2020 17:31
Re: Zase
O slušnosti si ešte nepočul, že nie? Ale nič to, hlavne že ti chutí. Na blbosť sa neumiera, tak si daj pozor už len na to, aby ti pri tom spravodlivom rozhorčení nepraskla žilka. ;-)
20. 6. 2020 17:38
Re: Zase
Znáš A. Prosta? O slušnosti pomlč. Jenom každého napadáš a urážíš.
https://f1sport.auto.cz/…ti-elektromobily
20. 6. 2020 18:35
Re: Zase
Faakt? Ty už si odo mňa dostal do zubov? Alebo berieš za nactiutŕhanie, keď napíšem, že tvrdíš blbosť?
"Jasně ty hovado." "A pak tady vyleze dobytek a řekne..." "ANEBO CO PITCHUSI?" - toto sú urážky. Ak to máš v tej svojej popletenej hlave inak, tak ťa ľutujem.
Avatar - Andromeda
21. 6. 2020 23:35
Re: Zase
Je úsměvné, když nicka, tupoun a křupan poštěkává na ostatní, a do své zapáchající klávesnice si bere "každého z oboru" a prý je to vyčíslené ... IQ a Rozum doslova řvou: já u toho nebyl, a tu entitu neznám ... Tak co, dutohlave, sbíráš staré železo, papír, vracíš pohozené lednice , protože to jediné, co má kola, a s čím přijdeš do styku ( kdo ví, na čem ujizdiš, koště ) , je kárka s odpadem ...
Mentální kripl je pro tebe ještě vyznamenání ...
Avatar - Blue Sun
20. 6. 2020 19:08
Re: Zase
Zastřel se, blbečku. Meleš zase jen h0vna, jako vždy, ale hlavně, že z toho budeš obviňovat ostatní.
20. 6. 2020 11:50
Re: Zase
Argumentace motory a výbavou není relevantní. V rámci technologického vývoje vždy existoval přirozený trend, že motory novějších generací aut byly výkonnější a výbavy bohatší než u předchůdců. A to aniž by to znamenalo skokový nárůst cen.
Prostě a jednoduše má článek pravdu. Automobilky měly a mají obrovské náklady s plněním regulace emisí CO2. A ty náklady musely započítat do cen nových generací aut. Samo o sobě by to znamenalo pokles trhu, ale do toho přišel koronavirus a automobilky budou mít velký problém, protože ty náklady budou muset rozpočítat na menší množství prodaných aut. A problém bude rázem větší. Nedivil bych se, kdyby třeba Honda nebo Nissan úplně opustily evrospký trh. Řez určitě nastane v nové skupině PSA-Fiat. Centrálu Fordu taky nemusí bavit donekonečna dotovat evropskou divizi.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 12:09
Re: Zase
Článek bohužel nemá úplně pravdu ZCELA OPOMÍJÍ ekonomický dění po minulý světový ekonomický krizi = u nás razantní propad kurzu korunu, tím že krize byla eliminována masivním tištěním bankovek což logicky přineslo inflaci ať skrytou nebo oficiální a propad kurzu sem už říkal. Každému je jasné co znamená koupit drahou věc typu auto s kurzem 23 korun nebo 27 korun + k tomu ta zvýšená inflace NÁRŮST VŠEOBECNÉ CENOVÉ HLADINY ZBOŽÍ A SLUŽEB V EKONOMICE v našem případě https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada
20. 6. 2020 12:42
Re: Zase
Ano, opomíjí.
Kurz koruny je významný faktor, to ano. Ale nikde nevidím těch 23 vs. 27 Kč. Za posledních 5 let je kurz plus minus stejný.
Ceny průmyslového zboží se v posledních dekádách moc nezvyšují. Většina nově vytvořených peněz končí v nemovitostech, akciích a podobně plus zvyšují se ceny služeb.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 12:49
Re: Zase
No bohužel není stejný = jen během letoška lítal od 24,79 po 27,81 při stanovení ceny určitě budu počítat spíš s maximem než s minimem, navíc výhled je další pokles. Sleva jde udělat vždy = a působ hodně líp než opak :-)

Inflace tu prostě je a prognózy kurzu sou spíš negativní = i oficiální ČNB je 27,50 kč/€

Plus se očekává že inflace se dál rozletí ještě během léta. Teď možná chvíli budou nějaký pěkný výprodejový ceny aut = ale ceny pro budoucí období prostě třeba +70.000 v průměru = to působí jako reálný číslo

Když si to zmínil budoucí ceny nemovitostí to bude asi taky zajímavý ;-)
Avatar - Blue Sun
20. 6. 2020 19:09
Re: Zase
Jasně... a že se mezitím změnily výbavy, přidávaly různé prvky navíc, to ne... to neexistuje. Vy máte svou svatou válku proti emisním omezením, tak nic jiného nevidíte.
20. 6. 2020 20:51
Re: Zase
Ale vždyť to přece říkám, výbava aut se pořád zlepšuje. Škoda 120L, Favorit, Feliciia, Fabia I, Fabia II, Fabia III ... s každou generací bylo v autě více výbavy. Ale díky pokroku ty prvky výbavy v čase zlevňují (zejména elektronické prvky výbavy) a díky tomu další generace může mít více prvků výbavy za tu stejnou cenu. Dám příklad třeba navigaci. U první generace Fabie stála 77 tisíc Kč, u současné třetí stojí 17 tisíc Kč. A za pár let bude možná tak levná, že jí dají do základní výbavy.
20. 6. 2020 09:45
Zapomněli jste napsat
že se jedná o placenou reklamu. teď vůbec jedou všude bomby, bude hrozný sucho, bude extrémní neúroda a když bude úroda nebudou lidi co by byli schopni ji sklidit, je potřeba šetřit, protože bude extrémní ekonomická krize a nezaměstnanost (proč teda nejde sklidit ta úroda), valí se na nás druhá koronavirová vlna, do toho tohle "kupujte rychle auta, protože budou dražší (asi proto že lidi nebudou mít prachy na nákup), máte vlastně skoro poslední možnost si je koupit, do toho imperialista číhá aby nás napadl, pardon tohle už neplatí, to jsme vlastně....., ale co tak komunista, no ten taky vlastně už asi ne, tak nevím, tak asi východní soused co už vlastně není soused, ale agresivně se za poslední desítky let vzdálil na tisíce km od našich hranic, ale o to je zákeřnější jak pasivně vyčkává a podle buduje ekonomiku. Je to samý Bububububu, já už fakt nevím čeho se mám bát víc.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Dzakobo
20. 6. 2020 11:01
Re: Zapomněli jste napsat
:yes: :yes:
Zeměpisné okénko - onen východní "soused" není tisíce km vzdálen, ale necelých 500 km (oblast Kaliningradu - Jeseníky), ale nemám z toho obavy.
20. 6. 2020 11:19
Re: Zapomněli jste napsat
Jistě, mají tam malej dvorek, km byla krapet nadsázka, jak se stále přibližují a budují radary a základny a neustále nás obkličují.
Avatar - Dzakobo
20. 6. 2020 11:58
Re: Zapomněli jste napsat
Stačí se podívat, kde po světě mají základny Rusové a kde Američané a pak je snad jasno, že strašení Ruskem je o ničem. Mnohem horší je, když některý stát padne do finančního područí Číny, ti se s tím potom absolutně nepárají.... Zdá se, že k tomu má nakročeno Itálie, uvidíme. Hlavně že se neuchytil nápad Vondry (kterej by měl být po tunelu Promopro zalezlej 10 km pod zemským povrchem) na radar NATO (Amíků) na Ostravsku.
20. 6. 2020 13:21
Re: Zapomněli jste napsat
Vždyť píšu, že jsou hrozně agresivní a umí to maskovat tím že se tak nechovají. A v tom je právě ten jejich podraz, protože kdyby nám "spojenci" neustále neopakovali, jak to je doopravdy, jeden by si mohl (samozřejmě špatně) jejich počínání vyložit jako neagresivní či dokonce defensivní.
Avatar - fostek
20. 6. 2020 11:51
Re: Zapomněli jste napsat
No...ten článek jenom konstatuje, že se auta zdražujou a budou dál. Je to spíš jen matematika. Tý se bát nemusíš, jestlis už prolez školama. :-)
20. 6. 2020 15:44
Re: Zapomněli jste napsat
Ne já se bát nemusím, auta si kupuju už desítky let jednou za čas a to nová a stále se bavím jak je to těma blábolama furt dokola a jak na to furt lidi skáčou, ale ty se taky bát nemusíš, jestli jsi už dokážeš sám vydělávat a hlavně nemusíš mít starosti o někoho jako jsem já. ;-)
Avatar - fostek
20. 6. 2020 15:49
Re: Zapomněli jste napsat
Já kupuju desítky aut ročně a vyděláváým částky, šášo, že by ses zbláznil. Prober se.
Začal sis. Takže nápodobně.
20. 6. 2020 15:55
Re: Zapomněli jste napsat
A proč šášo? Máš nějakej důvod ostatní urážet? A vyděláváš částky čeho? Matiku znám pravda jen tak nějak obecně, ale kolik je částka to netuším. A myslím že není důvod abych se zbláznil.
20. 6. 2020 15:59
Re: Zapomněli jste napsat
Jinak gratuluju, Matchbox je fajn investice.
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2020 09:48
Zákaz požívání fyziky a matiky
Litrová Fabka limit nesplní, ale když do ní nacpeš baterky, elektromotor a výkonovou elektroniku o váze půl tuny a nabiješ to z jádra, uhlí a taky 1,5 % ze sluníčka, tak to splníš a ještě se to počítá 2x. A tak si můžeme plácat po zádech a přitom dopad na přírodu je horší.
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 10:06
Re: Zákaz požívání fyziky a matiky
No když sis tak naběh = tou STEJNOU elektřinou = vyrábíš přece ten benzín naftu :-)

Že u nás je mix trochu zastaralej = no je stejně jako všechno = ale jak jinak bys to vymyslel? ;-)
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2020 10:19
Re: Zákaz požívání fyziky a matiky
Jsi ekonom, takže to nemůžeš vědět, při zpracování ropy se méně potřebné produkty používají k výrobě tepla a dokonce pohání generátory, vlastně je to takový hybrid.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2020 11:07
Re: Zákaz požívání fyziky a matiky
Rád se nechám poučit

Ale jak to souvisí s elektřinou který mix ti vadí když jde PŘÍMO do auta a STEJNOU elektřinou která PLUS ROPA jde do toho auta s mnoha oklikami a vyššími náklady?

Kritizuješ českej mix z čeho je elektřina? Ok = ale to nemá nic společnýho s EV ani autama se spalovacími motory. Byť to nemalá část lidí jako argument proč ne ráda používá
Avatar - fostek
20. 6. 2020 11:52
Re: Zákaz požívání fyziky a matiky
To havado je ekonom? Takovej malej Kovandíček. :-!