Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Víte, jak vyměnit kolo? Polovina řidičů neví, jaké nářadí je k tomu potřeba

21 komentářů

Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Pri poruche zapalovania je logicke volat hasicov.
Avatar - kari.laz
kari.laz
lidí dneska neumí ani pořádně řídit. Řadit snad ještě méně, ale to už jde ruku v ruce. Pak se není čemu divit, že ani neví, jak vyměnit kolo, nebo použít lepící sadu. Natož že auto vůbec nějakou takovou vymoženost, jako rezervní kolo, hever, nebo lepící sadu auto má. Čím dál více lidí jsou úplně jalový.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - xxc
xxc
Vymenit koleso viem, ale lepiacu sadu som este nepouzival, musel by som asi pozriet do navodu. Ale to uz radsej fakt odtahovku, ako skusat zalepit koleso. Zalezi od situacie.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Vozim dojazdovku, knoty aj kompresor. Ale tiez by som musel pozriet, ako ich spravne pouzit. Ale ten lepiaci sajrajt mi do gumy a tpms nesmie.
Avatar - palix
palix
Tak to ja mám len lepiaci sadu, ale pozeral som už po knotoch na opravu. Funguje to? Ak áno, je dobrá akákoľvek, alebo nejaká konkrétna sada? Predsa je to lepšie ako sa babrať s opravnou sadou.
Kedysi som vozil na dlhšie cesty aj pumpu. Po rokoch a tisíckach najazdených km v zahraničí bez defektu to už nerobím. Vlastne dnes mám kompresor, ktorý som ešte chvála Bohu ani nevyskúšal - je súčasťou lepiacej sady.
Marekx
1. Mnoho lidí, hlavně mládež je dnes líná cokoliv dělat manuálně a raději to bude čekat na asistenčku a čumět při tom do patlafounu. Ono by se to totiž umazalo a hlavně zvládlo si ublížit i při použití spreje v případě drobného defektu. Lepící knoty to by byla pro ně už vysoká řemeslná a spíše by to skončilo i příjezdem záchranky 😁
2. Ne každý dnes pokládá dojezdovku za prozíravé řešení, obzvláště pokud jede dále od domova, takže těm pak nic jiného, než dřepět a čekat na asistenčku ani nezbude a raději si bodou čas krátit dohadováním, kdo za to může 😁
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Bohužel máš naprostou pravdu, ten průzkum jen potvrdil všeobecný úpadek evropského automobilismu a mladé generace zvláště! ;-\ 😒 :no:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tohle vyřeší připravovaná směrnice Evropské Unie č. 11/2021, která nařizuje se zpětnou platností, že všechna auta se musejí přezout na loukoťová kola s plnými obručemi.
Arese
Jo, a součástí té směrnice bude, že všechna normální auta dostanou omezovač na 80 km/h, aby na dálnicích nezesměšňovala za kamiony se schovávající elektrovehykly! 😒 😒 😒
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ved vravim, diagnoza.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
aj mne sa uz podaril defekt ( nejaky rok a pol dozadu ) ... nastastie som to schytal uz tesne pred firmnou a nasledne som si po praci uz priamo v areali firmy kolo vymenil..... akurat je dobre ak ma clovek este nejakeho kolegu po ruke co mu pomoze s nasadenim ( pripadne len podrzanim ) kolesa a popri tom si moze pohodlne nahodit uz na neho sruby .... celkovo vymena bola v pohode... naradie aj poistnu maticu mam pod dvojitym dnom... zdvihak funguje pekne a aj tie zosilnene body kde podopriet zdvihak su na kasni vwagenov pekne viditelne .... najpodstatnejsie ale je mat nahradne kolo... nastastie ja ho mam... plnohodnotne takze to je zaklad... lebo tazko sa meni kolo ked ma clovek ( tu uzasne nepouzitelnu ) lepiacu sadu ze jo.. jak moja suseda v predoslom riu... dostala defekt a sla menit kolo a az potom zistila ze vlastne ona ziadne nahradne kolo ani nema a ostala "visiet" vecer kdesi na zahrade za mestom ( tam kde uz lisky davaju dobru noc ) .... a nevedela co robit --- to je tak s tymi super sadami ( hlavne ze sa usetria 3 eura ) ... ak pride na to ze ma clovek defekt a potrebuje si sam pomoct tak su vsetky tie lepiace sady zrazu na dve veci a ... a uplne k nicomu ... niet nad klasicku rezervu ktoru si za 10 minut vymenite a idete dalej ... lebo ak treba ( a stat sa to moze hocikomu.. ani ja som neveril ze defekt niekedy vobec schytam ... 18 rokov jazdenia nic .. a az potom bum ... ) tak ta rezerva je vtedy na nezaplatenie ... a vobec... kupovat auto bez rezervy tak to chce fakt guraz ,.. v tomto som rad ze som nadalej "staromodny" ... obcas sa to este vyplaca nebyt "in" ale riadit sa vlastnou gebulou :yes:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - palix
palix
Mám lepiacu sadu a tiež by som si radšej prial plnohodnotnú rezervu. Pri kúpe auta u mňa rozhoduje kadečo, ale aby som ešte pozeral aj na to, či má aj plnohodnotnú rezervu "tak to teda nie" 😉. Čo ak ju bude mať už len Dacia Logan? To už radšej pri probléme zavolám asistenčnú službu 😉
Na starom aute som mal defekt 2x za 10 rokov, aj to vždy taký, že cudzie teleso (1x klinec, 1x skrutka) zostali zapichnuté v diere, takže vzduch nejako veľmi neunikal. Vlastne som to zistil len kontrolou tlaku pred jazdou na nejakú dlhšiu cestu. Kľudne by som s tým došiel do nejakého servisu (aj som došiel). Alebo ďalšie 2 týždne v pohode jazdil po meste.
Vlastne aj na novom aute som pri prezúvaní zistil v pneumatike kliniec. Bol zapichnutý tak, že ani sa neznižoval tlak v pneumatike. Nechal som koleso "bokom" na opravu, stálo tam celé leto, jeseň a potom som ho dal opraviť. Pokles vzduchu bol minimálny. Ak by som nekontroloval kolesá po zime a neošetroval ich (umytie, odstránenie kamienkov z dezénu...), tak to ani nezistím.
Ak človek dostane poriadny defekt, tak lepiaca sada väčšinou nepomôže. Pokiaľ tam predmet ostane tesne "uviaznutý", tak sa vodič teoreticky dokáže dostať do servisu (ak na to vôbec príde) - len aby to mal čím dofúknuť.
Niekedy mám taký pocit, že ľudia aj tak nevnímajú správanie sa autá a rôzne zvuky upozorňujúce na problém. Už viac krát som videl hlavne ženy, ako si veselo jazdili po ceste s úplne vyfučaným kolesom. Ak sa dalo upozornil som ich na to. Možno tie autá nemali pri mestských rýchlostiach veľmi zmenené jazdné vlastnosti. Skôr to asi bude tým, že poniektorí vodiči neriešia auto, pokým ide - keď prestane, potom riešia údržbu 😊.
KIaudius
Naposledy som chytil defekt asi pol roka dozadu - večer okolo desiatej, teda tma, dážď, teplota okolo nuly. niekde na polceste medzi dedinami mimo hlavný ťah... Nič príjemné. Dnes by to asi viacerí riešili taxíkom a na druhý deň volali servisáka.
Reco
No a teraz is vezmi ze sa ti to stane na dialnici - inu moznost ako zavolat asistenciu alebo aspon policajtov lebo asistencke to bude trvat 4 hodiny ani nemas. Dalsia vec napriklad je, ze ja rezervu mam zospodu auta a musim cez kufor povolovat navijak aby mi ju zlozil - hladam akurat nejake riesenie cim to prekryt aby si neuzila vsetky poveternostne vplyvy. Totizto ocakavam, ze ked ju budem potrebovat tak ju odtial bude problem dostat a ked ju odtial dostanem, tak budem tak zadrbany, ze si poveim, ze to bolo prvy a posledny krat.
ProchyToman
Dyt kazdej dneska bere v prahe mazec prachy, tak zavolam a nekdo to vymeni, zaplatim a jedu dal
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.