Tento clanok tu uz bol. Ci? To zas bude placu, jak BY sme to tu za tu cenu kupovali, jak teple rohliky. Inak to musi by pre Peugeot celkom ryza, vyrabat a predavat takto dlho jeden model.
Jj pulka zdejsich duskutujicich touzi presne po necem takovym. Ale ne a ne se odstehovat do Iranu. Nechapu proc, tak levnej benzin tam je a pekne teplo... :-)
...a pokud by dostal pořádně zesílenou karoserii, moderní ABS+ESP a airbagy, klidně bych si ho i dnes koupil. Zvláště proti té dnešní peugeotovské kokpitové hrůze působí pracoviště 405 jako velmi zdařilé a vrcholně funkční! :-):yes:
Jeden z najkrajších Peugeotov tej doby. Je to vlastne rovesník Škody Favorit, prišli na trh prakticky naraz. Vtedy stredná trieda, dnes už veľkostne zapadne medzi kompakty. Škoda, že dnes už málokto vie spraviť také elegantné auto. Ktovie, možno sa raz móda priamych tvarov a hrán vráti.
Naprostý souhlas, toto auto přišlo na svět koncem 80 let a ten design se opravdu povedl. Opravdu nádherné auto. Měl tehdy jako jeden z prvních i pozinkovanou karoserii, takže i něco vydržel. Moc se mi líbil v šedé metalíze a tím spojlerem na víku kufru. Že 405 existoval ve verzi coupe jsem nevěděl. 406 byla hezká, 407 už nic moc, 508 (rok 2011) takové nijaké, 308, 207 v kombíku - to si designer asi něco šlehl. Současnou 508 jsem snad ještě ani nepotkal na silnici (ale povedl se). Současná 208 se mi taky moc nelíbí a 2008 taky ne.
405 verze coupe nikdy nebyla. Jen sedan a kombi.
Stará 308 byla opravdu ošklivá, zejména kombi. 308 II je z úplně jiného těsta.
A současná 208 a 2008 ? Ty se povedly podle mně absolutně.
405 turbo diesel s 92 koníky se mi tehdy zdál jako maximální vrchol. Nakonec to auto jelo parádně. Dnes ty koně vzbuzuji úsměv. A T16 4x4 , to byla formule....
Peugeot 405 musel mezi tehdejšími Fordy Sierra nebo Citroen BX působit opravdu jako elegantní krasavec. Dnešní auta mají z mnoha důvodů mnohem vyšší ponton karoserie, takže už nikdy nepůjde vyrobit nic takového jako Peugeot 405.