Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 405 čeká po 33 letech konec. Ale ne tak docela úplný...

Jan Zajíc Jan Zajíc 23. 6. 2020 • 02:44
115
14
Zobrazit náhledy (115)
Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405 Peugeot 405

Možná vás to překvapí, ale Peugeot 405, Evropské auto roku 1988, se stále vyrábí. 

Úspěšný zástupce střední třídy to totiž nezabalil po svém konci v Evropě (1997), jeho produkce běžela v některých částech světa dál. A tak se stalo, že vůz, uvedený na trh už v roce 1987, se i v současnosti vyrábí v Íránu.

Ale i tam se jeho produkce chýlí ke konci, skončit by měla tento měsíc. Íránská automobilka Iran Khodro (IKCO), která sedan licenčně vyrábí od poloviny 90. let, totiž oznámila, že postaví poslední skladové exempláře a pak přijde konec. Důvodem je fakt, že 405 nedokáže splnit tamní emisní normy.

Přesto to pro legendární Peugeot 405 nemusí znamenat úplný konec. V Íránu by totiž měla pokračovat produkce modernizované verze z roku 2010, která nese jméno Pars.

A pak je tu ještě Ázerbájdžán, kde Peugeot spolupracuje s firmou Khazar. I tam se model 405 nadále vyrábí, ovšem tentokrát s označením 406.

Opět by mělo jít o omlazené provedení s poměrně slušnou a relativně moderní výbavou - například s klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo elektricky nastavitelnými předními sedadly.

Podle dostupných informací mají zákazníci k dispozici dva motory: benzínovou osmnáctistovku s výkonem 99 koní, nebo turbodiesel s výkonem 104 koní. Z českého pohledu vypadá zajímavě cena, v přepočtu činí nějakých 240 tisíc korun.

Související články

Témata
24. 6. 2020 20:31
Re: Peugeot 405
Peugeot 405 musel mezi tehdejšími Fordy Sierra nebo Citroen BX působit opravdu jako elegantní krasavec. Dnešní auta mají z mnoha důvodů mnohem vyšší ponton karoserie, takže už nikdy nepůjde vyrobit nic takového jako Peugeot 405.
24. 6. 2020 17:57
Re: Re: Re: Peugeot 405
Jo, to je pravda, zapomněl jsem na sportovní verzi. Což s civilní mělo společného jen to číslo předek. Ale bylo to hezké.
24. 6. 2020 17:39
Re: Re: Peugeot 405
Ono to ale vlastně nebylo kupé, ale tudor. :-)
Avatar - Stejsn
24. 6. 2020 15:47
Re: Re: Peugeot 405
Byla, prototyp od Heulieze. Je ostatně i v galerii.
24. 6. 2020 11:17
Re: Re: Peugeot 405
405 verze coupe nikdy nebyla. Jen sedan a kombi.
Stará 308 byla opravdu ošklivá, zejména kombi. 308 II je z úplně jiného těsta.
A současná 208 a 2008 ? Ty se povedly podle mně absolutně.
405 turbo diesel s 92 koníky se mi tehdy zdál jako maximální vrchol. Nakonec to auto jelo parádně. Dnes ty koně vzbuzuji úsměv. A T16 4x4 , to byla formule....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku