Peugeot 405 čeká po 33 letech konec. Ale ne tak docela úplný...
Možná vás to překvapí, ale Peugeot 405, Evropské auto roku 1988, se stále vyrábí.
Úspěšný zástupce střední třídy to totiž nezabalil po svém konci v Evropě (1997), jeho produkce běžela v některých částech světa dál. A tak se stalo, že vůz, uvedený na trh už v roce 1987, se i v současnosti vyrábí v Íránu.
Ale i tam se jeho produkce chýlí ke konci, skončit by měla tento měsíc. Íránská automobilka Iran Khodro (IKCO), která sedan licenčně vyrábí od poloviny 90. let, totiž oznámila, že postaví poslední skladové exempláře a pak přijde konec. Důvodem je fakt, že 405 nedokáže splnit tamní emisní normy.
Přesto to pro legendární Peugeot 405 nemusí znamenat úplný konec. V Íránu by totiž měla pokračovat produkce modernizované verze z roku 2010, která nese jméno Pars.
A pak je tu ještě Ázerbájdžán, kde Peugeot spolupracuje s firmou Khazar. I tam se model 405 nadále vyrábí, ovšem tentokrát s označením 406.
Opět by mělo jít o omlazené provedení s poměrně slušnou a relativně moderní výbavou - například s klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo elektricky nastavitelnými předními sedadly.
Podle dostupných informací mají zákazníci k dispozici dva motory: benzínovou osmnáctistovku s výkonem 99 koní, nebo turbodiesel s výkonem 104 koní. Z českého pohledu vypadá zajímavě cena, v přepočtu činí nějakých 240 tisíc korun.