Pokud myslíš dvojkovou tourku, tak cena souhlasí, ale bylo to s 1.4MPI 59kW.
Dva bagy, bez klimy, bez tempomatu, švihadla vpředu i vzadu... obvykle se prodávala s paketem plus za 10t. https://www.havex.cz/?…
PS: 1.0TSI za 456, ne?
To teda nevím, odkud čerpáš. 100% se dovážely Trumfy (nedaly se skoro nijak konfigurovat, jiná paleta barev atd.). O Touru nic takového nevím a v dobách, kdy se v Rusku jen kompletovaly skládačky, to nemělo smysl.
Z Ruska sem šli Yetiny a O3 lift s 1,4 TSI vždy s velmi omezenou výbavou za lepší cenu, zpracování u obou dost srovnatelné jako EU verze, nicméně měly trochu jiné materiály... Vždy za hodně zajímavý peníz :)
Teď co se vyrobí v Rusku, končí v Rusku potažmo v Asii. Do EU nejde aktuálně nic
To si pleteš s Trumfem, ne? Tehdy nevím, jestli se vůbec OII v Rusku dělala a jestli jo, tak vozili celé kastle na montáž kvůli clu, takže by to nemělo význam importovat.
jj, to bylo za zlatejch casu kalouska a topolanka.
dnes za StBaka a schileny schilerky jsme skoro na dvojnasobku.
a sekyru co ti dva udelaj za letosniho 3/4 roku delal kalous za celou dobu co byl MF, tedy za 5.5 roku
Bohužel nejde zdaleka jen o letošní sekeru = jde o stamiliardy z let co MAKAJ a předschválený další větší sekery na dalších 7 let
Proto tu opakovaně zmiňuju ten PROPAD kurzu mluvící za vše = z 22,97 kč/€ na aktuální výhled 28,50 kč/€. Dolar byl za 14 kč atd. = to zrovna u aut už MÁ sakra vliv
ZAJÍMAVÉ je = že Schillerovou nebo šéfa eSTBáka kritizovat URČITĚ NEbudou :-O:-)
Ostatně nekritizují ani když prasklo kolik SI (tedy NE sobě ale jen manželce jak vysvětluje = a ŠOK ono to funguje! :D ) ostatně nekritizují ani když prasklo kolik miliard už si (jí) poslal jako člen vlád ČR
s tema :no: jsi na tom stejne, tak se moc nevytahuj :D:D:D
ale asi se neco zlomilo, byl jsem minulej vikend na chlastacce cca 8 lidi, kde polovina byla v minulosti vzdy proti mym nazorum, ted proti nebyl nikdo, nebo se neodvazil, 1 me vylozene doplnoval a zbytek pribrukovali ...
Propad kurzu nemluví za vše... vůbec ne. Propad kurzu v době krize pomáhá exportně orientované ekonomice udržet zaměstnanost... protože exportéři platí mzdy v domácí měně a mají obvykle tržby v cizí měně, jsou v zahraničí více konkurenceschopní.
No a to je VONO = když ho fakt nemáš věci nerozumíš, jako SPRÁVNÝ ti (myslim obecně lidem) přijde většinou PŘESNÝ OPAK
Takže dík = VĚŘÍM že ti to co píšu přijde..
Nemyslím že bych někdy napsal co píšeš = vím že sem napsal PRAŽSKÝ :-!
Nicméně tak to je = kurz měny po letech vlády JE signál co a jak = viz Erdogan a Turecko (z 0,36 na 7,87 €/TRY). Zvláštní jak si lidi nechtějí připustit že ANO MAKÁME nás vede podobnou cestou = naštěstí teda do Turecka daleko :-)
Není dobře mít slabou měnu, ale není ani dobře mít silnou měnu. Důsledky obojího jsou celkem jasný... slabá měna = drahé nákupy zvenku, třeba surovin... silná měna = moje zboží je v zahraničí drahé a exportéři nejsou tak konkurenceschopní.
Učebnicový případ je řecká krize. Ekonomika, kde jsou všechny mandatorní výdaje fixní v lokální měně, by ze všeho nejvíc potřebovala devalvovat, aby se stala více konkurenceschopnou... výměnou za nějakou ztrátu bohatství. Bohužel to s Eurem nelze.
ČR má s relativně slabou měnou sice menší bohatství, na druhou stranu ale nemá problémy s nezaměstnaností jako Itálie, Španělsko... samozřejmě Řecko... kde hlavně nezaměstnanost mladých je velký problém. Je to o nějaké rovnováze...
To proč ČNB intervenovala = sice blbě ale obecně správně TO JE JEJÍ PRÁCE = s tim že pod populistickými vládci země přes velmi dlouhou konjunkturu PROPADÁ KURZ = nemá nic společnýho
Ten PROPAD je něco jako DŮKAZ že to vlády dělaj BLBĚ
Proto sem zmínil příklad Erdogana kde kurz propad je přímo čítankový PROTOŽE Erdogan. To je ta výjímka kde měna padá i vůči koruně = turecká lira propadla z víc jak 16 korun na 3 koruny a drobný
A stejně propadá česká měna vůči všemu = ne tedy tempem Erdogan přece jen ty největší šílenosti tu nejdou dělat jsme členem EU a Babiš krade a na stát kašle, ale Erdoganovi se nevyrovná to zas ne :-)
Jeste je potreba taky brat v potaz ze v dobe globalni politicke ci jine nestability nebo hrozby dochazi bezne k posilovani men jako CHF, USD, JPY a naopak oslabovani emerging markets men kam patri treba CZK. A to bez ohledu na vladu, ekonomicka data a jine fundamenty. Takze bych to nehazel na hrb uplne tak Babisovi. To je proste prirozeny chovani trhu. Nebyt covidu tak ta koruna takhle nezahucela. Mame ji ted oslabenou i bez intervenci CNB ale jak pise Emel. Je to zase na druhou stranu pozitivni pro vyvoz naseho zbozi.
No a nebo brát v potaz = dlouhodobý oslabování ;-)
Sorry ale "vaculíkovo pravidlo" :-)
A platí ve všem a odvždy = viz kdysi po 1. světový věhlasným THE ECONOMIST za nej- evropského ministra financí označeného Aloise Rašína = a který byl SOUČASNĚ čisté zlo pro lidi bez znalostí a proto ho zezadu 2 ranami popravil anarchokomunista
Mimochodem byl chválen mj za 30ti leté dluhopisy pro občany = jak se k tomuhle obřímu majetku postavili po těch 30ti letech komunisti = je asi jasný. Tolik k jistotě vládních dluhopisů :*)
Mimochodem mk2 díky brilatní Rašínově práci koruna sílila ale i tehdy v jednu chvíli tak moc že to i tehdy začalo dělat vrásky exportérům
Úplně objektivně = vynechme aktuální covid = na kurz furt eště budou mít určitý vliv ty intervence ČNB a spekulativní pozice investorů, ale ZÁKLAD je prostě chování vlád = prostě jako Turecko apod. No VĚŘÍM že pokud by časem trend pokračoval, jednou to lidi začnou dávat za vinu TOMU kdo za to MŮŽE = sem prostě takovej OPTIMISTa :D:-!
Je tady jedna skupina, kde slabší koruna může dělat problémy. Jsou to dovozci a prodejci zahraničního zboží. Když někdo dováží nějaké třeba dejme tomu "prémiovou" elektroniku tak samozřejmě musí poněkud nadávat pokud ČNB drží kvůli exportérům slabší měnu nebo prostě trh tak reaguje na nejistotu, někteří spekulanti pouští koruny i za cenu drobného prodělku atd. Ono když zvedneš cenu o 10 % a více tak to každý samozřejmě pozná a hledá, jestli by se nedalo nakoupit někde lépe, což v dnešní době není žádný problém.
Žádná taková skupina není = prostě KDYBY tu neřádili komunisti, no tak to bysme asi měli euro a diskuze by byla zbytečná :-!
No KDYBY tu (po revoluci) neřádili komunisti a proruští prezidenti a populismus atd. = tak by sme asi měli euro a diskuze by byla zbytečná :D
Sakra KDYBY sme nebyli poslední desetiletí paka = a platy nestoupaly díky populismus VÍC ve státní správě a odrážely REÁLITU zvyšování efektivity a neprohýřili jsme stovky miliard na dluh JEN kvůli populismu navíc v době dlouhé konjunktury a nezačali zčásti zase zaostávat třeba se kvůli OSOBNÍM ZÁJMŮM premiéra nedostali na předposlední místo v infrastruktuře dobíjení a ta první vodíková čerpačka už je zase odložená atd. atp. to poslední jsou mimochodem marginálie to jsem zmínil JEN protože auta :-) tak by byl normální přirozený kurz = a NEpropadal by od eura přes dolar, jen, won po třeba ten zlotý. TO je ŠPATNĚ
Ale koukám že v lidech díky pozdní a zbytečně dlouhý a 2 biliony drahý intervenci ČNB rsp. béčkových ekonomů jmenovaných ÚMYSLNĚ Klausem (kritérium NEbylo špičkový ale SOUHLASÍCÍ s NEpřijetím eura = TO je mi kritérium pro výběr rady ČNB :yes::-!
tak ty intervence a vše okolo = to se lidem DOSTALO do podvědomí :-)
No snad se možná alespoň shodnem na těch intervencích POZDĚ začaly DOST to PŘEHNALI a hlavně POZDĚ skončily
To dočasné zlepšení kurzu bylo vyvolané českou repo sazbou která byla vůbec NEJVYŠŠÍ z civilizovaných zemí = neberu extrémy typu Turecko
Realita je ten reálný propad během vlád Rusnoka a pak Babiše = a zajímavé že i takhle myslím ne nějak složitou věc = lidi odmítají neberou nebo nevím co to je
Třeba jim to dojde když třeba fakt propadne až na 32 kč/euro? :-!
No to není úplně pravda, kurz se uvolnil na jaře 2017, do léta bylo Euro pod 26... a víceméně až do korony zůstalo 25-26 (mluvíme o středovém kurzu). V únoru bylo Euro pod 25 (poprvé od cca. 2012).
Ještě pomaleji kroky vlády = a až časem jejich dopad na kurz měny. Co si viz ty asi většina lidí nepřipouští že v menším TO SAMÉ u nás Babišovy nebo třeba v tom Turecku ty Erdoganovy
No vidíš, tady to máš hezky graficky... víceméně to, co jsem říkal.
Posílení měnového kurzu vede k růstu dovozu a poklesu vývozu, to vede k poklesu domácí výroby a poklesu zaměstnanosti, poklesu růstu mezd (v domácí měně).
Takže silný kurz není zase tak skvělý jak sis myslel... ne?
PS: aby bylo jasno - nechválím vládu ANO, diskuse je jen a pouze o měnovém kurzu a jeho dopadech na ekonomiku. ČNB je nakonec nezávislý orgán.
Ne. Primárním cílem jak vlády, tak centrální banky je (má být) silná ekonomika... ne silná Koruna. Doufal jsem, že obrázek by ti mohl pomoct vidět, že jsou tu negativní důsledky silné Koruny...
Jinak nevím o čem mluvíš, jaký bývalý kurz... že 1Kč = 1€ je nesmysl je asi jasný (těžko by se Škodovce prodávala v Německu Octavia za 400t€, že...).
Fanda ANO - NE. Ale ani ne tak z ekonomických důvodů... tam si nejsem jistý, že by si kdokoli z opozice vedl lépe (ANO si taky nevede dobře, to je bez diskusí).
Emel furt utíká od podstaty = silnýho propadu kurzu
To prostě bez všech okecávak = není dobře. Je to DŮKAZ že tu děláme něco špatně. Barik vymyslel a napsal shodou okolností včera vlastně to samý = zajímavá náhoda.
Jo to je = jen NEsouvisí s tou podstatou = o které se bavíme ;-)
Prostě razantní PROPAD kurzu měny státu = a dobrej příklad je to Turecko a tamní Erdoganovy šílenosti = je ukázka důkaz ŽE vláda dělá něco blbě že je někde nějaká chyba
A naše měna padá KDYŽ jí nedrží centrální banka nejvyšší repo sazbou z civilizovaných zemí. Padá vůči VŠEM měnám = děláme něco blbě
Dokonce i VÍME co (všechno :))https://www.novinky.cz/…va-rada-40328644
Smutný jsou komentáře pod řekněme odborným textem = POUZE podle politického vidění světa.
Že takovej nebo makovej kurz zrovna vyhovuje mě při tomhle a tamtomu zase zrovna opak = s tim nemá nic společnýho
A to už fakt neni sranda = Emelova zmínka že to zjednoduší život vývozu = s tím nijak nesouvisí. Praxí je navíc ověřeno/známo že to nepřináší jen plus ale i snížení snah o vyšší efektivitu atd. Ale to je fakt VEDLEJŠÍ téma
Chlapi s váma je SRANDA = a vlády který to ekonomicky zmatlaly tak moc že dlouhodobě klesá kurz a samozřejmě můžou za ten zmíněný propad vůči VŠEM světovým měnám ale např. i k PLZ = by z vás měly radost
Bez urážky = na základě čeho si napsal že Turecko je jinej příklad? TRY se k dolaru propadla za desetiletí z 1,3912 na 7,1966 = koruna z 14,90 na aktuálních ca 24 kč. To není o letošním jaru! Že teď sou vlivy jako covid kdy propadla eště trochu níž = s čímž pracujete vy = no to jo to bez diskuzí. Ale ten celkovej dlouhodobej sešup = za to prostě můžou vlády
Koruna PROPADÁ už ROKY = by(va)la 22,97 kč. Byla připravena FIXACE ca za 22,50 kč k euru! No šli jsme JINÝM směrem. Třeba jednou budeme taky přecházet za 32 kč/€ https://www.kurzy.cz/…T-243-PR-696662/:D
Současnou politicky řízenou ČNB nebrat úplně vážně i když pár normálních ekonomů už tam zase je, ale prognóza je dál mírně PESIMISTICKÁ. To je prostě vizitka VLÁDy = a viz třeba Řecko, věci musíš dělat blbě DLOUHODOBĚ to většinou nezvládne JEDNA vláda. Jeden vládce jo = Erdogan vládne od roku 2003. Nicméně my to ekonomicky že se to (sorry jako) davu líbí a odborný veřejnosti NE https://ct24.ceskatelevize.cz/…a-podle-stanjury děláme aktuálně tři vlády. Věci jako světový ekonomický krize nebo pandemie = fungují jen jako urychlovač
Uvidíme kurz za rok = jestli se trend otočí :yes: nebo bude dál pokračovat :'-(
Popravdě pro Emela = ono to STEJNÉ jen větší zhroucení TRY je to samý = i tam to exportérům dělá dobře = a i tam je to celkově ŠPATNĚ :-!
Jsem FASCINOVÁN = je to tak rozpočtová rada státu i já = se tobě a Emelovi nevyrovnáme :-!
Ach jo = sorry ale to si děláš PR.DEL?? :-O
Navíc si dal odkaz na jeden MĚSÍC = ČÍSLA o kolik celkově oslabila koruna, kolik je prognóza ČNB na další oslabování i opakovaný varování ekonomů = sem dal. CO je na tom nejasný rsp. PROČ se snažíte VYMÝŠLET SI že..? Fakt VACULÍKOVO PRAVIDLO :-|
Prostě to že koruna oslabila z dřívější připavené fixace k euru ca 22,50 = je REALITA. To chápeš ne? Že na to má výrazný vliv Erdogan rsp. CHOVÁNÍ VLÁD během let = to snad možná taky. Takže jediná otázka PROČ SE HÁDÁTE? :-)
co do toho taháš zase rozpočtovou radu státu? Jestli sis všimul tak je tam čudlík na změnu time frame jestli se ti to náhodou zobrazilo s kratším pane rádoby ekonome. To že budou spolu s pokračující ekonomickou recesí měny emerging markets spíš oslabovat nijak nerozporuju. Fakt neočekávám, že bude CZK aktuálně posilovat.
Proč se hádáme s arogantním rádoby chytrým ču-rákem vlastně nevím. Emel už to zdá se vzdal. Teď je řada asi na mě, takže se můžeš věnovat zase sám sobě chytrolíne namachrovanej :D
Fakt? Fakt sou u podobnejch grafů ČUDLÍKY? To sem = doteď netušil :-!
A prej se daj najít i lepší zdroje = než tohle co na tebe vyskočí z Google = sem teda jen slyšel = samozřejmě v tomhle oboru NEMŮŽEME porovnávat znalosti = ostatně a teď vážně PROTO MÁME ROZPORy ;-)
A NEmusíš mi říkat PANE :-)
Národní rozpočtová rada státu = se nikam netahá = jen to prostě vidí VČETNĚ TĚCH DŮCHODŮ který sem ti před časem přesně takhle vysvětloval a ty si přesně takhle jako dneska reagoval :-O;-) vidí to logicky prostě STEJNĚ. Je to furt vaculíkovo pravidlo. Když vystuduješ = je ŠANCE že to uvidíš STEJNĚ jako ta národní rozpočtová rada a já. Šílená myšlenka žejo? :*)
Fajn že neočekáváš pod ANO stoupání český ekonomiky vůči světu když realitou je spíš opak, ale o tom se až tak nebavíme žejo. Bavíme se o ZÁKLADNÍM PRINCIPU = měl Erdogan vliv na to že za dobu co ovlivňuje tureckou ekonomiku kurz šel dolů?
SMUTNÝ jak odmítáte vzít realitu = a když dojdou argumenty přijdou ču-ráci :no::no::no:
Eště vzdáleně to chápu tady = NEROZUMÍŠ věci ok proč bys taky měl. A vaculíkovo pravidlo = ale VŮBEC NErozumim tomu SPORŤÁK a tuctovej 4válec = výjímečnej jen trochu odlišnou konstrukcí
Nevím jestli má woody v něčem pravdu = teda určitě jo :*) tady je to NAPROSTO jednoznačné TY se FURT JEN soustředíš na něco jako podmnožinu problematiky. Ono i tomu Turecku zhroucení kurzu přineslo evropskou nákupní turistiku = abych to řek po tvým. Ale i tak je to PROPAD kurzu = jasný signál že je něco špatně :-)
Asi jako že nafta je dotovaná = a že to pěkně pokřivilo trh ;-)
jakej 2006, bavime se o 23kc/E, tedy o 2008, kdy byla zavedena superhruba mzda se zdanenim 15% + sleva na dani 24840, coz pretrvava dodnes a to vcetne sazem ZP, SP a NP. vpodstate s rustem mezd by se mela valorizivat i sleva na dani a dnes by mela byt 35tis, tedy o 10tis rocne vic. a kdyz do vynasobis 4mil lidi, kteri maji nejaky prijem, zjistis, ze jen na nevalorizovani slevy na dani vybere StBak o 40mld rocne vic
v 2006 sem platil dan 32% nad nejakych 350tis rocniho prijmu a byl to docela hukot ...
ja sem to asi pred mesicem porovnaval s PLN, tedy se sousedem a tam ten propad CZK vuci PLN byl kolem 5%.
treba bych i chapal propad vuci E nebo $, ale porad mi vrta v hlave, proc propad vuci PLN, kdyz podle StBaka jsme na tom tak dobre ...
No to je jako covid = lidem ŘEKL že vše udělal skvěle skoro nejlíp na Zemi a https://www.blesk.cz/…y-potrebuje.html
Že současně ve stejné chvíli https://www.novinky.cz/…ke-unii-40324783 to neřeší neb ANO ON ŘEKL = kdo by dal na realitu třeba propadu kurzu = krom pár pomatenců jako ty a já. Volič ANO určitě NE ;-)
Je to fakt síla = nejhorší je jak to funguje obráceně. On je eSTBák v důchodovém věku už teď ale ještě nějaké volby vyhraje a až jednou odejde do toho důchodu a TŘEBA po něm opravdu zůstane propad z 23 na 32 korun za euro, tak POTOM bude ten dav nadávat na někoho = kdo k tomu přijde jak slepý k houslím a dokonce se třeba bude snažit ty obří propady nějak řešit. Pak ON bude = ten špatný :-O:*):D:-!
kdyz jsme u toho kovidu, tak pocet aktivnich pripadu na 1mil obyvatel u okolnich zemi cca :
polsko 330
nemecko 100
rakousko 50
slovensko 25
a
ceskooo 275
tedy as na polsko, ktere na tom je v aktivnich pripadech o neco hur, jsou na tom vsechny ostatni sousedni zeme vyrazne lip.
vubec bych se nedivil, kdyby nas u sebe nechteli a zavreli nam hranice ...
Trošku mi uniká smysl dvou shodných výbav za různé ceny... obvykle se do té akční dá nějaká drobnost navíc... nebo jsou naopak omezené příplatky, ale to tady nevypadá. Tady je to holt spíš časově omezená sleva... no, nakonec proč ne.
456t za lift je docela fajn cena... a Škodovka má hezky vymyšlené i ty upgrady, za 15t liťáky a senzory... a pak už je 1.5TSI jen za 35t a je tam to obligátní půlmego :-)
1.5TSI za 0,5M mi nepříjde jako špatná volba, ale tenhle základ, no nevím, za 450 se dá sehnat lépe vybavený a silnější kombík, který nabídne podobný prostor, ale chápu, že někdo kombi nechce.
Tu furt můžeš mít jako hybrid. Byť z principu je spojení hybridu s turbem trochu problematický = viz poruchovost 2.0 turbo Volva, byť je to už skoro jedinej motor v jejich nabídce
kombinace hybrid s turbomotorem mi přijde dost nešťastný řešení a navíc v podání VW. Bojím se že to bude ušitý horkou jehlou bez přemýšlení a následně se začnou projevovat závady. Počkal bych si pár let na zkušenosti majitelů.
No zatímco dobře udělaná atmosféra prostě vydrží i milion km a slušně si stojí i baterie https://autobible.euro.cz/…skoro-nestarnou/ neustále vypínanej zapínanej turbomotor..
Může to fungovat a dělá to hodně evropskejch automobilek, ale z principu je lepší cesta Toyoty tvůrce systému nebo třeba Fordu https://www.auto.cz/…-3x-jinak-128602
Je to tak. Ovšem VW žádnej atmosférickej motor nemá, takže vaří z toho co mají k dispozici. Právě, že neustále vypínanej a zapínanej turbomotor je dost choulostivý řešení, takže bych se toho teď trochu bál. Pár let počkat až vychytají mouchy a budou s tím zkušenosti.
"Hammunasakra" Otázkou je: Prečo by som mal kupovať Škodu, keď chem hybrid? V tomto prípade je tu jasná odpoveď = TOYOTA COROLLA. Robí sa hatchback, sedan, kombi v 2 výkonostných variantach. Je to nádherné auto od výrobcu s mnohoročnými skúsenosťami, v podstate Toyota je pôvodca hybridov. PREČO potom kupovať Škodu?
Nič proti Škodovke. Jedine, žeby ich hybridná verzia bola výrazne lacnejšia ako Corolla.
Ani jedno z toho nepopírám, ačkoli z elektrického pohonu nepotřebuje nesmyslně velkou baterii, protože dlouhé trasy řeší efektivněji za pomoci ICE. Díky tomu není dramaticky dražší než EV, ale je mnohem lépe využitelný.
U mňa momentálne auto s možnosťou nabíjania nemá veľký zmysel, keďže nebývam v dome. Takže Plug-in vs hybrid je v podstate "porovnateľný". Obyčajný hybrid by mi celkom sadol na jazdu v meste.
Čo sa spotreby týka - otázka znie - potrebujem nulovú spotrebu a oveľa drahšie auto? Vráti sa to? Je to veľmi individuálne, pretože máme veľmi odlišné podmienky na prevádzku auta (dom / byt, verejná elektrina / nabíjačka / solárne panely na dome...).
A ešte jedna vec - kúpiť novú Škodu plug-in, alebo mierne ojazdený Prius, ktorý je podľa rôznych článkov takmer nezničiteľný? Toyota má široko - ďaleko najlepšie hybridné systémy.
Je to mix různých věcí... dynamika, spotřeba, prostor, výbava, cena, servis... při mých relativně skromných nájezdech klidně zůstanu u čistýho benzínu... i když přiznávám, že přece jen mě ta trvale dvouciferná spotřeba trošku mrzí.
V podstate pre mňa je benzín (atmosféra) tiež úplne vyhovujúci. Ako tak rozmýšľam, moje ďalšie auto niekedy v budúcnosti bude niečo staršie a zaujímavé.
Pre mňa je dostatočne zaujímavá aj MX-5ka ;). Tých áut je dosť veľa, záleží, čo človek chce práve podniknúť. Človek má rôzne sny, niektoré by mohli byť spojené so spomínanou MX-5, na iné by sa hodilo skôr nejaké auto vhodné na dosť zlé cesty. Každopádne zaujímavé jazdené autá sú dnes pomerne dostupné a nie je ich problém kúpiť. Nakoniec žijeme len raz.
Někde se psalo, že aktuální 1.5TSI je už mnohem lepší, než ty první kusy... já jezdil těmi prvními kusy a nenadchl mne, bohužel srovnání s 1.4TSI mám jen v CNG verzi, takže vlastně žádné :D
Už jsem psal, že se mi snad poprvé líbí lift víc než kombík. Jo, Hyundai koupíš levněji... což není nic novýho.
Za 450... plastovej volant bych asi nechtěl, ale jinak mi to přijde jako důstojně vybavený a motorizovaný auto, vmax 200+, LED světla a tak... spíš bych to musel vidět vevnitř.
Asi bych dal přednost té 1.5HDI, ideálně s AT, což tak levné není, nicméně 308 mne neláká, v základnějších výbavách vypadá tristně a nevzhledně, navíc icockpit by mi nepřidal. Jediné pohledné je snad jen GTline.
Z výše uvedených by to byl asi Fokus, popřípadě ještě Mégane 1.33Tce. Dají se také sehnat poslední Leony s 1.5 TSI 96kw kombi.
CHÁPU že bys dal přednost (ne špatnému) 1.5 Blue HDI = ale co se nákladů i funkčnosti týče v levném segmentu se tomu 1.2 s 8EAT těžko hledá konkurence. Snad 1.5 EcoBoost tam nevím neznám co GM automat
je tam 8st HDM, než se natlakuje, tak to chvíli trvá, na rozdíl od Powershiftu dvouspojky, ale jinak je velmi čilý a rychlosti tam hází jednu za druhou, příjemné svezení i na to, že je to jen R3. Nemohu ale srovnat s 8EAT, pouze pokud to není stejný, jako má 508 2.0HDI ? S tím jsem jel, opět prodleva při startu, jinak řadil hladce :)
No je to úplně novýýýý model, takže to mlácení určitě spravili a motor vydrží :-! . Jste mě tak načali, že jsem vyrazil k dealerovi vyzkoušet ten Space Star. Asi se to moc neprodává, protože v Autoprofi ČB mají jen dva kusy "starého", takže jsem si nemohl ten inovovaný "nově ksichtový" vyzkoušet, jestli je o tolik blbější než jeho konkurenti. Mám vyzkoušené skoro všechno, protože jsem z autopůjčoven bral vždycky to nejlevnější, pokud jsem tedy jen sám. Pokud jsem měl doprovod, tak abych nevypadal jako chudák, musel jsem vzít Mercedesa nebo přinejhorším Volvo ;-) .
Většinu aut jsem nafasoval, takže se žádné zkušební jízdy nikdy nekonaly. Pro mě je důležitější vlastní zkušenost z dlouhodobého používání. Krátkodobě jsem používal z půjčoven hodně aut, protože jsem dlouhodobě pracoval v zahraničí a většinou jsem se do ČR vracel přes Vídeň (mám to domů do jižních Čech blíž než z Prahy). Další nové auto by mělo být na baterky, nikoliv na petrolej.
Neví někdo jak je to s karbonováním u těch 1,0 TSI motorů? Nápad foukat spaliny do sání je sice hrozně eko a EU řve blahem jak se sníží emise, ale ničí to motor vzhledem k tomu, že to přímovstřikům pak karbonuje sání včetně sacích ventilů.
článek ve SM popisuje zakarbonované ventily po 100tkm, výkon klesl o 6kW, bylo by zajímavé vědět, jak by ty ventily vypadaly po 150tkm (pokud by se tedy toho dožily)...
Zpětné vedení spalin do sání už je tu s námi minimálně 20 let. Defakto povinné od EURO3 (1999) Žádní novinka.
Má ho i třeba 1,6MPI považovaný za spolehlivý agregát.
Jasně jenže to je nepřímovstřik kde ty sra-čky ze sání vypláchne směs benzínu. Problém nastává právě u moderních přímovstřikových motorů kde rezidua nemá co oplachovat. VW si asi po 10 letech přiznal fakt, že tenhle problém existuje, takže u některých motorů kombinuje přímo a nepřímo vstřik právě z důvodu zamezení karbonování, ale nevím jestli je to případ i 1,0 TSI.
Hele VÍŠ kdo kombinaci přímého a nepřímého vstřikování benzínu zaved jako první? Nápověda = vidím to růžovýma brýlema https://www.auto.cz/diskuse/75749/1:-!
Zřejmě nad tím kluci z Toyoty víc přemýšleli. Divím se ale že tu armádu konstruktérů ve VW nenapadlo to co by mělo napadnout každýho trochu myslícího automechanika s výučákem a 10 let produkovali motory s konstrukčním nedodělkem, který způsoboval postupné ničení motoru. Do toho krmit motor mizernýma long life olejema a můžeš být rád, když se ti motor dožije 100 tkm.
Domnívám se že důvod není "nenapadlo" = postupně k tomu došli všichni ta Toyota Lexus https://en.wikipedia.org/…ion_(automobile) s tím kdysi před patnácti lety začala jako první. VW snad možná jako úplně poslední?
Kdyby je to napadlo, tak už první generace FSI a TSI motorů obsahovala i nepřímý vstřiky. Trvalo jim několik let a evolucí motorů než k tomu došli. Celkem ostuda.
Ovšem šetřit se má tam kde to nemá fatální vliv na životnost dílu/motoru. Tohle je prostě ostuda. Jinak jsou ty TSI motory povedený a jízdně velice příjemný. Takovej 2,0 TSI je motor proti kterýmu Toyota výkonově nic léta neměla a nemá. Jen tě na 200 tis čeká generálka motoru, protože je ucpanej karbonem.
Jako všichni má 2litr turbo tady máš místní recenzi https://moje.auto.cz/…ack2/mekupe.html ale preferuje dál atmosféry = takže používá třeba v Camry místo R4 turbo V6 3,5
Bezva jsem rád že Lexus vyrábí i Sporťáky. Taky jsi mohl vytáhnout Supru. Já se bavím ale o civilních autech typu střední a nižší střední kde Toyota nic výkoného neměla a nebýt hybridizace nabídky v letošním roce tak ani pořádně nemá. Tam končil Avensis na nějakých 114 kW. Zatímco VW mělo a má do střední třídy 200 kW benzínové motory.
Podobně jako třeba Mazda Toyota preferuje atmosferické plnění = důsledky ve vyšší spolehlivosti a vysokém nájezdu km znáš sám. Prostě místo dosáhnout vyššího výkonu turbem volí vyšší objem = japonská klasika je 2,5 litr = u Toyoty aktuálně motor A25A dle mírně odlišnejch emisních požadavků v zásadě SOU VŠUDE STEJNÝ jinak by se výrobci zbláznili = to k tématu ZLÁ EU :-O:*) tak rozptyl výkonu 151-154 kW jako hybrid až 179kW https://www.auto.cz/…-do-ceska-134390 jakožto atmosféry většinou spolehlivý držáky s obřími nájezdy
Mimochodem asi sis poplet tu hybridizaci nabídky v letošní roce = myslíš https://moje.auto.cz/…sus/corolla.html co s ní jak koukám mikesus má najeto už 38.000 km?
Ale s tím R4 2.0 a Sporťák = si mě dostal = to FAKT NEchápu https://newsroom.lexus.eu/2015-lexus-to-launch-is-200t-with-innovative-20l-turbo-petrol-engine/ mimochodem Toyota už od dob Supry z 80. let když si jí zmínil používá VLASTNÍ turba = a proto i tehdy když obecně měly šílenou poruchovost byla u Toyoty pod 1%
Opustili kombinaci přímého a nepřímého vstřiku... v rámci homologací na nové normy. Takže ty motory v GTI, Cupře apod. už mají jen přímý vstřik pokud se nepletu, dřív měly kombinaci přímého a nepřímého.
Zatím žádné zprávy o problémech nejsou a funkčně se minimálně verze 150 kW fakt povedla a dává mi vzpomenout na náš starej dobrej 2.2 HDi stejnýho výkonu. Co přinese čas uvidíme = NEmusí s tím být problémy
Rozhodně ale není od věci používat aditiva = nevím jaký je mám praxi jen s benzínem, ale to ultrasilný od Toyoty se dělá i pro vznětový motory :-!
Ba ne to je hoax. Říkal si že hybridy nehořej a už vůbec je nesmysl, že by se hasily hůř než normální spalovací auto :D Neboj vysvětlil si mi to dostatečně jasně jak se věci mají :D
Není co vysvětlovat = pokud to nechápeš z odkazů. Prostě jsou lidi co se jim líbí hoaxy a CHTĚJ jim věřit = a sou lidi co preferujou realitu. Někomu nepomůže ani vysvětlení https://manipulatori.cz/
Ty seš fakt super turbo kok-ot. Hlavně se prosím tě soustřeď jen na diskutování po netu v reálu by se ti mohlo lehce stát, že ti někdo vznětlivější, až na něj začneš rozjíždět jak ty seš nejchytřejší a všichni kolem jsou blbý, způsobí nějakou nepříjemnou frakturu v obličejový části ;-) Na druhou stranu potřeboval by si to jako sůl, takže by ti to možná i pomohlo. Taková svýho druhu terapie :D
Já to právě na rozdíl od tebe stejně jako v oboru vzdělaný ode mě až po tu národní rozpočtovou radu chápu TO JE TEN ROZDÍL :*)
Když TY něco nechápeš = neznamená že ti co jo = sou kok-oti. TOHLE chápeš? :D
Plácání absolutních kravin o nejchytřejší a všichni sou blbý = a vyhrožováním že někdo s IQ tykve kdo POCHOPITELNĚ makroekonomice nerozumí by mi moh rozbít hubu = se to nezmění. Stejně jako to že sem FAKT hrál desetiletí závodně ty kuličky jak tomu řikáš ;-)
Víš co je nejDĚSIVĚJŠÍ = já zdaleka nejsem nejchytřejší = a ne všichni kolem mě sou blbý = jen TY prostě absolutně vůbec nic NULA celá NULA rozumíš = ekonomii. To je celý = BLBÝ JE že se hádáš, nevim teda proč, že jo :-|
Asi to vaculíkovo pravidlo = nic o tom nevíš tak si holt radši HÁZEJ KORUNOU nebo ještě líp říkej OPAK co tě napadne. Pak s tebou sice nebudou souhlasit lidi z tvého okolí ALE úroveň rozpočtové rady vlády JO :yes::-)
Psal si že ti ani nedošlo proč sem na ně dal odkaz = no PROTOŽE to je PŘESNĚ TOHLE. Když se to naplní rsp. když vláda půjde dál tímhle směrem = DÁL bude mj PADAT kurz :-)
Co je smutný že ani po tolika vysvětleních = se lidi nechytaj. Třeba že nafta je dotovaná a bez toho by bylo dieslů v osobácích pár procent. Nebo tohle = že za makroekonomický data od HDP po ten kurz MŮŽE ten kdo vládne. Tak sakra KDO asi?? :D
Řekl bych že stačí dát na rady servisáků a jednou za čas se prostě projet po dálnici nebo normální silnici (s tím že neřadím až na 5/6 stupeň) aby se karbon vypálil.
Jinak myslím že se to démonizuje víc než je potřeba, i u dieselu EGR vydrží bez problému hodně přes 250.000km (samozřejmě záleží jako u všeho na jízdním stylu)
Za těch 7 let zhruba 480.000km, pracovní auto a tak jednou za dva týdny štreka minimálně 1000km (500 tam 500 zpět) . Aktuálně má 546.000km. Už jezdí odpočinkově jen kolem komína, ale stále prakticky bez problému, jen začala trochu brát olej.
U toho dieselu to jde, nejsem závodník a i těch 77kW zvládlo najet v D na dálnici tempomat na 140-150 (kdy moc netočí a je relativně tichý) jet stále až do cíle. Bez ohledu na to jak je naložený nebo kopce.
Pravda teď mi připadá línej ale stejně jezdím +/- stejně rychle. Takže jen to když se chci svést, jednou za čas, je trochu zábavnější.
No hlavně samozřejmě vítězí spotřeba, mám vyzkoušeno ať u těch 77kW nebo nyní 110kw stejně výkonné benzíny jsou na stejných štrekách, stejný styl jízdy o zhruba +2 - 3 l/100km žravější. U toho nájezdu to je ve finále celkem slušná částka v penězích.
myslel jsem to tak že 77kwdiesel vs. +/- stejný výkon benzín a stejně tak u těch 110kW (ten konkrétně s 1,4TSI 110kW)pochopitelně ve stejných autech (náhradní vozy ze servisu).
Jinak mohu říct že třeba srovnání co se týká spotřeby 1,9 (77) a 2,0 110kW TDI je v mém případě o rozdílu v nízkých desetinách litru.
Efektivita motorů sice fakt stoupá ale víceméně úplně stejná spotřeba u 77 a 110 kW při navíc pravděpodobném nárůstu hmotnosti auta = to je zajímavý :yes:
Při výměně oleje používám extra silný aditivum Toyota doporučený 1 za rok a přesně tohle dělám. Zahřeju motor v nádrži aditivum a třeba při nájezdu na dálnici stojim na plynu co to jde. Stačí to udělat 2x 3x po sobě = a je vyčištěno. Nemluvím o dieslu a EGR ale obecně
Stav EGR po výrazně nižším nájezdu než čtvrt milionu km se nedémonizuju = je to ověřená a taky zdokumentovaná realita :-)
"Zahřeju motor v nádrži aditivum a třeba při nájezdu na dálnici stojim na plynu co to jde. Stačí to udělat 2x 3x po sobě: = a nic se nestane :D Jen hučí CVT :D:D
Já znám jen tu 2.5v nové Ravce, ta jede trochu líp, než 1.8 :)
Ale za mne zůstává jasná jednička ve městě, zkoušel jsem to v několika Toikách a po městě je to top, reakce na plyn je rychlejší, než u dvoulitru i dvaapulky.
Proto sem do ní šel i ve 4. roce nevím co lepšího = prostě jezdí a jak sis sám vyzkoušel https://blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/ na semaforu většinou.. :-)
Vím ten 2 litr na jiné ježdění než mých max 100 km za den kolem komína jak tomu říkáš URČITĚ = jinak dál je nej R4 1.8 hybrid. I když v Camry jsem se CÍTIL MOC dobře = levné asi stejně spolehlivé a překvapivě nízká spotřeba
Mne na tom nenadchla ani tak ta akcelerace 0-50, která je rychlejší v řádově desítek setin, v realu tedy jde jen o reakci, proti nějakému naftovému dvoulitru, ale spíš sladění pohonu v nízkých rychlostech, kdy jemě přechází elektromotor na spalovák. Dynamicky je pak ten dvoulitr jinde :)
Ale když nebudu brát v potaz rozměry, tak po Praze se mi velmi líbilo v Mondeu HEV, které má o dost vychytanější podvozek a je o třídu lépe odhlučněno. Je měkčí, než u TDCi, ale to v rozbité Praze vidím jako plus :)
A souhlas = s tím že já spíš "originál" tedy Camry = ale to už je o sympatiích. A sympatický je mi Ford že šel stejnou cestou jako Toyota = teda hybrid nekombinuje s turbomotůrkem ale s atmosférou https://www.auto.cz/…-3x-jinak-128602
Počkej a to má mít co za funkci? Čistit motor od karbonu? EGR je při plným plynu uzavřenej a žádný zpětný spaliny do něho nejdou, takže ten tím nevyčistíš.
Jako ostatně skoro všechny konkurenční motory... cokoli od Opelu, Peugeotu, Hondy... zaznamenal jsem akorát Renault, který se u jedné verze 1.0TCe vrátil k nepřímému (ovšem pouze nepřímému). A starší Fiaty, ale to už je asi minulost. Ale zase tak moc to nesleduju, tak mi možná něco uniká.
Fiat má pořád nepřímovstřik, ale do roka určitě skončí. Fajn je to TCe, jinak asi jen atmosféry v Corolle sedan a možná Hyu, tam si nejsem u nové 1.5 jistý.
ANO to musí = u nás s VELKÝM bonusem propadu kurzu koruny k euru, dolaru, jenu, wonu = ANO makáme nějak divně. Že by hlavně pro sebe https://www.peak.cz/…t-miliard/14345/ je to starší článek.. :-!
Tak je zaujímavé, že správa o tom, že sa dostala na trh základná výbava zabehnutého modelu má väčšiu prioritu, ako predstavenie faceliftovaného Arteonu s novým kombíkom a modelom R. 8-s
Škoda se v té cenové politice začíná trochu ztrácet
To je opravdu logika. Připlatíš si 13tisic a máš lépe vybavené (125let) auto s motorem 1.5 tsi. K čemu jsou vůbec normální ceníky když jsou neustále nějaké akční modely a firmy nakupují za úplně jiných podmínek?
Maláček, mohu tě jako český motorista ujistit, že tento vůz není na míru potřebám českého motoristy. Ten tříhrnek za půl míče se směšnou slevou pro individuální zákazníky si strč za klobouk.
No, to je už lepší, myslel jsem, že maláček chválí jen ten tříhrnek, že ten je pro našeho motoristu tak to nejlepší, na co u škody dosáhne. Ovšem po přidání zákl. věcí u 1.5 jako zadní senzory, volant a mlhovky je cena bez barvy 550 tis.
Před pár dny tu někdo Blue Sunovi docela sprostě nadal za tvrzení, že oktavka zas tak moc nezdrazila, že ji jen prozatím chybí základní výbava a motor. Někdo ve skodovce si to asi přečetl a zareagoval...
To už trumfne jen tvá PŘEDSTAVA že stát řízený tisíci https://globe24.cz/…-uz-toho-ma-dost by šel nahoru. Bohužel viz realita když byl bez podpory státu v tržním hospodářství spíš PŘESNĚ NAOPAK ;-)
Jestli je to vtípek, tak ok ;-)
Pokud to bylo myšleno smrtelně vážně, pak dle tvého chybí motor celé mainstreamové evropské produkci, což považuju za kravinu. Oktávka je na tom v rámci konkurence velice slušně až nadstandardně a více než čtyřválce bych do ní stejně považoval za nesmysl, bez ohledu na nějakou ekologii.
Důležitý je mít alespoň šesti, nebo osmi válec, aby si mohl všem těm pozérům ve Škodovkách v diskuzi nadávat, že řeší jen spotřebu a mají malé motory, ale pak si to předěláš na LPG, aby tě to nesežralo a jezdíš jako klobouk ;) Barik style !
No mám sice automatickou, ale když v létě nastavím třeba 22°, tak to vychrlí ledárnu. Takže jdu postupně třeba od 26 do 22. Kde mám tu výhodu proti manuální, že vidím číslo?
To už je věc nastavení toho systému. V lepších autech si můžeš zvolit citlivější chlazení. Navíc bys neměl ve 35 stupních chladit na 22, tam je opravdu lepší snižovat postupně.
Ledarnu při spuštění automaticke klimatizace mi naposledy dělala O2 z roku 2005. S čím proboha jezdíš, že to dělá i v roce 2020?
Někde je to označené jako soft, jinde jako eco. Pokud jezdíš v 15letém autě, pak stiznosti na klimatizaci v nových autech jsou trochu mimo.