Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novou Škodu Octavia konečně pořídíte levněji. Spíše než Active berte akční model 125 let

David Bureš
Diskuze (193)

 Škoda Octavia čtvrté generace rozšiřuje nabídku o základní provedení Active. Spolu s tím přichází i tříválec 1.0 TSI. 

Škoda Octavia ve své čtvrté generaci přišla na trh již na konci loňského roku, její nabídka se ale dosud omezovala pouze na vyšší specifikace Ambition a Style. Nyní se to však mění, když přichází avizovaná základní verze Active. Výhodnější nabídkou je ale akční model 125 let.

Akční model 125 let je totiž v tuto chvíli vůbec nejlevnější Octavií čtvrté generace na trhu. Pořídíte jej totiž za ceny od 456.900 korun. Tato částka platí pro liftback s nově nabízeným benzinovým tříválcem 1.0 TSI Evo (81 kW).

Video se připravuje ...

„Škoda Octavia 125 let je ušita na míru českým motoristům, kteří u našich vozů dlouhodobě oceňují férový poměr mezi pořizovacími náklady a užitnou hodnotou,“ říká k nové nabídce Jiří Maláček, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika.

Nová Škoda Octavia liftback: České ceny dostupných variant
Motor 1.0 TSI Evo 1.5 TSI ACT 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Výkon [kW] 81 110 85 110
Točivý moment [Nm] 200 250 300 340
Převodovka 6M 6M 6M 7DS
Cena Active [Kč] 493.900 539.900 539.900 -
Cena 125 let [Kč] 456.900 506.900 506.900 -
Cena Ambition [Kč] 557.900 596.900 596.900 691.900
Cena Style [Kč] 609.900 647.900 647.900 742.900

Výbava totiž kopíruje nově nabízený stupeň Active, cenové zvýhodnění však v případě litru činí 37.000 korun. Standardem je sedm airbagů, 16“ ocelová kola, full LED světlomety, tempomat s omezovačem rychlosti, asistent udržování jízdního pruhu či asistent rozpoznání únavy. O komfort se stará elektronicky ovládaná manuální klimatizace, elektrické ovládání všech oken i vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo dálkové ovládání centrálního zamykání.

V přístrojové desce je umístěn infotainment Swing s 8,25palcovou obrazovkou, digitálním radiopříjmem a funkcí SmartLink pro zrcadlení chytrých zařízení. Budíky jsou naopak analogové, na rozdíl od vyšších stupňů s digitálním virtuálním kokpitem.

Pokud by to zákazníkovi nestačilo, může si za 15.000 připlatit za zvýhodněný paket Active Plus, který výbavu rozšíří o kola z lehké slitiny, zadní parkovací senzory, lepší rádio se čtyřmi reproduktory navíc nebo kůží potažený volant. Pro motor 1.5 TSI (110 kW) jsou však tyto prvky standardem.

Nová Škoda Octavia Combi: České ceny dostupných variant
Motor 1.0 TSI Evo 1.5 TSI ACT 2.0 TDI Evo 2.0 TDI Evo
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Výkon [kW] 81 110 85 110
Točivý moment [Nm] 200 250 300 340
Převodovka 6M 6M 6M 7DS
Cena Active [Kč] 533.900 579.900 579.900 -
Cena 125 let [Kč] 496.900 546.900 546.900 -
Cena Ambition [Kč] 597.900 636.900 636.900 731.900
Cena Style [Kč] 649.900 687.900 687.900 782.900

Aby informace o změnách v ceníku Octavie byly kompletní, dodejme, že verzi Active pořídíte s tříválcem 1.0 TSI Evo (81 kW) za 493 900 Kč. Příplatek za kombík činí 40.000 korun.

Pro Octavii nově nabízený tříválcový motor je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek, přímým vstřikováním pracujícím s tlakem až 350 bar a filtrem pevných částic. Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, v němž se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Účinnosti pomáhá i vrstva materiálu na povrchu válců nanášená za pomocí plazmatu.

David Bureš
Diskuze (193)

Doporučujeme

Avatar - Emel
26. 6. 2020 09:57
Re: Ceník
Jo, MX-5 určitě, málokde najdeš tolik zábavy s tak nízkými provozními náklady. Akorát je to fakt jen dvoumístnej roadster...
Avatar - palix
26. 6. 2020 08:42
Re: Ceník
Pre mňa je dostatočne zaujímavá aj MX-5ka ;). Tých áut je dosť veľa, záleží, čo človek chce práve podniknúť. Človek má rôzne sny, niektoré by mohli byť spojené so spomínanou MX-5, na iné by sa hodilo skôr nejaké auto vhodné na dosť zlé cesty. Každopádne zaujímavé jazdené autá sú dnes pomerne dostupné a nie je ich problém kúpiť. Nakoniec žijeme len raz.
Avatar - Hammunasakra
25. 6. 2020 16:24
Re: milerův cyklus
Efektivita motorů sice fakt stoupá ale víceméně úplně stejná spotřeba u 77 a 110 kW při navíc pravděpodobném nárůstu hmotnosti auta = to je zajímavý :yes:
25. 6. 2020 15:44
Re: milerův cyklus
myslel jsem to tak že 77kwdiesel vs. +/- stejný výkon benzín a stejně tak u těch 110kW (ten konkrétně s 1,4TSI 110kW)pochopitelně ve stejných autech (náhradní vozy ze servisu).
Jinak mohu říct že třeba srovnání co se týká spotřeby 1,9 (77) a 2,0 110kW TDI je v mém případě o rozdílu v nízkých desetinách litru.