Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové BMW M4 před premiérou poodhaluje svá tajemství. Už víme, jak to bude s manuálem a čtyřkolkou

BMW M4 bude ve své druhé generaci poháněno novou generací řadového šestiválce. Stejné ústrojí jako kupé dostane i odvozený sedan.
Zpět na článek
1. 7. 2020 09:25
1. 7. 2020 17:02
Avatar - iudex
1. 7. 2020 09:25
Tak nejak
Tak nejak som to aj očakával a je to aj logické. Základ s RWD a manuálom, Competition s xdrive a automatom, že bude Competition s RWD je bonus. Je mi jasné, že čakať kombo manuál a xdrive bolo márne, takže vďaka aspoň za takéto možnosti. No a kto chce xdrive do slabšej verzie, nebodaj "M3 kombi", je tu Alpina B3 s výkonom a dynamikou podobnou základnej M3.
Rozbalit vlákno
1
1. 7. 2020 17:02
Re: Tak nejak
nastává bizarní situace, kdy to nejzákladnější, co se dalo u BMW koupit, v dobách, kdy byl i dvoulitr šestiválec, tedy zadokolka s manuální převodovkou, je nyní jen pro nejvyšší sportovní model...
Avatar - Dinar
1. 7. 2020 09:38
Hm, pěkné info,
takže největším tajemstvím zůstává, jestli i M3 dostane ten hnusný rypák.
Rozbalit vlákno
52
Avatar - iudex
1. 7. 2020 09:56
Re: Hm, pěkné info,
Nedostane, ten rypák má byť práveže odlišujúcim prvkom kupé, cieľom je väčšie odlíšenie 3er a 4er. kôr je otázka, či ho dostane 4 Gran Coupé.
Avatar - Dinar
1. 7. 2020 10:15
Re: Hm, pěkné info,
Pak, tipuju, se bude M3 prodávat lépe než M4. :-)
1. 7. 2020 11:55
Re: Hm, pěkné info,
ach ... keby tak nedostalo ! ( ale podla mna nie je sanca :-( ) 4GC s uzkymi ladvinkami by bolo TOP ... este krajsia 3er. Ak ale dostane rovnake bobrie tesaky, tak sa bude 3er nepochybne predavat omnoho lepsie - minimalne v EU. M3 ma mat uzke ladvinky ... teda aspon podla spy fotiek.

btw ... porovnavali 340ix vs RS4 v drag race ... a 3er sa drzala v podstate na urovni RS4 ... 40i je uplny skvost medzi motormi.
Avatar - iudex
1. 7. 2020 12:06
Re: Hm, pěkné info,
jj, na Carwow, videl som. M340i dokáže spraviť stovku za 4,1s, to je neskutočne efektívne vzhľadom na daný výkon (a hmotnosť auta).
1. 7. 2020 16:27
Re: Hm, pěkné info,
ani 340ix vs G 63 nebolo zle :-) jasne ... G je tazka krabica, ale aj tak som necakal, ze bude 3er o tolko rychlejsia
Avatar - Seeloewe
2. 7. 2020 11:41
Re: Hm, pěkné info,
Už od E90 měla vždy M3 i ve verzi sedan celý předek z Coupé. Nemyslím, že v této generaci tomu bude jinak. Takže jsem si celkem jistý, že M3 bude mít stejné "ledvinky" jako M4. A i maskování prototypů tomu odpovídá. Ale můžu se samozřejmě mýlit.
1. 7. 2020 13:27
Re: Hm, pěkné info,
Přesně. Plné představení má být někdy po prázdninách, tak uvidíme. Z hlediska jízdní dynamiky by to ale měla být v každém případě špica. Když vidím, jak ten motor cvičí s X3M a ta má přes 2 tuny, s lehčí M3 to bude ještě o úroveň dál. :yes:
Avatar - iudex
1. 7. 2020 14:16
Re: Hm, pěkné info,
Tak som zvedavý, ako sa bude správať zadokolka s týmto výkonom. Už pri minulej M3 s podstatne nižším výkonom viacerí hovorili o pocitoch, že sa ich auto snaží zabiť (stealth, pradeda). Aj preto tipujem, že väčšina predaných M3 bude xdrive, ktorú možnosť mnohí privítajú (ostatne ako je to aj pri bežných modeloch).
1. 7. 2020 16:25
Re: Hm, pěkné info,
je promile soferov, ktori dokazu bezpecne riadit take "monstrum" s RWD ...
Avatar - spitfirecz
1. 7. 2020 16:52
Re: Hm, pěkné info,
Po pravdě mi přijde jako ideální možnost přepínat mezi 4wd a 2wd. 2wd jsem zkusil asi tak 2-3x, po průjezdu zatáčkou bokem jsem se sice smál, ale úplně komfortní pocit jsem neměl. Kdežto do té samé zatáčky jezdím běžně mnohem rychleji v 4wd režimu a je to bez zakvílení pneumatik.
1. 7. 2020 17:01
Re: Hm, pěkné info,
je promile šoférů... opravdu? třeba jsi chtěl napsat "na ledu a s kompletně vypnutou stabilizací" protože jinak je to úplně v pohodě řiditelné, se všemi asistenty atd.
1. 7. 2020 17:15
Re: Hm, pěkné info,
ano, promile soferov. samozrejme, ak to auto bude niekto riadit tak, ze by mu vlastne stacilo aj 200 koni, tak s tym problem mat nebude. ak ale bude chciet vyuzit jeho vykon a potencial, tak to zvlatne minimum soferov. je to moj nazor ... Ty mas samozrejme vlastny, neberiem Ti ho.
1. 7. 2020 17:48
Re: Hm, pěkné info,
Já mám krom názoru i nějaké zkušenosti. Všechny tyhle moderní silná auta jsou řešena tak, ze se nemusíš bát nechat řízení manželce... a elektronika to pohlídá.
Nicméně, když auto s takovým výkonem bude mít pohon všech kol, z jednoho promile bude najednou 50%, kteří ho dokážou využít? Nebo jak tomu mám rozumět ?
1. 7. 2020 18:10
Re: Hm, pěkné info,
ach samozrejme ... len Ty mas s tym osobne skusenosti ... chapem ... nikto inych take auta nejazdil / nevlastnil :-) nechajme to radsej tak ... chapem, ze podla Teba dokazu priemerni vodici bez problemov vyuzivat potencial aut s vykonom nad 300 hp s rwd ... ako som pisal ... je to Tvoj nazor ... moj je uplne opacny.
1. 7. 2020 18:19
Re: Hm, pěkné info,
Ok v takovém horku by nikoho nebavilo se kroutit, rozumím ;-)
2. 7. 2020 08:55
Re: Hm, pěkné info,
Asi bych nenapsal promile řidičů, ale těch se zkušenostmi a cvikem je pochopitelně čím dál tím méně. Nesouhlasím s názorem, že je M3/4 bestie, ale budí respekt a povysílat si u ní všechny asistenty už nějakou praxi chce.
Problém je, že praktické zkušenosti s krocením podobných aut ubývá úměrně s tím, jak přibývá právě elektronických berliček na podporu hladké nebo bezpečné jízdy a na okruh vyjede reálně zlomek lidí.
2. 7. 2020 09:24
Re: Hm, pěkné info,
Kdyby napsal, že s kompletně vypnutou trakcí už to chce trochu zkušeností jet naplno, neřekl bych ani slovo. Ale tvrzení, že s takovým autem dokáže jet bezpečně promile řidičů je opravdu k smíchu.
Avatar - iudex
2. 7. 2020 08:28
Re: Hm, pěkné info,
S Migom je to v poslednej dobe márne. Proste všetci sú petrolheadi krotiaci s prstom v nose 500-koňové zadokolky. A zrejme preto sa 85% bavorákov predáva s xDrive. :D
Proste na webe sa ľahko vydáva za Kena Blocka, potom ale v reále zistíš, že viacerí vodiči nevedia ani správne radiť s manuálom (a s tým na rozdiel od 500k áut jazdili všetci).
2. 7. 2020 09:21
Re: Hm, pěkné info,
Kdyby v tom autě nebyla žádná elektronika a masivní turbolag, nepochybně by to auto mohlo mít podobnou pověst jako Maserati 3200GT, kdy se nevědělo "odkud to přiletí" a naboural s tím prakticky každý.
Tvrzení, že jedno promile řidičů dokáže řídit bezpečně zadokolku se všemi těmi asistenty, co tam dneska je, je úplná kktna.
Ale samozřejmě, jsou experti, co mají problém se zadokolkou projet suchý kruháč...
Avatar - iudex
2. 7. 2020 09:40
Re: Hm, pěkné info,
No vidíš a napriek tej fantastickej elektronike, ktorá umožní jazdiť v pohode aj tvojej babke som to so zadokolkou (všetko zapnuté) viackrát rozhodil na miestach a v rýchlostiach, v ktorých predokolka išla ako po koľajach. Žiadna očividná jazdecká chyba či prehnaná rýchlosť, proste ten prechod medzi "držím v pohode" a "letím dverami napred" bol rýchly a nečakaný aj napriek elektronike. Iste budeš tvrdiť, že som lopata, keď sa mi to stalo, OK, som priemerný vodič. No a o tom píšem ja aj LORASI, že priemerný vodič bude mať problémy s takto silnou zadokolkou pri trochu ostrejšej jazde na inej ako dokonalej vozovke.
Ja v pohode uznám, že sú schopnejší vodiči ako ja, ktorí tie nadupané zadokolky hravo zvládajú, ale rovnako ako LORASI tvrdím, že sú to minoritné čísla a pre drvivú väčšinu sú autá typu M3 či QV s RWD overkill.
2. 7. 2020 09:54
Re: Hm, pěkné info,
Absolvoval jsem školení řidičů plus školu smyku dvakrát, jednou se zadokolkou 330i a podruhé s 530xd. Poprvé mě školitel chválil a jezdil jsem prakticky nejlíp, podruhé jsem měl pocit, že jsem před týdnem vylezl z autoškoly... asi už jsem na to za ty roky zvyknutý.
Ale zásadní rozdíl bude v tom, jak se s autem jezdí, v běžném provozu s tím podle mého soudu nemůže mít většina lidí problém. Sportovní nasazení je samozřejmě něco jiného, ale nic takového kolega nezmiňoval.
Avatar - iudex
2. 7. 2020 10:07
Re: Hm, pěkné info,
Aj ja som bol na škole šmyku a pamätám si, že keď sme mali na mokrom kruhu udržať zadokolkové bavo v miernom drifte, nezvládol to absolútne nikto. Proste buď ho nevedeli vôbec vyvolať, alebo (čo bolo najčastejšie) išli okamžite do hodín, nič medzi tým.
Avatar - white label
2. 7. 2020 12:59
Re: Hm, pěkné info,
A ten školitel, co tě tak moc chválil, měl takové hezké voňavé růžové tričenko...? :-O ;-)
2. 7. 2020 10:51
Re: Hm, pěkné info,
je to jasne ... on totiz ziadnu vykonnu zadnokolku nikdy nejazdil, takze tazko vie posudit, co take auto urobi ak vyuzijes vacsiu cast potencialu. mne len nejde do hlavy, preco sa sprava ako uplny hulvat ... v minulosti taky nebol.
2. 7. 2020 11:16
Re: Hm, pěkné info,
Hulvát? Kde konkrétně?
Edit: nic? Kde jsem se choval jako hulvat?
2. 7. 2020 12:17
Re: Hm, pěkné info,
Ja jsem vam to prece rikal uz davno:

https://blog.auto.cz/…umrak-zadokolek/

:-)
Avatar - iudex
2. 7. 2020 12:27
Re: Hm, pěkné info,
Tak podľa Miga s tým RWD M140i si mal ísť s prstom v nose. so zapnutou elektronikou si predsa nemal ani chyrovať o nejakých obavách. Alebo žeby... nie? ;-)
2. 7. 2020 12:49
Re: Hm, pěkné info,
Mozna jsem tu RWD mel rovnou dat manzelce, at si zablbne :-)
2. 7. 2020 14:18
Re: Hm, pěkné info,
Představa, ze průměrného řidiče posadis z RWD do x-drive a on zrychlí o 30% je mylná...
2. 7. 2020 14:22
Re: Hm, pěkné info,
Celkem zajímavé Iudexi, jak moje názory ironizuješ, a velmi podobne Pajovy nebo Speedfreda ponecháváš bez povšimnutí. Vážně zajímavé :yes:
Avatar - iudex
2. 7. 2020 15:22
Re: Hm, pěkné info,
Paju a Freda osobne poznám a viem, že patria práve medzi to promile šoférov. Takže u nich to nie je len póza. A súčasne sa dá s nimi diskutovať, prijmú aj iný názor, čo sa o Tebe rozhodne povedať nedá. Ty sa len radikalizuješ a pre mnohých prestávaš byť prijateľným diskusným partnerom.
2. 7. 2020 16:08
Re: Hm, pěkné info,
Dekuji za kadrovy posudek. Takže důtka s výstrahou :-(
To ale nemá nic společného s tím, jací jsou řídiči.
Dnešní výkonné auta i motorky jsou proste zkrocene elektronikou, když je potřeba. Taky se to píše ve většině testů.
Avatar - speedfred
1. 7. 2020 21:14
Re: Hm, pěkné info,
Ja ti neviem ,ale monštrum (aj keď v úvodzkách) to asi nebude. Rýchlejší a zábavný sedan/kupé.Nejaké turbo diery tie autá už nemajú a výkon pekne graduje, takže celkom sranda a keď máš zapnutú elektroniku tak je to celkom krotké.
2. 7. 2020 06:58
Re: Hm, pěkné info,
mal som E92 M3 a poslednu 140M ( rwd ) ... ci napriklad minulu 340ix ... napriek tomu, ze 340ix nebola az taka podarenam tak som si s nou mohol dovolit vacie "vystrelky" ako pri oboch modeloch s rwd a odpustala vacsie chyby. samozrejme, na suchu boli velmi podobne, ale v momente, ako som sa dostal na menej prilnavy povrch, alebo viac pritlacil pedal pri "pohynani z miesta", tak bol rozdiel napriek elektronike citelny. ze so mnou niekto nesuhlasi ? nehadam sa. nie som nijak vynimocny vodic a pisem o svojom nazore a pocitoch. mal som len dve zadnokolky s vykonnymi motormi a ak ked bol moj pocit z nich skvely, necitil som sa s nimi tak v pohode, ako s awd. zazil som, co tie auta urobili ked som nedaval pozor. to je vsetko. nechapem, preto ma niekto potrebu vyvracat moj nazor :-) nova M3 bude podla mna lahsia a aspon o polovicu vykonnejsia ako E92 ... a osobne by som si na verziu s rwd proste netrufal.
Avatar - speedfred
2. 7. 2020 07:36
Re: Hm, pěkné info,
Ja sa tiež necítim ako dajaky “nadvodič”, ale radšej preferujem RWD. Pokiaľ bude na výber medzi štvorkolkou a RWD tak nemám s tým problém ale až bude povinná štvorkolka tak budem hľadať niekde inde.
PS:posledné dve autá M235 AT a QV s MT.
Avatar - iudex
2. 7. 2020 09:33
Re: Hm, pěkné info,
Cítiť sa nemusíš, vedomie vlastných limitov je samozrejme dôležité, objektívnym faktom ale je, že ako človek, čo s 510k zadokolkou najazdí 50000 km ročne po horských cestách Oravy či Vysočiny si schopnosťami niekde úplne inde ako my plebs. ;-) Ja by som s QV skončil v jarku už cestou do Zuberca. :D
2. 7. 2020 07:39
Re: Hm, pěkné info,
Nevím jestli bude nová M3 lehčí než E92, charakter bude však úplně odlišný. V8 šla do 4k RPM jemně, pak do 6k perfektně a následně do omezovače ječivě pekelně. Měl jsem to auto moc rád a nádherně jsem si s ním užil. A to celoročně ;-)
Avatar - iudex
2. 7. 2020 09:26
Re: Hm, pěkné info,
Vidím to rovnako. Mňa rozhodila aj zadokolková M140i a to s jej 340 koňmi má ďaleko od budúcej M3. Presne ako píšeš miera adhézie a stability na inom ako suchom asfalte je diametrálne odlišná a reči o tom, že to všetko krotí elektronika tak, že to zvládne aj tvoja mama sú len... reči. Samozrejme že sa to dá zvládať a naučiť, ako skoro všetko, ale dá sa zvládnuť aj 100 klikov naraz a v reále drvivá väčšina z nás spraví tak 20 a má dosť. Webpaja a pár ďalších sú práve tí stoklikoví, drvivá väčšina ostatných (vrátane mňa) sú tí 20-klikoví.
2. 7. 2020 07:37
Re: Hm, pěkné info,
Domnívám se, že i nová M3/4 si zachová civilnější a univerzálnější charakter než třeba tvá více hardcorová QV. Souhlas s tím, že minulá M3 mohla být v běžném režimu řízena tchýní, dcerou, manželkou při jízdě za nákupy nebo zábavou.
Dokonce mi přišla až relativně měkká v nejsportovnějším režimu, což naopak spousta lidí ocení. ;-)
Avatar - speedfred
2. 7. 2020 08:27
Re: Hm, pěkné info,
A hlavne je dôležité čo tam obúvaš. Teraz som dal dozadu na civilné jazdenie nejaké Falkeny (vraj dobré na vodu) ale v zákrutách na suchu to je tragické.
2. 7. 2020 09:01
Re: Hm, pěkné info,
Držím jetynu jako první auto pro mladšího syna, který bude příští rok začínat. Už tam byly nic moc pneu a nechal jsem to hodit do servisu, majitele po telefonu poprosil ať tam dá něco rozumnýho a... On tam nandal Conti Sport Contact. Sice bych ho zarazil už kvůli ceně, ale to jak se teď auto chová je jiná liga ;-)
Na výkonnější se mi vždy vyplatily spíš Micheliny, málokdy jsem porozuměl pirellkám, otřesné byly Dunlopy v nejvyšších řadách. No a univerzálností a bezproblémovým fungováním mě i u aut, kde chce člověk nějakou zábavu mě v poslední době dostávají Hankooky. Osobně je zařazuji mezi prémii v gumách a nad mnohé tradiční výrobce tím, jak mě osobně seděly na různých autech.
Avatar - speedfred
2. 7. 2020 09:10
Re: Hm, pěkné info,
Je pravda že Cup2 som ešte nemal/nejazdil iba PSS či mám tam ešte PS4 od Michelinu. P Trofeá R na predku ma ale dostali hneď, fakt super. Ako sme sa bavili radšej pevný predok a zadok trocha ponaháňať.
Avatar - white label
2. 7. 2020 12:53
Re: Hm, pěkné info,
CSC_, ale jaké číslo?
2. 7. 2020 13:34
Re: Hm, pěkné info,
ja by som Ta poopravil ... je uplny zaklad, co tam obuvas :-) nepochopim ludi, ktori setria na pneumatikach...
Avatar - iudex
2. 7. 2020 09:30
Re: Hm, pěkné info,
Máš zjavne slušne jazdiacu svokru ak zvláda zadokolkovú M3. :-[] Realita je ale taká že 90% z nás na tom tak nebude. Mäkkosť/tvrdosť podvozka je druhá vec, to až tak nesúvisí s ovládateľnosťou a schopnosťou prenosu výkonu na jednu nápravu.
2. 7. 2020 09:39
Re: Hm, pěkné info,
Co to je zvládá? že zajede na okruhu špičkový čas? Nebo, že když pojedete na návštěvu k příbuzným a dáš si dvě piva, klidně ji pustíš za volant ať řídí zpátky? Auta mají dneska tolik jízdních režimů, že s nimi může jezdit absolvent autoškoly, když na to přijde....
Avatar - iudex
2. 7. 2020 09:44
Re: Hm, pěkné info,
Ale my sa predsa nebavíme o jazde, na ktorú stačí 25 kW výkonu, ale logicky hovoríme o aute využívanom na daný účel, teda ktoré občas svojich 400-500 koní využije. Ak by si jazdil dôchodcovským štýlom, tak si predsa M3 nekupuješ.
2. 7. 2020 09:56
Re: Hm, pěkné info,
my se bavíme především o tomto tvrzení
"je promile soferov, ktori dokazu bezpecne riadit take "monstrum" s RWD"
a jestli využiješ v běžném provozu 400-500 koní, potom gratuluju, já jsem svázán rychlostními limity
2. 7. 2020 10:44
Re: Hm, pěkné info,
ale t.r.t. makovy sa bavime o niecom takom. nechapem ... v minulosti sa s Tebou dalo normalne diskutovat, teraz sa spravas ako "dotovana nafta" ... nemyslel som, ze prave Tebe je potrebne presne specifikovat, ako som to myslel, ale kedze si to nepochopil v prvom komente, tak som to napisal v druhom komente ... citujem " ano, promile soferov. samozrejme, ak to auto bude niekto riadit tak, ze by mu vlastne stacilo aj 200 koni, tak s tym problem mat nebude. ak ale bude chciet vyuzit jeho vykon a potencial, tak to zvlatne minimum soferov. je to moj nazor ..."

takze sa budem opakovat, ale som presvedceny, ze riadit rwd s takymto vykonom a VYUZIVAT VYKONNOSTNY POTECIAL auta zvladne promile vodicov. jazdit s takymto autom po meste, kde vyuzije 20 % vykonu zvladne skutocne vacsina vodicov.

PS: a ospravedlnujem sa za hodnotenie, ale ak svoje nazory na zvladnutie vykonnej rwd stavias na Tvojich schopnostiach jazdit 330i, alebo 530d v skole smyku / co ani nahodou nie su auta kategorie M3 /, tak je to rovnako tragicke, ako ked tu fanatici do EV ospevuju dojazd EV v realnej prevadzke, pricom ich nikdy nejazdili.
Avatar - Hammunasakra
2. 7. 2020 10:48
Re: Hm, pěkné info,
Nojo CO to celkově pro auta znamená dotovaná nafta = se holt nepodařilo osvětlit ;-\

K věci https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 atmo a RWD je prostě nejvíc konec diskuze
2. 7. 2020 11:20
Re: Hm, pěkné info,
Asi jsme se nepochopili, nebo jsi to spis hloupě napsal.
edit: mimochodem, v té škole smyku, kde se klouzavý povrch kropí neustále vodou, tam jsou běžné podmínky, které potkáš na cestě, přivedeny do extrému, takže i slabší auto se tam rázem chová jako silnější.
Avatar - pradeda777
2. 7. 2020 14:17
Na novou M3
jsem moc zvědavý. Hlavně v manuálu. Jelikož jsem před časem otestoval aktuální M3, bude zajímavé ji porovnat s tou novou. Zajímá mě nejvíc řadička a její někde zmiňované vylepšené "feeling".... :-!
Rozbalit vlákno
1

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku