Nové BMW M4 před premiérou poodhaluje svá tajemství. Už víme, jak to bude s manuálem a čtyřkolkou
BMW M4 bude ve své druhé generaci poháněno novou generací řadového šestiválce. Stejné ústrojí jako kupé dostane i odvozený sedan.
BMW se připravuje na důležitou premiéru. V září 2020 bude debutovat nová generace dnes už legendárního sportovního sedanu M3, kterou doplní také nová generace odvozeného kupé M4. Vývoj tak spěje do poslední fáze, spolu s čímž automobilka začíná odhalovat první detaily o této dvojici. Máme dobrou zprávu, nová M3, stejně jako M4, bude nadále možné pořídit s manuálem!
Právě o možnostech manuální převodovky bylo v minulých měsících značně nejasno, přičemž BMW nyní konečně prozradilo, jak to vlastně bude. Nové generace M3 sedan a M4 kupé budou dostupné ve dvou výkonových stupních. Základ v obou případech vsadí na motor o výkonu 353 kW v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou (nebo automatem za příplatek).

Naopak vrchol v podobě provedení Competition bude naladěn na 375 kW a výhradně spárován s osmistupňovým automatem, který střídá dosavadní sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Obě varianty využijí pohonu jen zadní nápravy, do budoucna se však u varianty Competition počítá s pohonem všech kol. Ten bude u M3/M4 novinkou.
„Pro zákazníky, kteří dávají přednost puristickému výkonu a obzvláště intenzivní interakci s jejich vozidlem, představují modelové varianty s manuální převodovkou nabídku, která je v tomto segmentu jedinečná. Na druhou stranu, s verzemi Competition nového BMW M3 Sedan a nového BMW M4 Coupé cílíme na maximální dynamiku, co se nárůstu výkonu a jeho přenosu týče,“ vysvětluje tuto nabídku Dirk Häcker, vedoucí vývoje M modelů.
Uvedené parametry bude zajišťovat nová generace řadového benzinového šestiválce, která se objevila již v modelech X3 M a X4 M. V tomto případě ale bude točivý moment činit až 650 N.m, zatímco u X3/X4 M Competition má hodnotu rovných 600 N.m. Agregát s interním označením S58 má objem tři litry a spoléhá se na přeplňování dvěma turbodmychadly.
Automobilka od motoru slibuje vysokootáčkovou koncepci a mimořádně spontánním reakce v celém spektru otáček. Zajímavostí je pak fakt, že se agregát objeví i v závodním BMW M4 GT3 chystaném pro závodní sezonu 2022.
Několik měsíců před premiérou se novinky ještě pečlivě testují. Vedle Severní smyčky Nürburgringu vývoj probíhá také na ostatních okruzích, aby byly vozy řádně vyzkoušeny i na tratích s odlišným profilem. Prototypy nové M3 a M4 tak jezdily rovněž na veřejných silnicích v testovacích centrech BMW Group v jihofrancouzském Miramas, švédském Arjeplogu nebo třeba naposledy na závodním okruhu Sachsenring. Na něm je díky jeho náročnému profilu, tvořeném ostrými vlásenkami, dlouhými rovinkami nebo klesáním před zatáčkou Queckenberg, optimalizována podélná a příčná jízdní dynamika.
BMW M3 sedan a M4 kupé budou představeny v září s tím, že se mají začít prodávat ještě před koncem roku. Postupně se ale nabídka dále rozšíří, M4 totiž rovněž dorazí také jako kabriolet a nově také jako Gran Coupé s dvěma páry dveří.