Lada se sice oficiálně stahuje z evropských trhů, její vozy ale nadále lze pořídit přes neoficiální dovozce. Díky tomu se do Česka dostala i nedávno modernizovaná Lada 4x4.
můžeš si to nechat vyšnořit, když ti tovární upgrade nestačí, v Rusku je těch tunerů hafo, daj di toho komplet jinej vnitřek a klidně i jinej motor a automat. :-)
Kórea z roku 2000? Asi tak. :-) Už sa za tú Nivu toľko nebi, nemáš šancu. Je to skrátka babička zo sedemdesiatych rokov; lakom, doplnkami a "modernou" výbavou z toho aj tak moderné auto nikdy nebude.
Čo je na 40-ročnej technike, ktorá už v dobe uvedenia nebola zrovna nová, moderné? Tie cingrlátka (klíma, el. okná, novší volant), ktorými ju ovešali, aby ešte nejaký čas udržali výrobu?
Lucie Výborná na youtube vypráví o svém výletu do Antarktidy a zmiňuje tam, že jedinou možností dopravy na takový výlet je jakási americká společnost, pro kterou létají výhradně Rusové s Iljušinama, kterým nevadí žádné počasí.
Kadett 1,6i z roku 86 jsem měl a jediné, co má ta Niva navíc je ten malý digitální ukazatel, jinak i ten Kaďák byl uvnitř modernější. To mi neříkejte, ze udělat alespoň nějaký normální interier nezvladnou.
A co je na tom nemoderního? Zejména ve verzi Urban?
Můžeš v tom mít ABS, klimu, el. okna, vyhřívané sedačky, nárazníky v barvě karoserie, naviják, litáky, je přeprcované topení a ventilace, pokud to dostane novej volant a přední airbagy, bude to ještě jinde.
Je to jednoduchý spartánský auto do terénu. Taky to kupují lomy, doly, geologové, myslivci, bezpečnostní služby a nadšenci do terénu.V německu na to pak montují radlice a odklízejí s tím sníh. Kdo chce ještě víc offroad, jsou tu UAZy.
Pokud to opakuješ pravidelně tak to neršíš hodně dlouho. Kdo na to kašel a jezdí s tím bahno a vodu, tak mus to shije. Doly atd to neřeší, koupí za 4 roky další Nivu
A jak dlouho rez neresis? První 2 roky? Znám pár nových Niv a řeznou doslova před očima. Ale zas se jim musí uznat, že to nejsou lestenky, ale pracanti.
Do terénu prakticky bezkonkurenční, na silnici už to je katastrofa a víc než pár minut už bylo pro mne za trest.
Na druhou stranu ve vojenské verzi LR Defenderu to bylo podobné. Nekomfortni, hlučné, tuhé a tvrdé úplně vše, žádný posilovač. Ale v terénu paráda.
Proč to nepřepracují? Protože ví, že to auto funguje, ušetří za R&D aby to mohli prodat ruské armádě za levno aby na to Voloďa mohl namontovat automaticky naváděné samopaly.
Najdou se lidé, kteří to auto cení. Kamarád si kopil shnilou Nivu r.v.2010, která dělal kdesi v uhelném dole a od šroubku ji renovuje do top stavu. Jel jsem v ní a to auto je v terénu neuvěřitelně schopné, vyhrabe se z jakéhokoli problému, pobourá jakýkoli smrčík (ušetříš za ván.stromek) a jde vidět, že je to prostě ruské auto, jak šité pro armádu. To auto nic nezastaví. Takové géčko pro chudé.
Taky jsem se tomu autu dlouho smál. Ale po jízdě v lese, kde se zajelo do jakéhokoli průseru, kde jsem přestával věřit, že má šanci, to auto to vždycky dalo. Sice se občas muselo počkat, než přestane hořet spojka, ale to auto je i v dezolátním stavu, kde by neprošlo žádnou STK na světě, neuvěřitelně schopné.
Proč by to posílali do důchodu když to lidé stále kupují (dokonce i u nás)? Zjevně to kupují proto, že Niva je taková jaké je i když mají možnost koupit modernější (čti lépe vypadající) alternativy (dokonce i v Rusku), jenže skutečná (myslím co do vlastností a průchodnosti terénem), cenově srovnatelná alternativa podle mne stále neexistuje (Jimny je sice parádní, ale malý).
Jinak s Vašimi připomínkami v zásadě souhlasím - tohle je ale Rusko, země, kde zítra znamená i pozítří a déle :-);-)
Na Astru G mi "nešahajte" ;). Mal som ju a bolo to veľmi pekné auto, hlavne v čase vzniku (1998) veľmi moderné. Navyše veľmi spoľahlivé (mal som od nova r.v. 2007). V čase príchodu na trh pôsobilo to auto veľmi pekne, keď sa predávalo ako Classic II bolo už mierne zastarané. Keď sa postavila Astra G k Octavii I bolo vidieť, že je zaoblenejšia, krajšia, modernejšia. Oproti nej pôsobila pomerne hranatá Octavia I akoby výrobca nevedel robiť oblé tvary karosérie a svetiel (Pritom Škoda to dávno vedela = Škoda 1000 MB).
Keby bola Niva vysoko spoľahlivým jednoduchým autom, tak by si našla veľa priaznivcov. Žiaľ je síce jednoduchá, ale spoľahlivá asi len pre toho, kto nikdy nemal iné auto ako Nivu.
EURO nema s CO2 resp spotrebou nic spolecnyho.
tam jde o CO, NOx, PM, HC a mozna jeste dalsi sra*ky.
i verim, ze to euro6d splni, ale ta spotreba je silena
Máte pravdu - Jimny je pekný príklad. Celkom si viem predstaviť takú novú Nivu.
Problém je, že všetko ruské je také špecifické. Aj moderná Lada je v porovnaní so súčasnými autami tak trochu pozadu .Stačí ju postaviť k Dacii. Rusi už dávno nevyrobili pekné auto - vlastne Niva bolo jedno z najkrajších čisto Ruských (sovietských) áut. Autá ako Zaporožec, Oka, Moskvič... skôr len potvrdzujú neschopnosť (okrem vojenskej techniky). Taká Lada 110 bola pre mňa vrcholom nevkusu - jedno z absolútne najškaredších áut vôbec. Ešte aj Multipla mala určitý štýl oproti tejto Lade.
Tiež by som chcel vedieť, ako sa dopracoval motor "o objemu 1,7 litru, naladěný na 61 kW" k norme Euro 6d TEMP-EVAP-ISC, keď "Emise CO2 dosahují podle WLTP hodnoty 243 g/km a kombinovaná spotřeba paliva činí 10,3 l/100 km".
Netuším, aké hodnoty emisii a spotreby má také nejaké mierne výkonnejšie BMW X6, ale tipol by som si, že sú blízko tejto slabučkej Nivy. Nivu s danými údajmi by som nezaradil ani do EURO 3. Ako sa to vlastne určuje? Lebo hodnoty Nivy mi prídu naozaj totálne mimo. Alebo sa niekto pomýlil.
Ten interiér je asi tak prepracovaný, ako ja som prepracovaný v piatok poobede. To je niečo tak otrasné. Ja si Nivu ako takú považujem a patrí jej čestné miesto v automobilovej histórii, ale už túto chuderu prosím pošlite do dôchodku. Táto modernizácia by bola ok v roku 1997, ale nie teraz.
Aby ste ma nechápali zle, tu nejde o to, že sa v roku 2020 ponúka schopné auto do terénu bez elektroniky, ale to, že kvalita je otrasná. To je Rusko fakt také neschopné, aby spravilo auto nanovo a mohlo ho predávať ďalších 40 rokov? Niečo na spôsob Jimny, žiadne mokré sny o luxusnom SUV.
ten upgrade interiéru se povedl, ještě to chce nový volant z Granty s airbagem a bude to vypadat jako levný ale stále moderní offroad s osvědčenou technikou a vzhledem.
Retro stále frčí, o Nivu je stále zájem a to i v Německu a na západě. Proč to nepordávat. Cesta neustálých inovací, kterou se Avto Vaz vydal od roku 1192 je správná.