Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaná Lada 4x4 dorazila do Česka. Má přepracovaný interiér

David Bureš
Diskuze (48)

Lada se sice oficiálně stahuje z evropských trhů, její vozy ale nadále lze pořídit přes neoficiální dovozce. Díky tomu se do Česka dostala i nedávno modernizovaná Lada 4x4.

Lada 4x4 (známá také jako Niva) patří mezi legendy automobilového světa. Offroad ruské značky se vyrábí již od roku 1977, do důchodu se ale zatím rozhodně nechystá. Pro rok 2020 je tu dokonce opět modernizovaná verze, jejíž první exempláře už dorazily do Česka.

Ruská značka se sice oficiálně stahuje z evropských trhů, kvůli emisním normám, stále ale existují firmy, které její vozy dokážou k nám dovézt, homologovat a nabídnout je k prodeji. Mezi takové na českém trhu patří třeba brněnská společnost CanoCar, která k nám už dovezla i pro letošek modernizovanou Ladu 4x4. První její exempláře přitom již čekají na předání zákazníkům.

Modernizace Lady 4x4 pro rok 2020 se primárně týká jejího interiéru. Uvnitř se objevila zcela nová palubní deska s ovladači převzatými z modelu Priora a novým přístrojovým štítem s palubním počítačem převzatým od Renaultu, dlouholetým partnerem Lady.

Provedené změny se zaměřily primárně na vyšší kvalitu materiálů a ergonomii. Ventilace a klimatizace se tak nově ovládají otočnými ovladači, otočné jsou rovněž ovladače světel. Větrák má čtyři rychlosti místo stávajících dvou a je tišší, navíc přibyly výdechy vedoucí vzduch na nohy. Přihrádka před spolujezdcem je zase díky nové koncepci palubní desky větší a prakticky dělená na dvě části.

Video se připravuje ...

Ruský offroad se navíc dočkal stropu čalouněného tkaninou. Osvětlení interiéru je pak nově diodové, nechybí ani systém nouzového volání e-call. Sedačky se pak dočkaly nového čalounění a polstrování, sklon se pak nastavuje robustní růžicí.

Naopak zvenku se toho moc nezměnilo. Do města zaměřená varianta Urban s plastovými nárazníky dostala přední mlhovky, zatímco pětidveřový model se dočkal hranatějších zrcátek, která třídveřová verze používá už dva roky. Nová jsou také 16“ kola z lehkých slitin.

Také motor doznal jen nejzbytnějších změn. O pohon se tudíž stará atmosférický čtyřválec o objemu 1,7 litru, naladěný na 61 kW při 5000 otáčkách, který splňuje emisní normu Euro 6d TEMP-EVAP-ISC. Emise CO2 dosahují podle WLTP hodnoty 243 g/km a kombinovaná spotřeba paliva činí 10,3 l/100 km.

David Bureš
Diskuze (48)

Doporučujeme

5. 7. 2020 23:29
Re: Interiérem
A k čomu je to dobré, keď základ je prehistorický?
Avatar - Barrichello
5. 7. 2020 18:58
Re: Niva
jasně :-)
Avatar - Barrichello
5. 7. 2020 18:56
Re: Interiérem
můžeš si to nechat vyšnořit, když ti tovární upgrade nestačí, v Rusku je těch tunerů hafo, daj di toho komplet jinej vnitřek a klidně i jinej motor a automat. :-)
Avatar - Ozzman
5. 7. 2020 14:40
Re: Niva
A někdy při tom pristani ani nehavarovalo..
5. 7. 2020 00:49
Re: Interiérem
Sériovka jako vyšitá, není-liž pravda? :D