Nové generace Toyoty Yaris je doslova za dveřmi, v mém šuplíku nenapsaných testů ale leží ještě jeden rest, který se vztahuje ke generaci minulé. A tentokrát to nebude příliš nostalgické vzpomínání.
Proč hybrid? Yaris této generace měl v nabídce 1.5 r4 s MT, nebyl to trhac asfaltu, ale pár úprav a nějaké lehké navyseni výkonu a mohl to být zajímavý warm hatch. Sice to nejezdilo za 3 na sto, ale na dálnici se s tím dalo jet plynule 150 bez obtíží, slušný motor
Proč kombinovat průměrné výkonný hybrid, určený na provoz do města se sportovne zaměřeným autem? No trochu se to vylučuje :D Chápu sportovní auta s elektromotorem, ale toto není ten případ :)
to jsou ty mrtky co se ted vali po cely praze ne?
obcas si to pujcim, kdyz nechci v kolonach popojizdet s moji rs6.
nabity to do 50kmh docela jede, ale ten zvuk? katastrofa, huci to jak cistic na koberce.
Já mam nejradši Renault.. Ale jesrli chceš, tak doraz, třeba ti pak uverime, že máš nějaké to Rs6 a kupu dalších aut:D Hele a to se taky takhle představujes lidem? Dobrý den, jsem xxxx a mám Rs6? Ty budes oblíbenéj :D
c7 rs6 u nás na venkově je teď docela v oblibě u kamioňáků co pro nás za horama jezděj, tak to jsi se teda moc nepředvedl, jestli chceš pochopení tak se takhle běž bavit s Fostkem a můžete si porovnávat kroužky :-[]
Já na SUV obecně VŮBEC nejsem = ale do města elektrika jo. Tam ten seznam mínusů co z SUV dělá nejhorší typ karoserii = víceméně nemá vliv.
Ideál jsou ty dvě = ne nutně PŘESNĚ tyhle dva modely = to je MŮJ ideál :-)
Záleží hodně kde jak (kolik už vím) jezdíš = já prostě ani po letech nevím co lepšího než ten hybrid 1.8 = snad kdyby byl trochu větším Priusu ale to už si vymýšlím co by kdyby
U SUV do města mi vadí to, že malé děti přes to nevidí a musí udělat krok vedle auta, aby se podívali zda něco jede. Samozřejmě to samé s dodávkami, resp. všemi auty s výše umístěnou kapotou.
Já bych taky do města nechtěl klasický SUV = ten rozměr C-HR UX to je maximum. Před koupí bych to musel vyzkoušet ale C-HR jsem měl půjčenou a na tu chvíli po městě mi to přišlo v poho. A ta jen elektřina do města = to mě prostě do budoucna láká
Byť TEORETICKY vodík ještě víc = ale s dobíjecí infrastrukturou jsme sice za ANO SEBERUsiDAMsi hodně zaostali ale je a zásuvka v garáži funguje. Ale vodíkové čerpačky přes sliby furt NULA
Do 50 to nestihne ani pořádně zahučet. Jezdíš s tím vůbec? Tohle většinou říká někdo, kdo si o tom jen přečetl. Kdo s tím někdy jel, ví ve kterých situacích je hybrid v režimu "vysavač", ale do 50 to ani nestihne.
Ani ne hybrid váží o pár kilo míň než https://www.autoweb.cz/…en-polo-1-6-tdi/ a u toho bys to asi nenapsal. Hybrid je proti naftě živější v městkých rychlostech a má lepší spolehlivost a samoszřejmě emise plus bonus obejde se bez nutnosti dotovace paliva = ale stejně byl v týhle generaci nejlepší R4 1.5 Dual VVT-iE 82kW viz úvodní příspěvky :yes:
Tak tomu špatně rozumíš. Nad 75 není schopen jet v čistě EV režimu. Hybrid u Toyoty je konstruován tak, že emotor nelze odpojit a je vždy v pohonnem řetězci ( proto mají hybridy s eCVT omezenou maximální rychlost ).
Takže máš hatch se 74kW s běžnou váhou i nad 75 km/h
Pro twisteda = eCVT v https://www.garaz.cz/…ridniho-raje-791 a tam je klasických Vmax 250 km/h bez přehazovačky jako má vrcholnej Lexus LC jen s dvojicí planetového soukolí
No je = ale tohle řešení druhou převodovkou PŘEHAZOVAČKOU použitý v LC a LS je docela originální žejo :-!
Zajímavý jak OPAČNÝ bejvaj reakce lidí na docela GENIÁLNĚ vymyšlený eCVT která je v 99% nejplynulejší automas s bonusem nejspolehlivější automat PROTOŽE v jízdně naprosto okrajové situaci řekněme nájezdu na dálnici = kvílí a PROTO radši nějaký v 99% času HORŠÍ :*)
Jasně že to je unikátní. Dávají to zatím jen do těch velkých Lexusů? Nebo nevíš jaký je harmonogram použití?
Někomu vadí i to "1%" kvílení a jsou místo toho ochotni akceptovat škubavou jízdu. Každý má své priority
Jj. Kdo s tím jezdí, tak moc dobře ví, kdy může jet v EV módu a kdy ne.
Teď mu to zamotaji ještě nové generace hybridů, které můžou jet až 120, nebo 130 a v EV 35, 45 nebo 55.
No jasně, až na to, že knížku nepotřebuju, když hybridní yarise máme 2, k tomu dalších 5 jiných hybridů. Spíš bys mohl vzít občas ty tu knížku než něco napíšeš.
motor a jazdne vlastnosti ( aj tak si kazdy vyberie to co chce a na co ma ) tak mne uz pri skusani tejto generacie yarisu vadilo to ze som mal pocit ze sedim pomaly v MPvecku... inak yyhlad dozadu tiez nic moc.... za mna je fajn ze ten novy yaris( ktory pride uz coskoro ) uz ( konecne ) nebude dalsie vajce ale bude konecne chlapsejsie posbiaci aj nizsi a dovolim si povedat ze skoro az sportovo tvarovany .. aj ked popravde corolla mi pride z portfolia toyoty ( mimo SUVecok ) pre eu jednoznacne nadalej aj vizualne a proporcne najpodarenejsia .. lenze to sme uz v inom segmente ( aj cenovom ) no jo :-|
PS: este taka zvlastny postreh z praxe.. v tejto generacii yarisu som chlapa smnad este nevidel...a aj ked ich vidim denne x krat a aj na ulici mame asi 5 yarisov v tejto generacii tak vzdy tam vidim za nim "zensku" ... sranda... ktovie cim to je... lebo kedysi mi vyslovene zenske male auto prisla corsa... ale snad ten novy yaris uz bude mozne stretnut aj s chlapom za volantom .. tam by to uz mohlo vyjst :yes:
mi mame na tu toyoytu akusi smolu alebo co... bracha svojho casu skusal okrem ineho aj aurisa ( tam mal nezudrbovu retaz vtedy tusim to bola verzia s 1,6 valvematic ) ale nakoniec vyhral sportovejse vyzerajuci lancer s viacprvkom vzadu pred tym este vajickovskym aurisom ... a u mna to bolo zase polo pred yarisom... uz len posedom aj vyhladom nebolo o com... ( tato generacia yarisu za mna vizualne fakt nic moc .. aj ked jeho uspechu sa nedivim ) ..
ale inak mam toyoyty velmi rad a v nizsej strednej sa mi uz nova corolla fakt velmi paci.... a kludne aj ako zaklad s 1,2T stvorvalcom.... hned by som ju bral... :yes:
ved prave tento motor aj vzhladom na vykon cenu a bezne pouzitie vidim ako idealny ... hybridna corolla je predsa len uz ina "cenova skupina" .... a este k slave a chvale tej 1,2T treba povedat ze je to stvorvalec... ja by som tu vlastne ani ziadny hybrid nechcel pokial toyoyta ponuka v corolle popri tom vsetkom nadalej aj takyto sikovny 1,2T stvorvalec.... navyse o tolko co je hybrid drahsi voci tomu 1,2T to by som aj tak na usetrenom palive asi nikdy neziskal .... naspat .. ked zvazim aj kolko jazdim... ono do nejakych 15 tisic rocne asi ani nema zmysel riesit akykolvek hybrid .. takze pre mna tu by ta 1,2T mala byt idealna... uz samozrejme kto jazdi 30-40 tisoc rocne tak sa mu o 3000 eur drahsi hybrid ( voci 1,2T ) po 8-10 rokoch jazdenia moze teda ten cenovy rozdiel ( na usetrenom palive ) vratit .. to uz ano :yes:
tak to nemam pochyb.... bude to fajn motor aj fajn kombinacia....
inak celkom zaujimavy moze byt aj ten novy faceliftovany i30 s 1,5tkou atmo 81kw..... kto nehlada moc vykon a chce aj dobru cenu.... tak dostane celkom nenarocne jednoduche a na bezne pouzitie uz ( aj motoricky ) pouzitelne auto ..... a aj ten facelift i30tke hodne prospel.... je skoro az zazrak ze v case ked uz ma kazdy turbo vytiahne i30 z rukava 1,5tku bez turba a celkom aj vykonnu ... pre hatch moze byt este ok.. uz ale v kombiku asi by to chcelo predsa len nejake to turbo jasne...
Jj R4 1.2Turbo sem taky zkusil = ale tvrdě nejlepší mi přišla verze 1.8 hybrid = má i lepší závěsy kol a nižší těžiště a lepší rozložení hmotnosti a když projíždíš stejný zatáčky JE to znát. Dokonce jako HODNĚ znát
Corollu 1.6 97kW sem už taky při nějakém servisu měl půjčenou https://www.autanet.cz/…em-na-svete-3242 mě přišel NE(jen) kvůli výkonu lepší než ten turbo čtyřváleček. Žádnej dramatickej rozdíl prostě o něco lepší
Hybridu bych taky dal přednost, ale není to nic nad čím ohrnovat nos.
1.6 už bude končit definitivně, mne spíš vadilo že sedan je víc lowcost a je to na tom znát.
Je super, že Toyotu ľudia rozoznávajú, ako: 1. výrobcu spoľahlivých áut, 2. experta na hybridy, 3. vďaka športovým aktivitám GR, Supre, Toybaru, šialenému Yarisu. To je všetko fajn, ale prosím 2. a 3. nekombinovať. Aspoň nie dovtedy, kým elektrina neposlúži aj na zábavu a nie len na znižovanie spotreby a emisií. Z toho dôvodu si myslím, že ani Corolla GR asi moc nenadchne ako nejaký warm hatch.
Tyhle hybridy a cokoliv, co má v názvu sport je jak cvičení na orbitreku, ten jsem si taky pořizoval podle https://entuzio.cz/…nazery-orbitrek/ tohohle článku, ale na klasické běhání nebo sport obecně to nemá. Je to něco, ale na klasický sport to nemá. Takže to ve finále skončí jen jako kabelka pro manželku, která se může chlubit tím, že má sportovní auto. Jasně, asi má. Má to sportovnější podvozek a spojka zabírá ve vyšších otáčkách, ale jinak si sportovní auto asi všichni představujeme trochu jinak. :)