Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Na prodej je fantasticky zachovalé piáno. Zatím najezdilo jen 220 km

18 komentářů

ProchyToman
Ale radsi bych asi dal ten řízek
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - palix
palix
"zrychlí z klidu na stovku za dlouhých 31 sekund a jede maximálně 130 km/h"
Kedysi musel byť na cestách poriadny kľud, keď Mercedes jazdili takto pomaly 😊.
Takéto nesmrteľné autá končili v Afrike, na blízkom východe... Jazdia dodnes, opravujú sa doslova na kolene. Videl som raz taký dokument a len som "čumel" ako africký mechanik opravil podobná Mercedes 😊.
Dnešné Mercedesy... sú extrémne zložité autá. Staré vydržali desaťročia a dnes si ich vozia Nemci späť ako veterány. Novodobé Mercedesy skončia pomerne rýchlo v šrote, lebo ich nebude možné jednoducho a lacno opraviť. Ktorý africký taxikár si zavesí na krk auto plné elektroniky?
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
scadar
Proto me taky porad fascinuje, jak je pro vetsinu diskuteru dnesni e220d nebo treba 520d u bavoraku malo... Stovka za osm, dve kila to taky da, co vic clovek na dnesni silnice s dnesnim provozem potrebuje 😊 A proti temhle starejm hrackam je to raketa.
Avatar - Emel
Emel
No jistě, a o dalších 50 let dříve... co?
Avatar - palix
palix
Podľa mňa máte pravdu. Švagor si teraz kúpil "youngtimer-a" BMW E34 2,5L 6V / nafta. Výkon to má na rok 1994 celkom pekný, ale dnes by sme nad tým mnohí ohrnuli nosom 😊. Vlastne ide to tak celkom vlažne na dnešné pomery. Z pohľadu dobovej optiky to bolo super skvelé auto - aj stálo riadne peniaze. Za jedno také auto sa dalo postaviť kľudne viac domov (záleží od lokality).
Avatar - speedfred
speedfred
nechcem byť nejaký "šťoural" ale tá asi 525tds má R6 motor.
Avatar - palix
palix
Samozrejme - myslel som 6 valec (6V) nie V6 😉.
Keď pozerám do motorového priestoru tej E34, žasnem, ako je to všetko spravené. Vyzerá to tak, akoby to robil človek, ktorý vedel čo robí. Nádržka na ostrekovače na mieste, kde nevadí, že sa niečo rozleje. Auto, ktoré som mal a aj to nové majú nádržku na podobnom mieste, ale blízko je alternátor = ak človek niečo vyleje...
Samozrejme to auto stálo kedysi majetok = bolo za čo spraviť ho dokonalým 😊.
Avatar - Havran
Havran
Naozaj, zvonku to tak vyzerá...
Pedfro
Tento mercedes je už predaný auto.cz je asi mesiac pozadu s informáciami :no: :no:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tři symboly nezničitelnosti: Pyramidy v Gíze, Nokia 3310 a naftové piano.
Horst Fuchs
Obecně byly nafťáky v W124 ještě lepší, přeci jen byla konstrukce motorů v W123 ještě místy dost archaická. 200D v W124 měl už 55kW a zrychlení 0-100 za 15,4s, Pokud měl dobré tlaky, byl největší problém ho chcípnout. Viděl jsem test vymontovaného motoru na paletě, chlapík jen připojil baterku, naftu si to cucalo z plechovky...
Avatar - mariov8
mariov8
Monoblokové nafťáky pro W124 byly o světelné roky modernější konstrukce. Jediný anachronismus tam bylo poctivé řadové čerpadlo. Dík za něj. Motory pián, OM615, OM616 a z něho odvozený pětiválec OM617, byly ještě v základu vlastně benzínové bloky koncepčně vycházející z poválečného OM621. Což byl taky vlastně derivát zážehového M121. První moderní poválečný OHC čtyřválec značky. Všechny tyto motory zahubilo, pokud něco, až používání hustých olejů a astronomické nájezdy. Ještě opravdu stará kovařina. Zažil jsem OM616 se skutečnými 260 000km, měl pěkně tvrdý chod, žádné "kla, kla, kla"... startér a baterka měli s přetočením studeného motoru co dělat. Díky krátkým převodům to docela jelo. Jenom dálnice byla peklo, točil bezpečně přes 4000. Ale tak byly to vysokootáčkové nepřeplňované diesely odvozené z benzíňáků, že jo. Apropó, byl to přechodový motor, již měl nové písty a předkomůrku (již 53kW) ale ještě původní velké žhaviče. Kdysi mne bavilo se v tom vrtat, a bylo i kde... taková nostalgická...
Avatar - Stejsn
Stejsn
Piána s nájezdem přes milion nebyla nijak výjimečná. Ještě před pár lety jsem jel jedním taxíkem v Tunisu, bylo to 300D. Řidič říkal že neví, že před pár lety se mu přestalo točit počítadlo někde kolem 850 tisíc. Je pravda, že novější mercedesy ale asi umějí milion taky, pražský taxíkář mi loni říkal, že prodával rok zpátky masařku s nájezdem 740 tisíc.
Horst Fuchs
V Africe a vůbec v teplých krajinách ty motory vydržely ještě mnohem déle, protože odpadaly klasické studené starty v kombinaci s poměrně hustým olejem.
Avatar - mariov8
mariov8
Přesně tak! A znám i moderní commonrailový OM651, co měl přes 2,2M a to v sedanu W212, samozřejmě taxík. Absolutní rekord pro dieselové piáno byl ještě vyšší... Edit, jó a ten taxík byl pro český trh stažen na 850 000km, žel ne ve všech jednotkách co stav km evidují...