Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Na prodej je fantasticky zachovalé piáno. Zatím najezdilo jen 220 km

Mercedes W123, pro který se u nás vžila přezdívka piáno, patří mezi nejvýznamnější modely tradiční německé automobilky.
Zpět na článek
6. 7. 2020 20:18
6. 7. 2020 22:10
6. 7. 2020 21:29
7. 7. 2020 06:22
7. 7. 2020 14:58
7. 7. 2020 08:26
7. 7. 2020 10:48
7. 7. 2020 11:02
7. 7. 2020 11:54
6. 7. 2020 20:18
jo good
Ale radsi bych asi dal ten řízek
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - palix
6. 7. 2020 21:29
Nádherné auto
"zrychlí z klidu na stovku za dlouhých 31 sekund a jede maximálně 130 km/h"
Kedysi musel byť na cestách poriadny kľud, keď Mercedes jazdili takto pomaly :).
Takéto nesmrteľné autá končili v Afrike, na blízkom východe... Jazdia dodnes, opravujú sa doslova na kolene. Videl som raz taký dokument a len som "čumel" ako africký mechanik opravil podobná Mercedes :).
Dnešné Mercedesy... sú extrémne zložité autá. Staré vydržali desaťročia a dnes si ich vozia Nemci späť ako veterány. Novodobé Mercedesy skončia pomerne rýchlo v šrote, lebo ich nebude možné jednoducho a lacno opraviť. Ktorý africký taxikár si zavesí na krk auto plné elektroniky?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 7. 2020 08:02
Re: Nádherné auto
Proto me taky porad fascinuje, jak je pro vetsinu diskuteru dnesni e220d nebo treba 520d u bavoraku malo... Stovka za osm, dve kila to taky da, co vic clovek na dnesni silnice s dnesnim provozem potrebuje :) A proti temhle starejm hrackam je to raketa.
Avatar - Emel
7. 7. 2020 08:43
Re: Nádherné auto
No jistě, a o dalších 50 let dříve... co?
Avatar - palix
7. 7. 2020 12:56
Re: Nádherné auto
Podľa mňa máte pravdu. Švagor si teraz kúpil "youngtimer-a" BMW E34 2,5L 6V / nafta. Výkon to má na rok 1994 celkom pekný, ale dnes by sme nad tým mnohí ohrnuli nosom :). Vlastne ide to tak celkom vlažne na dnešné pomery. Z pohľadu dobovej optiky to bolo super skvelé auto - aj stálo riadne peniaze. Za jedno také auto sa dalo postaviť kľudne viac domov (záleží od lokality).
Avatar - speedfred
7. 7. 2020 19:43
Re: Nádherné auto
nechcem byť nejaký "šťoural" ale tá asi 525tds má R6 motor.
Avatar - palix
10. 7. 2020 14:59
Re: Nádherné auto
Samozrejme - myslel som 6 valec (6V) nie V6 ;).
Keď pozerám do motorového priestoru tej E34, žasnem, ako je to všetko spravené. Vyzerá to tak, akoby to robil človek, ktorý vedel čo robí. Nádržka na ostrekovače na mieste, kde nevadí, že sa niečo rozleje. Auto, ktoré som mal a aj to nové majú nádržku na podobnom mieste, ale blízko je alternátor = ak človek niečo vyleje...
Samozrejme to auto stálo kedysi majetok = bolo za čo spraviť ho dokonalým :).
10. 7. 2020 17:57
Re: Nádherné auto
Naozaj, zvonku to tak vyzerá...
7. 7. 2020 06:22
mercedes
Tento mercedes je už predaný auto.cz je asi mesiac pozadu s informáciami :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 14:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Stejsn
7. 7. 2020 08:26
3 symboly
Tři symboly nezničitelnosti: Pyramidy v Gíze, Nokia 3310 a naftové piano.
Rozbalit vlákno
5
7. 7. 2020 10:04
Re: 3 symboly
Obecně byly nafťáky v W124 ještě lepší, přeci jen byla konstrukce motorů v W123 ještě místy dost archaická. 200D v W124 měl už 55kW a zrychlení 0-100 za 15,4s, Pokud měl dobré tlaky, byl největší problém ho chcípnout. Viděl jsem test vymontovaného motoru na paletě, chlapík jen připojil baterku, naftu si to cucalo z plechovky...
Avatar - mariov8
7. 7. 2020 10:48
Re: 3 symboly
Monoblokové nafťáky pro W124 byly o světelné roky modernější konstrukce. Jediný anachronismus tam bylo poctivé řadové čerpadlo. Dík za něj. Motory pián, OM615, OM616 a z něho odvozený pětiválec OM617, byly ještě v základu vlastně benzínové bloky koncepčně vycházející z poválečného OM621. Což byl taky vlastně derivát zážehového M121. První moderní poválečný OHC čtyřválec značky. Všechny tyto motory zahubilo, pokud něco, až používání hustých olejů a astronomické nájezdy. Ještě opravdu stará kovařina. Zažil jsem OM616 se skutečnými 260 000km, měl pěkně tvrdý chod, žádné "kla, kla, kla"... startér a baterka měli s přetočením studeného motoru co dělat. Díky krátkým převodům to docela jelo. Jenom dálnice byla peklo, točil bezpečně přes 4000. Ale tak byly to vysokootáčkové nepřeplňované diesely odvozené z benzíňáků, že jo. Apropó, byl to přechodový motor, již měl nové písty a předkomůrku (již 53kW) ale ještě původní velké žhaviče. Kdysi mne bavilo se v tom vrtat, a bylo i kde... taková nostalgická...
Avatar - Stejsn
7. 7. 2020 11:02
Re: 3 symboly
Piána s nájezdem přes milion nebyla nijak výjimečná. Ještě před pár lety jsem jel jedním taxíkem v Tunisu, bylo to 300D. Řidič říkal že neví, že před pár lety se mu přestalo točit počítadlo někde kolem 850 tisíc. Je pravda, že novější mercedesy ale asi umějí milion taky, pražský taxíkář mi loni říkal, že prodával rok zpátky masařku s nájezdem 740 tisíc.
7. 7. 2020 11:22
Re: 3 symboly
V Africe a vůbec v teplých krajinách ty motory vydržely ještě mnohem déle, protože odpadaly klasické studené starty v kombinaci s poměrně hustým olejem.
Avatar - mariov8
7. 7. 2020 11:54
Re: 3 symboly
Přesně tak! A znám i moderní commonrailový OM651, co měl přes 2,2M a to v sedanu W212, samozřejmě taxík. Absolutní rekord pro dieselové piáno byl ještě vyšší... Edit, jó a ten taxík byl pro český trh stažen na 850 000km, žel ne ve všech jednotkách co stav km evidují...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku