Na prodej je fantasticky zachovalé piáno. Zatím najezdilo jen 220 km
Mercedes W123, pro který se u nás vžila přezdívka piáno, patří mezi nejvýznamnější modely tradiční německé automobilky.
A také mezi ty nejúspěšnější. Mercedes totiž od listopadu roku 1975 do ledna 1986 vyrobil podle dostupných informací 2.696.915 exemplářů. Z toho bylo 2.375.410 sedanů.
Obliba W123 měla několik důvodů. Jmenovat můžeme moderní design, širokou paletu motorizací nebo několik inovativních prvků. Nejdůležitější příčinu ovšem jistě představuje spolehlivost. Piáno si totiž rychle získalo pověst nesmírně robustního, odolného, spolehlivého a výborně vyrobeného vozu.
Zajímavé také je, že u W123 byly velice populární vznětové pohonné jednotky. Nejčastěji si zákazníci objednávali provedení 240 D s 2,4litrovým atmosféricky plněným čtyřválcem - vzniklo asi 455 tisíc kusů. Úspěch dieselů lze opět do velké míry přičítat už zmíněné spolehlivosti vozu. Úsporný držák s naftovým motorem byl totiž ideální jako služební auto. Rádi ho měli i taxikáři.
Oblíbené bylo také základní vznětové provedení 200 D, kterého Mercedes vyrobil zhruba 378 tisíc.
A právě jedno zajímavé piáno s dvoulitrovým atmosféricky plněným dieselem jsme našli na prodej v Itálii. Sedan s pastelově oranžovým lakem je pozoruhodný zejména stavem a nájezdem. Od roku 1977 totiž urazil pouhých 220 kilometrů. Jde tedy o prakticky nové a nejeté auto.
Pohled do kabiny pak naznačuje opravdu zachovalý stav. Výbava asi nebude vyloženě bohatá, prodejce jmenuje jen částečně kožené čalounění.
Za zmínku rozhodně stojí také výkon, tohle auto je totiž podle dnešních standardů pomalé. Diesel dává maximální výkon 40 kW a nejvyšší točivý moment 113 N.m. Mercedes uváděl, že 200 D (ve verzi vyráběné do roku 1979) zrychlí z klidu na stovku za dlouhých 31 sekund a jede maximálně 130 km/h.
Na druhou stranu by W123 200 D měla být nesmrtelná.
A cena? Prodejce žádá 70 tisíc eur, což je v přepočtu skoro 1,9 milionu korun.