Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na prodej je fantasticky zachovalé piáno. Zatím najezdilo jen 220 km

Jan Zajíc
Diskuze (18)

Mercedes W123, pro který se u nás vžila přezdívka piáno, patří mezi nejvýznamnější modely tradiční německé automobilky.

A také mezi ty nejúspěšnější. Mercedes totiž od listopadu roku 1975 do ledna 1986 vyrobil podle dostupných informací 2.696.915 exemplářů. Z toho bylo 2.375.410 sedanů.

Obliba W123 měla několik důvodů. Jmenovat můžeme moderní design, širokou paletu motorizací nebo několik inovativních prvků. Nejdůležitější příčinu ovšem jistě představuje spolehlivost. Piáno si totiž rychle získalo pověst nesmírně robustního, odolného, spolehlivého a výborně vyrobeného vozu. 

Zajímavé také je, že u W123 byly velice populární vznětové pohonné jednotky. Nejčastěji si zákazníci objednávali provedení 240 D s 2,4litrovým atmosféricky plněným čtyřválcem - vzniklo asi 455 tisíc kusů. Úspěch dieselů lze opět do velké míry přičítat už zmíněné spolehlivosti vozu. Úsporný držák s naftovým motorem byl totiž ideální jako služební auto. Rádi ho měli i taxikáři.

Oblíbené bylo také základní vznětové provedení 200 D, kterého Mercedes vyrobil zhruba 378 tisíc.

A právě jedno zajímavé piáno s dvoulitrovým atmosféricky plněným dieselem jsme našli na prodej v Itálii. Sedan s pastelově oranžovým lakem je pozoruhodný zejména stavem a nájezdem. Od roku 1977 totiž urazil pouhých 220 kilometrů. Jde tedy o prakticky nové a nejeté auto.

Pohled do kabiny pak naznačuje opravdu zachovalý stav. Výbava asi nebude vyloženě bohatá, prodejce jmenuje jen částečně kožené čalounění.

Za zmínku rozhodně stojí také výkon, tohle auto je totiž podle dnešních standardů pomalé. Diesel dává maximální výkon 40 kW a nejvyšší točivý moment 113 N.m. Mercedes uváděl, že 200 D (ve verzi vyráběné do roku 1979) zrychlí z klidu na stovku za dlouhých 31 sekund a jede maximálně 130 km/h.

Na druhou stranu by W123 200 D měla být nesmrtelná.

A cena? Prodejce žádá 70 tisíc eur, což je v přepočtu skoro 1,9 milionu korun.

Jan Zajíc
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - Havran
10. 7. 2020 17:57
Re: Nádherné auto
Naozaj, zvonku to tak vyzerá...
Avatar - palix
10. 7. 2020 14:59
Re: Nádherné auto
Samozrejme - myslel som 6 valec (6V) nie V6 ;).
Keď pozerám do motorového priestoru tej E34, žasnem, ako je to všetko spravené. Vyzerá to tak, akoby to robil človek, ktorý vedel čo robí. Nádržka na ostrekovače na mieste, kde nevadí, že sa niečo rozleje. Auto, ktoré som mal a aj to nové majú nádržku na podobnom mieste, ale blízko je alternátor = ak človek niečo vyleje...
Samozrejme to auto stálo kedysi majetok = bolo za čo spraviť ho dokonalým :).
Avatar - speedfred
7. 7. 2020 19:43
Re: Nádherné auto
nechcem byť nejaký "šťoural" ale tá asi 525tds má R6 motor.
Avatar - palix
7. 7. 2020 12:56
Re: Nádherné auto
Podľa mňa máte pravdu. Švagor si teraz kúpil "youngtimer-a" BMW E34 2,5L 6V / nafta. Výkon to má na rok 1994 celkom pekný, ale dnes by sme nad tým mnohí ohrnuli nosom :). Vlastne ide to tak celkom vlažne na dnešné pomery. Z pohľadu dobovej optiky to bolo super skvelé auto - aj stálo riadne peniaze. Za jedno také auto sa dalo postaviť kľudne viac domov (záleží od lokality).
Avatar - mariov8
7. 7. 2020 11:54
Re: 3 symboly
Přesně tak! A znám i moderní commonrailový OM651, co měl přes 2,2M a to v sedanu W212, samozřejmě taxík. Absolutní rekord pro dieselové piáno byl ještě vyšší... Edit, jó a ten taxík byl pro český trh stažen na 850 000km, žel ne ve všech jednotkách co stav km evidují...