Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v pololetí 2020: Plug-in hybridům i elektromobilům vládne Škoda, LPG vymírá

Registrace nových automobilů na českém trhu v prvním pololetí roku 2020 kvůli koronaviru klesly. Počet registrací elektrifikovaných aut naopak strmě roste.
Zpět na článek
9. 7. 2020 13:13
9. 7. 2020 13:17
9. 7. 2020 13:31
9. 7. 2020 16:25
9. 7. 2020 17:29
9. 7. 2020 13:40
9. 7. 2020 14:02
9. 7. 2020 14:47
9. 7. 2020 15:55
9. 7. 2020 17:07
9. 7. 2020 17:29
9. 7. 2020 17:35
9. 7. 2020 17:46
9. 7. 2020 21:36
9. 7. 2020 21:52
9. 7. 2020 19:42
9. 7. 2020 19:52
9. 7. 2020 21:43
9. 7. 2020 21:57
9. 7. 2020 20:05
9. 7. 2020 22:21
10. 7. 2020 00:27
9. 7. 2020 13:41
9. 7. 2020 15:30
9. 7. 2020 16:34
9. 7. 2020 19:58
9. 7. 2020 22:03
9. 7. 2020 22:26
9. 7. 2020 16:20
9. 7. 2020 17:23
9. 7. 2020 17:32
9. 7. 2020 18:06
9. 7. 2020 18:21
9. 7. 2020 19:14
9. 7. 2020 19:23
9. 7. 2020 20:28
9. 7. 2020 20:58
9. 7. 2020 21:54
9. 7. 2020 22:02
9. 7. 2020 22:34
10. 7. 2020 15:42
9. 7. 2020 17:26
9. 7. 2020 13:17
9. 7. 2020 13:36
9. 7. 2020 13:43
9. 7. 2020 16:42
9. 7. 2020 14:46
9. 7. 2020 15:36
9. 7. 2020 17:37
9. 7. 2020 13:46
9. 7. 2020 14:07
9. 7. 2020 14:46
9. 7. 2020 14:53
9. 7. 2020 17:47
9. 7. 2020 23:52
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 13:13
Hybridy
Proč proboha dávají dohromady mild a full hybridy.
Zatímco full hybrid jezdí po městě až z 80% čisté v EV módu, mild hybrid jezdí po městě v 0% v EV módu. Je to jen takový pokročilý S&S systém, který dokáže poslat elektriku ( jednotky kW) pár vteřin i na kola.
Rozbalit vlákno
52
Avatar - xxc
9. 7. 2020 13:17
Re: Hybridy
A je to také dôležité? Emisie produkujú obe, len full hybrid trosku menej.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 13:31
Re: Hybridy
Když se dělí PHEV od HEV, tak je to stejné jako HEV od mHEV. Na prvních 100km má PHEV cca poloviční emise než HEV. HEV má cca vždy o 30% míň nez mHEV
9. 7. 2020 16:14
Re: Hybridy
S tím moc nesouhlasím. Možnost nabíjet větší baterii ze zásuvky je mnohem zásadnější rozdíl. Při vhodné skladbě tras člověk může jezdit třeba i jen za pětinu paliva, které by spotřeboval spalovák.
HEV může díky silnějšímu motoru v paralelním uspořádání více rekuperovat a absolvovat nějakou vzdálenost i zcela bez spalovacího motoru (mHEV umí maximálně plachtit), čili je pochopitelně o něco úspornější, ale není tam ten dramatický efekt jako u PHEVu.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 16:25
Re: Hybridy
Při vhodné skladbě a jen prvních 100km. Poté je na tom stejně nebo hůř než HEV.
Jaké máš zkušenosti s hybridy? Já osobně přiznám, že s mHEV mám jen pár set km, s HEV kolem 200tis km a s PHEV kolem 20tis km. Můžu tedy z vlastní zkušenosti dost porovnat.
9. 7. 2020 17:02
Re: Hybridy
Do budoucna lze počítat s PHEVy, které ujedou třeba i 150 km jen na elektřinu a takové auto už bude jezdit skoro s nulovou spotřebou benzínu. Je to zkrátka zásadní principiální rozdíl, který z toho auta dělá částečný elektromobil.
HEV má energii pouze z toho, že rekuperuje. Teoreticky nejlepší spotřeby dosáhnu, když veškeré brzdění obstarám jen rekuperací a dál už to auto z principu nemá, jak šetřit.
Avatar - Emel
9. 7. 2020 17:29
Re: Hybridy
Může jezdit skoro s nulovou spotřebou benzínu, pokud budeš pravidelně nabíjet a jezdit spíš krátké trasy. Taky ale může v autě typu Superb jezdit normálně za 8l benzínu... a mít normovanou spotřebu 1l, čímž to bude reálně největší "podvodník".
Avatar - Blue Sun
9. 7. 2020 13:40
Re: Hybridy
Protože by ta čísla jinak nevypadala tak pěkně a kouzelně. Klasický hybrid má jen pár výrobců, ostatní vsadili na šidítko v podobě mild hybridů.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 14:02
Re: Hybridy
Je to vidět u suzuki nebo mazdy. Žádný hybrid nemají, přesto mají velký nárůst. Protože mají tohle šidítko a označí to za hybrid, aby byly označený za "pokrokové" a "eco".
Avatar - Emel
9. 7. 2020 14:47
Re: Hybridy
Já si zase nemyslím, že Mazda nebo Suzuki nějak někoho šidí... zákazníkům je to podle mě celkem jasné... maximálně tak šidí Unii, pokud jim ten mild pomůže ušetřit nějakou desetinku normované spotřeby... ale norma je norma, tady daleko víc "šidí" ty pluginy, u kterých je největší potenciál rozdílu mezi reálnou a normovanou spotřebou (pokud se s tím jezdí jako se spalovákem).
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 15:55
Re: Hybridy
Já to neberu na daného výrobce, byl to jen příklad. Určitě to neberou jako šidítko ( na zákazníky ), ale zrovna Suzuki velice rádo vypichuje, že má hybridy.
Nemám s tím obecně problém, ale hybrid jako takový to určitě není.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2020 16:27
Re: Hybridy
Plug-iny se začaly dostávat do absurdní situace, kdy jsou díky zázračným emisím tlačeny do vrcholových modelů a vnucovány i těm, kdo pro ně nemají využití. Bude to podle mě čím dál častější a vrátíme se tím zase do časů před dieselgate.
Avatar - Emel
9. 7. 2020 17:07
Re: Hybridy
Tak dieselgate byla hlavně o emisích NOx, ne CO2. Jinak ale jo, je to fraška.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 17:29
Re: Hybridy
Tohle tlačí právě kvůli nesmyslným požadavkům CO2 a současným požadavkům na nízké NOx. Právě dieselgate byla především z toho, že papírově chtěl VW mít nízkou spotřebu, ale to zapříčiní vysoké NOx. Tak prostě podváděli ( a nejen VW )
Avatar - Emel
9. 7. 2020 17:35
Re: Hybridy
Hm... Dieselgate vybublala v Americe a tam žádné pokuty za CO2 nejsou.

Že měření spotřeby dle evropských norem nemělo s reálnou spotřebou nic společného se vědělo dlouho. Četl jsem články o zalepování spár, přefukování kol, ředění oleje... s tím, že to všechno je - striktně vzato - legální, protože to ta norma prostě neřeší.

Další krok je pak detekce testovacího cyklu a NOx. I tam je otázka, jestli by to vůbec někdo v Evropě byl schopný řešit... nebýt toho, že americké právo je méně striktní a soud má větší volnost v rozhodování.

Spousta lidí se ohání "emisemi v reálném provozu", ale můj reálný provoz a tvůj reálný provoz jsou dva různé reálné provozy, vždycky to musí být podle nějaké normy.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 17:46
Re: Hybridy
určitě, to souhlasím, že reálný provoz je pro každého jiný, ale udělat testy v reálu, ne laboratoři. Bez identifikace testovacího cyklu, nezrychlovat na 120 3 minuty, ale tak jak to udělá skoro každý atd.
Avatar - Emel
9. 7. 2020 21:36
Re: Hybridy
Zas na druhou stranu... zkus změřit auto v reálným provozu tak, aby ti pokaždý vyšel stejnej výsledek... to vůbec není sranda. Někdy fouká, jindy je mokro... a každá desetina litru jsou těžký peníze.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 21:52
Re: Hybridy
To souhlasím, že to snadné není, ale určitě to jde lépe než benevolentní NEDC. Hlavně přesně nastavit podmínky co se nesmí ( zalepování spár, přefukování pneu, atd )
10. 7. 2020 00:33
Re: Hybridy
Ano, NEDC byl nevyhovující. Proto už dnes máme WLTP, kde jsou už ty různé kličky ošetřené a zároveň i ten samotný cyklus už je rychlejší, aby to víc odpovídalo tomu, jak dnes lidi běžně jezdí.
Avatar - Blue Sun
9. 7. 2020 19:42
Re: Hybridy
Zase na druhou stranu, proč si kupovat plug-in a pak nejezdit na elektřinu? Když už člověk takové auto kupuje, tak ví, proč ho chce, a že většinu času stráví jen elektrickým provozem.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 19:52
Re: Hybridy
V to musíme doufat. To samé se předpokládalo, že každý ví proč kupuje diesel a že do města není vhodný. No a jak to dopadlo.
Avatar - Blue Sun
9. 7. 2020 21:43
Re: Hybridy
Zrovna s diesely to tak nebylo. Když si vzpomeneš na počátky rozmachu dieselů, tak to byl univerzální všelék na všechny problémy automobilismu. Francie je masivně podporovala právě do měst. Komplikace přišly až později, jak diesely začaly být složitější a složitější, protože najednou vědci přišli na to, že až tak zdravé a úžasné nejsou.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 21:57
Re: Hybridy
Bohužel. A čekám, kdy se to objeví i u PHEV až někdo "zjistí", že v reálu vlastně jezdí za víc než ten psaný 1,5l. Že vlastně jízda autem není jen prvních 100km.
10. 7. 2020 00:36
Re: Hybridy
Jenže většina cest do těch 100 km skutečně je. Kdo tedy má možnost nabíjení doma i v práci a skutečně poctivě nabíjí, tak té udávané spotřeby dosáhnout může, dokonce se dostat i výrazně pod ní. To už pak záleží na tom, jaké konkrétní trasy člověk jezdí.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2020 20:00
Re: Hybridy
Třeba ho nechce na běžné dojíždění nebo nemá možnost dobíjet doma. Jen chce výkonný benzínový motor. Nebo 4x4. Jenže takové konfigurace je dnes mnohem výhodnější svázat s plug-inem, aby nekazily flotilový průměr, ale naopak ho zlepšily.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 20:05
Re: Hybridy
A pak zjistí, že když nedobiji, tak vlastně tak výkonný není.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2020 22:12
Re: Hybridy
Technicky vzato si to může dobít motorem a jezdit v hybridním režimu, ne?
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 22:21
Re: Hybridy
samozřejmě může, pak ovšem o nějaký výkon přijde na dobíjení a spotřebu taky dostane úplně do jiných výšin, s čím určitě ten PHEV nekupoval úplně.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2020 00:27
Re: Hybridy
O tom jsem právě mluvil, že začínají být do PHEV nuceni i ti, komu o spotřebu až tolik nejde.
Avatar - Emel
9. 7. 2020 13:41
Re: Hybridy
Jasně, Mild by se vůbec vykazovat nemusel... v principu ale může bejt v budoucnu těžký udělat čáru.
Avatar - iudex
9. 7. 2020 15:30
Re: Hybridy
Mild tam nemá čo robiť, ono to vlastne ani nie je hybrid, len ako písal kolega taký lepší start-stop. Za mňa je hybrid auto, ktoré dokáže ísť čisto na elektrinu. Dokáže mildhybrid, nejaký Golf 1,5 eTSI ísť čisto na baterky? Nedokáže. Teda jasná vec, nie je to hybrid a vykazovať ich spolu s naozajstnými hybridmi je nezmysel.
Avatar - Ham.
9. 7. 2020 16:34
Re: Hybridy
Mild samozřejmě hybrid je, hybridní pohon je z definice každý pohon, kde se na mechanické práci dodávané na kola podílí dva nebo i více různých typů pohonů (u aut EV a ICE) a to je u mild hybridu splněno. Jestli je podíl té práce EV 2%, 20% nebo 100% ta definice neřeší a označení mild jenom říká, že je ten podíl EV malý.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 19:58
Re: Hybridy
Takže z definice hybrid je i ten, který během hodiny je schopen použít EV na půl vteřiny a to ještě zanedbatelný výkonem. Tohle prostě hybrid není, i když může splňovat definici. Pak hybrid je vlastně i CNG/LPG, protože může jet na benzín nebo CNG/LPG a to je přeci taky kombinace dvou pohonů.
Avatar - Ham.
9. 7. 2020 22:03
Re: Hybridy
Blbost, motor na CNG je pořád jeden pohon, který pouze umí spalovat dva typy paliv. Ale to umí skoro všechny ICE, dieselový motor také umí spalovat fritovací olej nebo diesel a benzínový motor umí také spalovat benzín nebo třeba E85. Mild hybrid má dva motory, jeden elektrický a druhý spalovací a umí oba zapojit do pohonu auta. Princip úplně stejný jako u jiných hybridů, rozdíl je pouze ve velikosti baterky a výkonu elektromotoru. Neexistuje žádná definice, která by říkala, že když hybrid nemá E motor alespoň se 100kW a s baterkou alespoň 10kWh tak je to není hybrid stejně jako neexistuje žádná definice, která by říkala, že ICE s 30 kW a nádrží na 30 litrů není ICE a ICE aby se nazýval ICE musí mít alespoň 300kW a nádrž minimálně na 70 litrů.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 22:26
Re: Hybridy
tehcnicky vzato je to rozdíl CNG/LPG je plyn, zbytek kapaliny. Ale označení za hybrid je stejná blbost jako označit něco, co ani není schopno jet na jeden z pohonů.
9. 7. 2020 16:09
Re: Hybridy
Full-hydrid rozhodně 80% čistě na elektřinu neujede, na to vůbec nemá energii.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 16:20
Re: Hybridy
Tak to asi nemáš vůbec zkušenosti s hyridem. Mluvím o jízdě po meste, nikoliv celkově.
Ve městě těchto hodnot dosahuje v ideálních podmínkách. Běžně kolem 60-70% úplně v pohodě.
Chtělo by si to někdy vyzkoušet než začít povídat o svých představách.
9. 7. 2020 16:53
Re: Hybridy
Pokud by to tak bylo, tak by místo např. 7 l/100 km, které by měl normální spalovák, jezdil HEV za 1.4 l/100 km (20%). Což tak evidentně není.
Avatar - Ham.
9. 7. 2020 17:23
Re: Hybridy
No když pojedu z Proseku do Holešovic nebo z Břežan na Zbraslav tak se slušným spalovákem za 1,4 dokážu jet i bez hybridu. ;-) Samozřejmě když mi dáš úkol předvést to cestou zpátky, tak jsem v hajzlu.
Myslím, že ďábel se jako vždy skrývá v detailu, v tomto případě ve slovíčku "čistě". Kdyby napsal 80% s podporou elektřiny, tak řeknu proč ne, když napíše 80% čistě na elektřinu, tak je to postavení na hlavu všech zákonů páně Isaaca Newtona.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 17:32
Re: Hybridy
Ne, je to opravdu čistě, a těch 80% jsou ideální podmínky. Zrovna tebou zmíněné trasy by ten hybrid dal i se 100% v EV, pokud by byla na začátku plná baterka.
Prosek - Holešovice občas jezdím, když vezmu opravdu ideální podmínky, tam je to z a 0, zpět za 5, celkem 2,5. Ale nejčastěji nemám úplně plnou baterku, takže tam to je tak 1,5, zpět kolem 5,5, což jsme na 3,5.
Avatar - Ham.
9. 7. 2020 18:06
Re: Hybridy
A jak jsi to měřil? Normální řidič nemá absolutně šanci toto odměřit, jestli se odvoláváš na údaje na palubním přístroji, tak to není "čistě", ale "s pomocí EV". Když pojedeš jakoukoliv trasu v Praze s tím, že vyjedeš z bodu A a skončíš v bodu A (tedy ve stejné nadmořské výšce) a vyjedeš řekněme s 20% nabitím a dojedeš také s 20% nabitím tak je 80% čistě na elektřinu fyzikální blbost. To by musela být účinnost rekuperace 80%, jízdní odpory (aero, valivé, mechanické v pohonu) by musely být nula, baterka by musela být větší než bývá v hybridu, protože ta se ve dlouhém sjezdu dobije velmi rychle a pak se energie při dalším sjezdu ztrácí, protože ji není už kam rekuperovat, účinnost nabíjení a vybíjení baterky by musela být 100%, účinnost elektromotoru by musela být 100%. Ani jedné z těch podmínek nelze dosáhnout, natož všechny.
A spotřeby které udáváš zcela vyvrací to co tvrdíš. Pokud jedeš se spotřebou 2,5 litru, tedy oněch 20% jízdy, tak to znamená, že když pojedeš na spalovák 100% jízdy, tak pojede za 12,5 litru a to jsme ve městě v nějakých maximálně 70km/h rychlostech, na dálnici by ti tedy ten spalovák jezdil za 20, to máš spalovák z Veyrona?
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 18:21
Re: Hybridy
Tak u Mondea ti přesně píše procento času v EV režimu a mimo něj. Tam jsem tomu důvěřoval a nijak nepřeměřoval.
U Toyoty jsem to změřil tímto způsobem:

Natočil jsem několik z mých všedních dnů se záběrem na PP. Poté ze záznamu jsem spočítal čas, kdy svítí EV. Z toho mám potom snadno procenta času ( ne vzdálenosti ) v EV. To možná může být rozdíl, nad kterým dumáš. Ohledně vzdálenosti to bude samozřejmě jinak, protože v EV se jezdí často pomaleji než mimo něj.

Už jsem to psal, když je v hybridu spalovák v zátěži, vezme si víc než klasický ICE, protože kromě jízdy ještě nabíjí.
Jak jsem psal, v ideálním případě je to těch 80, těch 100% nepočítám, je to opravdu jen konkrétní extrémní případ. Nejcasteji to bude tak 60-70
Avatar - Ham.
9. 7. 2020 19:14
Re: Hybridy
Takže podle palubáku, ale to znamená s podporou EV, nikoliv čistě na EV.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 19:23
Re: Hybridy
Když svítí EV, je to režim bez spalováku. Nebo nechápu co máš na mysli s podporou EV.
To si představuju tak, že jede ICE i emotor, to ale nesvítí režim EV.
Zkusím to ještě jinak, možná si úplně nerozumíme v terminologii.
Fullhybrid dokáže jet ve městě až 80% času v EV režimu, tedy bez zapnutého ICE.
Avatar - _Karel_
9. 7. 2020 20:28
Re: Hybridy
Nechci zpochybňovat tvoji osobní zkušenost, ale 80% v EV? To se za těch 20% času tak moc narekuperuje? Abych řekl pravdu, nevěřím ani 50%, pokud se nebudeme bavit o PHEV.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 20:58
Re: Hybridy
je to při pohybu ve městě. a jedná se o čas, nikoliv vzdálenost. Jakékoliv zpomalování nebo stání, to je taky EV. PHEV se bez problému může dostat na 100% díky větší baterce v mnohem více situacích než HEV. Jak už jsem psal, v extrému bude mít i ten HEV 100%, ale je to jen zlomek možných situací. Stačí nějaký čas rekuperace, energii využiješ dejme tomu ze 75%, takže zjednodušeně na 2 minuty rekuperace máš minutu a půl čisté EV, dohromady 3,5 minuty EV a jakmile naskočí spalovák, že nebyla žádná rekuperace, okamžitě baterku nabíjí zase na chvilkovou EV jízdu, aby bylo dost v baterce na další rekuperaci. Když jedeš mimo město, je to samozrřejmě mnohem méně
I rekuperace zpomalováním patří mezi EV jízdu.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 7. 2020 14:13
Re: Hybridy
Ano, hodne se zrekuperuje. Ale taky je tam jeden detail, ktery trochu mate. HEV muze klidne jet 80% casu ciste v EV rezimu, kdy se opravdu spalovaku nepohne ani valec. Ale tech zbyvajicich 20% casu casto jede spalovak na vyssi vykon, aby dobil baterky.

Takze ano, HEV muze klidne jet 60%-80% procent casu ciste v elektrickem rezimu, sam nemam problem dosahnout pres 60% pri delsi jizde po okreskach. (pro predstavu - prave jsem se vratil z Chorvatska a podle PP jsem jel temer 40% casu v EV rezimu). Neznamena to ale, ze bude mit petinovou spotrebu. Kdyz ten spalovak jede, tak zere klidne okolo 10 litru okamzite spotreby.

A pak je samozrejme ten marketingovy rozmer - meri se procento casu v EV rezimu, ne vzdalenosti. Coz je ve meste velmi vyhodne, zamysli se nad stanim na semaforech :)
Avatar - Ham.
9. 7. 2020 21:54
Re: Hybridy
No pokud to bereš tak, že když stojíš deset minut v zácpě, tak jedeš čistě na EV tak pak ano, viz tvůj příspěvek 20:58. Ale to je nesmysl takto to počítat. Stání není jízda čistě na EV, stání je stání a auto nepohání ani EV ani ICE. Stejně tak jízda z kopce není jízda na EV a samozřejmě to není ani jízda na ICE, protože auto pohání kinetická plus potenciální energie (nakumulovaná výškovými metry). Tvoji logikou stačí vyjet se 100% nabitou baterkou, ujet 3 km na EV za 3 minuty, pak zastavit na 30 min. v zácpě a pak dojet další třeba 3 km na ICE za opět řekněme 3 minuty a bilance tvou metodikou je 36 minut jízdy, z toho 3 min. na spalovák a 33 min. čistě na EV, takže "čistá" jízda na EV je 92%. Bizarnější úvahu jsem už dlouho neviděl.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 22:02
Re: Hybridy
Aha, takže když rekuperuju, zpomaluju, tak nejedu v EV režimu. No už chápu naše nedorozumění.
Stát 30 minut v zácpě, tak to asi celé stejně chcípnu, případně za nějakou dobu se ta baterka stejně vybije i tím stáním a pak jede ICE i při stání.
A ano, jinak tohle je druhý extrém, jako těch 100% z Proseku do Holešovic. nebo třeba naopak 0% ze Zlíchova na Barrandov. To jsou extrémy, které se můžou objevit, ale je zbytečné je započítávat.

Zkus si někdy na den půjčit hybrida do Prahy/Brna/Plzně a sám si to vyzkoušej, nicméně když pro tebe čas v EV režimu není při jízdě s rekuperací ( což nechápu jaký to je režim, když ICE je vypnutý ), pak toho moc nevyzkoušíš.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 22:34
Re: Hybridy
Stačí se podívat i na různé studie.

http://www.hybrid.cz/…ede-na-elektrinu
http://www.hybrid.cz/…isi-tvrdi-toyota

Přímo odkaz na původní studie jsem nebyl schopen dohledat.
10. 7. 2020 00:59
Re: Hybridy
Pokud je řeč o čase, tak je to samozřejmě něco úplně jiného, to jsme si nerozuměli. Pak člověk třeba 50% snadno dosáhne například tím, že prostojí půlku trvání trasy po městě na semaforech s vypnutým motorem, kdy to předpokládám ukazuje EV režim.

Ale u ujeté vzdálenosti o tom pochopitelně nemůže být ani řeč. U elektromobilů, které na rozdíl od HEVů dokáží většinu brzdění obstarat rekuperací, ta rekuperace přidává rámcově 30 % dojezdu. To je tedy zhruba maximální snížení spotřeby, kterého lze docílit jen rekuperací bez externího nabíjení.

U klasického HEVU je to pochopitelně méně, u mHEVu ještě méně, to jsou jen jednotky procent snížení. Ale PHEV dokáže spotřebu paliva snížit několikanásobně. Proto jsou si HEVy a mHEVy alespoň z pohledu dosahované spotřeby bližší než HEV a PHEV.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2020 15:42
Re: Hybridy
Určitě, výsledná vzdálenost se může pohybovat u těch 30-40%
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 17:26
Re: Hybridy
a myslíš, že když ICE v HEV nabíjí, že má stejnou spotřebu, jako když nemusí nabíjet? Dík za odpověď, že vůbec nemáš tušení o tom, jak to je s hybridem.
Když jsem měl mondeo HEV, tam to měli krásně rozepsané, i v procentech. Tam to vycházelo, že ta část, kdy jel ICE vycházela tuším někde kolem 12l/100, ale jel jen 30%, zbytek byla 0, tedy to vycházelo na 4l/100.
U Toyoty to bohužel neukazuje, tak jsem si "zahrál" několikrát se stopkama a videozáznamem.
9. 7. 2020 13:17
hmm
Nějak se nám ta elektrická revoluce pořád nekoná.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 13:36
Re: hmm
A on to někdo předpokládá, že přijde lusknutim prstu?
Stále pro EV není dostatečná infrastruktura, možnosti a výhody, které by vyvážily value for money.
Avatar - WinDiesel
9. 7. 2020 13:43
Re: hmm
Nevím jak ty ale EU už luská prsty několik let a diví se proč se elektrická revoluce pořád nekoná.
Aktuální zpráva z Číny - dramatický déletrvající pokles prodejů elektronesmyslů, čti autoforum.cz. Zatímco spalováky klesly o řádově několik procent, EV klesly o 40%. Jediný kdo trochu v Číně prodává (s prodlouženými dotacemi) je Tesla (nakupují členové Církve Svaté Elona Muska).
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2020 16:42
Re: hmm
Myslíš že tvůj mozek někdy pochopí

-že to nemá nic společnýho s EU?

-že nafta je dotovaná a PROTO se ti líbí
9. 7. 2020 14:46
Re: hmm
Novináři to předpokládají a už pár let nám to servírují, včetně toho že infrastruktura je.
Avatar - iudex
9. 7. 2020 15:36
Re: hmm
Tak z môjho pohľadu práve začala. Keď sa za prvý polrok predalo štyrikrát toľko EV ako minulý, kým predaj benzínov klesol o 31%, tak to je dramatická zmena trendu.
9. 7. 2020 17:37
Re: hmm
Když řekneš 4x tak to zní dobře. Když se podíváš na čísla tak už to není tak pěkný.
Avatar - Frey
9. 7. 2020 13:21
Cisla registracii
Nemyslim si ze by sa jednalo o dramaticky trend. Je jasne ze nastupom cisteho elektra, full a mildhybridov si tieto pohony ukroja cast trhu. Ciastocne sa k nim presunu aj potencialni zakaznici CNG a LPG ako alternativ ku klasike benzinu/nafte. Na registracie 1-6/2020 sa treba divat aj z pohladu koronakrizy kedy vseobecne padol pocet registovanych aut. Benzin klesal jednoznacne z tohodto dovodu, nafta tiez, pricom nafte dlhodobo hadze polena pod nohy sucasny antidiesel trend. Paradoxne v porovnani s 1-6/2019 nebol prave pri CNG/LPG pokles nijak dramaticky.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
9. 7. 2020 13:45
Re: Cisla registracii
Musíš se na to podívat jednoduchým pohledem dealerů Škody. Dostali prostě přikázáno na začátek 2x Esitynesmysl a 1x PHEVsuperbnesmysl dělejte si s nimi co chcete.
Brutální přístup - neobjednáš, nedostaneš ostatní výdělečná auta.
Tento přístup provozuje Škoda, ale i ostatní dlouhé roky.
Za rok se to srovná a prodeje se začnou propadat. Jako v Číně.
Avatar - Frey
9. 7. 2020 13:51
Re: Cisla registracii
Zas nebal by som sa ze sa tie auta nepredaju, na strane dopytu su firmy co rovnakym sposobom "ozelenuju" nakup, do flotily vzdy par e alebo phev :) Dalsia vec je ze sa divame na statistiky v CR, kde vzdy ked Skoda vstupi do nejakeho segmentu, tak pohne vyrazne statistikami, co je prirodzene.
Avatar - iudex
9. 7. 2020 15:38
Re: Cisla registracii
Robíš akoby tí kupujúci kupovali Sup iV proti svojej vôli a niekto im to vnucoval. Realita je taká, že hybridné Supy sú vypredané na mesiace dopredu a keby si si ho chcel teraz objednať, tak budeš čakať pol až trištvrte roka.
Avatar - Frey
9. 7. 2020 15:59
Re: Cisla registracii
To som nepovedal, konkretne Sup iV je auto, ktore dava zmysel aj pre bezneho uzivatela. Point toho celeho bol, ze sa nebojim predaja a ak by sa aj jednalo o model, ktory az tak zmysel beznemu motoristovi nedava, do fleetu sa urcite preda, hlavne ak sa bavime o CR a Skode.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2020 16:31
Re: Cisla registracii
Není na tom Sup stejně jako Citigo, že jim zkrátka došly baterky?
Avatar - Emel
9. 7. 2020 21:39
Re: Cisla registracii
Těžko říct... ale Sup je za fakt konkurenceschopnou cenu, na to, že to je PHEV... tak je to fakticky za cenu 140kW nafty, řádově.
Avatar - Mikesus
9. 7. 2020 21:55
Re: Cisla registracii
Zrovna u té škody je to cenově nastaveno parádně. Tam určitě konkurence schopný je a nedivím se, že má tolik registrací. Na druhou stranu Supy už většinou kupují lidé, kteří mají vlastní garáž a možnost nabíjení.
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2020 01:04
Re: Cisla registracii
To bezesporu, asi se prodává dobře. Ale je otázkou, nakolik jsou čekací lhůty dané neschopností nadimenzovat dodávky baterií, s čímž bojuje Citigo. Nebo zda se vůbec vyplatí jich prodat víc, než kolik naplánovali.
Avatar - Emel
9. 7. 2020 13:46
Zákazníci
"Významný růst je způsoben především tím, že automobilkám se letos vyplácí elektromobily prodávat – kvůli nulovým emisím na papíře jim totiž snižují emise celé flotily, díky čemuž se snižuje riziko hrozby pokuty za nesplnění stanovených limitů. Výrobci ale zároveň argumentují tím, že po elektromobilech roste i skutečná poptávka ze stran zákazníků".

Ono je většina zákazníků racionálních a EV si koupí právě tehdy, až jim to bude dávat ekonomicky smysl - se započtením nižších provozních nákladů (servis i palivo), se zohledněním výhod (byť umělých) typu silniční daň a parkování v Praze, se zohledněním nižší užitné hodnoty dané omezeným dojezdem a komplikovanějším nabíjením. Vidím to úplně stejně, v principu klidně EV jako druhé do rodiny ano... a jde jen o peníze.

Emisní legislativa je jaká je, Škodovce se vyplatí prodávat Cígo se ztrátou (někdo odhadoval 250t / ks), protože se její 0g počítá dvakrát (matematici prominou)... no, za takových podmínek určitě už je skupinka, které to smysl dává. Ještě bych ale byl opatrný s tvrzením, že EV jsou už tržně konkurenceschopné... konkurenceschopné jsou jen díky "šikaně" spalováků :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Frey
9. 7. 2020 14:07
Re: Zákazníci
Presne tak, auta sa budu predavat len kym to bude pre zakaznikov financne vyhodne, 95% sa rozhodne na konci dna na zaklade svojej penazenky. Kym je trh pokriveny a nadsenie z elektra velke, je mozne drzat dotacie a vyhody na nakup elektroaut a dotovat ich zo zvysku auto priemyslu. Problem nastane ked sa trh dostane na urcitu uroven, ked uz suma dotacii bude taka vysoka, ze ju zvysok segmentu neutiahne. Klesajuci vyber dani z predaja fosilnych paliv bude treba niecim nahradit. Ruka v ruke s tym ide aj zvysovanie podielu oze na strane vyroby elektriny, kde bude stale viac konvecnych elektrani, ktore budu ako zalozne a teda nebezat naplno a teda ich prevadzka ekonomicky nevyhodnejsia a tym drahsie podporne sluzby, ktore budu poskytovat. Vsetko toto sa bude musiet casom premietnut aj do cien, ktore budu spojene s elektromobilitou, ci uz vo forme znizenia dotacii, alebo narastu cien elektriny, dani spojenych s nakupom alebo pouzivanim e-aut, atd.
Avatar - xxc
9. 7. 2020 14:46
Re: Zákazníci
Pokiaľ viem, u nás plánujú elektriku zlacnit. Elektroauto nie je len o financiách, je to úplne iné použitie.
Avatar - Frey
9. 7. 2020 14:53
Re: Zákazníci
Bavime sa o vyhlade nie na najblizsie 2-3 roky ale 10-15+. Ano, teraz nie je elektroauto len o financiach, na strane regulacie je to hodne o politike a klimatickych cieloch a na strane zakaznikov o pocite chciet take auto vlastnit ci uz z presvedcenia alebo sympatiam k novym technologiam. Casom sa vsak aj z elektroauta stane len dopravny prostriedok, konieckoncov je to auto ako akekolvek ine, akurat spaluje iny typ energie.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2020 16:34
Re: Zákazníci
To těžko, v dlouhodobém horizontu. Bezuhlíkatá energie nebude levná a kdyby se EV rozšířily, bude se k ní muset přidat silniční daň.
Avatar - xxc
9. 7. 2020 17:47
Re: Zákazníci
Nevidel by som to tak čierne, aj proti fajčeniu sa bojuje, hoci by mohol inak štát vybrať nemalo peňazí na daniach.
9. 7. 2020 23:52
Hybridy nebrat!
Hybrid už pro mě prostě není pořádné auto. Proto mi nic takového nesmí přes práh - jedině čistý benzín, popř. nafta či LPG. ;-) :yes:
Rozbalit vlákno
0