Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Otestovali jsme čínskou motorku CF Moto 650GT: Výletník za hubičku

Čínské CF Moto se po úspěchu ve světě čtyřkolek vrhlo do jedné stopy. Před dvěma lety jsme vyzkoušeli cestovní enduro, loni naháče a letos sportovně-cestovní novinku 650GT.
Zpět na článek
12. 7. 2020 14:27
12. 7. 2020 14:59
13. 7. 2020 07:14
13. 7. 2020 09:04
13. 7. 2020 15:31
13. 7. 2020 07:18
13. 7. 2020 07:40
13. 7. 2020 07:48
13. 7. 2020 09:27
13. 7. 2020 11:03
14. 7. 2020 07:25
12. 7. 2020 23:22
12. 7. 2020 14:27
Design
Ta motorka mi trochu pripomina kopii ostatnich modelu, ale tak v Cine se radi nechaji "inspirovat" :) Ale kazdopadne je za me vyslednej vzhled za 1 - je to na pohled fakt krasna motorka. Celkem se mi libi i velikost nadrze a vybava, ale ta hmotnost skoro 230 kilo to trochu kazi. Osobne bych se ale trochu bal ty kvality (mozna se ale pletu), a tak me pristi rok ceka nakup Suzuki V-Strom 650 XT.
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2020 14:59
cena
mno nevím, ale na "číňana" s odpovídající pověstí v Evropě je ta cena IMHO stále přestřelená, mírně slabší a bytelná Honda CB500X stojí stejně, anebo lety prověřený VSTROM je možné pořídit kolem 190.
Nicméně držím palce aby se jim tato pověst postupně zlepšovala (obdobné to kdysi bylo s japonci, pak totéž s korejci atd...).
Rozbalit vlákno
11
13. 7. 2020 07:14
Re: cena
Právě u CF Moto se dost mluví o tom, že ta cena je nějakým způsobem dotovaná. Bohužel pro konkurenci je ale i příkladem toho, jak se Čína dokáže zlepšovat, každým modelem jsou lepší, konstrukce ve spolupráci s KTM a studiem Kiska Design, velmi kvalitní komponenty, solidní ergonomie, vynikající kapotáž a ochrana jezdce... U této motorky totiž těch záporů moc není, snad jen trochu nepohodlné sedlo a mizerná zrcátka. Jasně, na "velké cestování" by těch koníků a i válců pod pěknou kapotáží mohlo být trošku víc, ale to jsme zase cenově někde úplně jinde.
Takže nakonec možná zůstává jen sporná zůstatková hodnota a snad i všeobecně menší zájem o ojeté kusy. Možná.
13. 7. 2020 09:04
Re: cena
... ale pořád se mám na pozoru. Opravdu má CFko velmi kvalitní komponenty? Všechny? Nebo se toto hodnocení týká těch, co může nakoupit v Japonsku a v Itálii?
Ale core příspěvku je navýsost pravdivé:
1. Vylepšují kvalitu své produkce tempem jinde nevídaným
2. Design přizpůsobují evropskému vkusu (protože i v Číně se líbí evropská produkce)
3. Celkem v dohledné době jejich produkce dosáhne takového objemu, že naopak Čínské firmy začnou "diktovat" vkus
Ale
4. Celkem v dohledné době narazí na limity nízké ceny, jež se ukáží být v konfliktu s rostoucí cenou práce a energie v Číně.
- Velké firmy už začaly preferovat Vietnam pro svou produkci
- Číňané budou muset nasadit "standardní" parametry v oblasti konkurenceschopnosti: už to nebude jen cena, ale také technická úroveň a trendy konstrukce, co bude zákazník sledovat i u jejich strojů. Platí pro auta i motorky stejně. Ve čtyřkolkách prorazili jen díky tomu, že jejich boom nastal v době, kdy už USA/CND a EU výrobci přenesli výrobu do CN za krutých podmínek (Číňané ovlídali a ovládají J-V výrobní firmy). U motorek je situace jiná: mají vlastní firmy, vlastní produkci a opírají se o velký trh. O tom, že svou kvalitu zvýší na slušnou úroveň není pochyby. Co bude následovat?
Avatar - S 73  ///AMG
13. 7. 2020 15:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
13. 7. 2020 07:18
Re: cena
Tak já bych vůbec neřešil nějaký ten koník a s klidem vzal tu Hondu, je lehčí (což je pro mne výhoda, nejsem tak zkušený) a je to Honda, to je takový můj adept na první větší motorku, až si dodělám papíry ;) :D
13. 7. 2020 07:40
Re: cena
CB500X je přímým konkurentem spíš CF Moto 650MT, ne GT. S řidičákem A2 je asi volba jasná, tady je Číňan v trochu špatné pozici, je potřeba plné A a přitom toho výkonu navíc zase tak moc není.
13. 7. 2020 07:48
Re: cena
CB 500x muzu jen doporucit, jeste pred koronou jsem na ni mel testovaci jizdu a je to super masina. Krasne zpracovana, ale pocitej s tim, ze si nejspis za 1-2 roky budes kupovat vetsi protoze ti ten vykon nebude stacit. Ale co jsem slysel, tak ta Honda je prej extremne spolehliva....ale tak co ocekavat..je to Honda, no :)
Avatar - Ozzman
13. 7. 2020 09:27
Re: cena
Já mam 4 roky PCX 125 a funguje příkladně, nyní cca 13 tisíc najeto od nova a to jsem ji 3 roky provozoval denně na cesty do práce ve dvou, takže na takhle malý stroj zátěž, jen liji olej a svíčky.

Takže proto bych bral prioritně zase Hondu, výkon mi stačit bude, mne na tom baví to, že jsem přímo v přírodě, nejde mi o rychlost (ta mne baví v autě), ona mi stačí na okreskách i ta 125, ale na dálnici už je to opruz a má to malá kola. Takže něco, co bude trochu lépe tlumit nerovnosti, bude to pohodlnné a udrží to 120-130 km/h s tím, že by to mělo rezervu na předjetí na cca 150-160 max a to ta CB500 má dle videí, co jsem viděl :)
13. 7. 2020 11:03
Re: cena
No tak vidíš. Tohle je přesně důvod, proč já osobně preferuju japonské výrobky (nejen auta a začalo to všechno motorkama). Mám soustu kamarádů a známých, kteří si drží své motorky už více než 20 let a většina z nich je kupovala už ojeté. CB 500 z devadesátek je dneska cenově okolo 30 tisíc a tak to ani nemá cenu prodávat, i když je to spíše motorka pro holku. Kupodivu i cébéčko ti po krátké době přijde jako trochu pomalé a málo výkonu. Nechápu proč kupovat číňana nebo inda, když jsou k dispozici motorky od japonské čtyřky za podobné peníze. Osobně se chystám vyzkoušet Super Caba, to je něco co mě ještě zajímá :D
13. 7. 2020 18:13
Re: cena
O Hondě ohledně kvality asi nemá cenu diskutovat.
Osobně mám skůtr Malaguti kde je motor Piaggio 250. Kupoval jsem to ojeté, na tacháku bylo 31t (kolik to bylo ve skutečnosti těžko říct). Mám ho 4 roky a na tacháku je 82t. Motor jen výměna oleje, svíčky a válečků (a spíše preventivně řemen). Zatím spokojenost. Také na tom jezdím denně do práce.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2020 07:25
Re: cena
A co variátor ? Někde jsem četl, že se tam musí dělat po cca 20 tisících servis ?
14. 7. 2020 15:23
Re: cena
No, však píšu. Asi 2x jsem měnil válečky (časem se na nich udělají plošky) a 1x klínový řemen (sice nepraskal ale dosedací plochy již byly takové ztvrdlé a občas proklouznul). Jinak nic. Spojkové obložení je původní. Občas ten dekl sundám, profoukám vzduchem, podívám se co a jak a zase smontuji. Nic složitého.
12. 7. 2020 23:22
Rozdíl v ceně.
... při pokusu i prodej to oproti zavedeným značkám půjde z tuha. Z tohoto pohledu. Je to za ty peníze dráha koupě. Vysoká hmotnost stále ukazuje že je to spíše poskládané než zkonstruované.
Rozbalit vlákno
1
13. 7. 2020 12:33
Re: Rozdíl v ceně.
To souhlasím - s tím následným prodejem. Kdysi dávno (asi 1998) jsem se nechal zlákat a koupil velmi lehce ojetou Cagivu Canyon 500 model Jurský park. Nová byla asi za 135 tisíc nebo nějak tak a já to koupil od velmi příjemného chlapíka kousek za Prahou (dolní Chabry) za 100 s najetýma 1200km (měl to asi dva měsíce). Nějak jsem nepochopil, že to není enduro a tak jsem to následně obratem poslal do světa za 90 a i tak o tuhle motorku nebyla žádná tlačenice.