Otestovali jsme čínskou motorku CF Moto 650GT: Výletník za hubičku
Čínské CF Moto se po úspěchu ve světě čtyřkolek vrhlo do jedné stopy. Před dvěma lety jsme vyzkoušeli cestovní enduro, loni naháče a letos sportovně-cestovní novinku 650GT.
Značce CF Moto už jsme se párkrát věnovali, přesto nemusí být každému známá a lehké připomenutí není od věci. Jednička čínského trhu se u nás proslavila čtyřkolkami Gladiator. Motorky pro asijské trhy vyrábí dlouho, ale do Evropy se systematicky a ve velkém vydala teprve před pár lety s vydatnou výpomocí spřátelené KTM. Ta radí při vývoji techniky, podělila se o rakouského krejčího Kiska Design a některé své modely vyrábí v supermoderní fabrice CF Moto v Hangzhou.
S každou sezonou se modelová paleta zaplňuje, dnes zahrnuje zábavné naháče a dva různé turistické stroje, ještě letos dorazí řada tří retro mašin CL-X, které jsme prozkoumali na podzimním veletrhu EICMA v Miláně, a to bude vážně pecka.
Jak ukázaly předchozí testy, čínské stroje dokážou mile překvapit. Už dávno nejsou jen o ceně, která ale i vzhledem k nedostatku image pořád mezi konkurenty září – testované 650GT přijde na parádních 153.650 Kč, tedy o 30.000 až 50.000 Kč levněji než hlavní soupeři.
Dojem udělá
Co si budeme nalhávat, čínské logo na nádrži může u leckterého motokáře vzbuzovat rozpaky. Jenže ať se bude snažit sebevíc, na pohled mu GT nedá šanci ke kritice. Osvětlení zajišťují kompletně diody LED, přístrojovka řešená displejem TFT má super rozlišení, kapotáž je elegantní a ve firemní modré vypadá parádně. Ani proti zpracování detailů nelze mít výhrady. Zapomeňte na porevoluční zkušenosti s čínskými produkty z obchoďáků. Tohle je úplně jiný příběh. Ostatně stačí se podívat na loga subdodavatelů: tlumiče KYB, pneumatiky Metzeler, brzdy J.Juan, ABS Continental, vstřikování Bosch. A dva značkové kufry Shad po 36 litrech pořídíte ke GT za luxusních šest tisíc!
Pohodář s bonusem
Cesťák má být v první řadě pohodlný. GT má příjemně široká řídítka, nohy nejsou přehnaně pokrčené a sedlo, které nám na první kontakt přišlo trochu tvrdší, se nakonec ukázalo jako optimální pro delší cesty. Ve srovnání s decentně terénním 650MT ležíme o něco víc na řídítkách, což někomu nemusí při turistice úplně vyhovovat, ale právě proto má na výběr ze dvou příbuzných motorek odlišného střihu. V případě GT znamená agresivnější posaz snazší přepnutí mozku z uvolněného režimu na dálnici do sportovního módu v zatáčkách.
GT není nejlehčí, váží 226 kg, zatímco někteří soupeři se vejdou do dvou metráků. Při překlápění z vinglu do vinglu tu hmotu cítíte, ale rychle si zvyknete a objevíte pevnost a stabilitu podvozku. Ta vynikne i v přímce na dálnici, kde je spolu s výborně ovládnutou aerodynamikou zárukou pohody i v divokých rychlostech.
Výškově stavitelné plexi patří do základní výbavy – stačí rukama povolit dvě matky – a je opravdu účinné. D1 jsme prosvištěli v dokonalém závětří.
Nášup by neškodil
Řadový dvouválec vlastní konstrukce má charakter, hezky hutný zvuk, je prostý vibrací a při výletech nás ničím nerušil. Pěkně zatahuje od nějakých tří tisíc otáček a ochotně šplhá výš a výš. Ze dvou důvodů ale není dynamika tak parádní, jak by mohla být. Zaprvé je to zmíněná nadváha, zadruhé výkon 46 kW a točivý moment 58,5 Nm. Pro cestovatelský účel je to dost, není problém vytrvale pálit 160 km/h, ale člověk si nemůže nevšimnout, že lehčí soupeři umějí u obou hodnot nabídnout o deset víc. Navíc má GT dlouhé převody, skoro bychom řekli, že šestka je zbytečná. Když přijde stoupání, je třeba včas řadit. Převodovka pracovala povětšinou bez výhrad, řadicí páka se pohybuje na cesťák trochu ztuha po sportovně krátkých drahách a hlavně zastudena jsme občas hledali neutrál navíckrát. Dvě palivové mapy Sport a Touring se liší odezvou na plyn, jezdili jsme prakticky pořád v ostřejším módu a neměli jediný problém. Citlivému ovládání je nakloněný jak motor, tak spojka, mimochodem s nastavitelnou polohou páčky, což je u nejlevnějšího stroje v kategorii stejně překvapivé jako pancéřované brzdové hadice.
Jestli nám na čínském cesťáku něco vyloženě chybí, pak je to tempomat a ukazatel spotřeby či dojezdu v moderním přístrojovém displeji.
Měla by vydržet
Jasně, nějaké ty mušky jsme našli, ale kdo je bez chyb? Komplexně je 650GT bytelná a kvalitně postavená mašina využívající renomované komponenty, s výbornou aerodynamikou, stabilním podvozkem a bezkonkurenční cenou. Je těžší a snesla by o pár koní víc, ale nenáročnému cestovateli udělá výbornou službu. Možná patříte k pesimistům a napadá vás, že se nám GT docela líbí, protože je nové, ale po roce se to určitě rozpadne. Pak jen doplníme, že český dovozce dává na CF Moto pětiletou záruku…
Plusy
- Skvělá cena, pětiletá záruka
- Atraktivní design
- Charismatický dvouválec
- Ochrana před větrem
- Vyvážený podvozek
Minusy
- Vyšší hmotnost
- Motor by mohl být silnější
- Horší výhled v zrcátkách
- Chybí ukazatel spotřeby/dojezdu a tempomat
CF Moto 650GT | |
Motor | čtyřdobý řadový dvouválec DOHC |
Chlazení | kapalinou |
Zdvihový objem (cm3) | 649,3 |
Výkon (kW/min-1) | 46/9000 |
Točivý moment (Nm/min-1) | 58,5/7000 |
Převodovka, sek. převod | 6°, řetěz |
Startování | elektrické |
Brzdy P/Z (mm) | kotoučové s ABS 2x 300/240 |
Pneumatiky P a Z | 120/70 R17 a 160/60 R17 |
Délka/šířka (mm) | 2100 |
Rozvor (mm) | 1415 |
Výška sedla (mm) | 795 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 226 |
Objem nádrže (l) | 19,0 |
Základní cena (Kč) | 153 650 |