Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Otestovali jsme čínskou motorku CF Moto 650GT: Výletník za hubičku

Jiří Baborský
Diskuze (15)

Čínské CF Moto se po úspěchu ve světě čtyřkolek vrhlo do jedné stopy. Před dvěma lety jsme vyzkoušeli cestovní enduro, loni naháče a letos sportovně-cestovní novinku 650GT.

Značce CF Moto už jsme se párkrát věnovali, přesto nemusí být každému známá a lehké připomenutí není od věci. Jednička čínského trhu se u nás proslavila čtyřkolkami Gladiator. Motorky pro asijské trhy vyrábí dlouho, ale do Evropy se systematicky a ve velkém vydala teprve před pár lety s vydatnou výpomocí spřátelené KTM. Ta radí při vývoji techniky, podělila se o rakouského krejčího Kiska Design a některé své modely vyrábí v supermoderní fabrice CF Moto v Hangzhou.

S každou sezonou se modelová paleta zaplňuje, dnes zahrnuje zábavné naháče a dva různé turistické stroje, ještě letos dorazí řada tří retro mašin CL-X, které jsme prozkoumali na podzimním veletrhu EICMA v Miláně, a to bude vážně pecka.

Jak ukázaly předchozí testy, čínské stroje dokážou mile překvapit. Už dávno nejsou jen o ceně, která ale i vzhledem k nedostatku image pořád mezi konkurenty září – testované 650GT přijde na parádních 153.650 Kč, tedy o 30.000 až 50.000 Kč levněji než hlavní soupeři.

Svět motorů 27/2020 Svět motorů 27/2020

Dojem udělá

Co si budeme nalhávat, čínské logo na nádrži může u leckterého motokáře vzbuzovat rozpaky. Jenže ať se bude snažit sebevíc, na pohled mu GT nedá šanci ke kritice. Osvětlení zajišťují kompletně diody LED, přístrojovka řešená displejem TFT má super rozlišení, kapotáž je elegantní a ve firemní modré vypadá parádně. Ani proti zpracování detailů nelze mít výhrady. Zapomeňte na porevoluční zkušenosti s čínskými produkty z obchoďáků. Tohle je úplně jiný příběh. Ostatně stačí se podívat na loga subdodavatelů: tlumiče KYB, pneumatiky Metzeler, brzdy J.Juan, ABS Continental, vstřikování Bosch. A dva značkové kufry Shad po 36 litrech pořídíte ke GT za luxusních šest tisíc!

Pohodář s bonusem

Cesťák má být v první řadě pohodlný. GT má příjemně široká řídítka, nohy nejsou přehnaně pokrčené a sedlo, které nám na první kontakt přišlo trochu tvrdší, se nakonec ukázalo jako optimální pro delší cesty. Ve srovnání s decentně terénním 650MT ležíme o něco víc na řídítkách, což někomu nemusí při turistice úplně vyhovovat, ale právě proto má na výběr ze dvou příbuzných motorek odlišného střihu. V případě GT znamená agresivnější posaz snazší přepnutí mozku z uvolněného režimu na dálnici do sportovního módu v zatáčkách.

GT není nejlehčí, váží 226 kg, zatímco někteří soupeři se vejdou do dvou metráků. Při překlápění z vinglu do vinglu tu hmotu cítíte, ale rychle si zvyknete a objevíte pevnost a stabilitu podvozku. Ta vynikne i v přímce na dálnici, kde je spolu s výborně ovládnutou aerodynamikou zárukou pohody i v divokých rychlostech.

Výškově stavitelné plexi patří do základní výbavy – stačí rukama povolit dvě matky – a je opravdu účinné. D1 jsme prosvištěli v dokonalém závětří.

Nášup by neškodil

Řadový dvouválec vlastní konstrukce má charakter, hezky hutný zvuk, je prostý vibrací a při výletech nás ničím nerušil. Pěkně zatahuje od nějakých tří tisíc otáček a ochotně šplhá výš a výš. Ze dvou důvodů ale není dynamika tak parádní, jak by mohla být. Zaprvé je to zmíněná nadváha, zadruhé výkon 46 kW a točivý moment 58,5 Nm. Pro cestovatelský účel je to dost, není problém vytrvale pálit 160 km/h, ale člověk si nemůže nevšimnout, že lehčí soupeři umějí u obou hodnot nabídnout o deset víc. Navíc má GT dlouhé převody, skoro bychom řekli, že šestka je zbytečná. Když přijde stoupání, je třeba včas řadit. Převodovka pracovala povětšinou bez výhrad, řadicí páka se pohybuje na cesťák trochu ztuha po sportovně krátkých drahách a hlavně zastudena jsme občas hledali neutrál navíckrát. Dvě palivové mapy Sport a Touring se liší odezvou na plyn, jezdili jsme prakticky pořád v ostřejším módu a neměli jediný problém. Citlivému ovládání je nakloněný jak motor, tak spojka, mimochodem s nastavitelnou polohou páčky, což je u nejlevnějšího stroje v kategorii stejně překvapivé jako pancéřované brzdové hadice.

Jestli nám na čínském cesťáku něco vyloženě chybí, pak je to tempomat a ukazatel spotřeby či dojezdu v moderním přístrojovém displeji.

Měla by vydržet

Jasně, nějaké ty mušky jsme našli, ale kdo je bez chyb? Komplexně je 650GT bytelná a kvalitně postavená mašina využívající renomované komponenty, s výbornou aerodynamikou, stabilním podvozkem a bezkonkurenční cenou. Je těžší a snesla by o pár koní víc, ale nenáročnému cestovateli udělá výbornou službu. Možná patříte k pesimistům a napadá vás, že se nám GT docela líbí, protože je nové, ale po roce se to určitě rozpadne. Pak jen doplníme, že český dovozce dává na CF Moto pětiletou záruku…

Plusy

  • Skvělá cena, pětiletá záruka
  • Atraktivní design
  • Charismatický dvouválec
  • Ochrana před větrem
  • Vyvážený podvozek

Minusy

  • Vyšší hmotnost
  • Motor by mohl být silnější
  • Horší výhled v zrcátkách
  • Chybí ukazatel spotřeby/dojezdu a tempomat
CF Moto 650GT
Motor čtyřdobý řadový dvouválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 649,3
Výkon (kW/min-1) 46/9000
Točivý moment (Nm/min-1) 58,5/7000
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 300/240
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 160/60 R17
Délka/šířka (mm) 2100
Rozvor (mm) 1415
Výška sedla (mm) 795
Pohotovostní hmotnost (kg) 226
Objem nádrže (l) 19,0
Základní cena (Kč) 153 650
Jiří Baborský
Diskuze (15)

Doporučujeme

14. 7. 2020 15:23
Re: cena
No, však píšu. Asi 2x jsem měnil válečky (časem se na nich udělají plošky) a 1x klínový řemen (sice nepraskal ale dosedací plochy již byly takové ztvrdlé a občas proklouznul). Jinak nic. Spojkové obložení je původní. Občas ten dekl sundám, profoukám vzduchem, podívám se co a jak a zase smontuji. Nic složitého.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2020 07:25
Re: cena
A co variátor ? Někde jsem četl, že se tam musí dělat po cca 20 tisících servis ?
13. 7. 2020 18:13
Re: cena
O Hondě ohledně kvality asi nemá cenu diskutovat.
Osobně mám skůtr Malaguti kde je motor Piaggio 250. Kupoval jsem to ojeté, na tacháku bylo 31t (kolik to bylo ve skutečnosti těžko říct). Mám ho 4 roky a na tacháku je 82t. Motor jen výměna oleje, svíčky a válečků (a spíše preventivně řemen). Zatím spokojenost. Také na tom jezdím denně do práce.
13. 7. 2020 12:33
Re: Rozdíl v ceně.
To souhlasím - s tím následným prodejem. Kdysi dávno (asi 1998) jsem se nechal zlákat a koupil velmi lehce ojetou Cagivu Canyon 500 model Jurský park. Nová byla asi za 135 tisíc nebo nějak tak a já to koupil od velmi příjemného chlapíka kousek za Prahou (dolní Chabry) za 100 s najetýma 1200km (měl to asi dva měsíce). Nějak jsem nepochopil, že to není enduro a tak jsem to následně obratem poslal do světa za 90 a i tak o tuhle motorku nebyla žádná tlačenice.
13. 7. 2020 11:03
Re: cena
No tak vidíš. Tohle je přesně důvod, proč já osobně preferuju japonské výrobky (nejen auta a začalo to všechno motorkama). Mám soustu kamarádů a známých, kteří si drží své motorky už více než 20 let a většina z nich je kupovala už ojeté. CB 500 z devadesátek je dneska cenově okolo 30 tisíc a tak to ani nemá cenu prodávat, i když je to spíše motorka pro holku. Kupodivu i cébéčko ti po krátké době přijde jako trochu pomalé a málo výkonu. Nechápu proč kupovat číňana nebo inda, když jsou k dispozici motorky od japonské čtyřky za podobné peníze. Osobně se chystám vyzkoušet Super Caba, to je něco co mě ještě zajímá :D