Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Ringhofer
Převzatá tisková zpráva neříká nic o tom, co Maiera nyní čeká. Čili jedná se o další článek na prd.
K Maierovi a jeho působení ve Škodě: domnívám se, že za necelých 5 let žádný CEO nevtiskne celé organizaci plně svůj rukopis. Leda tak částečně. Je proto škoda, že nedostal možnost svoji misi opravdu dokončit. Jeho podíl na "uvedení Kodiaqu, Karoqu, Kamiqu a Scaly na trh" je vpravdě minimální; více se jistě podílel na formování projektu iE, či jak se to elektrické jmenuje. Jeho nejsilnější vliv vidím v personální politice, která se mu (snad) povedla. Rovněž údajně nijak nezaříznul sny škodováků o dalším růstu "napříč trhem", naopak tyto sny prý ze všech sil podporoval. Takže škodovky za jeho ceo-vání nebyly překlopeny na konkurenci pro Dacie či Citroëny..
Ale je možné, že právě to je nyní znovu na stole. A bude to vyžadovat jiného chlapíka; takového, co se nezakecá. A to budeme koukat.... Co, "novináři" z ACZ, máte nějaké zdroje, co by mohly o budoucnosti škody bez Maiera prozradit více?!
Edit: opravdoví novináři mají insidery s informacemi: https😐/www.idnes.cz/…356_automoto_fdv
K Maierovi a jeho působení ve Škodě: domnívám se, že za necelých 5 let žádný CEO nevtiskne celé organizaci plně svůj rukopis. Leda tak částečně. Je proto škoda, že nedostal možnost svoji misi opravdu dokončit. Jeho podíl na "uvedení Kodiaqu, Karoqu, Kamiqu a Scaly na trh" je vpravdě minimální; více se jistě podílel na formování projektu iE, či jak se to elektrické jmenuje. Jeho nejsilnější vliv vidím v personální politice, která se mu (snad) povedla. Rovněž údajně nijak nezaříznul sny škodováků o dalším růstu "napříč trhem", naopak tyto sny prý ze všech sil podporoval. Takže škodovky za jeho ceo-vání nebyly překlopeny na konkurenci pro Dacie či Citroëny..
Ale je možné, že právě to je nyní znovu na stole. A bude to vyžadovat jiného chlapíka; takového, co se nezakecá. A to budeme koukat.... Co, "novináři" z ACZ, máte nějaké zdroje, co by mohly o budoucnosti škody bez Maiera prozradit více?!
Edit: opravdoví novináři mají insidery s informacemi: https😐/www.idnes.cz/…356_automoto_fdv
Musí se nechat, že za jeho působení se škodovce dařilo velmi dobře, nějaké zřetelné chyby nevidím. Věřím tomu, že se jednalo o osobní problémy s nadřízenými.
Zvláštní, skoro jako by byla Škoda až příliš úspěšná. Nejsem si jistý, že je smysluplné Maiera vyštípat a dosadit méně ambiciózního nástupce, jen aby nevyčníval nad kolegy a aby zákazníky nemátlo, že kdesi v postkomunistické díře dělají větší a solidnější Volkswageny za méně peněz a s vyšší marží.
Jako že si akcionáři záměrně přiškrtí zisky, protože je jeden z jejich brandů "příliš úspěšný" ? To je tedy myšlenkový pochod.
Tak... až tak absurdní to není. Koncern je takový stát v malém, a holt se dělá politika. Odboráři, produkťáci... každý má své zájmy. A ty, co kopou za brand VW, asi tolik netěší, že si Škodovka vybudovala v Německu pozici "většího VW za stejné peníze", protože to znamená, že bere kupce VW.
Nejvyšší vedení by samozřejmě mělo ty "žabomyší" války eliminovat a dbát primárně na úspěšnost koncernu jako celku.
Nejvyšší vedení by samozřejmě mělo ty "žabomyší" války eliminovat a dbát primárně na úspěšnost koncernu jako celku.
Akcionari by boli radsej, keby Skoda nebola "az tak dobra", a keby sa cast tych ziskov ktore zbiera Skoda presunula radsej na VW a Audi. Napokon, snahy posunut Skodu v ramci koncernu viac smerom k low-endu nie su nove...
Reaguji na článek a interní informace. Navíc prostě nevidím legitimní důvod, proč se Maiera zbavovat.
Arese
...že učinil Škodovku příliš prodejně úspěšnou a co horšího - že začala vykazovat větší ziskovou marži než Audi! A to se v koncernu VW neodpouští! 😲 😒 😒 😒
Kámen úrazu vidím v tom, že se Škodovka "utrhla z řetězu" a přestala plnit své původní poslání coby levnější brácha mateřského VW. Bude zajímavé sledovat druhé dějství této ságy.... :-!
Druhá možnost je, že si Maier dovolil říct, že elektomobilní "král" je nahý, tj., že elektromobilita je zcela slepou uličkou do pekel. A pokud si tuto pravdu na nějaké poradě vedení VW dovolí říct nahlas, dopustíil se toho nejhoršího hříchu, a proto byl okamžitě vyhozen! 😲 ;-\ 😒 :no:
P.S. Jinak ta tisková zpráva je fakt mimořádně absurdní - nejdříve sáhodlouhý výčet pracovních úspěchů a mimořádných zásluh dotyčného na rozvoji značky, a k tomu jen suché info, že končí ve funkci. Ovšem že by napsali důvod, tak to ani náhodou, asi proto, že byl tak mimořádně úspěšný - to je fakt hnus! 😒 :no: :no: :no:
P.S. Jinak ta tisková zpráva je fakt mimořádně absurdní - nejdříve sáhodlouhý výčet pracovních úspěchů a mimořádných zásluh dotyčného na rozvoji značky, a k tomu jen suché info, že končí ve funkci. Ovšem že by napsali důvod, tak to ani náhodou, asi proto, že byl tak mimořádně úspěšný - to je fakt hnus! 😒 :no: :no: :no:
Tedy, vy ale máte bujnou fantazii o tom, jak funguje řízení firem. Takhle nějak svět vidí děti na prvním stupni.
Problém je přesně opačný, automobilky nezvládají držet krok s dobou.
Problém je přesně opačný, automobilky nezvládají držet krok s dobou.
Pro lidi, co žili dlouhodobě na západě a jsou znalí západních mravů, není tato zpráva absurdní. Toto je typický způsob jak se s kýmkoliv ve firmě slušně rozloučit. Jiná mentalita....jiný mrav...
Odkud to máš?
Já tomuhle úplně nevěřím. Marže určitě není nic, s čím by měli nahoře problém... nakonec je to jejich zisk. A když jsou mzdové náklady v CZ řádově nižší než v DE, no tak je holt i lepší marže, to zase není žádnej zázrak.
Může za tím být cokoli, co se na veřejnost nedostalo... od soukromých důvodů až po "Klíčová byla strategie 2025+, jež se soustředila na tematické oblasti elektromobilita, digitalizace a konektivita, nové služby související s mobilitou a spuštění produktové ofenzívy značky."
Já tomuhle úplně nevěřím. Marže určitě není nic, s čím by měli nahoře problém... nakonec je to jejich zisk. A když jsou mzdové náklady v CZ řádově nižší než v DE, no tak je holt i lepší marže, to zase není žádnej zázrak.
Může za tím být cokoli, co se na veřejnost nedostalo... od soukromých důvodů až po "Klíčová byla strategie 2025+, jež se soustředila na tematické oblasti elektromobilita, digitalizace a konektivita, nové služby související s mobilitou a spuštění produktové ofenzívy značky."
Marze skody su vysoke aj preto, ze len "mierne" cenou podliezaju podobne modely VW. Mozu si to dovolit, lebo produkuju fakt dobre auta. Nekonkuruju teda typickym low-costom ako Dacia, ale beru zakaznikov skor znackam v ramci kocernu.
A to uz je trochu problem. Uz aj tak maju problemy udrzat fabriky v Nemecku, do toho im keca vlada dolneho Saska a odbory, a urcite sa nikomu v ramci koncernu nepaci, ze Skoda je vlastne pre Volkswagen najvacsia konkurencia.
A to uz je trochu problem. Uz aj tak maju problemy udrzat fabriky v Nemecku, do toho im keca vlada dolneho Saska a odbory, a urcite sa nikomu v ramci koncernu nepaci, ze Skoda je vlastne pre Volkswagen najvacsia konkurencia.
Určitě je (zejm. v Německu) dost těch, kterým se to nelíbí - tyhle vnitřní tlaky jsou všude. Až doteď ale vždycky převážil ten pohled, že blaho koncernu je priorita a jestli se prodá místo VW Škodovka, tak je to pořád lepší, než kdyby se prodal Ford. Aspoň to tak navenek vypadá.
No tak strategie 2025 se jim opravdu "povedla". Elektromobilita vázne, protože ji koncern neumí, a stejně budou váznout i prodeje. Digitalizace a konektivita dopadla tak, že ti v Octavii, kde je vše v infotainmentu, zamrzává displej, a zastavuje se kvůli špatnému SW výroba. Dokud je ve vedení Diess a jemu podobní, bude to pořád stejná katastrofa. Spíš to ale vypadá, že jsou vyštípáváni ti schopní.
Seš vedle jak ta jedle, elektrodebilita "vázne" proto, že je to naprosto nesmyslná cesta, takže drtivá většina lidí nepraktické a drahé elektrokřápy zcela zákonitě a logicky nechce. 😉 😉 😉
Japonci vítězí v kvalitě provedení a poměru cena/kvalita. Poslední dobou mají i super inovace. Amerika vítězí v technologiích. Všichni obsazují strategické trhy, kdežto tihle pitomci neobsazují nic.
Jako auto pro nemajetné (firemní vozy) super. Jenže to je výsada malé Evropy. Za své si to nikdo nekoupí a s tím také spousta automobilek, které se soustředí na fleety dojíždí. A lidi jsou pořád v pohodě, na palubě vládne optimismus ...
Dříve měli jednu velkou výhodu-kvalitu a slušné provozní náklady. To dnes nemají ani omylem. A zdaleka se nebavíme jen o VW, takové BMW je vyloženě radost provozovat i jako funglovku.
Problémy s elektronikou, asistenti na baterky, oslňující světla, absence konkurenceschopného hybridu natož slušné elektro. Buď se probudíte teď, a nebo brzy žádné VW nebude. Ještě rok nazpět se tomuto scénáři všichni smáli - teď už se smějí jen ti největší hlupáci. Jsme technologicky zaostalý kontinent, kde hlavní slovo mají odbory hnané dělníky u pásu. Kam nás tihle dovedli už myslím víme.
Mezitím v Číně - Volkswagen nejprodávanější značka, nejlepší konkurent cca. na půlce jeho prodejů...
- Jak píše Emel, VW je jednička nejen v Evropě, ale i v Číně
- Jezdím nyní v Mazdě: nějaké dramatické výhody v technologiích či kvalitě jsem si vážně nevšiml
- Vyzkoušel jsem Toyotu a Subaru, nic z toho mě technologicky ani kvalitativně nevyrazilo dech
...
Ale pravda je, že ceny aut a s nimi spojených služeb jsou v Evropě hodně vysoké, jistě i zásluhou silné pozice odborů a významně slušných pracovních podmínek "na pásu; nějak se ale bráním, abych tuto situaci označil za katastrofu vedoucí k nevyhnutelnému konci Evropské civilizace.
Tesla mě opravdu nebolí a není pro mě něčím, co bych adoroval: i přes nejvyšší hodnotu v rámci autoprůmyslu a i přes (údajně) nejpropracovanější software EV, se nemohu zbavit dojmu, že jejich plány na mnoho gigafactories nejsou zrovna vzorem pro ostatní v cestě do budoucnosti. Jak říkal Bob Lutz: when everybody does, don´t! Čili hledej vlastní cestu, stádovitostí úspěchu nedosáhneš (leda tak zvyšuješ rizika svého konání).
A tak bych mohl pokračovat.
Cesta vpřed není v revolučním kvasu (i kdyby ten měl zabránit ekonomickému kolapsu), ale spočívá ve vyváženém rozhodování, z něhož poplynou výhody všem, co se na procesech podílejí. To je princip dělby práce tak, jak se vyvinul za posledních 300 let až do podoby vyspělé civilizace. Sebevědomí lidé nepocházejí z primitivních poměrů.
Kde vitezi Japonci v kvalite provedeni? Nedavno jsem ridil Kodiaqa a kratce pote Toyotu Rav4 a co se interieru tyce, pripadal jsem si, jako kdybych presedl do o 10 let starsiho auta. O prostornosti, vzdusnosti a prakticnosti Kodiaqa nemluve. Infotainment Skodovek je taktez roky pred tim chaotickym, zasekanym japonskym hnusem.
Ano, BMW na tom neni s technikou nejlepe. Ale VW je na tom dost dobre a prave VW dokaze z hlediska techniky drzet s Teslou krok.
Z toho duvodu je vicemene jasne, ze Tesla BMW casem zcela vymaze z mapy.
BMW má jinou cílovku - ty zajímá zejména logo na kapotě a pocit, který si kupují. To, že silentbloky vydrží 40 tisíc km a startér 50 tisíc nikoho z těchto kupců nedráždí. Když už nikdo nevěří mě, tak zkuste třeba pana Vaculíka: https😐/www.youtube.com/watch?…
Chápu, že s Vámi hýbou emoce, když Vám někdo sahne na BMW. Nikdo netvrdí, že je to špatné auto z hlediska konzumenta - máte svobodu si koupit cokoliv chcete. Ale z hlediska konstrukční kvality je to šmejd čtvrté cenové a problémy jsou velmi časté.