Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Spekulace se potvrdila: Bernhard Maier končí v čele Škody!

30 komentářů

Ernesto01
Však není jediný kdo poletí, poletí jich hodně a to od výroby po top management. To, co poslední dobou nejen VW, ale Evropa předvádí jako celek je řízená ekonomická sebevražda. Odbory, byrokracie, hrátky s penězi od EU a další nás odtáhli od hlavního problému - konkurenceschopnosti.

Japonci vítězí v kvalitě provedení a poměru cena/kvalita. Poslední dobou mají i super inovace. Amerika vítězí v technologiích. Všichni obsazují strategické trhy, kdežto tihle pitomci neobsazují nic.

Jako auto pro nemajetné (firemní vozy) super. Jenže to je výsada malé Evropy. Za své si to nikdo nekoupí a s tím také spousta automobilek, které se soustředí na fleety dojíždí. A lidi jsou pořád v pohodě, na palubě vládne optimismus ...

Dříve měli jednu velkou výhodu-kvalitu a slušné provozní náklady. To dnes nemají ani omylem. A zdaleka se nebavíme jen o VW, takové BMW je vyloženě radost provozovat i jako funglovku.

Problémy s elektronikou, asistenti na baterky, oslňující světla, absence konkurenceschopného hybridu natož slušné elektro. Buď se probudíte teď, a nebo brzy žádné VW nebude. Ještě rok nazpět se tomuto scénáři všichni smáli - teď už se smějí jen ti největší hlupáci. Jsme technologicky zaostalý kontinent, kde hlavní slovo mají odbory hnané dělníky u pásu. Kam nás tihle dovedli už myslím víme.
Avatar - Emel
Emel
"Všichni obsazují strategické trhy, kdežto tihle pitomci neobsazují nic."
Mezitím v Číně - Volkswagen nejprodávanější značka, nejlepší konkurent cca. na půlce jeho prodejů...
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Sakra, nějak jsem ten citový výlev nepochopil😒br /> - v USA, v Číně, v bohatých arabských zemích dávají přednost evropským vozů, kromě těch německých také Rolls-Roycu, Bentleyi, Range Roveru, Ferrari, Lamborghini, Lotusu.... mám pokračovat?
- Jak píše Emel, VW je jednička nejen v Evropě, ale i v Číně
- Jezdím nyní v Mazdě: nějaké dramatické výhody v technologiích či kvalitě jsem si vážně nevšiml
- Vyzkoušel jsem Toyotu a Subaru, nic z toho mě technologicky ani kvalitativně nevyrazilo dech
...
Ale pravda je, že ceny aut a s nimi spojených služeb jsou v Evropě hodně vysoké, jistě i zásluhou silné pozice odborů a významně slušných pracovních podmínek "na pásu; nějak se ale bráním, abych tuto situaci označil za katastrofu vedoucí k nevyhnutelnému konci Evropské civilizace.
Tesla mě opravdu nebolí a není pro mě něčím, co bych adoroval: i přes nejvyšší hodnotu v rámci autoprůmyslu a i přes (údajně) nejpropracovanější software EV, se nemohu zbavit dojmu, že jejich plány na mnoho gigafactories nejsou zrovna vzorem pro ostatní v cestě do budoucnosti. Jak říkal Bob Lutz: when everybody does, don´t! Čili hledej vlastní cestu, stádovitostí úspěchu nedosáhneš (leda tak zvyšuješ rizika svého konání).
A tak bych mohl pokračovat.
Cesta vpřed není v revolučním kvasu (i kdyby ten měl zabránit ekonomickému kolapsu), ale spočívá ve vyváženém rozhodování, z něhož poplynou výhody všem, co se na procesech podílejí. To je princip dělby práce tak, jak se vyvinul za posledních 300 let až do podoby vyspělé civilizace. Sebevědomí lidé nepocházejí z primitivních poměrů.
Arese
Druhá možnost je, že si Maier dovolil říct, že elektomobilní "král" je nahý, tj., že elektromobilita je zcela slepou uličkou do pekel. A pokud si tuto pravdu na nějaké poradě vedení VW dovolí říct nahlas, dopustíil se toho nejhoršího hříchu, a proto byl okamžitě vyhozen! 😲 ;-\ 😒 :no:
P.S. Jinak ta tisková zpráva je fakt mimořádně absurdní - nejdříve sáhodlouhý výčet pracovních úspěchů a mimořádných zásluh dotyčného na rozvoji značky, a k tomu jen suché info, že končí ve funkci. Ovšem že by napsali důvod, tak to ani náhodou, asi proto, že byl tak mimořádně úspěšný - to je fakt hnus! 😒 :no: :no: :no:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co z toho, co jsi vypsal, měl v gesci Maier? Tohle by jsi mohl vyčítat hlavním pohlavárům koncernu.
PRZLS
Co je k smichu? I Skodovka ma chytrejsi a lepsi techniku nez BMW.

Z toho duvodu je vicemene jasne, ze Tesla BMW casem zcela vymaze z mapy.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Kámen úrazu vidím v tom, že se Škodovka "utrhla z řetězu" a přestala plnit své původní poslání coby levnější brácha mateřského VW. Bude zajímavé sledovat druhé dějství této ságy.... :-!
Avatar - _Karel_
_Karel_
Musí se nechat, že za jeho působení se škodovce dařilo velmi dobře, nějaké zřetelné chyby nevidím. Věřím tomu, že se jednalo o osobní problémy s nadřízenými.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Možná by se měli zamyslet, proč se Volkswagen stal levnějším bráchou. Tohle je normální mrhání lidským potenciálem.
PRZLS
Dalsi sasek, ktery nedokaze rozdychat, ze v Nemecku se i delnici maji dobre, ziji plnohodnotne zivoty a maji i nejaky podil na smerovani firmy? Inu, kdybychom nenalateli po revoluci ***um a zlodejum, mohli jsme na tom byt stejne.

Kde vitezi Japonci v kvalite provedeni? Nedavno jsem ridil Kodiaqa a kratce pote Toyotu Rav4 a co se interieru tyce, pripadal jsem si, jako kdybych presedl do o 10 let starsiho auta. O prostornosti, vzdusnosti a prakticnosti Kodiaqa nemluve. Infotainment Skodovek je taktez roky pred tim chaotickym, zasekanym japonskym hnusem.

Ano, BMW na tom neni s technikou nejlepe. Ale VW je na tom dost dobre a prave VW dokaze z hlediska techniky drzet s Teslou krok.
TondaSverak
Na dělníky bych to moc neházel, ti o ničem nerozhodují. Akcionáři a management, to jsou viníci... :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No tak strategie 2025 se jim opravdu "povedla". Elektromobilita vázne, protože ji koncern neumí, a stejně budou váznout i prodeje. Digitalizace a konektivita dopadla tak, že ti v Octavii, kde je vše v infotainmentu, zamrzává displej, a zastavuje se kvůli špatnému SW výroba. Dokud je ve vedení Diess a jemu podobní, bude to pořád stejná katastrofa. Spíš to ale vypadá, že jsou vyštípáváni ti schopní.
_Teddy_
Marze skody su vysoke aj preto, ze len "mierne" cenou podliezaju podobne modely VW. Mozu si to dovolit, lebo produkuju fakt dobre auta. Nekonkuruju teda typickym low-costom ako Dacia, ale beru zakaznikov skor znackam v ramci kocernu.

A to uz je trochu problem. Uz aj tak maju problemy udrzat fabriky v Nemecku, do toho im keca vlada dolneho Saska a odbory, a urcite sa nikomu v ramci koncernu nepaci, ze Skoda je vlastne pre Volkswagen najvacsia konkurencia.
Avatar - Emel
Emel
Tak... až tak absurdní to není. Koncern je takový stát v malém, a holt se dělá politika. Odboráři, produkťáci... každý má své zájmy. A ty, co kopou za brand VW, asi tolik netěší, že si Škodovka vybudovala v Německu pozici "většího VW za stejné peníze", protože to znamená, že bere kupce VW.

Nejvyšší vedení by samozřejmě mělo ty "žabomyší" války eliminovat a dbát primárně na úspěšnost koncernu jako celku.
Ernesto01
Bohužel pro BMW to tak je, zejména z hlediska kvality je to naprostý odpad a až na nějaké extrémy jsou koncernová auta lépe a poctivěji udělaná.

BMW má jinou cílovku - ty zajímá zejména logo na kapotě a pocit, který si kupují. To, že silentbloky vydrží 40 tisíc km a startér 50 tisíc nikoho z těchto kupců nedráždí. Když už nikdo nevěří mě, tak zkuste třeba pana Vaculíka: https😐/www.youtube.com/watch?…

Chápu, že s Vámi hýbou emoce, když Vám někdo sahne na BMW. Nikdo netvrdí, že je to špatné auto z hlediska konzumenta - máte svobodu si koupit cokoliv chcete. Ale z hlediska konstrukční kvality je to šmejd čtvrté cenové a problémy jsou velmi časté.
Arese
...že učinil Škodovku příliš prodejně úspěšnou a co horšího - že začala vykazovat větší ziskovou marži než Audi! A to se v koncernu VW neodpouští! 😲 😒 😒 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zvláštní, skoro jako by byla Škoda až příliš úspěšná. Nejsem si jistý, že je smysluplné Maiera vyštípat a dosadit méně ambiciózního nástupce, jen aby nevyčníval nad kolegy a aby zákazníky nemátlo, že kdesi v postkomunistické díře dělají větší a solidnější Volkswageny za méně peněz a s vyšší marží.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Převzatá tisková zpráva neříká nic o tom, co Maiera nyní čeká. Čili jedná se o další článek na prd.
K Maierovi a jeho působení ve Škodě: domnívám se, že za necelých 5 let žádný CEO nevtiskne celé organizaci plně svůj rukopis. Leda tak částečně. Je proto škoda, že nedostal možnost svoji misi opravdu dokončit. Jeho podíl na "uvedení Kodiaqu, Karoqu, Kamiqu a Scaly na trh" je vpravdě minimální; více se jistě podílel na formování projektu iE, či jak se to elektrické jmenuje. Jeho nejsilnější vliv vidím v personální politice, která se mu (snad) povedla. Rovněž údajně nijak nezaříznul sny škodováků o dalším růstu "napříč trhem", naopak tyto sny prý ze všech sil podporoval. Takže škodovky za jeho ceo-vání nebyly překlopeny na konkurenci pro Dacie či Citroëny..
Ale je možné, že právě to je nyní znovu na stole. A bude to vyžadovat jiného chlapíka; takového, co se nezakecá. A to budeme koukat.... Co, "novináři" z ACZ, máte nějaké zdroje, co by mohly o budoucnosti škody bez Maiera prozradit více?!
Edit: opravdoví novináři mají insidery s informacemi: https😐/www.idnes.cz/…356_automoto_fdv
Arese
Seš vedle jak ta jedle, elektrodebilita "vázne" proto, že je to naprosto nesmyslná cesta, takže drtivá většina lidí nepraktické a drahé elektrokřápy zcela zákonitě a logicky nechce. 😉 😉 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Reaguji na článek a interní informace. Navíc prostě nevidím legitimní důvod, proč se Maiera zbavovat.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Pro lidi, co žili dlouhodobě na západě a jsou znalí západních mravů, není tato zpráva absurdní. Toto je typický způsob jak se s kýmkoliv ve firmě slušně rozloučit. Jiná mentalita....jiný mrav...
_Teddy_
Akcionari by boli radsej, keby Skoda nebola "az tak dobra", a keby sa cast tych ziskov ktore zbiera Skoda presunula radsej na VW a Audi. Napokon, snahy posunut Skodu v ramci koncernu viac smerom k low-endu nie su nove...
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Nové logo Volkswagenu přesně charakterizuje vývoj jeho postavení uvnitř VAG: je to chudinka! ;-\
Avatar - CountachSV
CountachSV
"....BMW na tom s technikou není nejlépe, ale VW je na tom dost dobře....." 😒] :-!
razerfan
Jeden čech jak poleno je nahrazen jiným.
Avatar - Emel
Emel
Určitě je (zejm. v Německu) dost těch, kterým se to nelíbí - tyhle vnitřní tlaky jsou všude. Až doteď ale vždycky převážil ten pohled, že blaho koncernu je priorita a jestli se prodá místo VW Škodovka, tak je to pořád lepší, než kdyby se prodal Ford. Aspoň to tak navenek vypadá.
Avatar - Emel
Emel
Odkud to máš?
Já tomuhle úplně nevěřím. Marže určitě není nic, s čím by měli nahoře problém... nakonec je to jejich zisk. A když jsou mzdové náklady v CZ řádově nižší než v DE, no tak je holt i lepší marže, to zase není žádnej zázrak.
Může za tím být cokoli, co se na veřejnost nedostalo... od soukromých důvodů až po "Klíčová byla strategie 2025+, jež se soustředila na tematické oblasti elektromobilita, digitalizace a konektivita, nové služby související s mobilitou a spuštění produktové ofenzívy značky."
Ernesto01
Jako že si akcionáři záměrně přiškrtí zisky, protože je jeden z jejich brandů "příliš úspěšný" ? To je tedy myšlenkový pochod.
Ernesto01
Tedy, vy ale máte bujnou fantazii o tom, jak funguje řízení firem. Takhle nějak svět vidí děti na prvním stupni.

Problém je přesně opačný, automobilky nezvládají držet krok s dobou.
nikdo
Je to smutný, ale máš pravdu