Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Produkční BMW iX3 je elektrická zadokolka s dojezdem až 460 km

Více než dva roky po představení konceptu odhalila mnichovská automobilka i produkční verzi svého prvního elektrického SUV iX3 s pátou generací elektrického pohonu.
Zpět na článek
14. 7. 2020 12:08
14. 7. 2020 12:47
14. 7. 2020 14:48
14. 7. 2020 20:52
14. 7. 2020 13:12
14. 7. 2020 13:36
14. 7. 2020 13:44
14. 7. 2020 14:29
14. 7. 2020 14:38
14. 7. 2020 15:06
14. 7. 2020 17:15
14. 7. 2020 19:04
14. 7. 2020 12:51
14. 7. 2020 13:48
14. 7. 2020 16:06
14. 7. 2020 16:24
14. 7. 2020 17:41
14. 7. 2020 20:50
15. 7. 2020 09:26
14. 7. 2020 18:24
14. 7. 2020 18:26
14. 7. 2020 12:08
Zklamani
Oproti Tesla Model Y slabe parametry a cena vysoka.
Rozbalit vlákno
13
14. 7. 2020 12:47
Re: Zklamani
Proč zklamání?

Parametrům Tesly se nikdo příliš nepřibližuje.

To samé platí o ceně...

Zklamáním může být spíš absence 4x4.
Která se u podobných crossoverů očekává...
Mně by to nevadilo.

Každopádně doba, kdy přestanou dávat spalovací motory smysl se blíží.
Čekací doba na eCitigo je aktuálně rok... :-O
Avatar - twistedTSD
14. 7. 2020 14:17
Re: Zklamani
Narvat baterky do SUV a nedát tam 4x4, to jsem nepochopil. Na Citigo je čekací doba rok, protože nemají baterie.
Avatar - xxc
14. 7. 2020 14:48
Re: Zklamani
Batérie majú, ale optimalizujú predaje, aby toho nepredali veľa.
Avatar - twistedTSD
14. 7. 2020 15:01
Re: Zklamani
To, co jsem napsal, je oficiální informace. Ale samozřejmě je taky možné, že na něm prodělávají a nestojí o vysoké prodeje.
Avatar - xxc
14. 7. 2020 20:52
Re: Zklamani
To už bude mať nejaké čínske batérie, asi budú aj lepšie, ako tie poľské LG, čo používa väčšina Európy. Bohužiaľ pre nás.
Avatar - Seeloewe
14. 7. 2020 13:12
Re: Zklamani
Proč zklamání? Parametry pravděpodobně budou vyhovovat mnohem širšímu portfoliu zákazníků. Cena je taková, jaká se dá za BMW očekávat. A kvalita zpracování a montáže bude, na rozdíl od Tesly, odpovídat ceně toho auta.
14. 7. 2020 13:36
Re: Zklamani
Kdo si koupi SUV zadolku, kdyz ani 3er se prakticky bez xDrive neprodava? Skoda Enyaq nabidne lepsi parametry, AWD a cenovka bude skoro o milion nize. Tohle bude propadak ve stylu MB EQC.
14. 7. 2020 13:44
Re: Zklamani
nemyslim si ze to bude primo propadak, ale co me osobne by hodne odradilo je to kompletni "Made in China" :-( vesmes jen tohl eu me znamena ze to auto z vyberu hned vypadlo
Avatar - Seeloewe
14. 7. 2020 14:29
Re: Zklamani
Nemyslím si, že zrovna u elektrického SUV je nezbytně důležitá čtyřkolka. Navíc se dá očekávat, že v budoucnu dojde k rozšíření nabídky iX3 o verze se 4x4, s větším akumulátorem a ještě lepšími parametry.
Jinak silně pochybuju, že cena Enyaqu bude o "skoro milion" nižší. Rozhodně ne ve verzích, které mají údajně nabídnout ty lepší parametry.
14. 7. 2020 14:38
Re: Zklamani
Bezna verze Enyaqu ma byt udajne pod milion. RS bych tipoval tak za 1.2 M. BMW stoji 1.9 M v zakladu. Jak znam BMW, tak v cene urcite nejsou ani bezne veci jako parkovaci kamera, takze v rozumne vybave tak 2.5 M ?
Avatar - Seeloewe
14. 7. 2020 15:06
Re: Zklamani
Myslím, že se shodneme, že Škoda obecně prodává auta v úplně jiné cenové hladině než BMW. Takže je očekávané, že BMW bude vždy dražší. Základní výbava iX3 má být navíc hodně bohatá. Za téměř 1,9 mil. to určitě nebude "holátko".
14. 7. 2020 17:15
Re: Zklamani
To ano, ale zase zjednodušeně zhruba platí, že základní motor u BMW je stejně výkonný jako top u škodovky (něco jako 320d vs Octavia RS). U EV mám pocit že to nebude platit. Image značky nějakou setrvačností jede dál, ale neměl by být dán nějakou technickou nadřazeností? Možná se pletu, možná by BMW stačilo prodávat přebrandovaný Hyundai Tucson jako X1 s dvojnásobnou cenou a nikdo si ničeho nevšimne :-)
Avatar - Seeloewe
14. 7. 2020 19:04
Re: Zklamani
Když si sednu do Kodiaqa a pak do X3, myslím, že je tam jasně vidět, proč BMW stojí víc. Předpokládám, že ve srovnání Enyaq a iX3 to bude totožné.
A co se týká technické nadřazenosti, ta u EV dle mého názoru nespočívá ani tak ve velikosti akumulátoru a špičkovém výkonu pohonu, ale v energetické hustotě akumulátoru a power managementu celé hnací soustavy. A tady si dovolím tvrdit, že eDrive 5. generace je na tom velice dobře. Usuzuji tak z dojezdu dle WLTP při "pouze" 80kWh akumulátoru i toho, jak nízký ten akumulátor je, když je zabudován do platformy standardní X3, aniž by došlo k omezení vnitřního prostoru.
14. 7. 2020 12:51
Volba SUV
Kdybych vybíral SUV a měl problém s Teslou (typicky Němec..), tak toto bude zajímavá volba.

A pro ty co jezdí hodně přijde bezkonkurenční Plug-in hybrid RAV4 s elektrickým dojezdem 95km...

Zatím se nezdá být u nejúspěšnějších elektromobilů problémem image, dojezd, cena a podobné věci.
Spíš je to (jako v případě Citigo, RAV4, ale i Tesla) kapacita výroby.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
14. 7. 2020 13:35
Dá se spíše čekat
Zavedení spotřební daně
Rozbalit vlákno
1
Avatar - spitfirecz
15. 7. 2020 07:30
Re: Dá se spíše čekat
To si nemyslím. Spotřební daň je zavedena na věci, které jsou pro společnost špatné = alkohol, kouření. Toto má být lepší alternativa klasickému pohonu (byť je jasné, že není dokonalá ani zcela ekologická).

Spotřební daň by teď cenu zvýšila a snížila by konkurenceschopnost. Naopak to vypadá, že plošně v celém prostoru evropské unie bude zrušeno DPH na elektromobily.
14. 7. 2020 13:40
neni pravda
Doba kdy spalovaci motory prestanou davat smysl se neblizi. Blizi se zlepseni elektrodojezdu, ale zatim je to 400km a cena 1,8mil. Ano, elektro auta se zlepsi, cena se pohne dolu. Nicmene, porad to nebude levnejsi nez benzin nebo nafta. Protoze “pane, vy ale usetrite pri nabijeni! Nekupte to! “ Takze normalni clovek si to nekoupi a zbejva jen volba z druhe ruky. To ovsem neni argument ze ta doba se blizi. Spalovaci motor bude davat smysl stale, dokud nebude dojezd pri beznem pouzivani elektra 700-800km abych nejen dojel pohodlne do prace ale mohl dojet i za hranice, a spolehnout se ze mi staci dobiti az v hotelu a pod.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
14. 7. 2020 14:21
Re: neni pravda
To čteme furt dokola a zatím tu máme 208 za 900 tisíc. Wow.
Avatar - Ada je zase tady
14. 7. 2020 13:45
Další zbytečný vehikl
:no:

po roce bude dojezd 150 km a s karavanem méně, než 100km :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2020 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2020 14:30
nabíjet za nízký poplatek
"..BMW Group je navíc jedním ze zakládajících členů evropské sítě nabíječek IONITY, u které budou moci majitelé iX3 nabíjet za nízký poplatek (například v Německu od 0,29 euro za kilowatthodinu)..."

0,29 Euro/kWh ? Tak to je opravdu za babku !
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2020 16:06
Bravo BMW:)
Řidičské auto už se téměř nedá koupit s pohonem zadních kol. A oni pritahnou s elektrogazikem pro driftery:)
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
14. 7. 2020 16:24
Re: Bravo BMW:)
To bude driftmachine. Plný krútiak od nulových otáčok, okamžitá reakcia na "plyn", žiadna turbodiera, proste sen všetkých driftérov. :D
Avatar - Dinar
14. 7. 2020 17:41
Re: Bravo BMW:)
Len tá ručka, len tá ručka tomu chýba. :D
Avatar - xxc
14. 7. 2020 20:50
Re: Bravo BMW:)
Načo ručka na zadnom náhone?
Avatar - Dinar
15. 7. 2020 09:26
Re: Bravo BMW:)
Ptej se Areseho...
14. 7. 2020 18:24
Re: Bravo BMW:)
Asi to mají dobre vymyslene, protože ten prival vykonu na zadní kola bude vážně masivní.
Avatar - xxc
14. 7. 2020 18:26
Re: Bravo BMW:)
Určite tam taký mod bude, rovnako ako na ID3.
Avatar - Machýrek
14. 7. 2020 23:10
Re: Bravo BMW:)
Furt mám strach, že by mi to doma samo začalo hořet. Jinak na město dobrý.
16. 7. 2020 15:37
Re: Bravo BMW:)
Uz nejaky elektricky bavorak shorel?

Hori spis Tesly...
Avatar - Machýrek
16. 7. 2020 19:25
Re: Bravo BMW:)
Vim jen o té 330e co shořela v Čestlicích, ale i tak z toho mám obavy. Časem mě to třeba přejde.
15. 7. 2020 08:34
Ty modré výfuky
od elektrického osmiválce jsou bomba.
https://img2.auto.cz/…ull/6444168_.jpg
Rozbalit vlákno
0