Více než dva roky po představení konceptu odhalila mnichovská automobilka i produkční verzi svého prvního elektrického SUV iX3 s pátou generací elektrického pohonu.
Proč zklamání? Parametry pravděpodobně budou vyhovovat mnohem širšímu portfoliu zákazníků. Cena je taková, jaká se dá za BMW očekávat. A kvalita zpracování a montáže bude, na rozdíl od Tesly, odpovídat ceně toho auta.
Kdo si koupi SUV zadolku, kdyz ani 3er se prakticky bez xDrive neprodava? Skoda Enyaq nabidne lepsi parametry, AWD a cenovka bude skoro o milion nize. Tohle bude propadak ve stylu MB EQC.
nemyslim si ze to bude primo propadak, ale co me osobne by hodne odradilo je to kompletni "Made in China" :-( vesmes jen tohl eu me znamena ze to auto z vyberu hned vypadlo
Nemyslím si, že zrovna u elektrického SUV je nezbytně důležitá čtyřkolka. Navíc se dá očekávat, že v budoucnu dojde k rozšíření nabídky iX3 o verze se 4x4, s větším akumulátorem a ještě lepšími parametry.
Jinak silně pochybuju, že cena Enyaqu bude o "skoro milion" nižší. Rozhodně ne ve verzích, které mají údajně nabídnout ty lepší parametry.
Bezna verze Enyaqu ma byt udajne pod milion. RS bych tipoval tak za 1.2 M. BMW stoji 1.9 M v zakladu. Jak znam BMW, tak v cene urcite nejsou ani bezne veci jako parkovaci kamera, takze v rozumne vybave tak 2.5 M ?
Myslím, že se shodneme, že Škoda obecně prodává auta v úplně jiné cenové hladině než BMW. Takže je očekávané, že BMW bude vždy dražší. Základní výbava iX3 má být navíc hodně bohatá. Za téměř 1,9 mil. to určitě nebude "holátko".
To ano, ale zase zjednodušeně zhruba platí, že základní motor u BMW je stejně výkonný jako top u škodovky (něco jako 320d vs Octavia RS). U EV mám pocit že to nebude platit. Image značky nějakou setrvačností jede dál, ale neměl by být dán nějakou technickou nadřazeností? Možná se pletu, možná by BMW stačilo prodávat přebrandovaný Hyundai Tucson jako X1 s dvojnásobnou cenou a nikdo si ničeho nevšimne :-)
Když si sednu do Kodiaqa a pak do X3, myslím, že je tam jasně vidět, proč BMW stojí víc. Předpokládám, že ve srovnání Enyaq a iX3 to bude totožné.
A co se týká technické nadřazenosti, ta u EV dle mého názoru nespočívá ani tak ve velikosti akumulátoru a špičkovém výkonu pohonu, ale v energetické hustotě akumulátoru a power managementu celé hnací soustavy. A tady si dovolím tvrdit, že eDrive 5. generace je na tom velice dobře. Usuzuji tak z dojezdu dle WLTP při "pouze" 80kWh akumulátoru i toho, jak nízký ten akumulátor je, když je zabudován do platformy standardní X3, aniž by došlo k omezení vnitřního prostoru.
Kdybych vybíral SUV a měl problém s Teslou (typicky Němec..), tak toto bude zajímavá volba.
A pro ty co jezdí hodně přijde bezkonkurenční Plug-in hybrid RAV4 s elektrickým dojezdem 95km...
Zatím se nezdá být u nejúspěšnějších elektromobilů problémem image, dojezd, cena a podobné věci.
Spíš je to (jako v případě Citigo, RAV4, ale i Tesla) kapacita výroby.
To si nemyslím. Spotřební daň je zavedena na věci, které jsou pro společnost špatné = alkohol, kouření. Toto má být lepší alternativa klasickému pohonu (byť je jasné, že není dokonalá ani zcela ekologická).
Spotřební daň by teď cenu zvýšila a snížila by konkurenceschopnost. Naopak to vypadá, že plošně v celém prostoru evropské unie bude zrušeno DPH na elektromobily.
Doba kdy spalovaci motory prestanou davat smysl se neblizi. Blizi se zlepseni elektrodojezdu, ale zatim je to 400km a cena 1,8mil. Ano, elektro auta se zlepsi, cena se pohne dolu. Nicmene, porad to nebude levnejsi nez benzin nebo nafta. Protoze “pane, vy ale usetrite pri nabijeni! Nekupte to! “ Takze normalni clovek si to nekoupi a zbejva jen volba z druhe ruky. To ovsem neni argument ze ta doba se blizi. Spalovaci motor bude davat smysl stale, dokud nebude dojezd pri beznem pouzivani elektra 700-800km abych nejen dojel pohodlne do prace ale mohl dojet i za hranice, a spolehnout se ze mi staci dobiti az v hotelu a pod.
"..BMW Group je navíc jedním ze zakládajících členů evropské sítě nabíječek IONITY, u které budou moci majitelé iX3 nabíjet za nízký poplatek (například v Německu od 0,29 euro za kilowatthodinu)..."