Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční BMW iX3 je elektrická zadokolka s dojezdem až 460 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 7. 2020 • 22:26
70
33
Zobrazit náhledy (70)
BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3 BMW iX3

Více než dva roky po představení konceptu odhalila mnichovská automobilka i produkční verzi svého prvního elektrického SUV iX3 s pátou generací elektrického pohonu.

Koncept elektrického SUV BMW iX3 představila mnichovská automobilka již v dubnu 2018 na pekingském autosalonu, na představení jeho produkční verze jsme si ale museli počkat až dodnes. Žádné velké změny ovšem nečekejte, produkční model se totiž pevně držel designu konceptu.

To je dobře patrné již při pohledu na uzavřenou mřížku chladiče nebo aerodynamické 19“ disky kol z lehké slitiny, které by měly snižovat odpor vzduchu až o nějakých pět procent. Díky dalším aerodynamickým úpravám, mezi něž patřilo i zakrytování podvozku, se pak automobilce podařilo dosáhnout snížení aerodynamického odporu až na úroveň cx 0.29.

Spalovací motor vůbec poprvé nahradilo elektrické pohonné ústrojí páté generace, které kombinuje elektromotor o výkonu 210 kW (286 k) s točivým momentem 400 N.m u zadní nápravy s bateriemi o kapacitě 80 kWh uloženými v podlaze. Ty snižují těžiště automobilu o cca 7,5 centimetru, čímž společně s M adaptivním podvozkem výrazně zlepšují ovladatelnost vozu.

video

Přechod na elektrický pohon se přitom neměl ani příliš výrazně dotknout prostoru v interiéru či praktičnosti. Například zavazadelník nabídne standardní objem 510 litrů, který se dá po sklopení zvětšit až na 1.560 litrů. I elektrické SUV iX3 navíc může být vybaveno tažným zařízením pro tažení přívěsu do hmotnosti 750 kilogramů.

Novinka je tedy pouze zadokolkou a o pohonu všech kol se automobilka prozatím nezmínila. Zdůraznila ovšem schopnost akcelerovat z 0 na 100 km/h během 6.8 sekundy, což dostává výkon elektrického SUV zhruba na úroveň konvenčního BMW X3 xDrive30i. Elektrická iX3 má však s ohledem na maximalizaci dojezdu elektronicky omezenou maximální rychlost na 180 km/h.

A co dojezd? Z baterie o celkové kapacitě 80 kWh je možné využít kapacitu maximálně 76 kWh, což by přesto mělo bez problému vystačit na dojezd až 460 kilometrů na jedno nabití. Díky o 20 % vyšší hustotě energie v baterii se navíc BMW povedlo dokonce ještě zvýšit očekávaný dojezd oproti konceptu.

Velký vliv na dojezd však bude mít volba jízdního režimu (Sport, Comfort & Eco Pro) a nastavení adaptivního systému rekuperace, který nabízí i možnost jednopedálového ovládání. Kombinovaná palubní nabíječka pak umožňuje nabíjet střídavým proudem při výkonu 7,4 kW (jedna fáze) až 11 kW (tři fáze). U rychlonabíječek se stejnosměrným proudem je pak možné nabíjet výkonem až 150 kW.

Díky kartě BMW Charging budou moci majitelé elektrických vozů BMW snadno využívat až cca 450.000 veřejných nabíjecích stanic různých poskytovatelů po celém světě. BMW Group je navíc jedním ze zakládajících členů evropské sítě nabíječek IONITY, u které budou moci majitelé iX3 nabíjet za nízký poplatek (například v Německu od 0,29 euro za kilowatthodinu).

V interiéru vozu je standardně použit infotainment systém BMW s operačním systémem 7, který nabídne nový navigační systém BMW Maps, podporu BMW digitálního klíče pro telefony iPhone a řadu digitálních služeb, včetně Connected Charging známého již z BMW i3. Řidič si tak bude moci snadněji naplánovat cestu s ohledem na dojezd a dostupnost nabíjecích stanic.

Výroba elektrického BMW iX3 bude probíhat v čínské továrně ve městě Šen-jang, společném podniku společností BMW a Brilliance Automotive, kde vznikají i komponenty pohonu BMW eDrive. Prodeje pak začnou uvedením na čínský trh koncem roku 2020.

V České republice lze vůz objednávat od konce července za cenu od 1.859.000 Kč. Dodávky prvních vozů jsou plánované na leden 2021.

Související články

Témata
Avatar - Machýrek
16. 7. 2020 19:25
Re: Bravo BMW:)
Vim jen o té 330e co shořela v Čestlicích, ale i tak z toho mám obavy. Časem mě to třeba přejde.
16. 7. 2020 15:37
Re: Bravo BMW:)
Uz nejaky elektricky bavorak shorel?

Hori spis Tesly...
Avatar - Dinar
15. 7. 2020 09:26
Re: Bravo BMW:)
Ptej se Areseho...
15. 7. 2020 08:34
Ty modré výfuky
od elektrického osmiválce jsou bomba.
https://img2.auto.cz/…ull/6444168_.jpg
Avatar - spitfirecz
15. 7. 2020 07:30
Re: Dá se spíše čekat
To si nemyslím. Spotřební daň je zavedena na věci, které jsou pro společnost špatné = alkohol, kouření. Toto má být lepší alternativa klasickému pohonu (byť je jasné, že není dokonalá ani zcela ekologická).

Spotřební daň by teď cenu zvýšila a snížila by konkurenceschopnost. Naopak to vypadá, že plošně v celém prostoru evropské unie bude zrušeno DPH na elektromobily.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku