Design
Asi by nebylo špatné si připomenout jednu poučku z ekonomické teorie: "Monopolům a oligopolům pro jejich klidné fungování nejvíce vyhovuje status quo. Očekávají tedy od vlád poskytnutí ochrany jejich podnikání (oboru/ segmentu) pomocí zákonů."
mne pride ze vladne akasi "virtualna sablona" vo svete aut dnes... to znamena ze jeden vyrobca pride s tmavym lesklym C stlpikom a do roka ho maju dalsi 10 konkurenti ( ale kua preco? ) ... alebo bawo pride s tmavymi kolami aj tmavou maskou a do mesiaca ich ma aj medved a audina ... chapeme sa.. kazdy uz pokukuje po kazdom miesto toho aby si kazdy siel svoje ... alebo jeden pouzije 6 uholnikovu masku a do roka ju maju zase dalsi 10 konkurenti... len ju vzdy spravia samozrejme kusok po svojom ... vsade je uz sama sablona ( otazne je preco.... prachy? setrenie? strach z neuspechu? )... ale japonci sa este ako tak drzia... tam je nadalej vcelku dost zaujimavych kuskov ktore si idu stale svoje....
Co se týče designu tak oceňuju, že se už nevyskytují vyloženě ošklivá auta. Třeba u tzv. prémiových značek dříve malé (=levné) modely byly poněkud méně líbivé, možná s výjimkou A3. Třeba Audi A2, BMW 1 a MB A byly pro mé oko poněkud esteticky nehezké. Stejně pozoruju, že základní (=levné) modely už nejsou nějak zásadně zoškliveny černými nárazníky nebo jinýma fíglama. Blbé je to samozřejmě pro hezká auta, třeba sporťáky nebo velká prémiová auta, která už nejsou tak hodně esteticky nad levnější produkcí od Opla nebo někoho jiného.
.. a do toho trendu k uniformitě přichází poučky o tom, že zákazníci se chtějí odlišit jeden od druhého, a tak automobilky nabízí barevně odlišené střechy a polepy.... Například Citroënu C3 to dokonce i sluší, ale jinak mám na samolepící ozdoby doslova alergii způsobující kopřivku.
ano to je pravda.... dnes uz aj mnohe zakladne modely ponukaju vyssi vizualny standard ako kedysi.... a potom tu mame aj kdejake pakety ( sportove ... outdoorove a pod ) ktore kedysi tiez u mnohych vyrobcov ani neboli....
vyslovene skarede ani zle auta uz nie su aspon poslednych 10 rokov .... mna skor zacina stvat ze auta coraz rychlejsie starnu a aj coraz rychlejsie stracaju na hodnote.... pamatam jak teta predavala ladu 1600ku v 90 rokoch 20 rocnu este za 40 tisic korun ( nova stala 80 tisic ) ... no skus o 20 rokov predat terajsiu novu octavku v hodnote 600 litrov este za aspon 300 tisic... nehrozi .... ani za 30 ( teda desatina povodnej ceny ) ju uz nikto o 20 rokov nekupi... brutalne jak auta padaju na hodnote dnes uz ...
a potom kup dnes nove auto za pol mega na ktore setris 8-10 rokov ... ked o dalsich 8 rokov ti jeho hodnota padne ( dnes ) uz ani nie na tretiniovu cenu... a potom ze preco dacie su tak uspesne... no paradoxne tie na hodnote dnes stracaju uz najmenej ( zatial co drahe vozy stracaju na hodnote najrchlejsie a najviac ) ... a pritom v drvivej vacsine posluzia tie dacie rovnako sikovne ( praca nakupy ) ako x-krat drahsie kusky .... takze ja sa fakt ani nedivim ze predaj bazarovych kuskov dnes prekvita ako nikdy predtym... ked kupa noveho auta je cim dalej tym coraz "nevyhodnejsia" investicia ...
vyslovene skarede ani zle auta uz nie su aspon poslednych 10 rokov .... mna skor zacina stvat ze auta coraz rychlejsie starnu a aj coraz rychlejsie stracaju na hodnote.... pamatam jak teta predavala ladu 1600ku v 90 rokoch 20 rocnu este za 40 tisic korun ( nova stala 80 tisic ) ... no skus o 20 rokov predat terajsiu novu octavku v hodnote 600 litrov este za aspon 300 tisic... nehrozi .... ani za 30 ( teda desatina povodnej ceny ) ju uz nikto o 20 rokov nekupi... brutalne jak auta padaju na hodnote dnes uz ...
a potom kup dnes nove auto za pol mega na ktore setris 8-10 rokov ... ked o dalsich 8 rokov ti jeho hodnota padne ( dnes ) uz ani nie na tretiniovu cenu... a potom ze preco dacie su tak uspesne... no paradoxne tie na hodnote dnes stracaju uz najmenej ( zatial co drahe vozy stracaju na hodnote najrchlejsie a najviac ) ... a pritom v drvivej vacsine posluzia tie dacie rovnako sikovne ( praca nakupy ) ako x-krat drahsie kusky .... takze ja sa fakt ani nedivim ze predaj bazarovych kuskov dnes prekvita ako nikdy predtym... ked kupa noveho auta je cim dalej tym coraz "nevyhodnejsia" investicia ...
Teď je podle mého názoru dobré držet stávající povoz. Počkat až se utřepe přechod na alternativní paliva a vyřeší budoucí odbytová krize stávajících výrobků. Auto je spotřebák, investice by alespoň teoreticky měla přinést nějakou přidanou hodnotu, což sousedská závist podle mého názoru není (a manželku už jednu máš).
Hold auta su uz komplet ako spotrebna vec ... Prec su casi ked si vela ludi vytvorilo k autu vzťah....dnes to je ako s mobilom/elektronikou... Hned treba rychlo novu a stare najlepsie vyhodit nieto ešte opravovat....taka je doba a za dobu mozu ludia... Cest vynimkam.
ALE stale existuje aj alfa 😁
ALE stale existuje aj alfa 😁
Koupis neco levnyho ale silueta je jako bmw a vlastne si myslis ze si chytrej, ze si koupil stejny auto levnejs.
Je jedno jaký je tam motor, podvozek, převodovka. To je nezajímá. Podstatné je, aby to mělo konektivitu, spotifáj, dostatek úesbéček....., samozřejmě bez čudlíků a koleček. Matlací obrazovka pak musí mít uhlopříčku nejméně 15 palců :-!
Jsi blb.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kupujte ASX, takhle zadny auto nevypada a ani podobne nefunguje
Osobně si myslím, že je určitě dost aut, která vypadají (podle mého subjektivního vnímání) lépe a fungují obdobně (převezou tě z A do B). Kde je, podle mého osobního názoru, výhoda konkrétně tohoto typu a i značky, bude spíše velká pravděpodobnost toho, že auto bude jezdit s klasickou údržbou a nebude vlastníka obtěžovat nečekanýma závadama.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kdybych si mel vybrat mezi tripiskovou pistalkou a dvoulitrovou atmosferou, tak je volba jasna. A ze to auto vypada jinak, proste neni pro konzervativni zakazniky co sou si schopny kupovat cely zivot stejny botky. Zaplatbuh ze ta moznost jeste je, jednou skonci i ta
Škoda, že nemají radši nový Lancer s tímto motorem, hned by to byla jiná káva.
Ja mel Lancer, tedy Lancer EVO X a je to hrozne neprakticke auto. Vcera sem byl na morave pro vino a do Lancera bych ho asi nenalozil. A spousta dalsich veci se do nej nedala nalozit. Uz bych ho nechtel a asi nas bude vic, proto se uz nedela.
Malokomu tady dochazi, ze auto neni jen na vozeni zadku, ale na prevoz vseho mozneho. A mit jedno auto na zadek a druhe na cement neni uplne prakticke. Optimalni je mit auto na vsecko co clovek potrebuje. A ty tyhlety SUV, Crossovery a kombiky umi.
Mimochodem, 500 km celkem, z toho necela pulka dalnice, 7,5 prumer podle displeje, docela to ujde. Na to jaka je outlander velka krava a zpatky sem jel se 190 litrama vina v kufru to je dost dobry
Malokomu tady dochazi, ze auto neni jen na vozeni zadku, ale na prevoz vseho mozneho. A mit jedno auto na zadek a druhe na cement neni uplne prakticke. Optimalni je mit auto na vsecko co clovek potrebuje. A ty tyhlety SUV, Crossovery a kombiky umi.
Mimochodem, 500 km celkem, z toho necela pulka dalnice, 7,5 prumer podle displeje, docela to ujde. Na to jaka je outlander velka krava a zpatky sem jel se 190 litrama vina v kufru to je dost dobry
To si opravdu čekal od EVA , ze to bude nějaký mamacar na vození rodiny a návštévy Kauflandu? 😁 to ti někdo nakukal a proto jsi si to koupil? Jinak si to nedovedu vysvětlit.
Mas pravdu, nakukali mi ze je evo ideal na nakupy do kauflandu, tak sem vzal ze zasuvky melouna a sup pro nej.
Snazis se ze me udelat osla a udelals ho ze sebe. Evo byl sluzebak na bezpecnou prepravu malych a hodne cennych nakladu, co se do kufru nedavaji.
Snazis se ze me udelat osla a udelals ho ze sebe. Evo byl sluzebak na bezpecnou prepravu malych a hodne cennych nakladu, co se do kufru nedavaji.
Takže auto které melo sloužit úplně jinak a ty si stěžuješ, že to není mamacar? Sloužilo jak mělo a jak píšeš do kufru se nic nedávalo. Tak v čem je tedy ten problém? Pořád mi z toho vychází jasně, kdo působí jako ten osel.
Jenže tohle všechno je pořád ještě selanka ve srovnání s tím, co přichází nyní s elektromobilitou: když si prohlédnete v současnosti prezentované studie, nemůžete nepostřehnout totální uniformitu designového jazyka používaného "napříč" značkami i kontinenty. Ony uhlazené formy, nazývané "čistým designem", popř. "tvarově čistými plochami", už jsou vážně za hranou. Design přestává být designem, protože rezignuje na základní funkci: identifikovat značku.
Ještě jedna poznámka: BMW. Otřesný případ, co? Poslední snímky maskovaných prototypů nových aut ukazují, že Van Hooydonk záměrně a definitivně rezignoval na Hoffmeisterovu křivku a tím tlačí design BMW do pozice designově unitárních aut nijak významně se lišících (identifikovatených) v rámci celosvětové produkce. Tomu říkám tragédie! Bobří zuby to zachránit nemohou....
:-!