Dobre to robi ten Elon.
Naco siahne to sa premeni na zlato a uspech.
Akcie pekne rastu a caka sa na 22 septembra,kedy mi predaj akcii zarobi pekne peniaze.A hejteri smutia....
Jj co se tyce pakovani to dela dobre, ty auta az tak top podle vseho zase nejsou
Jejich provozni vady smrdi banalitou a odflaknutym zpracovanim. Navic tady ma clovek malou sanci uplatnit bezne vadu natoz u tohohle kelimku.
Tohle nejsou hejtri, tohle je web o elektrickych autech: https://elektrickevozy.cz/…-rovnou-za-jizdy
Zetti pisem o Elonovi a jeho uspechoch.
Nezatvaram oci pred kvalitou Tesly.
Kult okolo Tesly je ale silnejsi ako pochybna kvalita ich aut.
Osobne by som si Teslu nikdy nekupil,ale bavi ma zarabat na Tesle a nato ako nieco napise Elon na Twitter a zrazu akcie vyskocia a tym padom zarabam viacej penazi do rodinneho rozpoctu.Nic viac,nic menej :-!
Corkybell - už som sa zľakol, že prišiel zaslepený fanúšik Tesly. Pritom z druhého príspevku sa vykľul rozumný investor :-) . V takom prípade držím palce Tesle, aby akcie leteli hore :yes:
To rikam, vydelavat elonovi jde.auta ne.Penize ktere nepotrebuji k zivotu mi nezajimaji.
Me nezajima ani tesla ani jine ev, Jezdim s PHEV a ty "radosti" v provozu s EV si umim hodne zive predstavit.
Nejsem Corkybell, ale drtiva vetsina investoru (no, uprimne, u Tesly i s delsim horizontem furt spis spekulantu) ma dneska na kazdym kusu vejvar minimalne 1000USD.
Do rodinnych rozpoctu to realne prinasi penize az kdyz jsou potreba, jinak je blbost prodavat a drzet hotovost, to leda prodat a rebalancovat portfolio. A jeste jedna vec, od kdy mas na ucte penize "fyzicky"? I na beznym ucte jsou ty prachy akorat fiktivni... Az na to, ze bezny ucet vynasi (pred inflaci) dlouhodobe 0%, zatimco ten brokersky vynasi tak tech 6-7% rocne, pokud to clovek bere konzervativne a s rozumem.
(Pokud se obcas povede nejaka blbost jako treba ted tesla, tak tim lepe. Ale pak prijde zas neco, co se nepovede... :-) Ja se ted svezl celkem slusne na Amazonu a Alibabovi. Ale zase, malokdo ma v takovejch vecech vic nez par procent penez...)
Ono těch příležitostí je pořád dost. Na zlatu se za posledních pár let udělalo víc než 100 %, ale neznám nikoho, kdo by to aktuálně směňoval zpátky na číslíčka v bance.
Mrazik prinieslo mi to realne peniaze pripisane na ucet.
Skor ide o to,ze potom si ich bud uzijes,alebo tomu prepadnes a ides dalej a dalej..az sa raz spalis a o vsetko mozes prist.Ja nakupujem,ale zaroven aj predavam,ked som spokojny a nesnazim sa carat donekonecna ci to nevyleti este vyssie.Nepatrim medzi burzovych maniakov a skor to mam len ako hobby.
hovorí sa tomu karusel
klasický karusel
až to celéjebne, niekto na tom riadne prerobí
nesmieš prešvihnúť čas predaja ináč prídeš o všetko
BMG Invest a podobne
alebo tie Harvardské fondy u vás
pamätaj
Za Q1 2020 mají 7 % příjmů z dotací (za segment výroba aut), což je samozřejmě fajn. Na druhé straně furt staví Superchargerové stanice (okolo 100 za kvartál) - mají jich skoro 2000, sem tam nějakou továrnu (Berlín) a při tom všem jsou už tři kvartály v provozním zisku. To není špatné.
Auto.cz jede na vlně EV-šílenství.
Asi jim někdo dobře platí. Článků o Škodovce je tu málo .... tak možná jedou granty od EU/EK?
Uvědomují v AUTO CZ si že pokud EV vyhrají, že nebude o čem psát? A že ti pitomci přijdou o místo?
Nebo si opravdu myslí že budou někoho zajímat testy Bzzzzzzzz versus Bzzzzzzzz? Když baterie jsou cca od 3 výrobců a elektromotory budou ty samé v pár výkonových stupních ... ?
Win ACZ pise len to co sa deje na trhu s autami.
Smutne je,ze v poslednej dobe same automobilky vypustaju len info o elektrifikacii.
Hold EU vie co chce a tak to za kazdu cenu dosiahne..smutne,ale realita.
A preto si treba kupovat starsie auta,restaurovat ich a uzivat si jazdu s nimi,lebo nikdy nevies kedy bude stat liter benzinu,alebo dizlu 3 eura,len aby sa tieto auta prestali kupovat.
Vies ze ten co ostatnych a dnes uz vacsinu povazuje za sialenych pitomcov je s velkou pravdepodobnostou sialeny pitomec ktoremu to este nedoslo? :) EV a aj Tesla clanky su tu najpopularnejsie, mozno na case najst si iny EV-hate portal ;)
Nie nevadi mi to. Tak isto ako mi nevadi hate od chemtrails, Zeman, Fico antivaxer a dalsich sialencov.. je to ich hanba :) Ja hovorim o popularite, o to ide tomuto reklamami posiatemu portalu, preto sem nepridavaju zaujimave ale nesenzacne clanky.
Nemnelo, nikdy mi nezalezalo na nazore sialencov bez vplyvu (napr. ako ty.) a nebudem moj postoj menit ani teraz. Je mi ta luto, lebo to budes mat nasledujuce roky velmi tazke, ked kazda vacsia automobilka postupne prechadza na EV, robi velke investicie do EV a zaroven skrta investicie a vyvoj ICE, podiel EV na ponuke a tak isto aj na predajoch bude uz iba vacsi a ty tu budes stale castejsie musiet trucovito rozhodzovat rucickami a nic na tom nezmenis. Nedavno taki ako ty uctievali kone , bojovali proti autam takymi istymi trapnymi argumentami.. ale marne :)
Což je HLOUPOST = svět nezůstal STÁT = jako tvůj rozum. Případně TAM co tvůj rozum
Turba byly skvělý = už v 80. letech minulýho století. Znám člověka co dodnes tvrdí že jeho tehdejší Maserati bylo nejlepší auto co kdy měl. Turbo měla už v 80. letech 20. století i Toyota Supra = poruchovost pod 1% dodnes fantastický auto https://www.garaz.cz/…o-kultu-21003615
A R3 vs R4 = to je už úplně HLOUPÁ póza. Sám sem si porovnal = a rozdíl vlastně NENÍ poznat. Asi bych volil R4 od Toyoty než R3 od = ale poznat to popravdě skoro nejde a rozdíl není ani v životnosti motoru apod. Dávno to VÍME = z tvý strany JEN póza
Objem je fajn a tohle mě fakt bere https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 a ten pocit nadřazuju nad vše, ale popravdě to turbo mu na naměřenej čas ujede
A vite ze v USA maji lepsi sit dobijecich stanic a berou vic nez my a taky ze jejich system nakupovani je uzpusoben na splatky a vyhody pro schopnost zakaznika splacet?
Vzhledem k malemu poctu vyrobenych aut je logicke, ze na trhu ojetin jich bude jeste mene a cena nema duvod klesat. Az budoucnost ukaze, jak je to s poklesem ceny u EV aut.
Úsměvné přitom je, že Tesla Model 3 platí v USA za jeden z nejdostupnějších elektromobilů. Přitom si drží hodnotu lépe než prémiová konkurence z vlastních i zámořských řad. „Po Tesle Model 3 je stále vysoká poptávky – a to i navzdory zahájení výroby v roce 2017,“ cituje web Teslarati studii, na kterou upozornil.............a úsměvné také je, že si tu studii zaplatil sám Leon Tusk....... ;-)
Je to docela paradox, pořád se zveřejňují různé studie spokojenosti zákazníků s kvalitami, spolehlivostí atp., od kterých se často odvozuje míra poklesu ceny ojetin daného modelu nebo celé značky, na netu je x videí, např. tohle https://insideevs.com/…rns-not-buy-one/ kde je vidět až neskutečná mizérie kvality montáže, povrchovky atd. tesel, a přesto cena ojetých tesel klesá pomalu.
Osobně si myslím, že nejde o paradox, ale spíše o vliv "inovativního produktu". U stávajících aut je hodnocení kvality poměrně jasné, ale u EV to Tesle ostatní výrobci poměrně usnadňují, protože mají v nabídce poměrně nevzhledná auta za nereálné ceny. Tesla má výhodu v tom, že má přidanou hodnotu v pocitech majitele.
Predpokladám, že dôvod "poptávky" po Tesle je úplne rovnaký ako u Iphone. Na trhu je veľa dobrých mobilov, ale iba 1 je Iphone. Presne tak je to s EV. Na trhu je veľa EV, ale len jedna je Tesla. Kto má Teslu je väčší "frajer"
kto riesi cenu pri predaji ked kupuje nove auto?
kupujem auto tak aby mi vyhovovalo ked si ho vyberam a neriesim co bude o 4 - 10 rokov ked ho budem predavat.
To se snad nevylučuje. Firmy jsou zvyklé počítat celkové náklady spíš než cenu... prostě za tolik to koupím, tolik mě bude stát provoz, za tolik to pak prodám. A pak si můžu pořád vybírat auto, které mi vyhovuje... z těch, které stojí podobné peníze... ale ne koupit, nýbrž koupit+provozovat+odprodat.
Jasně, pokud si auto necháváš deset let, tak pravděpodobně ta prodejní cena už nebude tak zásadní. Pokud ale po čtyrech, tak bys to zohlednit měl.
Zrovna u Tesly jsou jiné aspekty, které by ji měly v uvedeném diskvalifikovat. Třeba cena pojištění, opravitelnost. Je to velikonoční kraslice. Každá drobná nehoda = problém.
Tesla je specifický příklad spíš při srovnání se spalovákem... protože není úplně jednoduchý spočítat třeba ten servis, kterej bude zřejmě levnej co do běžný údržby, ale může se prodražit třeba na karosářských věcech. Pojištění je nějaká zvláštní raketa?
Šlo spíš o princip... orientovat se na to, kolik mě auto stojí celkem, spíš než na to, kolik za něj dám "na dřevo".
To nehovořím o tom, že oprava samotná je ve všem problém. Kvůli banalitám se musí odstrojovat celý vůz a posílat do DE... Nehovořím o problémech, které způsobují nehody. Tesly nikdo nechce ani odtahovat. Jednak se auto po nárazu zablokuje nejde s ním hnout, jednak nikdo neví jestli příp. nejsou poškozené baterie, ze kterých může vytékat náplň atp.
Tesla stojí to samé co Charger Hellcat Redeye s 800 HP :-) Kterej dává na spešl gumách stovku zasi za 2,5 s.
Akorát nemá dojezd 100 km jako Tesla když jedeš takto dynamicky, v tom je jeden zásadní rozdíl . A druhej je že to má zvuk, charakter a tradici :-)
To asi shoda = vy 2 to asi nikdy nedáte = po rozmachu EV za posledních 10 letco svět vzdělanějších a bohatších vidí Teslu až TAK opačné než ty že má větší hodnotu než největší ncern na konvenční auta bejt FURT v opozici..takoví jsou asi fakt ztráta..
Na jedné straně tu šíříš lži o dotacích na naftu, z druhé strany dáváš za příklad státy kde se Tesal prodává jen z důvodu absurdních dotací. Ty jsi vážně * :-!
Z právního hlediska je to ZCELA TO SAMÉ = chápeš to? Jestli ne tak dřív NEŽ odpovíš tak si to DOHLEDEJ!!! NE vymýšlej SI ale dohledej si a pracuj s realitou
Můžeš mi vysvětlit CO to zkoušíš? Fakt ti dodnes nedošlo ŽE to tak prostě je? A jak si přišel na SUBVENCI?
Fakt zajímavý CO VŠECHNO vyvolala realita že nafta je DOTOVANÁ = a to zcela pokřivilo trh. Což dovedlo evropský trh osobních aut až k poměru ca 50% dieslových motorů = přitom bez celoživotní dotace při tržní ceně paliv = by jich bylo třeba 5%
A fakt smutný že dotování nafty která je problematická i emisema = to desítky let nevadilo, ale to ŠÍLENSTVÍ některých když se MÍŇ podporuje lokálně BEZ emisní elektřina nebo časem vodík
Nejsem si jist = odpovíš? Ale fakt SI ZKLAMAL :no: ;-\
Je mi opravdu líto a stydím se za naše základní školství že neumíš zpracovat jednoduchou psanou informaci podanou v několika duplicitně o témž informujících odkazech. Nebo prostě neschopnost přiznat SVŮJ omyl? Odpovíš na to kde si vzal a CO to mělo znamenat to tvoje O MĚ a subvenci? Subvence a dotace je smyslově a u nás dokonce právně TOTÉŽ! Jde o VEŘEJNOU PODPORU = no a tu dostává a dostávala = nafta tisícnásobně víc, to tobě a WinDieslovi a Barikovi apod. NIKDY NEVADILO. Ale MENŠÍ veřejná podpora DOTACE/SUBVENCE lokálně BEZEMISNÍ osobní dopravy = ta VÁM VADÍ. No a TO je ta absurdita TO je ten černej humor
ad 2. CO nechápeš na tom že TO JE právně TO SAMÉ? Co nechápeš na tom že jde o DOTOVÁNÍ ve VEŘEJNÉM ZÁJMU = a i když se budeš točit na minimálním parametrickém rozdílu mezi subvencí a dotací = je to TO SAMÉ?
Podstata je = že dotování rozvoje bezemisních aut VADÍ = dotování nafty NIKDY NEvadilo
ad 3. kdyžtak subvenCovaná. PROČ silně zapomínám? CO to s tím má společného? Nafta je dotovaná dááávno PŘED bio složkama
Když někdo vykládá nesmysly tak ještě dejme tomu. když někdo vykládá nesmysly v oboru, který sám vystudoval, pak je to opravdová tragedie :-!
Subvence není dotace. Už to víš a přesto veřejně stále dál a dál lžeš!
Že ty si mezi ty dva pojmy dáváš rovnítko, neznamená, že to je totéž. = Hammun sedmilář :-!:no:
Já se bavím o tom, co JE, a ne o tom, co se říká. Že se tyto pojmy důsledně nerozlišují je pravda. Že různá politická/lobbystická prohlášení nejsou věcně správná je také pravda. Stejně jako je pravda že ty už nyní moc dobře víš že dotace a subvence není totéž a přesto dál lžeš :-!
Ale to všechno co tu v diskuzi mnozí co ŠÍLELI z podpory dotace subvence TO JE FUK jak tomu říkáš, a je TRAPNÝ na tom balancovat protože u nás = je to z právního hlediska TOTÉŽ TOTÉŽ TOTÉŽ = chápeš to? Tak fakt zajímavý chování těch co ŠÍLELI z podpory bezemisních aut = když zjistili ŽE je nafta dotovaná
Finanční podporou se rozumí jakékoliv peněžní prostředky poskytnuté na základě rozhodnutí, smlouvy nebo jiného právního aktu fyzické nebo právnické osobě jako příjemci na stanovený účel formou
- dotace,
- subvence,
- grantu,
- návratné finanční výpomoci nebo
- příspěvku...
Zvláštní, že i MZE ČR VÍ, že dotace není subvence, ale sedmilhář Hammun bude lhát dál a dál. A neskončí.
Snažíš se JAKO neztratit tvář? :*)
DOTÁCIU zelenej nafty https://www.apa.sk/vyzvy prostě ZNÁŠ i ty
S tím že podpora tedy dostace subvence u nás právo NErozlišuje = nic nenaděláš. JE to to samý = fakt nechápeš že o to VŮBEC nejde?
Jde o to že TO SAMÝ = teda veřejná podpora = je tu roky v stovkách miliard dotací nafty. A způsobila extrémní pokřivení trhu
A protože to lidi jako ty Win Barik atd. asi do loňska neslyšeli = napsali ste tisíce nesmyslných vět POPÍRÁNÍ že to tak je
Ty teď nejsi ochoten nebo schopne odpovědět na 2. a 3. = a zasek ses na tom že dotace zelený nafty a dotácia nafty a dotování nafty z úst CEO VW = je blbost. No aspoň si už uznal ŽE to multimiliardový pokřivování zvýhodňování subvence DOTACE NAFTY existuje ;-)
Jinak sem v sobotu testoval Line Lock a full vypnutí kompletně ABS a ESP a zrychlení 0-60 MPH, vše pomocí Tazeru a zrychlení z 0-60 mph je za 5,1 s, tj 5,3 z nuly na 100Km/h když se povede rozjezd, když se nepovede tak do 6,1 s tj 6,3 s na sto. 8 let stará kára s OHV V8 a 5st automatem, sranda co. 2015+ s ZF to dává za 4,7 :-)
A chci vidět co udělá Tesla s Linelockem anebo vyplým ABS a ESP natvrdo, to se z toho elektrárně trošku přehřejou čipíky a obvody :-):-):-)
Tak naco je mi tesla za 2,5 mega nebo za mega ojetá, když tohle umí kára co koupíš za 450 :-)
A kvalita zpracování je navíc u Tesly horší jak u toho 8 let starýho Chargeru.
A když budu chtít dvouton sedačky s ventilací, područky s kůží Poltrona Frau atd tak si koupím v Polsku za 23 litrů komplet sedaček a dveřních výplní a středovýcho z Lancia Thema Executive a vyzívanej :-):-):-)
jj ... poistenie aut znacky Tesla je cca raz take vysoke ako pri porovnatelnych autach v rovnakej cenovej ketagorii. prakticky to vychadza tak, ze ak rocne najazdis benzinovym autom cca 15k km, tak za benzin zaplatis to, co preplatis na poistke na Tesle. Teslacky servis je zatial peklo a nahradne diely extremne drahe.
PS : daju sa vybavit aj lepsie ceny poistenia, ale vyhodnejsia cena je kompenzovana vyrazne vyssou spoluucastou. nasobne vyssou ako pri "konvencnom" pohone.
Jo takhle to bejvávalo. Dneska určuje cenu většinou leasingovka pomocí splátek operativního leasingu. Proto se točí tolik dieslových Octávií ve velkých firmách - kupuje se se slevou a prodává ojeté za dobře. Zaměstnanci takto ojetá auta většinou nekupují, protože nejsou za nijak výhodné ceny a oni nafasují nové, tak nač držet nějakou ojetinu. Vyložený ekonomický provar jsou velká auta s velkým benzínovým motorem (ala X6 s 4.4 ...).
Ty to možno neriešiš, ale väčšina ostatných ľudí áno. Vždy som menil autá na cca 3-ročnej báze. Keď som pred 8-9 rokmi kupoval nové rodinné auto tak výber padol na 5er Touring. Srdce chcelo 535i alebo 550i. Bolo to v dobe diesel mánie a krátke lustrovanie online bazárov ukázalo, že ojazdené päťky s väčšími benzínmi sa predávajú aj 100-200 dní so slušnou stratou. Toto mi potvrdil aj predajca BMW, že benzín neradi vykupujú späť lebo záujem je malý, cena padá. Rozhodnutie padlo v momente na nový konfig 535d F11. Po 3 rokoch som bol rád, to auto som predal za 2 (DVA!) dni a lepšiu cenu ako keby som predával benzín.
Rovnako som v minulosti prepadol mladíckym emóciam a kúpil Alfu Romeo 147GTA. Boli to naozaj krásne 2 roky až do vytriezvenia pri predaji. Druhý krát by som takú chybu neurobil, aj napriek tomu, že Alfy majú dušu :)
Keď máš doma tlačiareň na peniaze tak chápem, že ťa nezaujíma strata hodnoty auta a jeho následný predaj. Ale my ostatní, čo sme si tie peniaze odmakali si ich vážime a nemienime hádzať do kanálu keď existuje aj možnosť voľby menšej straty :)
Takze cely zivot jezdis auty, ktere vlastne nechces, protoze je nasledne prodas s nizsi ztratou? Tak to je celkem smutne. Take obmenuji auta v 3 - 4 letem cyklu. Kupuji auta, kterymi jezdit chci. Nasledna cena jako ojetina me opravdu pri vyberu noveho vozu nezajima.
Tesla 3 si drží cenu především proto, že se nestíhá dodávat v poptávaném množství jako nová.
K tomu navíc Tesal v podstatě má nulovou invenci ve smyslu vývoje modelu. Tesla 3 je tu 3 roky, za tu dobu se sotva stihla začít vyrábět. U konkurence by tu dávno byl FL modelu... Tohle vše spolu s "kultem Tesly" hraje Tesle do karet.
Třetím aspektem jsou průběžné aktualizace, kdy Tesla je stále řekněme softwarově aktuální.
Ať má ale ztrátu hodnoty jakoukoliv, nic to nemění na tom ,že to je mr*ka co se nikdy neměla začít vyrábět. Zkrátka největší ekologické zvěrstvo automobilismu.
Druhy a treti argument celkem sedi. Prvni ale ani malinko.
Vis jaka je aktualni cekacka na novou TM3 v CR?
Cca 5 tydnu :D
Premyslim jaka jina znacka dodava auta tak rychle.
Spousta lidí co chtěla v ČR Teslu si ji nechala raději dovézt. Takže je možné, že kvóty pro ČR stíhají poptávku u nás. Já se ale nebavil o naší nepodstatné malozemičce ;-)
Protože že ty budeš mít pod vokýnkem vzdoušek a v Číně, Africe, Rusku, Mongolsku měsíční krajinu a jedovatou červenou řeku je z globálníhoho pohledu naprosto o ničem :-)
Protože beton, nikl, ocel, vzácné kovy, měd, lithium, kobalt, křemík, atd atd a tuny toho rubat ze země a zpracovávat abys mohl stavět vaše ujetý větrníky, fotovoltaiku, fabriky na baterky, auta a dobíječky.
Lokálně ti vadí? Stejný jako ty dotace nafty ne = jak probíhá co způsobila těžba ropy a co všechno je PŘED tim než strčíš pistoli do auta víš = tam ti NE lokalni PLUS lokální NE vadí?
My nejsme pokrytci jako vy, abysme tu hejklai o lokálním a neřešili globální. Bud at se to řeší celkově, nebo vůbec. Jinak to nemá cenu.
Evropa je z celosvětéhoho významu jako producent škodlivin i CO2 naprostoo nevýznamná, co vypustí auta v Evropě za den vypustí Sibiř tím, že tam taje permafrost a uvolnuje se metan.
A kde je čína, afrika, asie, rusko, usa, jižní amerika? Hmmm?
Ale emise způsobjí sucho že, Letošní červen nejbohatší na deštové srážky za 25 let, trapný co :-)
Riskuju, že budu za vola, ale - když to zjednoduším - ostatní EV za tři roky minus dvě třetiny ceny, Tesla 3 minus třetina ceny - fakt je to pětkrát pomaleji?
Když si to vezmeš na grafu, kde na Y bude cena a na X bude čas, tak 5x to může být na té horizontále... jako že ostatní EV by byly na 66% ceny za 3/5 roku třeba a Tesla na 33% za 3*5=15let. Jestli to sedí nevím...
Titulek sice bombastický, ale reálná data asi budou úplně někde jinde. Model 3 se začal vyrábět v červenci 2017 a za Q3 jich Tesla dodala 220 ks (Q4 - 1550). Tzn. v kontextu amerického trhu naprosté minimum aut je teď na dohled stáří 3 let. Jak velký a statisticky vypovídající tak může být soubor, ze kterého se dělají závěry?
Asi bych rok dva počkal, až se začnou prodávat auta z doby, kdy se jich vyrábělo a prodávalo víc. A tam se to asi od jiných modelů moc lišit nebude.
Na youtube je týpek, který si říká ElektroDad a ten začínal na ojetém Leafu. Místní přispěvatel pod nickem elektrikar měl původně myslím BMW i3. Oba myslím přesedlali na Teslu. Na hybrid.cz je poměrně početná diskuzní grupa lidí, co jezdí všechno možné od Miev po Tesly. Ojetá EV prodává v Praze Protech-e.cz