Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model 3 ztrácí hodnotu až 5x pomaleji než konkurence

Ondřej Mára
Diskuze (110)

Většina zákazníků řeší při vybírání vozu pouze jeho kupní cenu, Tesla Model 3 však nabízí i výhodu při pozdějším prodeji.

S tímto zajímavým poznatkem přišla společnost provozující internetový vyhledávač automobilů iSeeCars.com, která analyzovala přes 6.9 milionů prodaných vozidel s cílem zjistit, které vozy v posledních třech letech nejvíce a nejméně ztrácely na hodnotě. Na trhu elektromobilů přitom s přehledem zvítězila Tesla Model 3.

Jedna z předchozích studií iSeeCars.com v minulosti ukázala, že vozy během tří let ztrácí v průměru 39,1 % ze své hodnoty. U elektromobilů bývá ztráta hodnoty vyšší, což způsobují například i obavy o stav a životnost baterie a rychlejší technologické zastarávání. Po třech letech tak mohou elektromobily ztratit až 59,2 % ze své hodnoty

A proč se stále bavíme o tři roky starých automobilech? Především kvůli tomu, že jsou populární mezi zájemci o ojetiny. Během tří let totiž zánovní automobil výrazně ztrácí na hodnotě, současně však nabízí stále moderní multimediální funkce/služby a vysoké bezpečnostní standardy.

A jak tedy dopadl průzkum mezi tři roky starými elektromobily na americkém trhu? Největší ztrátu hodnoty zažily modely BMW i3 (60,4 %) a Nissan Leaf (60,2 %). Oba modely se tak pohybují nad hranicí průměru. Těsně pod ní pak skončila Kia Soul EV (58,7 %).

Vůbec nejlepší výsledky, tedy alespoň pro současné vlastníky, ale nabídla Tesla. Hodnota Modelu S poklesla o 36,3 %, Modelu X o 33,9 % a Model 3 si pohoršil jen o 10,2 %. To je téměř pětkrát méně, než jaký je průměr mezi elektromobily. A třikrát méně, než jaký je celkový průměr.

Úsměvné přitom je, že Tesla Model 3 platí v USA za jeden z nejdostupnějších elektromobilů. Přitom si drží hodnotu lépe než prémiová konkurence z vlastních i zámořských řad. „Po Tesle Model 3 je stále vysoká poptávky – a to i navzdory zahájení výroby v roce 2017,“ cituje web Teslarati studii, na kterou upozornil.

I když tedy Tesla Model 3 není ve srovnání s novými tradičními (osazenými spalovacím motorem) automobily nejlevnější, její vlastnictví může být paradoxně výhodnější.

Ondřej Mára
Diskuze (110)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
21. 7. 2020 14:47
Re: Zato model S tu cenu už moc nedrží
Tys pil?

a) COs myslel tou bolševickou rétorikou

b) COs nepochopil na NEBO?
Avatar - Barrichello
21. 7. 2020 14:41
Re: Zato model S tu cenu už moc nedrží
Jistěže. Kde dojdou argumenty, přichází urážky.

Tys toho ještě nepochopil. Měl by ses vrátit na první stupen ZŠ, jak to doporučuješ.
Avatar - Hammunasakra
21. 7. 2020 14:25
Re: cena
Asi těžkou https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit firma je v obrovských problémech

Plus viz já 8:52 poslední odstavec
Avatar - Hammunasakra
21. 7. 2020 14:24
Re: cena
Snažíš se JAKO neztratit tvář? :*)
DOTÁCIU zelenej nafty https://www.apa.sk/vyzvy prostě ZNÁŠ i ty

S tím že podpora tedy dostace subvence u nás právo NErozlišuje = nic nenaděláš. JE to to samý = fakt nechápeš že o to VŮBEC nejde?
Jde o to že TO SAMÝ = teda veřejná podpora = je tu roky v stovkách miliard dotací nafty. A způsobila extrémní pokřivení trhu
A protože to lidi jako ty Win Barik atd. asi do loňska neslyšeli = napsali ste tisíce nesmyslných vět POPÍRÁNÍ že to tak je
Ty teď nejsi ochoten nebo schopne odpovědět na 2. a 3. = a zasek ses na tom že dotace zelený nafty a dotácia nafty a dotování nafty z úst CEO VW = je blbost. No aspoň si už uznal ŽE to multimiliardový pokřivování zvýhodňování subvence DOTACE NAFTY existuje ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 7. 2020 14:17
Re: cena
Takže NEZVLÁDÁŠ odpovědět = chápu

Ono se nejen říká ale i píše žejo https://csve.cz/…ionu-usd-mmf/509 + https://oenergetice.cz/…-180-mld-e-rocne

Nicméně PODSTATA je tohle https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/

Ale to všechno co tu v diskuzi mnozí co ŠÍLELI z podpory dotace subvence TO JE FUK jak tomu říkáš, a je TRAPNÝ na tom balancovat protože u nás = je to z právního hlediska TOTÉŽ TOTÉŽ TOTÉŽ = chápeš to? Tak fakt zajímavý chování těch co ŠÍLELI z podpory bezemisních aut = když zjistili ŽE je nafta dotovaná

Viz třeba i ty aktuálně NESCHOPNOST ad 2. a 3.