Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický Mercedes EQS nadchne dojezdem. Bez dobíjení ujede až 700 km!

Obvyklý problém elektromobilů je nízký dojezd. Chystanou elektrickou vlajkovou loď Mercedesu ale nic takového trápit nemá.
Zpět na článek
21. 7. 2020 14:03
21. 7. 2020 14:32
21. 7. 2020 15:03
21. 7. 2020 15:28
21. 7. 2020 15:14
21. 7. 2020 15:30
21. 7. 2020 15:55
21. 7. 2020 16:34
22. 7. 2020 13:05
22. 7. 2020 16:23
21. 7. 2020 20:04
21. 7. 2020 23:40
21. 7. 2020 13:48
Problém elektromobilů
není malý dojezd, ale neskutečná doba nabíjení! Kdyby to mělo dojezd třeba 300 km a nabilo se to z kdejaký sítě do plna za 3 minuty, tak je to jiná písnička.
Rozbalit vlákno
7
21. 7. 2020 15:22
Re: Problém elektromobilů
není možná ! SORYJAKO... BETTER ŘEPKA ! :-!
21. 7. 2020 17:03
Re: Problém elektromobilů
Záleží jaký charakter jízd jezdíte. Mě osobně nevadí zastavit po 300 km na 20-30 minut. Takže pro mě je v tuto chvíli problém vysoká pořizovací cena nového EV a řídká struktura nabíjecích stanic s nejednotnou přístupovou a cenovou politikou poskytovatelů nabíjecích stanic.
Konkrétně EQS - v článku se píše o 800V baterii, což podle jiných zdrojů na netu umožní až 350 kW v síti Ionity a dalších ultrarychlých nabíječkách - rychlost nabíjení ~1715 km/h. Tedy Vámi zmíněných 300 km zvládne za 11 minut.
Zdroj: https://evcompare.io/cars/mercedes/mercedes-eqs-concept/
21. 7. 2020 18:09
Re: Problém elektromobilů
Nojo ale 11 minut nejsou 3 a navic jak je baterka plnejsi a plnejsi, tak to nabijeni jede pomaleji a pomaleji.

A to vis, ze Ionity umi 350 jen pro jednoho nabijejiciho? Ono ue to 2x175 a kdyz vedle tebe taky zacne nabijet, tak uz mas jen tech 175. Smulicka.

Jako nejvetsi srandu na EV vidim “hlavne to nenabijejte naplno” jinak bude degradovat, takze “jen na delsi streky jooo?”.

To je proste hrozna vlastnost.

To mas i s mobilem ze sice jde rychlonabijet, ale degraduje baterka rychleji. Jde nabijet na 100% ale to taky neni dobry.

A vis co delam? Nabijim furt narychlo do 100% a pak za 2-3 roky az klekne tak tu baterku v mobilu vymenim. Protoze proc bych jinak mel rychlonabijeni, kdybych ho nepouzival zejo ... :-)

No a bojim se, ze s elektrickym autem bych delal to samy - s tim, ze oprava/vymena je tak draha, ze bych to radsi s predstihem prodal, at si to uzije nekdo jiny ... :-)
21. 7. 2020 18:10
Re: Problém elektromobilů
Otázkou je, v jak širokém pásmu těch 350 kW bude dostupných. Před pár týdny byl někde test tuším Kony, kde sice deklarují solidních 75kW (?) ale nabití z 20 na 80% znamenalo reálné využití té teoretické hodnoty na 2/3 ... takže už jen v tomto beznem rozsahu dobíjení prodloužení dobijeciho času o 50% proti teoretickému.
22. 7. 2020 08:16
Re: Problém elektromobilů
Výkon motora záleží od toho, či máš nádrž plnú, alebo natankuješ len polovicu?
21. 7. 2020 19:59
Re: Problém elektromobilů
Pokud jezdíš často dlouhé štreky, tak to jistě problém je. Jenže ne každý potřebuje jezdit každý den stovky kilometrů najednou bez zastávky. EV má obrovské množství nevýhod, které je potřeba ještě dořešit, ale zrovna nabíjení může být i jeho výhodou, pokud máš možnost kde ho pravidelně (klidně i velmi, velmi, velmi pomalu) dobíjet. Pokud tu možnost nemáš, tak především nevidím důvod si EV pořizovat. A problém neexistuje.
22. 7. 2020 08:03
Re: Problém elektromobilů
Problém elektromobilov je v našich hlavách.
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2020 14:02
Jakých 700km?
Za dva roky provozu to bude polovina... :no: Motorem budoucnosti je diesel!

Jak dlouho vám vydrží váš notebook, či šmatlafoun po dvou letech? Stále stejně, jako když byl nový?... Chemismus těch akumulátorů je identický...
Rozbalit vlákno
8
21. 7. 2020 15:25
Re: Jakých 700km?
JE TO PROPAGANDA !!!

EU říká že budoucnost je vodík a baterky... :D

takže co dál ? swiss, izrael, nevis ?? važně nevím... ale jeden pán Marschalek to měl dobře rozjetý, že bych se inspiroval ???... .D >>>> https://zpravy.aktualne.cz/…b230cc47ab5f122/ !!!
21. 7. 2020 15:51
Re: Jakých 700km?
Za dva roky dá mobil 700 nabíjecích cyklů a na odpis není (pokud to není nějakej čínskej šmejd typu xiaomi). Těch samejch 700 cyklů je při dojezdu 500km cca 350.000.

Reálně elektroauto netrpí na přebíjení a nabíjení vysokejma proudama, má teplotní management atd., takže se dá v pohodě očekávat, že ty baterky 1000+ cyklů dají v pohodě. Takže reálně nezáleží ani tak na nájezdu, jako spíš pouze na degradaci baterií v čase. A pokud dávají výrobci na battery pack záruky 8 let, a i většina Tesel z prvních let výroby jezdí stále na první battery pack, tak to nebude tak horký.

A ne, ty akumulátory skutečně nejsou identický s těma, který máš v iphonu...
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2020 16:08
Re: Jakých 700km?
já skutečně nemám ajfoun :D
21. 7. 2020 16:23
Re: Jakých 700km?
Skoda, mozna bys pak vedel, ze existuje i elektronika ktera se nerozpadne po dvou letech...
Avatar - Tomogo
22. 7. 2020 08:46
Re: Jakých 700km?
Jen doplním, že se baterie v autech většinou nabíjejí na cca 85 procent skutečné kapacity a nejdou také vybít k nule, ale jen na nějakých 15%. Tím se razantně zvýší jejich životnost. Takže myslím, že 1000+ cyklů by neměl být problém.
Ale jeden maník s Teslou najel už miilion km/mil a tuším, že měnil baterie 1-2x. Nevím to přesně, museli byste si to najít. Mě se to teď hledat nechce. ;-)
21. 7. 2020 18:14
Re: Jakých 700km?
Presto ze na to nadavam nahore tak bacha - chemie tech baterek je jina. Vyrazne jina.

Zaklad je stejny, ale jsou to vyrazne odlisne baterie od tech, co mas v mobilu. Do mobilu se davaji ty nejobycejnejsi co maji co nejvyssi kapacitu na hmotnost, umoznuji rychle nabijeni “za tepla” a maji kratkou zivotnost.

Do aut se delaji s nizsi kapacitou na objem, ktere vydrzi vyrazne vic, pri rychlonabijeni jsou chlazene atd atd.

To je jako bys tady srovnaval tuhu a diamant. Oboji je to uhlik a presto jsou zcela odlisne.
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2020 23:47
Re: Jakých 700km?
A oboje jsou Li-Ion ...
22. 7. 2020 19:50
Re: Jakých 700km?
co ti na to rict ... to asi bude zbytecny se snazit dal ... takze ... ano :-)
21. 7. 2020 14:03
dojezd
tak, predpokladam, ze dojezd pres 1000km by asi nebyl problem, nevidim duvod pro vykricnik ...ale pak ta pekelna cena a hlavne doba nabijeni.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
21. 7. 2020 14:32
Bez nabití?
Tak to je slušný, 700km na prázdnou baterku.
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2020 14:42
Re: Bez nabití?
Presne ten nadpis je za vsetky drobne.
21. 7. 2020 15:27
Re: Bez nabití?
AUTO CZ = FAKE IN TRUE :-[]
Avatar - twistedTSD
21. 7. 2020 15:03
Rly
"Zároveň Kallenius o novince prohlásil, že prostřednictvím ní začíná pro Mercedes nová éra z hlediska elektrifikace."

Aha, já myslel, že novou éru mělo začít EQC. Tak ještě párkrát a určitě to jednou vyjde.
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2020 15:28
Re: Rly
aby do té doby nepropustil i sám sebe, paštunista kolenius...
Avatar - Tomogo
21. 7. 2020 15:14
Krása...
... ale jak je vidět, tak doba "elektrická" v automobilismu ještě nenastala, když se dělají většinou jen luxusní bouráky. Kdyby byla elektrická vozítka za cca 400000,- tak by to všichni kupovali i s menším nájezdem, jenže pak by nebylo kde nabíjet. Prostě nikdo nemá zájem dělat levné elektromobily, i když jsou výrobně mnohem jednodušší.
Osobně bych elektromobil bral, ale ještě si asi nějaký ten čas počkám na velký rodinný kombík s 4x4, pořádným kufrem, koulí a nabíječkou před barákem.
Rozbalit vlákno
9
21. 7. 2020 15:30
Re: Krása...
doufám, že bydlíš v paneláku či bytovce a myslíš to upřímně :-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - kari.laz
21. 7. 2020 15:55
Re: Krása...
Nekupovali, Koupilo by to stejně jen pár pomatenců. Za prvé za 400000 by to byl cvrček s nijakým výkonem a pididojezdem, což by stejně nikdo nechtěl a pak problémové dobíjení, pro lidi z bytů prostě bude tohle problém pořád. elektro je slepá větev, která pokud nastane, tak bude natlačena silou a ne proto, že by trh rozhodl sám.
21. 7. 2020 16:34
Trh
Automobilový trh má hodně daleko k dokonale konkurenčnímu trhu. Je ovládaný oligopolníma firmama, které mají zájem držet status quo a dělají pro to maximum.
Avatar - _Karel_
22. 7. 2020 13:05
Re: Trh
:D :D A čemu říkáš status quo? Obřím investicím do elektrifikace portfolia, díky kterým mají finanční problémy? Stavbě elektroaut, který od nich nikdo nekupuje?
22. 7. 2020 16:23
Re: Trh
Status Quo je prodávat furt to samé za stejné ceny a hlavně zabránit vstupu na trh nějaké nekale levné konkurenci. Do EV se jim nechce a podle toho to taky vypadá.
21. 7. 2020 20:04
Re: Krása...
Levný elektromobil kvůli ceně baterek nelze udělat (aby to se srovnatelnými vlastnostmi stálo stejně). Proto se to musí tlačit nejprve přes high-end. Elektromobilů tu bylo za posledních několik desítek let hodně a vždy to ztroskotalo především na tom, že to výrobci tlačili do tříd, kde to zákazník nebyl ochoten zaplatit. Relativní úspěch to začalo mít, až se z toho udělalo něco, co ani levné být nemuselo a bylo to cool. Elektrický Golf v 80. letech a podobné věci prostě nemohly v takové době uspět. Nebylo to levné ani cool. Takže na vyloženě lidové EV to chce ještě trochu času, až to dovolí cena baterek.
21. 7. 2020 23:40
Re: Krása...
Cena batterypacku je dnes odhadem okolo 130 USD/kWh. Takže nějaký základní a trošku použitelný model s 50kWh je za 6.500 USD, resp. 150tKc. Na druhou stranu apoštolové elektromobility pořád halasně připomínají, jak je tento elektromobil jednoduchý a co všechno nemá (převodovku, spojku, výfuk ...).

Tak proč základní Golf je někde od 450tKc a představitel "lidové" elektromobility - ID3, bude teď začínat okolo melounu?

V ceně baterii tam žádnou příčinnou souvislost nevidím.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 7. 2020 08:43
Re: Krása...
V rozpoctech casto existuje takova nenapadna polozka, ktera se obvykle nazyva "naklady na vyzkum a vyvoj"...
21. 7. 2020 17:31
az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
jakej dojezd asi bude mit tesla, kdyz dnes ma 650 ???
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
21. 7. 2020 20:19
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
Stále stejně, nebo že by najednou vyvinuli revoluční novou baterii? Tak rychle to nejde ani Tesle.
21. 7. 2020 20:31
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
kdybys ho chytl za slovíčko, tak horší protože baterie Tesly zatím, stejně jakekoliv jiné, časem degradují !!! AVE DOBAJA AHMEDA ELEKTRYCKAJA
21. 7. 2020 22:02
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
tesla roadster slibuje az 1000km.
ale pravda, kvuli Y a cybertrucku to je odlozeny az na 2022
ale i u top cybertrucku se odava 800km
21. 7. 2020 20:49
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
Topten-e ,Tesla nikdy neda v realnom svete 650 km. (realna skusenost z pozicania na vikend)
Rovnako ako nikdy EQS neda 700km..
21. 7. 2020 22:03
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
kdyz sem si pred nekolika lety pujcil auto na vikend, tak normovana spotreba byla neco pres 11, nevesel jsem se do 20
Avatar - Ada je zase tady
21. 7. 2020 23:50
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
protože to nebyl diesel...
22. 7. 2020 00:37
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
Pozicaj si Teslu a pochopis,ze ani ked to budes chciet dosiahnut a budes sa vozit obrazne povedane za kamionom,tak 650 km neurobis na rozdiel od toho,ze s tym autom na spalovaci motor,keby si urobil to co vyssie opisujem,tak urobis spotrebu 8 litrov.
Nejazdil som ten vikend len plny plyn a plna brzda,ale aj tak som sa ani zdaleka nepriblizil udavanemu cislu Tesly..to je proste realita a fakt zazity na vlastnej kozi a tym padom tu realitu mi nevyvratis ;-)
Avatar - Blue Sun
22. 7. 2020 09:28
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
Vidíš, moje realita je zase taková, že i při sebevětší snaze se normované spotřebě svého auta ani náhodou nepřiblížím (4,5 litru, benzinové turbo). Reálně se v provozu, při opravdu úsporném chování, dá jezdit za pět, při běžném chování spíš 5,5 litru. Když budu hodně jezdit po městě, dostanu se na šest litrů.
Ne, spalovací motory dnes opravdu neumí jezdit pod normovanou spotřebu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku