Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
Ada je zase tady
Za dva roky provozu to bude polovina... :no: Motorem budoucnosti je diesel!
Jak dlouho vám vydrží váš notebook, či šmatlafoun po dvou letech? Stále stejně, jako když byl nový?... Chemismus těch akumulátorů je identický...
Jak dlouho vám vydrží váš notebook, či šmatlafoun po dvou letech? Stále stejně, jako když byl nový?... Chemismus těch akumulátorů je identický...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Za dva roky dá mobil 700 nabíjecích cyklů a na odpis není (pokud to není nějakej čínskej šmejd typu xiaomi). Těch samejch 700 cyklů je při dojezdu 500km cca 350.000.
Reálně elektroauto netrpí na přebíjení a nabíjení vysokejma proudama, má teplotní management atd., takže se dá v pohodě očekávat, že ty baterky 1000+ cyklů dají v pohodě. Takže reálně nezáleží ani tak na nájezdu, jako spíš pouze na degradaci baterií v čase. A pokud dávají výrobci na battery pack záruky 8 let, a i většina Tesel z prvních let výroby jezdí stále na první battery pack, tak to nebude tak horký.
A ne, ty akumulátory skutečně nejsou identický s těma, který máš v iphonu...
Reálně elektroauto netrpí na přebíjení a nabíjení vysokejma proudama, má teplotní management atd., takže se dá v pohodě očekávat, že ty baterky 1000+ cyklů dají v pohodě. Takže reálně nezáleží ani tak na nájezdu, jako spíš pouze na degradaci baterií v čase. A pokud dávají výrobci na battery pack záruky 8 let, a i většina Tesel z prvních let výroby jezdí stále na první battery pack, tak to nebude tak horký.
A ne, ty akumulátory skutečně nejsou identický s těma, který máš v iphonu...
já skutečně nemám ajfoun 😁
Skoda, mozna bys pak vedel, ze existuje i elektronika ktera se nerozpadne po dvou letech...
Jen doplním, že se baterie v autech většinou nabíjejí na cca 85 procent skutečné kapacity a nejdou také vybít k nule, ale jen na nějakých 15%. Tím se razantně zvýší jejich životnost. Takže myslím, že 1000+ cyklů by neměl být problém.
Ale jeden maník s Teslou najel už miilion km/mil a tuším, že měnil baterie 1-2x. Nevím to přesně, museli byste si to najít. Mě se to teď hledat nechce. 😉
Ale jeden maník s Teslou najel už miilion km/mil a tuším, že měnil baterie 1-2x. Nevím to přesně, museli byste si to najít. Mě se to teď hledat nechce. 😉
Presto ze na to nadavam nahore tak bacha - chemie tech baterek je jina. Vyrazne jina.
Zaklad je stejny, ale jsou to vyrazne odlisne baterie od tech, co mas v mobilu. Do mobilu se davaji ty nejobycejnejsi co maji co nejvyssi kapacitu na hmotnost, umoznuji rychle nabijeni “za tepla” a maji kratkou zivotnost.
Do aut se delaji s nizsi kapacitou na objem, ktere vydrzi vyrazne vic, pri rychlonabijeni jsou chlazene atd atd.
To je jako bys tady srovnaval tuhu a diamant. Oboji je to uhlik a presto jsou zcela odlisne.
Zaklad je stejny, ale jsou to vyrazne odlisne baterie od tech, co mas v mobilu. Do mobilu se davaji ty nejobycejnejsi co maji co nejvyssi kapacitu na hmotnost, umoznuji rychle nabijeni “za tepla” a maji kratkou zivotnost.
Do aut se delaji s nizsi kapacitou na objem, ktere vydrzi vyrazne vic, pri rychlonabijeni jsou chlazene atd atd.
To je jako bys tady srovnaval tuhu a diamant. Oboji je to uhlik a presto jsou zcela odlisne.
JiVi73
tak, predpokladam, ze dojezd pres 1000km by asi nebyl problem, nevidim duvod pro vykricnik ...ale pak ta pekelna cena a hlavne doba nabijeni.
_Karel_
Tak to je slušný, 700km na prázdnou baterku.
Presne ten nadpis je za vsetky drobne.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
twistedTSD
"Zároveň Kallenius o novince prohlásil, že prostřednictvím ní začíná pro Mercedes nová éra z hlediska elektrifikace."
Aha, já myslel, že novou éru mělo začít EQC. Tak ještě párkrát a určitě to jednou vyjde.
Aha, já myslel, že novou éru mělo začít EQC. Tak ještě párkrát a určitě to jednou vyjde.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tomogo
... ale jak je vidět, tak doba "elektrická" v automobilismu ještě nenastala, když se dělají většinou jen luxusní bouráky. Kdyby byla elektrická vozítka za cca 400000,- tak by to všichni kupovali i s menším nájezdem, jenže pak by nebylo kde nabíjet. Prostě nikdo nemá zájem dělat levné elektromobily, i když jsou výrobně mnohem jednodušší.
Osobně bych elektromobil bral, ale ještě si asi nějaký ten čas počkám na velký rodinný kombík s 4x4, pořádným kufrem, koulí a nabíječkou před barákem.
Osobně bych elektromobil bral, ale ještě si asi nějaký ten čas počkám na velký rodinný kombík s 4x4, pořádným kufrem, koulí a nabíječkou před barákem.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nekupovali, Koupilo by to stejně jen pár pomatenců. Za prvé za 400000 by to byl cvrček s nijakým výkonem a pididojezdem, což by stejně nikdo nechtěl a pak problémové dobíjení, pro lidi z bytů prostě bude tohle problém pořád. elektro je slepá větev, která pokud nastane, tak bude natlačena silou a ne proto, že by trh rozhodl sám.
Automobilový trh má hodně daleko k dokonale konkurenčnímu trhu. Je ovládaný oligopolníma firmama, které mají zájem držet status quo a dělají pro to maximum.
😁 😁 A čemu říkáš status quo? Obřím investicím do elektrifikace portfolia, díky kterým mají finanční problémy? Stavbě elektroaut, který od nich nikdo nekupuje?
Status Quo je prodávat furt to samé za stejné ceny a hlavně zabránit vstupu na trh nějaké nekale levné konkurenci. Do EV se jim nechce a podle toho to taky vypadá.
Levný elektromobil kvůli ceně baterek nelze udělat (aby to se srovnatelnými vlastnostmi stálo stejně). Proto se to musí tlačit nejprve přes high-end. Elektromobilů tu bylo za posledních několik desítek let hodně a vždy to ztroskotalo především na tom, že to výrobci tlačili do tříd, kde to zákazník nebyl ochoten zaplatit. Relativní úspěch to začalo mít, až se z toho udělalo něco, co ani levné být nemuselo a bylo to cool. Elektrický Golf v 80. letech a podobné věci prostě nemohly v takové době uspět. Nebylo to levné ani cool. Takže na vyloženě lidové EV to chce ještě trochu času, až to dovolí cena baterek.
Cena batterypacku je dnes odhadem okolo 130 USD/kWh. Takže nějaký základní a trošku použitelný model s 50kWh je za 6.500 USD, resp. 150tKc. Na druhou stranu apoštolové elektromobility pořád halasně připomínají, jak je tento elektromobil jednoduchý a co všechno nemá (převodovku, spojku, výfuk ...).
Tak proč základní Golf je někde od 450tKc a představitel "lidové" elektromobility - ID3, bude teď začínat okolo melounu?
V ceně baterii tam žádnou příčinnou souvislost nevidím.
Tak proč základní Golf je někde od 450tKc a představitel "lidové" elektromobility - ID3, bude teď začínat okolo melounu?
V ceně baterii tam žádnou příčinnou souvislost nevidím.
topten
jakej dojezd asi bude mit tesla, kdyz dnes ma 650 ???
Stále stejně, nebo že by najednou vyvinuli revoluční novou baterii? Tak rychle to nejde ani Tesle.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
tesla roadster slibuje az 1000km.
ale pravda, kvuli Y a cybertrucku to je odlozeny az na 2022
ale i u top cybertrucku se odava 800km
ale pravda, kvuli Y a cybertrucku to je odlozeny az na 2022
ale i u top cybertrucku se odava 800km
Topten-e ,Tesla nikdy neda v realnom svete 650 km. (realna skusenost z pozicania na vikend)
Rovnako ako nikdy EQS neda 700km..
Rovnako ako nikdy EQS neda 700km..
kdyz sem si pred nekolika lety pujcil auto na vikend, tak normovana spotreba byla neco pres 11, nevesel jsem se do 20
Pozicaj si Teslu a pochopis,ze ani ked to budes chciet dosiahnut a budes sa vozit obrazne povedane za kamionom,tak 650 km neurobis na rozdiel od toho,ze s tym autom na spalovaci motor,keby si urobil to co vyssie opisujem,tak urobis spotrebu 8 litrov.
Nejazdil som ten vikend len plny plyn a plna brzda,ale aj tak som sa ani zdaleka nepriblizil udavanemu cislu Tesly..to je proste realita a fakt zazity na vlastnej kozi a tym padom tu realitu mi nevyvratis 😉
Nejazdil som ten vikend len plny plyn a plna brzda,ale aj tak som sa ani zdaleka nepriblizil udavanemu cislu Tesly..to je proste realita a fakt zazity na vlastnej kozi a tym padom tu realitu mi nevyvratis 😉
Vidíš, moje realita je zase taková, že i při sebevětší snaze se normované spotřebě svého auta ani náhodou nepřiblížím (4,5 litru, benzinové turbo). Reálně se v provozu, při opravdu úsporném chování, dá jezdit za pět, při běžném chování spíš 5,5 litru. Když budu hodně jezdit po městě, dostanu se na šest litrů.
Ne, spalovací motory dnes opravdu neumí jezdit pod normovanou spotřebu.
Ne, spalovací motory dnes opravdu neumí jezdit pod normovanou spotřebu.
Konkrétně EQS - v článku se píše o 800V baterii, což podle jiných zdrojů na netu umožní až 350 kW v síti Ionity a dalších ultrarychlých nabíječkách - rychlost nabíjení ~1715 km/h. Tedy Vámi zmíněných 300 km zvládne za 11 minut.
Zdroj: https😐/evcompare.i👋cars/mercedes/mercedes-eqs-concept/
A to vis, ze Ionity umi 350 jen pro jednoho nabijejiciho? Ono ue to 2x175 a kdyz vedle tebe taky zacne nabijet, tak uz mas jen tech 175. Smulicka.
Jako nejvetsi srandu na EV vidim “hlavne to nenabijejte naplno” jinak bude degradovat, takze “jen na delsi streky jooo?”.
To je proste hrozna vlastnost.
To mas i s mobilem ze sice jde rychlonabijet, ale degraduje baterka rychleji. Jde nabijet na 100% ale to taky neni dobry.
A vis co delam? Nabijim furt narychlo do 100% a pak za 2-3 roky az klekne tak tu baterku v mobilu vymenim. Protoze proc bych jinak mel rychlonabijeni, kdybych ho nepouzival zejo ... 😄
No a bojim se, ze s elektrickym autem bych delal to samy - s tim, ze oprava/vymena je tak draha, ze bych to radsi s predstihem prodal, at si to uzije nekdo jiny ... 😄