Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Mercedes EQS nadchne dojezdem. Bez dobíjení ujede až 700 km!

David Bureš David Bureš 21. 7. 2020 • 22:34
42
42
Zobrazit náhledy (42)
Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS Mercedes-Benz Vision EQS

Obvyklý problém elektromobilů je nízký dojezd. Chystanou elektrickou vlajkovou loď Mercedesu ale nic takového trápit nemá.

Mercedes-Benz usilovně pracuje na vlajkové lodi své elektrické řady, která se bude jmenovat EQS. Luxusní elektromobil podobně jako vlajková loď konvenční nabídky, třída S, bude chtít definovat nové standardy ve své kategorii. Platit to bude také pro dojezd, který má činit více než úctyhodných 700 kilometrů!

Takový dojezd podle realističtější metodiky WLTP slíbil šéf automobilky Daimler Ola Kallenius na setkání s akcionáři koncernu. Zároveň Kallenius o novince prohlásil, že prostřednictvím ní začíná pro Mercedes nová éra z hlediska elektrifikace. EQS má totiž změnit představy, jak se o automobilech přemýšlí.

Detailnější o technice však Kallenius nebyl, a tak v tuto chvíli nevíme, jak velké baterie bude muset EQS použít, aby slibovaného dojezdu dosáhlo. V minulosti se však psalo o zástavbě baterií až s kapacitou 100 kWh. V případě splnění slibů bude EQS každopádně patřit mezi elektromobily s vůbec nejvyšším dojezdem, pokud nebude dokonce tím vůbec nejlepším elektromobilem v této disciplíně.

Premiantem je v tomto ohledu zatím letos uvedená Tesla Model S ve specifikaci Long Range Plus se 100kWh bateriemi a drobnými hardwarovými úpravami, která bez nutnosti nabíjení ujede 647 kilometrů. To ale mluvíme o americké metodice EPA, která se od evropského WLTP liší. V tuto chvíli tak nevíme, jestli Mercedes Teslu překoná. Dojezd podle WLTP totiž americký výrobce zatím neuvádí.

Buď jak buď, Mercedes-Benz EQS bude prvním modelem postaveným na zcela nové architektuře. Automobilka jí říká EVA 2.0 a je vyvinuta pro potřeby elektromobilů. Podle Kalleniuse to otevírá nové možnosti, ať už z hlediska designu nebo umístění baterií. EVA 2.0 mimo jiné umožňuje zástavbu až 100kWh akumulátoru nebo možnost superrychlého nabíjení díky 800V technologii.

Mercedes-Benz EQS podle dřívějších zpráv dorazí na trh v roce 2021. Z designérského hlediska naváže na koncept Vision EQS z roku 2019. Svou koncepcí s nízkou siluetou bude evokovat CLS, které má dokonce do budoucna nepřímo nahradit. Vedle zavedené Tesly Model S si vůz bude muset poradit i s chystanými konkurenty v podobě Audi E-Tron GT nebo nového Jaguaru XJ.

Související články

Témata
22. 7. 2020 19:50
Re: Jakých 700km?
co ti na to rict ... to asi bude zbytecny se snazit dal ... takze ... ano :-)
22. 7. 2020 16:23
Re: Trh
Status Quo je prodávat furt to samé za stejné ceny a hlavně zabránit vstupu na trh nějaké nekale levné konkurenci. Do EV se jim nechce a podle toho to taky vypadá.
Avatar - _Karel_
22. 7. 2020 13:05
Re: Trh
:D :D A čemu říkáš status quo? Obřím investicím do elektrifikace portfolia, díky kterým mají finanční problémy? Stavbě elektroaut, který od nich nikdo nekupuje?
Avatar - Blue Sun
22. 7. 2020 09:28
Re: az bude EQS s dojezdem 700km v showroomech
Vidíš, moje realita je zase taková, že i při sebevětší snaze se normované spotřebě svého auta ani náhodou nepřiblížím (4,5 litru, benzinové turbo). Reálně se v provozu, při opravdu úsporném chování, dá jezdit za pět, při běžném chování spíš 5,5 litru. Když budu hodně jezdit po městě, dostanu se na šest litrů.
Ne, spalovací motory dnes opravdu neumí jezdit pod normovanou spotřebu.
Avatar - Tomogo
22. 7. 2020 08:46
Re: Jakých 700km?
Jen doplním, že se baterie v autech většinou nabíjejí na cca 85 procent skutečné kapacity a nejdou také vybít k nule, ale jen na nějakých 15%. Tím se razantně zvýší jejich životnost. Takže myslím, že 1000+ cyklů by neměl být problém.
Ale jeden maník s Teslou najel už miilion km/mil a tuším, že měnil baterie 1-2x. Nevím to přesně, museli byste si to najít. Mě se to teď hledat nechce. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku