Tohle mě fakt nebaví. Pomalu "vytahují sukni" a pak se stejně ukáže, že zadek patří té samé staré šlapce, do které namontovali elektromotor.
Co je důležité pro úspěch je kvalita elektropohonu - rozumná síla, dojezd, neporuchovost a zejména software, který u elektroaut dělá jízdní vlastnosti ještě více, než u spalováku. Jak to půjde nabíjet ? Předpokládám, že síť nabíječek Nikola.
Elektroauta je potřeba stavět od základu jinak, protože to ta koncepce umožňuje a teprve poté 100% vyplynou na povrch jejich výhody.
Enyaq je stavěný od začátku jako EV.
Jinak... vím jak to myslíš, ale až zase takovej rozdíl to není... když se podíváš třeba na Teslu jako EV od základu... pořád je to normální auto, s klasickým rozložením prostoru pro posádku i zavazadla, ten hlavní konstrukční rozdíl jsou fakticky baterky v podlaze.
Protože někde musej sedět lidi, někde musej mít nohy, někam si dát zavazadla. Pak taky musí mít nějakou deformační zónu zejm. pro čelní náraz. Pak taky to auto musí mít nějakou aerodynamiku, obzvlášť limuzína.
Což je přesně to, co jsem chtěl říct... absence velkého motoru a modularita baterek teoreticky otvírá nové možnosti, ale prakticky se zatím nic revolučního neděje - nikde, nejen u CitiGo jakožto narychlo spíchnuté nouzovky.
No jasně, rozumíme si. Mířil jsem zejména na asistenty a jízdní pohodlí. Pokud cena míří přes milion, musí se chtě nechtě porvat s Teslou. A ta je zatím o krok dále. Soudě podle současné generace koncernových asistentů to fakt žádná sláva nebude. Elektronika jim zlobí strašně, světla oslňují, auta vybržďují v provozu...já fakt nejsem antikoncernový člověk, spíše naopak. Pozoruji ale tu destrukci. Ještě před půl rokem se všichni smáli, že je to ok. Teď už se masově propouští a lidem ztuhl úsměv. A hádejte co, ono to bude pokračovat. V Berlíně aktuálně roste Tesla factory, která srazí ceny ještě níže. Čím potom budou konkurovat ?
Jako zákazník bych šel jednoznačně do Tesly. Škoda dneska zavádí auta, která jsou "permanentně online" a další serepetičky, které zatím ani neumí využít. Tohle měla Tesla v roce 2012. Jsou více než 8 let pozadu a náskok rozhodně nestahují.
Tohle fakt koncern neumí, ID.3 platforma je zaostalejší a ani ta ještě není venku a vyměnilo se na ní celé vedení: https://www.youtube.com/watch?…
Škoda neumí v aktuální generaci ani správně rozsvítit adaptivní LEDky:
https://youtu.be/e4VeG3d5KHY?t=580
Zase to jen bude SUV bez SUV, bez poctivého motoru, bez ruční brzdy, bez manuální převodovky, zato se spoustou zbytečných srágor na šmatlací obrazovce. :no:
A bude i Škoda Čuraq? Současnou DNA Škodovky to drží, je to na pět písmen, je tam q a vymyslel by to vylitej akcionář na valné hromadě po celé noci snortování koksu a popíjení vodky.