Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV se začíná odhalovat. Už víme, kdy se elektrické SUV představí

David Bureš
Diskuze (17)

První sériové SUV s elektrickým pohonem značky Škoda je za rohem. Už víme, jak bude vypadat jeho silueta a kdy se světu oficiálně představí.

Škoda Auto se letos chystá na velice důležitou premiéru. Do prodeje totiž vstoupí elektrické SUV Enyaq iV, které má být důležitou součástí strategie značky na elektrifikaci její nabídky. Automobilka již začíná vůz ještě před premiérou odhalovat. Oficiálně se pak vůz světu představí 1. září.

Prezentace automobilu proběhne v Praze, přičemž automobilka ji bude přenášet také virtuálně, a to třeba přes sociální sítě.

Video se připravuje ...

Upoutávku na datum premiéru doplňuje odhalená silueta dokazující, že se Enyaq iV dočká krátké přídě a protažené linie střechy. Už po prvních jízdách s prototypy tak víme, že nepůjde o zcela typické SUV, ale spíše crossover.

Automobilka pak zdůrazňuje velkorysý vnitřní prostor. Enyaq iV má tudíž nabídnout kabinu podobně prostornou jako SUV Kodiaq, byť bude na délku kratší než model Octavia. Elektrická novinka bude na délku měřit 4.648 mm, rozvor bude činit 2.765 mm. Udávaný objem zavazadelníku má pak hodnotu 585 litrů.

Základem auta se stane modulární platforma MEB vyvinutá pro použití v elektromobilech. Enyaq iV konkrétně nabídne pohon zadních nebo všech kol a hned pět výkonových stupňů. Základem bude verze se 109 kW, vrcholem pak model RS s dvěma elektromotory o celkovém výkonu 225 kW.

K dispozici pak budou tři úrovně kapacity baterie, s 55, 62 nebo 82 kWh. Největší akumulátor přitom nabídne dojezd až 500 kilometrů podle metodiky WLTP. Výhodou přitom bude maximální nabíjecí výkon až 150 kW pro rychlé nabíjení.

Škoda Enyaq iV se sice světu představí na podzim, kdy bude spuštěn i předprodej, samotná sériová výroba se ale má rozběhnout až na přelomu roku. Oficiální uvedení na trh je tak plánováno na začátek roku 2021. O výrobu se postará domovský závod Škody Auto v Mladé Boleslavi.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
23. 7. 2020 17:05
Re: Snad to výjde příště
To ne, ale chystá se verze Škoda Buziq. To bude duhovější varianta Enyaqa určená pro progresivní mileniály.
22. 7. 2020 16:30
Re: Skrytá podstata odhalování
Haha, přesně. Akorát tohle dělají ti umělci z Prahy a kusy jsou z Rakouska.
22. 7. 2020 16:29
Re: Snad to výjde příště
A já myslel že to je podle typického osazenstva za volantem.
22. 7. 2020 16:28
Re: Až v Září ?
No jasně, rozumíme si. Mířil jsem zejména na asistenty a jízdní pohodlí. Pokud cena míří přes milion, musí se chtě nechtě porvat s Teslou. A ta je zatím o krok dále. Soudě podle současné generace koncernových asistentů to fakt žádná sláva nebude. Elektronika jim zlobí strašně, světla oslňují, auta vybržďují v provozu...já fakt nejsem antikoncernový člověk, spíše naopak. Pozoruji ale tu destrukci. Ještě před půl rokem se všichni smáli, že je to ok. Teď už se masově propouští a lidem ztuhl úsměv. A hádejte co, ono to bude pokračovat. V Berlíně aktuálně roste Tesla factory, která srazí ceny ještě níže. Čím potom budou konkurovat ?

Jako zákazník bych šel jednoznačně do Tesly. Škoda dneska zavádí auta, která jsou "permanentně online" a další serepetičky, které zatím ani neumí využít. Tohle měla Tesla v roce 2012. Jsou více než 8 let pozadu a náskok rozhodně nestahují.


Tohle fakt koncern neumí, ID.3 platforma je zaostalejší a ani ta ještě není venku a vyměnilo se na ní celé vedení:
https://www.youtube.com/watch?…

Škoda neumí v aktuální generaci ani správně rozsvítit adaptivní LEDky:
https://youtu.be/e4VeG3d5KHY?t=580
Avatar - Ada je zase tady
22. 7. 2020 16:06
Re: Já jsem tedy přesvědčen:
Zase to jen bude SUV bez SUV, bez poctivého motoru, bez ruční brzdy, bez manuální převodovky, zato se spoustou zbytečných srágor na šmatlací obrazovce. :no: