Poměrně levný supersport nové generace razí vlastní cestu jízdního projevu. Některé prvky fungování se zdají kontraproduktivní, přesto druhým pohledem dávají určitý smysl.
Opravdu je tam brake by wire ? Já to ve videu nikde nevidím, ukazují jen posilovač řešený elektrickou pumpou ovšem spolupracující s hydraulickou klasikou
A taky netuším proč by jiné rozložení váhy mělo prodlužovat brzdnou dráhu. O co míň brzdí přední kola, o to víc by měly brzdit ty zadní. Třeba F1 má motor zcela vzadu a přesto nebrzdí úplně zle ...
Pomíjím zcestné tvrzení ve videu že v přehřátých brzdách je vzduch.
A ještě by pan odborník mohl poradit F1, že pokud chtějí jezdit rychleji tak mají dát tvrdší směs. To je asi takový odborník, který radí tu nekonečnou blbost dávat lepší gumy dozadu.
Která kola se zatěžují při brždění víc? Na kterou nápravu jsou montovány větší kotouče? Proč se na zadní nápravu naopak dávají větší pneumatiky?
Proč je tedy z hlediska brzdění lepší mít více zatíženou přední nápravu?
Mimochodem, F1 má motor uprostřed, ne zcela vzadu. Další věcí je hmotnost objektu, který brzdíš... Nevzal jsi to úplně za správný konec ;-)
No Pajo, to je diskutabilní, vepředu to brzdí o to víc, když je vepředu motor, ale posunutím motoru dozadu získáš lepší rozložení hmotnosti a víc zatížíš širší pneumatiky. Příklad je Porsche
Více zatížená náprava má obvykle i větší přilnavost. Tolik k zátěži, jinak i 911 má v RWD verzi silnější brzdy na předku.
Příklad možná ještě lepší, je motorka. Zkus více brzdit zadní...víš jak to skončí ;-)
Pajo my se ale nebavíme přece o tom, které kola více brzdí, to je přece jasné. Řešíme jestli posun těžiště dozadu prodlužuje brzdnou dráhu. Já si myslím že ano, ale na druhou stranu by mělo být auto s těžištěm více vzadu lépe ovladatelné.
Čistě fyzikálně, za předpokladu konstantního součinitele tření je šumák, kde je víc váhy. Každá náprava bude brzdit dle svého aktuálního zatížení a v součtu to musí vyjít vždy stejně. Nicméně chápu že auto je taky o alchymii a nemusí být vše zcela černobílé. Ani ten koeficient tření není v reálu konstantní.
A co se týká příkladu s motorkou, pokud zvýším zatížení vzadu (například přibráním spolujezdce), tak určitě budu zadní brzdu šlapat přiměřeně víc, aniž by to mělo skončit nějak špatně. Protože má zadek v takovém případě větší přilnavost !
Takhle jsi to myslel ?
No a ne vždy je to špatně. Dá se očekávat, že většina majitelů nebude chtít brousit čistou stopu na okruzích. Ti pak ocení pohodovější pneu i brzdy a trochu zábavy v menších rychlostech. Tím neříkám, že je to obecně lepší, jen vzhledem k dostupnosti to bude pravděpodobně příjemnější pro cílovku.
No.. s těma gumama moc nevím.
Celoročky nedávám ani na dodávky.
Tohle je přeci jen (skoro) supersport a přijde mi to osobně hodně mimo.
Ne sorry, ty gumy jsou nonsense.
btw teď jsem kupoval Micheliny Sport Pilot (záměrně ne Super Sport)...na okruh to není, ale právě pohodlný jsou famózní oproti prvoobutí Conti. A taky docela láce. Když přije nějakej kuželka do japanoservisu měnit kola na svým rejžokastrolu, vysype těch 25 s daní taky. :D
Micheliny nejsou Sport Pilot, ale Pilot Sport. A žádný (samotný) Pilot Sport není, musí za tím být nějaké další označení. Např. 3, 4, 4S, Cup2, PS2, A/S Plus.