Největší zájem vyvolal model ID.3 u mladších nadšenců do techniky, kteří překvapivě nemají žádnou předchozí zkušenost s nákupem vozu značky Volkswagen.
Vycházím z toho, co jsem viděl a co mi řekli. Když se vysloveně ptám, jestli to je produkční verze, a odpověď je ANO, tak nemám důvod to rozporovat. Faktem je, že připustil, že drobné změny mohou ještě nastat, ale ne co do volby materiálů.
Za mě doufám, že aspoň kvalita zpracování bude snad lepší.
Samozřejmě že přečetl a dávno před tím tvým odkazem. Pokud násilně vynucovanou elektrodebilitu považuješ za "civilizační pokrok", tak se prostě nemáme o čem bavit. ;-)
My máme obě auta ještě v záruce jedno lehce přes a jedno lehce pod 3 roky takže žádnej spěch, ale vyzkoušel sem si https://automix.denik.cz/…nu-20190901.html a jako příští služebák docela ideál. A nemám nároky jako ty že mi 2,5 litr 218 koní no problem emise stačí
Ano, "argumentuješ" přesně jako Hamuna. Když jsou nějaká fakta příliš nepohodlná, dá se jim nálepka "idelogie" a tím je vše vyřízeno. Je to prostě "politicky nekorektní" (tj. argumentačně nepohodlné, tedy nepřijatelné z hlediska vyžadované autocenzury), tak se o tom nebudeme bavit. Fakt smutné, kam jsme se za těch 30 let dostali... :-(:no::no::no: Např. v Německu, Švédsku už za "politicky nekorektní" názory např. na muslimské nájezdníky vyhazují z práce, to samé v USA a GB za "nekorektní" názory na nebílé spoluobčany. Něco takového si u nás naposled dovolil husákovský komunistický režim za normalizace! :-O:-(:no:
Jinak pokud se budeme bavit o skutečné ideologii, idelogoii současné "progresivistické" levice, tak je to právě nesmyslně a násilně prosazovaná elektrodebilita EU, to je opravdová racionálně nezdůvodnitelná ideologie, bohužel s katastrofálními dopady na Evropu (podobně jako třeba přijímání statisíců nájezdníků z muslimským zemí).
To pak můžete tvrdit, že v EU je dotováno naprosto všechno zboží kromě tekutých paliv, alkoholu a cigaret protože nic jiného nemá spotřební daň. EU tedy dotuje televizi, pračku, jídlo....
No podle států vybere až o 9 korun/litr míň = tím je nafta dotovaná
Číst umíte = tak co na odkazu popíráte?
Už tu lidi vymysleli že to není dotování ale subvencování = což je TO SAMÉ jen s drobným parametrickým rozdílem, navíc to naše právo nerozlišuje = je nedůležitý. Podstata je to OBŘÍ spíš GIGANTICKÉ pokřivení trhu = které by bez dotování nafty nenastalo. Stejně jako by asi bez těch stovek miliard ZVÝHODNĚNÍ asi nevzniklo hodně vznětových motorů
Na tuhle absurditu sem upozornil když část diskutujících hořekovala a popravdě trvá to dodnes = nad podporou bezemisních aut. Rozsah podpory naftových proti benzínovým = byl a je nesrovnatelně VĚTŠÍ
Nejen mě vadí dotování nafty a nejen já sem pro náhradu ropy a většinový přechod na bezemisní auta = pár modelů pro zábavu https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 může no problem zůstat
To ale není dotace na anftu. Je to jen nižší spotřební daň. Rozhodně to není tak, že by stát na naftu doplácel. Jen za ni vybere o něco méně než za benzín.
Číst umíte ale pochopit text už ne.
Vyjevil si nám opravdu "pozoruhodné" myšlenky! Takže když se někdo "drze" a "politicky nekorektně" odváží poukázat na naprostou nesmyslnost za miliardových nákladů násilím protlačované elektrodebility v EU (jak z ekonomického, tak i uživatelského a ekologického hlediska, nemluvě o ztrátě milionů pracovncíh míst v automotive), tak je nepřítel "pokroku" a blázen, protože když to chce Německo (resp. jeho zeleno-elektrická lobby), tak to tak prostě bude a basta. Hmm.... Co mi to jen připomíná - že by komunistické heslo "Kdo nejde s námi, jde proti nám!". Nebo spíš praktiky panující v RVHP s diktátem Moskvy? ;-\ ;-\ ;-\
To je FASCINUJÍCÍ ODPOR = ověřitelné známé realitě :yes::D:-!
Viz já 7:29 :-)
Hele dával sem i odkaz na dotace zelená nafta = to ZNÁŠ i ty ne? ;-)
Nejde o slovíčka ale REALITU = při tržních cenách bude dieslů v osobních autech = jednotky procent. Stát do TVÉ peněženky vkládá podporu = no podle toho kolik najezdíš a kde. U nás teď Babiš navrhuje tu podporu znásobit na 4-5 korun na litr. Nejvíc je v Evropě 9 korun na litr
Celý je to O TOM = že bez toho dotování = osobní auta se vznětovým motorem = budou zcela okrajová záležitost. Při tržních cenách jen auta s extrémním nájezdem
Napriek tomu , ze som ich priaznivec, dnes neviem ci by som si uz od nich kupil auto ;-)
V koncerne je vidiet, ze kvalita ide pekne dole a veci co boli pred 15 rokmi u nich ukazkou a motoristicky novinari jasali, naopak napr. francuzske auta boli vystavene kritike a koncern im bol davany za priklad ako to ma byt. Dnes to zacina byt prave naopak.
Ergonomia zla, kvalita materialov mizeria, nejaka presnost radenia je tatam...... oni setria aj na dvojnasobnej synchronizacii spiatocky, ich auta dnes beriem ako ledva priemerne, bohuzial.
Hele, já tuším, co je ergonomie a "zvyk" neznamená, že to ergonomie není. Nechápu, proč mají některé auta tempomat u řadící páky nebo vyhřívání sedaček kdesi za popelníkem. Ergonomicky byl VW skvělý. Ale v rámci úspor si to podělal. Podle mě dopadne jak GM před 20 lety.
Ono bojovat proti vetsine veci z EU znamena taky se sam diskvalifikovat.
Neboli nemit zadnou moznost neco prosadit (viz Babis a jadro).
Wtf. vy vsichni odbornicci, co brecite a mate strach o VW uz si konecne uvedomte, ze EU ridi hlavne Nemecko. A ze kdyz neco EU dela, tak to NEbude v NEprospech VW!!!
Viz dotace...
Tak uz se proberte.
PS Nejvetsi problem pro Cesko jsou sami Cesi a jejich strach o VW, o Nemecko a vubec o veci o kterych nemaji ani poneti. Misto aby se zajimali, cim muzou sami prispet a treba jak si udrzet Skodovku...
Osmičkový golf je naprosto nekoupitelný. Úspora na všem je do očí bijící. Ale tak mají, co chtějí. Tradiční zákazníky definitivně odstrašili a nové si (dle článku) evidentně najdou. Každopádně, super přístup.
Tipuju, že s ohlášenou cenou základního modelu je vyprodaná 1st edition i poslední vyprodanou (pokud teda nemají v rukávu nějaký Black Friday). Každopádně mě, jako majitele třetího golfa, láká id.3 asi jako cholera.
No to ví KAŽDÝ = a pověz JAK to mění realitu co tě učila na ZŠ ta soudružka učitelka = jak ropa vznikala a ŽE určitě úplně na 100% jednou dojde? ;-)
Doplňková témata nad úroveň základní školy (že ropa dojde = je fakt neskutečný KOLIK dospělých lidí = to popírá. Hele to už si řikal ve škole soušce učitelce že je chytrolín?
1) ropu používáme na mraky jinejch věcí a zatím jí tam neumíme nahradit
2) přechod z aut proměňujících ropu na oxid uhelnatý, pevné částice, oxidy dusíku a uhlovodíky na něco bezemisního = je na mnoho desítek let
Ty jsi fakt ..... . Kdo ví co bude za 40 let. Chytrolíni jako ty, že. Vlastně to máš spočítaný. V roce 1980 nás už v první třídě strašili, jak za 30 max 50 let dojde ropa a realita je taková, že díky novým zdrojům, efektivnější těžbě a jejím metodám jsou zásoby násobně větší, než nám tvrdily před 40. lety.
jasne, ale skus pracovat s infotainmentom v Tesle 3 pocas jazdy..ja som to skusal a v ziadnom pripade sa neda hovorit o bezpecnom uzivani. problem je, ze v zaujme nizsich vyrobnych nakladov a nepochopitelnej akceptacii kupujucich zacali jej model setrenia napodobnovat ostatni vyrobcovia. pre mna je zahadou, ako mozu europske "institucie", ktore maju na svedomi schvalovanie bezpecnosti novych modelov aut akceptovat tento vyvoj.
Hele rohYpnole bez urážení = přece MUSÍŠ vědět kdo si co si jaký máš vzdělání = a sorry JE POZNAT že to nebude žádnej zázrak. Tak JAK TO že si furt myslíš že TY si ten chytrej = že nad tvůj rozum není?
Jejda, upokoj, sa, Jajo. Koľko kubíkov asi minuli? Možno 10? Alebo 20? Pri tom počte horiacich Tesiel už Musk musel skrachovať, nie? Že sa to ešte nevie a vraj Musk stále podniká, musí byť asi nejaká lživá propaganda, nie?
Používaš čudnú logiku, bratku (teda už keď sa bratáme). A nemaj strach, mňa neserieš, ja sa celkom dobre bavím. Síce nie si bohvieaký komediant, ale to časom príde.
Ty si nějak mentálně retardovanej? CO to máš se subvencí? Jednak to náš právní řád NEROZLIŠUJE = druhak je to TO SAMÝ
Prostě nafta je subvencovaná dotovaná zvýhodněná TO je podstata = byť zrovna náš právní řád to nerozlišuje. To už VÍŠ? :D
Fakt zajímavý CO VŠECHNO dospělí lidi napsali = POTÉ co se dozvěděli že to tak je. A to lidem jako ty zřejmě dodnes nedošlo jak MOC to v reálu pokřivilo trh = kolik dieslových motorů by zřejmě vůbec nebylo
Dotaci zelená nafta tady materiál ministerstva http://www.statnapomoc.sk/…i-dodatku-1-.pdf zná i BLB nebo? To už si slyšel už i ty = nebo si slyšel že to je zvýhodnění pomocí snížení spotřební daně SUBVENCÍ?
Takže proč LŽEŠ? abych to řek po tvym ;-)
I idiot co umíš číst a použít Google (takže dítko základní školou povinný) VÍ že zatímco dieslový osobní auta se desítky let nazpět prostě bez dotování NEobešly PROTO se rozšířily. Tak u EV se pokládá za zlom ca 100USD/kWh
Pro natvrdlého pisatele, kolik korun vloží ČR do mé peněženky, abych ujel svým dieselovým vozem 100 km? Jakou dostanu, dotaci na pořízení dieselového auta? A teď to samé v elektrické podobě... Pokud nemáš reálnou odpověď na tyto otázky, pak už nepiš nesmysly o dotacích. Jsem tu již mnoho let, zažil jsem tu toho hodně, ale takhle notorického lháře ještě ne...
Vozidlo muselo být na tři dny vloženo do vodní lázně, aby se zamezilo opětovnému vzplanutí.
Použitá voda pak musela být odborně zlikvidována. Cena této likvidace se podle tyrolského Kronen Zeitung pohybuje kolem 250 eur (asi 6 500 korun) na metr krychlový. Odborně musela být zneškodněna i kontaminovaná zemina.
I s otočným spínačem má pravdu. Spousta aut má jen tlačítka vlevo pod volantem. Mnohem horší řešení než otočný ovladač.
Na páčkách si člověk může nechtěně světla přepnout, otočný ovladač je bohužel to nejlepší co kdy bylo vymyšleno. Zvláště s polohou "auto" u novějších to znamená, že na ten ovladač člověk nemusí sáhnout v podstatě nikdy.
Stejně jako moc dobře znám rozdíl mezi zvykem a ergonomií, stejně dobře vím jaké nesmysly píšeš.
Otočný ovladač byl skvělý ne proto, že jsi ho byl schopný ovládat po paměti, ale proto, že umožňoval bezpečné ovládání právě bez pohledu na něj (=poslepu)!!!
S tvojí logikou bych ti napsal, že páčka je k ničemu, protože se na ni musím dívat a za volant ani nevidím...
Tak když to z fotek a videí na youtube nevidíš, potom uričtě pracuješ v BAZ :D
Jinak ne, založil jsem si tu profil teprve letos z nudy, abych s.r.a.l takový tekvice
jako jsi ty. Serus, bratko.
Ty aspoň tušíš, čo to ergonómia je?
Že vieš spamäti, kde je a ako ho máš otočiť, neznamená, že je to OK. V prvom rade je úplne mimo zorného poľa. Ak to nepoznáš, jeho ovládanie vyžaduje, aby si sa naň pozrel, kam a o koľko polôh ho treba otočiť - a namiesto na cetu pozeráš niekam nad ľavé koleno. Unikátom bolo zapínanie hmloviek jeho povytiahnutím, kto si to v návode neprečítal, nemusel na to hneď ani prísť.
Zrovna tento prvok pravidlá ergonómie príliš nerešpektoval. Zapínanie svetiel otáčaním konca ľavej volantovej páčky je podstatne vhodnejším riešením.
Nie, z fotiek to teda nevidím. VW nemá síce rád, ale nemienim ho haniť predtým, než si to pozriem a skúsim osobne. Že ID3 stojí 35 tisíc, mu nezazlievam. VW je súťaživá značka, prakticky vždy svoje modely stavia proti konkrétnej konkurencii. Tentoraz idú jednoznačne po Nissane Leaf, očividne si brúsili zuby na jeho pozíciu. Dokazuje to jak cena, tak podoba a koncepcia auta.
BAZ už pekný rad rokov neexistuje, trošičku zaspal si dobu.
P.S. Chodil si sem po nejakým iným nickom, ak sa nemýlim...
No zrovna ten otočný ovladač světel byl fakt dobrý, resp. pořád je.
To samé se týká otočných ovladačů klimatizace a hlasitosti. Nic lepšího vymyslet fakt nejde. Ale jelikož žijeme ve světě neustáleho pokroku a ten přece nejde zastavit, tak jsme pokročili .. :-[]
Stačí oči a dostupné fotky a videa. Z toho ID3 je vidět snaha o úsporu na materiálech v interiéru na každém místě. Ty to fakt nevidííš? Středová konzola, výdechy klimatizace, dveřní výplně atd. A to stojí základ cca 35 tisíc €.
Ano, světe div se seděl jsem v tom zázraku. Nevěřil jsem, že jde o produkční kus i když jsem byl ujišťován že ano. Nový Golf je "opět o něco lacinější", ale ID.3 je měřítkem běžného modelu VW fakt ubohý. Ale ano, má jiné klady.
Ergonómiu? Spadol si z čerešne? Čo je na otočnom spínači svetiel vo Volkswagenoch ergonomické? A čo je ergonomické na displeji rádia a navigácie vedľa vodičovjho pravého kolena?
Volkswagenu sa nedá uprieť jedno - dlhé roky nechal interiéry svojich áut skoro rovnaké, takže ľudia všetko nahmatali už aj naslepo alebo po pamäti. Akurát že zvyk nerovná sa ergonómia.
Audi A3 tlačítka i samostatný panel klimatizace má. Holt se potvrzuje, že hlavní motivací přesunu ovládání všeho na displej je úspora nákladů. Že to má ID.3, to je vcelku logické, protože je to pro ty "nadšence". Ale obrovský problém to může být pro Golf, protože jeho zákazníci byli zvyklí právě na to, že třeba otočný ovladač světel byl 30 let přesně na stejném místě a světla šlo ovládat jen hmatem "poslepu".
1. Tak ODKUD máš ty kraviny co opakuješ?
2. Proč VYMÝŠLÍŠ nějaký absurdní klišé = když tu Alfu s V6 Ferrari nebo Supru s R6 nebo fantasticky točivý V8 atmo = si prostě zejtra i za 3 roky můžeš koupit?
3. DOŠLO ti aspoň jaká BLBOST je ty 2-3 roky?
4. DOŠLO ti aspoň jak je to s těma vícválcema = když holt 3 a 4válce dávaj to co nedávno V12?
Viz odkaz = ideologie a kecy a žvásty = prostě často vítězí. A ty dík odkazu aspoň teď už víš že úvodní hoax byl hoax. Ale většina lidí co chytla tu úvodní zprávu = v tom bludu ZŮSTANE
A teď si představ = že NIC z toho není třeba = TO je úspora žejo. Tu elektřinu můžeš poslat přímo do auta. A to běžný auto má podobnou dynamiku jako Lamborghini nebo Ferrari. Plus je daleko levnější na výrobu a servis. A elektormotor je z principu daleko spolehlivější než spalovací motor
Plus pančitelka měla fakt pravdu = ta ropa fakt dojde. A měl pravdu i v tom = že z tý ropy vyrábíme spousty věcí
Tak co s tou horou informací teď = umíš je dát dohromady? Nebo zůstaneme u debility co zmiňuješ?
Ano, tak to prostě je, a proto je elektromobilita elektrodebilitou. ;-)
P.S. Ano, hybrid, zvláště pak plug-in, je podobná hovadina, jako EV, to je snad každému soudnému člověku dávno jasné. ;-)
Největší průser je, jak VW u svých nejnovějších modelů nižší stední třídy totálně podělal těmi debilními dotykáči ergonomii, která je nyní vysloveně nebezpečná, protože odvádí pozornost řidiče mnohem více, než klasické ovladače a tlačítka. Přitom dlouhá léta byl koncern v této oblasti na naprosté světové špičce! Prostě dobrovolné ergonomické harakyry, naprosté pošlapání zájmů aktivní bezpečnosti. Hlavně když ušetří pár euro na výrobních nákladech. Fuj! :-(:no::no::no:
Fakt ti hlava funguje až takhle ŠPATNĚ? Že fakt píšeš za 2-3 roky? No tak sorry = to je horší než sem myslel. Ok za 2-3 roky automobilky zkrachují = a to BUDE masakr. Klika že mám(e) obě auta ještě v záruce :-!
Proč nepochopitelných = je tam skvělej ZF8HP = rychlejší a přitom úspornější než řadíš ty
To je svým způsobem stejný jako když si stěžuješ že na 221kW už se nepoužívá V12 ale hravě na to stačí R4 a skoro ten R3 od Toyoty ;-)
Vlastně R3 od Koenigseggu má 600 koní :*)
Hele vážně ODKUD máš ty ideologický KRAVINY = co mraky lidí OPAKUJE? Víš to? Nebo prostě jen říkáš... že
Ano, ZATÍM je možná takové super auta koupit. Za 2-3 roky už to ale může být jinak, pokud se zelení šílenci ve vedení EU nechytnou za nos. Možná jim to ty miliony lidí z evropského automotive (mezitím se ocitnuvší na dlažbě) "vysvětlí"!
P.S. Tu Giulii bych si koupil moc rád, bohužel ji ale (pro mě ze zcela nepochopitelných důvodů) nevyrábí s manuální převodovkou... :-(:no:
No VYPLATÍ = to prostě nezměníš TAK to je. Buď to hlava pobere = no a nebo ne :-)
Hele CO ta elektřina z poloviny z tepelných elektráren = už ti to DOŠLO? ŽE jí prostě buď dáváš ROVNOU a snadná přeprava do auta. Nebo složitě daleko daleko daleko dráž s ropou = složitějš včetně přepravy = do auta? DOVEDEŠ si tohle představit? ROZUMÍŠ víš chápeš to? Jak to funguje?
A ještě jsi Hamunovi zapomněl připomenout, že jako "bonus" je hořící elektrovehykl prakticky neuhasitelný, takže je nezbytné jen na několik dní ponořit do speciálního vodního akvárka (a pak je samozřejmě na vyhození). A to se vyplatí! :-[]:-[]:-[]
No tak VÝBORNĚ = tak si jí kup! NIKDO ti jí nezakazuje :-)
Můžeš jít dokonce do Alfy s motorem Ferrari = ani ten ti nikdo nezakazuje ;-)
Takže CO máš vlastně za problém???
V čem jezdím já tu říkám opakovaně = stejně jako fakt že si MŮŽEŠ koupit všechno od 261 koní R3 přes R4 2.0 310kW a R a V a B6 samozřejmě V8 po slušnou nabídku V12. Ty na to = že si nespokojen :*)
Ty zatím FURT nedokážeš říct = s čím máš problém. Nebo JAKÉ by podle tebe měly být budoucí emisní limity
Ne = prostě to blábolení = že všichni sou idioti a TY VYVOLENÝ to chápeš LÍP = nechápu :-|
Prostě viz ODKAZ v americe i u nás sou = mimochodem celou historii těch 50 let u nás = ca stejný podobný emisní předpisy. Tos doteď nevěděl?
CO to je = v tvý hlavě = splnitelná úroveň. Auto velikosti Toyoty Camry a výkonu přes 200 koní = je v poho. VĚTŠINA evropanů takový auto ani výkon neměla
Co sluchátka furt spokojenost? ZKUS je časem s nějakým https://www.passlabs.com/products/hpa-1/ tahle by si to (tedy levnější tady jsem sáhl pro příklad fakt vysoko) už zaslouží
To měla bejt inter-galaktická-inteligence? Nojo sem holt takovej STAR-LORD https://cs.wikipedia.org/…i_Galaxie_(film) mě je teda FAKT sympatickej :-!
Trochu takovej bych chtěl bejt a takovou zelenou Gamoru bych taky bral :D
Viděls ten film? Ta inter-galaktická inteligence teda schopnosti je vysvětlená pořádně až v druhým díle = zmiňuju to protože sem se jednak docela dobře bavil a druhak to dávali teď o víkendu = na nějaký český stanici. Já si všechny MARVELovky pěkně po sobě jak to má bejt https://www.kinobox.cz/…-pekne-poporadku pustil v rámci covid jarního klídku = i když já pracuju (víceméně) furt stejně :*)
Ano elektromobily OBECNĚ sou jednodušší levnější míň poruchový atd. OBECNĚ tak to prostě je. Koukám že rozsah tvých neznalostí = TO je zjevně PŘÍČINA toho že si furt vůči světu v opozici
Jedno jestli ekonomický nebo technický znalosti
EDIT tady bacha tady platí tzv Vaculíkovo pravidlo = když věci nerozumíš nemáš znalost vzdělání tak a TO JE ZAJÍMAVÝ netrefuješ realitu tak nějak půl na půl, což by si nejspíš dosáhl kdyby sis házel korunou NE NE NE. Většinou když tématu problematice NErozumíš = tak si vymyslíš VĚTŠINOU přesný opak!
Elektromobily jsou jednodušší???? Aha, proto je Tesla prakticky neopravitelná, i banální nehoda znamená opravu za statisíce. Proto elektormobily trpí na težce odhalitelné chyby... Právě proto že jsou TAK JEDNODUCHÉ!!!
Jsi fakt hňup.
Elektromobily mají sice mechanickou jednoduchost, ale elektronickou složitost. Ve výsledku bude životnost výrazně kratší než u klasických vozů. Protože rozhoduje ekonomická životnost.
Drahý vývoj? Dlouho nejprodávanější Leaf je tu už desetiletí = Tesla 17 let = Renault Zoe 8 let
PROTO že sou jednodušší míň poruchový levnější efektivnější atd. PROTO asi dřív nebo později složitější poruchovější spalovací motory kterým potřebujou ropu o nemáme a která URČITĚ dojde = nahradí.
Škodovka je logicky ve výhodě = práce v postkomunistický evropský zemi je přes obří zlepšení furt levnější než v tý kde neřádil komunista. S tím se nedá NIC dělat = tak to bude eště dalších pár desítek let
Ostatně nejspíš PROTO https://electrek.co/2020/07/27/tesla-build-new-batteries-gigafactory-berlin-german-official/ dělají extrémní podlahy = zřejmě to bude nejrobotizovanější továrna na světě
A naopak spousta věcí pohledem automobilového nadšence mluví jasně proti elektru.
Elektro= bezcharakterní, bezpohlavní. Ano, měřitelné parametry mnohé lepší, ale ostatní šlo úplně pryč. Naopak jsem přesvědčený, že většina milovníků aut nechce právě a jen bezcharakterní dynamiku, ale charakterní projev.
Sorry (krom rohYpnola) sem nechtěl urážet = sem prostě nemoh odolat sorry jako :-)
Že TY něco nechápeš něčemu NErozumíš = je blbý ale to neznamená že ostatní sou de.ilové. Jestli si myslel TÍM ŽE se to snaží lidem jako ty VYSVĚTLOVAT = tak to ale shoda = to vlastně SOUHLASím :D
He he, zkus s nějakým těžkým elektrokrumplem na úzkých ekogumách projet pár vraceček. To si pošmákneš. A to ticho, a ani nemusíš řadit, to je přímo řidičské pošušnáníčko! (ale pro řidičské analfabety). :-[] A po pár kilometrech ostré elektrojízdy budeš mít totálně vyšťavené baterky, gumy zrašplované na kord od obrovských odstředivých sil třistakilové baterie a k tomu kaput přetížené brzdy, to si pošmákneš! :-[]:-[]:-[]
No to je právě ono FURT jsou tací kteří i po roce vysvětlování a odkazů a VEŘEJNÉHO VOLNÉHO PŘÍSTUPU k informacím = si FAKT asi myslí že není dotovaná https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit
VÍŠ že sou v evropě státy kde to je až 9 korun na litr? A že se těch litrů prodá = jen u nás v malym česku 5-6 tisíc milionů ročně ;-)
Pokud je někdo nadšenec do řízení, tak se na dostupný elektro těší jak malej kluk. Výkony, krouťák jednoduchost motoru, nízký těžiště - to vše mluví pro elektro.
Nojo zase lžeš = i když asi nechtěně = prostě jen z neznalosti
1. vypočítali sme tu že jen tady u nás v malých relativně vyspělým bohatým česku je přechod z ropy na třeba EV záležitost minimálně 40 let = tak jak dlouho bys to chtěl odkládat?
a) že ropu z větší části používáme a POTŘEBUJEME na jiný věci než aby sis dojel nakoupit a proměnil jí v oxidy dusíku a prašný částice atd. to VÍŠ nebo?
b) že ve většině z ca 200 států světa to půjde spíš pomalejš než u nás to si možná uvědomuješ nebo?
2. že ropa dojde tě učila pančitelka na ZŠ a že to je realita = to asi chápeš. Že jí proměňuješ v problematický emise což víme od konce PŘEDminulého století a aktivně s tím bojujeme od 50. let 20. století = snad možná taky.
a) že ty kovy co používáme na baterky se dají recyklovat tak trochu donekonečna víš asi snad taky
b) že i to se dááávno řeší možná též = baterie bez kobaltu už jsou
Elektromobil je bez masivní dotace naprosto nekonkurenceschopný i v dnešní době. A bude to tak nejspíš navždy, protože s případnou masivní produkcí baterií by se možná dále zlevnila výroba, ale velmi by se zdražily vstupy surovin. Na výrobu současných typů baterie nejsou suroviny.
Btw. ropa dojde za X desítek, možná i stovek let. Drahé kovy dojdou v řádu desetiletí.
A tak zatímco Mazda na svých interiérech zapracovala, VW šel cestou opačnou.
Nové modely konzumních modelů to dokazují. Takže VW může být rád, že se tomhle autě shánějí hlavně lidé, co VW nikdy neměli. Jestli na novém Goflu 8 je snaha o úspory znát, tak tady to přímo sálá ze všeho, kam se člověk podívá. Ale tak zadání bylo jasné - vyrobit auto, za které budou lidi ochotní zaplatit až 55 tisíc € a které bude přiom tak laciné, jak jen to půjde. No a podařilo se.
Teď jen čekat na trvalý zájem široké skupiny zákazníků a VW zažije comeback jako s Golfem I.
Pěsti ale VW nedržím.
Hm... spíš to ale bude jak píše Arese hned v prvním komentáři.
Ty nejsi moc příznivec reality koukám. Dotovaný MUSÍ být provoz osobních aut na naftu = EV ne. Tady jde maximálně o úvodní investice do infrastruktury NE jako u dieslu o NUTNOST TRVALÉHO dotování paliva po celou dobu provozu
Fakt zajímavý že netržní ceny nafty a v některých evropských státech je to až 9 kč na litr = nikdy nikomu nevadily
Zajímavý že možnost BEZEMISNÍCH aut který nepotřebujou ropu kterou nemáme = vyvolává tak těžký odpor :-)
Re: Na provozní dotace firmám se u nás vydá ročně cca 100 mi
Kapitalismus je datován od začátku průmyslové revoluce tj. 16. století = pojmy dotace a dotování jsou už v přelomové dobové knize https://cs.wikipedia.org/…n%C3%A1rod%C5%AF vyšla 1776
To sis poplet s dieslem a nutností dotovat mu provoz = EV sou při ceně baterek který už teď hlásí VW tak nějak ok = při masovější výrobě a hotový infrastruktuře = rentabilní
A to současných 100 USD/kWh není na 99,99% konečná
Na provozní dotace firmám se u nás vydá ročně cca 100 miliar
když můžeme dotovat pěstování řepky, pro ne elektromobilitu? Nemyslím přímo dotaci per auto na druhý vůz někomu kdo primárně používá BMW X6, ale např. na infrastrukturu?
řada lidí by si třeba i EV pořídilo, ale kde všude máme nabíječky.
Ale u nás to dopadne klasicky jinak..škoda Auto brečí, že potřebuje dotace aby jen "nelakovala blatníky.ale mohla vyrábět špičkové produkty...dotace, dotace, dotace.
Někdy mám pocit, že kapitalismus již dávno zkrachoval, jen se o tom ještě neví...(viz. např. krachy bank v USA a jejich neskutečně nákladná záchrana z peněz poplatníku BEZ převzetí majetkového podílu státem..
Ano, VW vyhlásil, že ID3 má být přelomový model, jako tomu bylo u Brouka nebo Golfu I, a dělá vše pro to, abychom to všichni tak pochopili.
Otázka pro redakci ale je, proč vy to musíte dělat taky? :-|
Přesně tak, nějaké elektrické Citigo do města pro různé rozvážkové firmy, to si dokážu představit. Ale stejně by muselo být brutálně dotované výrobcem nebo státem, takže i toto je úplně špatně. :-(:no:
je jasne ze ciste elektro za melon nemoze byt pre vacsinu zakaznikov prijatelna a dostupna volba co by nahrada za nejake ich sucasne auto typu fabia octavia leon vitara astra a pod ... pevne ael verim ze nadalej budu aj klasicke vozy v ponuke a vznikne taka trojskupina.... ciste elektro.. ciste spalovaky a hybridy ... teda nadalej neocakavam uplny koniec spalovakov ale ani ziadny masivny nastuop elektroaut...
Dokud budou dotace, bude se to prodavat. Sice veeeeeeeelmi pomalu, ale nejake prodeje to mit bude. V momente, kdy dotace skonci (doufejme), skonci prodeje. Uvidime co udelaji volby, snad uz hur nebude.
...o ID 3 projevují zájem většinou dobře finančně zajištění městští hipsteři a technologičtí nadšenci a i ti si ho většinou pořídí jen jako druhý (doplňkový) vůz do rodiny, resp. rádoby "trendy" módní doplněk. T.j. pro normální lidi, kteří si dosud kupovali normální vozy VW, je ID 3 naprosto nepřijatelná. Takže jakmile se vyčerpá prvotní omezená "zásoba" výše uvedených nadšenců, prodeje ID3 půjdou rychle do kopru a představy vedení VW, že tento elektrovehykl v budoucnu nahradí Golf apod. jsou naprostý nonsenc!