Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
77 Fotogalerie

Volkswagen prozradil, kdo má největší zájem o elektrické ID.3

Největší zájem vyvolal model ID.3 u mladších nadšenců do techniky, kteří překvapivě nemají žádnou předchozí zkušenost s nákupem vozu značky Volkswagen.

Volkswagen nabídl svým zákazníkům možnost složit zálohu na první čistě elektrický model ID.3 již před více než rokem, teprve minulý týden však bylo v Německu konečně možné přetavit zálohu na definitivní objednávku. A zájem měl být skutečně vysoký.

Podle informací webu Electrek se měl stát během minulého týdne model ID.3 na chvíli dokonce nejprodávanějším maloobchodním vozem na německém trhu. A tak není divu, že se automobilka pustila do výzkumu, který měl odhalit bližší informace o typickém zájemci o průkopníka elektrifikace značky.

Kdo je tedy průměrným budoucím vlastníkem VW ID.3? Podle automobilky jde především o mladší muže se zálibou v elektronice, označované jako „techie“, kteří nemají předchozí zkušenost s koupí automobilu značky Volkswagen.

ID.3 zaujalo populaci, která je zhruba o 10 let mladší, než je průměrný věk našich zákazníků. A ten se v Evropě pohybuje okolo 58 let,“ uvedl Jürgen Stackmann, šéf prodejů automobilky VW, v rozhovoru pro Financial Times.

Automobilka dále zveřejnila, že zhruba 85 % z celkem 37.000 lidí, kteří předem složili zálohu na ID.3, nemá zkušenosti s předchozí koupí automobilu této značky. A to je pro Volkswagen celkem novinka, neboť například u modelu Golf platí stejná statistika naruby: zhruba 85 % zájemců o nový Golf mělo v minulosti Golf.

Automobilka dále uvedla, že zájemci o ID.3 nejčastěji pochází z městských a příměstských oblastí (nikoliv venkova). Zájemci jsou většinou muži, kteří se popisují jako „techies“, a ID.3 bude obvykle sloužit jako druhé auto do domácnosti.