Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Subaru končí výrobu BRZ. Na nástupce hravého kupé zatím čekáme

Pandemie koronaviru ovlivnila také Subaru BRZ. Kousky z finální edice k nám dorazí později, než se původně očekávalo.
Zpět na článek
4. 8. 2020 21:18
31. 7. 2020 16:22
Sporťák pro nemajetné
Uklízečky, zedníky atd. Nebo na něj nemá 98% české populace?
Rozbalit vlákno
17
Avatar - iudex
31. 7. 2020 16:32
Re: Sporťák pro nemajetné
Fakt, že Toyobaru bolo najlacnejšie RWD auto neznamená, že to bolo lacné auto. Naopak 30000+ za 200k dvojdverák bolo ochotných zaplatiť len málo ľudí, notabene keď za menej boli takmer všetky hotheče s 250-280k. Chápem dôvody (vyrobiť od podlahy novú platformu pre málosériovku je drahšie ako buchnúť silný motor do bežného hatchu vyrábaného v miliónoch kusov), to ale nič nemení na tom, že práve relatívne vysoká cena v kombinácii s relatívne nízkym výkonom spôsobovali predajný neúspech Toyobaru.
31. 7. 2020 17:40
Re: Sporťák pro nemajetné
V EU sa to veľmi nepredávalo, ale v USA, Austrálii a doma v JPN sa predalo asi 200 tisíc kusov. Tí sa určite druhej generácie dočkajú. V EU nám autá pre radosť, nejak vymierajú. Zostávajú len tie pre klientelu, ktorá nerieši koľko to stojí.
Avatar - Blue Sun
31. 7. 2020 21:46
Re: Sporťák pro nemajetné
Evropa je hloupá, protože o auta jen pro radost prostě nestojí... Proč taky, když totéž zvládne průměrný hatchback?
1. 8. 2020 05:08
Re: Sporťák pro nemajetné
Ktorý bežný hatch zvláda to čo uvidíš v prvých dvoch minulách videa? https://www.youtube.com/watch?…
1. 8. 2020 09:34
Re: Sporťák pro nemajetné
Žádný, na druhou stranu, který běžný hatch je tak zoufale pomalý jak je vidět v druhých čtyřech minutách videa?
A z druhé strany, kterému hatchi dokáže naložit naftová stodola na vyloženě handligové dráze vyhovující lehkým autům? Viz. čas 9:30
https://www.youtube.com/watch?…
1. 8. 2020 10:40
Re: Sporťák pro nemajetné
Neuveríš, ale veľmi veľa robia pneumatiky a tie na GT86 sú zámerne ECO, aby sa dal ľahko rozhodiť zadok. Ak by som chcel jazdiť okruhu tak dám PS4, alebo niečo podobné a časy posunieš o sekundy. Ale ja som na okruhu ešte nikdy nebol zato tým čo bolo v prvej časti videa som sa s mojim predošlým autom bavil mnoho krát.
Autá kde môžem letieť po okreske 180 a pritom sa prstom špárať v nose ma nikdy nejak neoslovovali.
1. 8. 2020 11:09
Re: Sporťák pro nemajetné
Proč bych neuvěřil? Dobré pneumatiky dělají obrovský rozdíl na jakémkoliv autě. Nejde o to jestli se někdo šťára ve 180 na okresce v nose nebo ne. Jde o to, že většina lidí to má tak, že když si koupí sporťák a obětuje na jeho oltář pohodlí a praktičnost, tak chce vedle létajícího zadku také schopnost dynamické jízdy. A když ne dynamické jízdy v přímce tak alespoň v oblouku. Ale aby se někdo soukal do nízkého nepraktického auta se slušnou výkonovou hmotností 6 kg/hp a pak mu na vyloženě handlingové dráze napráskal tatík s naftovou stodolou s výkonovou hmotností 8 kg/hp, třikrát vyšším těžištěm a s pěti metráky komfortní výbavy tak to skousne jen minimum lidí a proto prodeje vypadají tak, jak vypadají. Osobně nic nemám proti Toybaru, nechť si každý koupí co je mu milé, ale drtivá většina lidí to má prostě tak, že koupí ten HH anebo nemá holou prdku a pak třeba 911 nebo Caymana a na to Toybaru pak zbývá zcela mizivá množina kupců s logickým důsledkem, že následník v EU asi vůbec nebude.
1. 8. 2020 14:22
Re: Sporťák pro nemajetné
No lebo pneu boli spomínené aj v tom pôvodnom videu a prakticky nikdy tam nešiel čistú stopu. A ty stále riešiš len čas. Prehodím gumy a Tuareg si neškrkne. Ale ty čo to auto kupujú ich neprehadzujú. V USA je na trhu oveľa lepšia dostupnosť výkonných aut za rozumne peniaze, ale GT86 sa tam predáva dobre. To auto je proste veľmi presne riaditeľné plynom a zábavne v legálnych rýchlostiach. Len to vyzerá, že v EU musí každý niečo merať a zábava sa meria ťažko.
Inak pomer výkon váha 6,7 a ak vodič nemá európskych štandartných 68kg a nahádžeš tam trochu výbavy na natáčanie, tak u ľahšieho auta sa rýchlejšie zhoršuje.
1. 8. 2020 19:32
Re: Sporťák pro nemajetné
V USA dobře? No 10. místo, když se mnohem dražší sporťáky prodávají daleko lépe bych dobře nenazval. Notabene vzhledem k pozici značky Toyota na tamním trhu v ostatních segmentech je to dost velká bída. A vzhledem k tomu, že US trh pro sporťáky je daleko větší než ten evropský (přes 100 000 aut za 6 měsíců), tak 1 350 aut je hodně podobný výsledek jako těch cca 400 aut v Evropě (celkem 36 000 všech sporťáků za půl roku).

Mustang 34 000
Challenger 22 000
Camaro 13 800
Corvette 6 300
911 4 835
Veloster 4 300
BMW 8 3 040
AMG GT 1 800
BMW Z4 1 450
GT86 1 350
1. 8. 2020 20:25
Re: Sporťák pro nemajetné
To první místo Mustangu potěší, ale že se v USA prodává tolik ks příšernosti jménem Veloster, to mi hlava nebere... :-O :-O :-O :-(
1. 8. 2020 22:13
Re: Sporťák pro nemajetné
To, že si selektuješ fakty ako ti vyhovuje robíš pravidelne, ale vytiahnuť predaje v roku keď skončila výroba, tak to už je predsa len silná káva. US predaje si môžeš pozrieť tu https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_86#…
Za prvé 4 roky v priemerne cca 19000 kusov ak počítam obe značky a 5. miesto v predajoch. Čo z GT86 robilo najpredávanejší šporťák z dovozu.
V EU boli predaje trochu zaujímavé len v rokoch 2012 a 2013. Ale celkové počty sú nízke a homologizácia je drahá. Subaru sem nástupcu nedovezie. Toyota by mohla, ale zarobia jej na to iné modely.
Avatar - Beefcake
2. 8. 2020 11:16
Re: Sporťák pro nemajetné
Toto fakt tu treba citat dokola ?
Tych HH mate na trhu ako ***ych, ale evidentne by to chcelo asi este dalsi, ze ?
Porovnavat v jednej vete dve rozdielne koncepcie, ked som dufal, ze snad uz vsetci vedia, preco to auto je ake je a nie je ine.

Tieto debaty, tazky pruser, ako to tu ide dole vodou.
Bud trollovanie, alebo uplne ignorantstvo a neznalost.
Avatar - Blue Sun
3. 8. 2020 07:53
Re: Sporťák pro nemajetné
To je chování, které zajímá asi tak pět lidí ze sta tisíc. A o ty se poperou jiné značky.
2. 8. 2020 05:53
Re: Sporťák pro nemajetné
Který HB má náhon zadních kol?
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2020 07:16
Re: Sporťák pro nemajetné
Jak si usteleme tak si lehneme = a když se nám to nelíbí = může za to přece EU :-!
Avatar - beibej
31. 7. 2020 21:49
Re: Sporťák pro nemajetné
"vyrobiť od podlahy novú platformu pre málosériovku je drahšie ako buchnúť silný motor do bežného hatchu vyrábaného v miliónoch kusov"

Kdyby tu platformu použili pro další model třeba hatch + sedan náklady by se rozředily.
Já vím, nereálné.
Avatar - Blue Sun
3. 8. 2020 07:54
Re: Sporťák pro nemajetné
Hatch a sedan s pohonem zadních kol v téhle velikostní třídě? Cha cha cha.
31. 7. 2020 17:03
Chybí otevřená verze
Tomuhle autu chyběla otevřená verze. Alespoň targa. A verze s turbem. A nasazení v nějakém šampionátu.
Ale i tak, díky pane Toyodo, za čistý sporťák. Snad si ho jednoho dne zaparkuji do garáže.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
31. 7. 2020 21:47
Re: Chybí otevřená verze
Tomu autu nechybělo vůbec nic, prodávalo se dobře. Jen ne v zaostalé Evropě.