Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru končí výrobu BRZ. Na nástupce hravého kupé zatím čekáme

David Bureš
Diskuze (21)

Pandemie koronaviru ovlivnila také Subaru BRZ. Kousky z finální edice k nám dorazí později, než se původně očekávalo.

Subaru BRZ se chystá do důchodu. Hravé kupé vyvinuté ve spolupráci s Toyotou, která nabízí jeho sourozence GT86, se vyrábí už od roku 2012, a tak je nejvyšší čas na nástupce. Ten opět vznikne v rámci spolupráce mezi dvojicí japonských automobilek, nic bližšího ale o něm zatím nevíme.

Kvůli blížícímu se konci výroby BRZ automobilka už přestala přijímat objednávky na nová vozidla. „Zákazníci musí vybírat z dealery objednaných aut na sklad,“ přiznává Zdeněk Zikmund z českého zastoupení značky.

Konec auta na trhu přitom také ovlivnila pandemie koronaviru. „Koronavirová odstávka výroby odsunula dojezd aut o dva měsíce,“ prozrazuje Zikmund. BRZ z rozlučkové edice Final Edition měly podle původních plánů dorazit v červnu, nakonec ale přijdou spíše na konci srpna, respektive spíše během září. České zastoupení má na cestě 43 exemplářů. Na několik z nich už čekají majitelé, zbytek je zatím volných.

Subaru BRZ Final Edition bude ve specifikaci pro evropské trhy vyrobeno pouze v 250 exemplářích, do Česka tak zamíří slušný počet kusů. Oproti běžné variantě se rozlučková verze liší brzdami Brembo (vpředu čtyřpístkové, vzadu dvoupístkové), speciálně nastavenými tlumiči Sachs nebo o půl palce širšími tmavými koly. Uvnitř pak zaujmou vyhřívaná sedadla kombinující kůži s modrou alcantarou, detaily s modrým obšitím nebo leskle černé obložení místo imitace karbonu. Na výběr jsou pak jen dva odstíny karoserie, modrá WR Blue Pearl a černá Crystal Black Silica.

Nástupce toyobaru už sice byl potvrzen, v tuto chvíli však není jasné, kdy se nové BRZ světu představí. Stejně tak ještě nebylo oficiálně oznámeno, zda se ho dočkáme také na evropských trzích. Přísné emisní normy totiž nemusí prodej vozu na starém kontinentu umožnit.

Spekuluje se nicméně o tom, že si nástupce BRZ sice uchová kompaktní rozměry a nízkou hmotnost, pod kapotou se však má objevit nový motor. Stávající dvoulitr má nahradit atmosférický plochý motor o objemu 2,4 litru, který může výkon posunout na nějakých 194 kW (264 k). Díky spolupráci s Toyotou opět vznikne i sourozenec BRZ s logy největšího výrobce aut světa, tentokrát zřejmě nazvaný GR86 podle jeho sportovní divize.

David Bureš
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
4. 8. 2020 21:18
Trt
https://www.garaz.cz/…z-konci-21004491
Tam to vidi trochu inak.
Avatar - Blue Sun
3. 8. 2020 07:54
Re: Sporťák pro nemajetné
Hatch a sedan s pohonem zadních kol v téhle velikostní třídě? Cha cha cha.
Avatar - Blue Sun
3. 8. 2020 07:53
Re: Sporťák pro nemajetné
To je chování, které zajímá asi tak pět lidí ze sta tisíc. A o ty se poperou jiné značky.
Avatar - Beefcake
2. 8. 2020 11:16
Re: Sporťák pro nemajetné
Toto fakt tu treba citat dokola ?
Tych HH mate na trhu ako ***ych, ale evidentne by to chcelo asi este dalsi, ze ?
Porovnavat v jednej vete dve rozdielne koncepcie, ked som dufal, ze snad uz vsetci vedia, preco to auto je ake je a nie je ine.

Tieto debaty, tazky pruser, ako to tu ide dole vodou.
Bud trollovanie, alebo uplne ignorantstvo a neznalost.
2. 8. 2020 05:53
Re: Sporťák pro nemajetné
Který HB má náhon zadních kol?