Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Která auta ztrácejí nejvíc na hodnotě po třech letech? Americký žebříček se hodí i v Evropě

Ojetiny po tříleté službě prvnímu majiteli přináší výhodné ceny dalším kupujícím. Spořiví zájemci mají na výběr z velkého portfolia a mezi nejlepší tipy patří deset nejméně poruchových modelů.
Zpět na článek
5. 8. 2020 07:25
Re: cim drahsie auto
Nie, aj ty si svoju psychologicku hranicu nastavujes podla seba a svojho okolia ale to nie je ziadna smerodajna informacia. Kazdopadne nejdem rozoberat polemiku ohladom rodinnych aut, pretoze do maleho HB ako je M3 by si ani neuvazoval mat 2 autosedacky, pretoze by si sam vedel, ze je to utrpenie.
PC ti bude sluzit aj 20 rokov kym sa nieco neodpali - tak ako auto, ale kym stare auto si vykon drzi +/- rovnako, stary HW je pre nove potreby uz tazko pouzitelny z dovodu narocnosti na vypoctovy vykon, ktory vyzaduju nove aplikacie - to iste sa deje u telefonov. Kym ho pouzivas na telefonovanie mozes mat tiez 20 rocny telefon, bude stale zakladnu funkciu splnat. Ak na tom potrebujes robit aj nieco ine, uz to stacit nebude a elektronika samozrejme stale zastarava velmi rychlo. Ze to nevies postrehnut je len tym, ze nie si narocny pouzivatel. Napriklad ak chces dnes hrat v 4K pri vysokych nastaveniach, nebude ti na to stacit ani aktualny Highend GPU, kde sa pohybujeme cez 1k €.
K dalsim bodom sa vracat nebudem, pretoze by som sa len opakoval.
5. 8. 2020 07:11
Re: cim drahsie auto
Lenze ty udaje o predajnosti beries ako mantru pre nezaujem. Co nie je pravda. Nemozes mat vecsie predaje ak nemas diely a nemozes vyrabat (Cina a komplikacie s dodavkami dielov). Hned dalsia faza bola zavretie predajni - nemozes mat vecsie predaje, ked nemas moznost auto objednat. Ano potom do toho pride aj opatrnost ludi a mozno zhorsena financna situacia - to uz potom ma nejaku zotrvacnost, ale aj ako som cital u niektorych co mali objednane nove auta, ci to uz stihli pred koronou alebo potom pocas, tak dodanie sa im natiahlo, lebo vsade su nejake obmedzenia = aj z toho dovodu nizsi predaj.
Pracujem v odvetvi kde nasimi zakaznikmi su subdodavatelia automobiliek. Ani jeden nestornoval objednavku, ani jeden neskrtil investicie, ani jeden sa nedostal do platobnej neschopnosti(zatial) a prace je tolko, ze neviem co skor. A to vsetko velke projekty. Na poslednu otazku u nasho vedenia, ze ako to vyzera v nasledujucom obdobi som len dostal odpoved, ze pracu budeme prehadzovat asi vidlami, tolko jej bude. Uz su prve informacie, ze sa to vracia do "normalu", tak uvidime.
Avatar - palix
4. 8. 2020 22:38
Re: cim drahsie auto
"3_diamanty" má z pohľadu bežného človeka úplnú pravdu. Moja psychologická hranica na auto je presne tých 20 000€. Mám v okolí ľudí, ktorí za auto nedajú ani toľko.

Ad1 - pohľad na rodinné auto je rôzny. Niekto potrebuje "autobus" a má 1 dieťa. My máme 2 deti a Mazda 3 hatchback spĺňa funkciu rodinného auta v pohode. Občas je to pri balení celkom "tetris", ale dá sa. Kombi nižšej strednej triedy (Hyundai i30 je veľmi slušné a dostatočne veľké rodinné auto - pod 20 000€). Pre mnohých jeaj Fabia kombi slušné rodinné auto.
Ad2 - dnes PC tak nestárnu. Ak kúpim dnes priemerný PC a budem ho používať na bežné veci kľudne vydrží "večnosť". Posledný PC, ktorý som kúpil mal cca 5 rokov, bol použitý... S SSD diskom ide ako "raketa" - je to manželkin pracovný PC a ne to, čo potrebuje stačí úplne perfektne ;)
Ad3 - ja som kúpil 2 výbavu v poradí, ktorá bola od 17 290€ - super cena, úplne dostatočná výbava. Naozaj mi v nej NIČ nechýba. Pre človeka ako ja je nová 3-ka "nekúpiteľná". Ľudia nechcú auto v základe, ale chcú auto za dobrú cenu. Kedysi výbava Challenge (2. stupeň) u Mazdy obsahovala úplne všetko, čo človek potrebuje.
Ad4 - s tým sa dá len súhlasiť ;)

Nové auto je samozrejme ekonomický nezmysel - hlavne pre ľudí, ktorí tie peniaze nemajú, ale za každú cenu chcú to auto, lebo ho má sused. Ak kupujem auto na 10 a viac rokov, tak ma osobne veľmi nezaujíma pokles ceny - skôr kvalita a vlastnosti, ktoré mi budú po celé tie roky spôsobovať radosť z auta (jazdné vlastnosti, dizajn...). 15 ročné auto je aj tak už staré a jeho cena je len nejaká zostatková. Ako tak pozerám na súčasný vývoj trhu - 15 rokov vlastníctva asi bude celkom reálnych. Neide o to, že nedokážem tie peniaze zarobiť, skôr nie som ochotný platiť za to, čo mi s najväčšou pravdepodobnosťou ponúknu. Moje predpokladané ďalšie auto bude asi niečo jazdené a zaujímavé. Čas ukáže...

Keď som pred časom predával moju 10 ročnú starú Astru G jej zostatková cena bola cca 28% pôvodnej ceny. Kľudne by slúžila ešte ďalších 10 rokov, ale chcel som niečo novšie, bezpečnejšie, lepšie a finančne som si to mohol dovoliť.

Najväčšou výhodou nového auta je, že bude istý čas spoľahlivé (povedzme 10 rokov / 100 000 km). Ak nebudem 10 rokov riešiť s autom žiadnu nepríjemnú vadu (napr porucha v zahraničí = drahý servis / odťah...), len bežný servis - nové auto sa mi oplatí.
4. 8. 2020 20:04
Re: cim drahsie auto
No mne sa palubka aj volant zdajú byť úplne v pohode. Zadné lampy súhlasím že sú také oné... No ale zniesť sa dajú. A za 21a pol tisíc v podstate slušné SUV v automate a štvorkolke s tuším 550l kufrom? Podľa mňa super voľba pre rodinu. Pôdorysne nieje veľké, do mesta ok, na chatu či na hory na lyže detto cajk. :yes:
4. 8. 2020 12:36
Re: cim drahsie auto
Keby si mal pravdu, tak by predaje s radostou stupali, ale ono je to presne naopak. A vo vysledku je uplne jedno, ci zdrazis 4x po sebe po menej alebo naraz, ked zakaznik neakcepuje vyslednu cenu, tak to nepredas. Ono zvysit ceny ked nikto nekupuje kvôli drahote je napad hodny genia a nemoze znamenat nic ine nez dalsi pokles predajov. Emisie su z pohladu zákazníka nepodstatne, neriesi ich, riesi ake auto chce s akou výbavou a kolko penazi ma a chce nizku spotrebu, ziaden zakaznik sa pri kupe nezaobera nejakymi emisnými pokutami.

Ale nie je to len cierne:
Bude zaujimave, ked pridu nove dacie s aktuálnou technikou clia a LPG plus ten ich eletromobil. To uz nebude vyslovene len o lacnote, ale budu podkurovat aj tradicnym znackam. A clio a captur sa predavaju dobre. Renault by mal byt schopny sa pozviechat (teda neviem, ako velmi ho tahaju nadol Nissan a Mitsu). A H/K vedia ponuknut to co chce zakaznik v cene, ktoru je ochotny akceptovat a maju aj elektro/plug-in, ti to daju tiez. Toyota nema problem s emisiami a nie je len o EU.

V podstate vsetky ostatne automobilky maju problem a pretekaju sa, kto sa v EU zmensi viac. Mitsu to v EU v podstate zabalilo, Honda predava zopar kusov - ukazkovy priklad, kam to az dojde, ked chces predavat za cenu, co zakaznik neakceptuje. Siel som vcera akolo jazzu za 25000 E - nepredajne, to si kupujúceho nenajde. V podstate dalsi kandidat, co to moze v EU zabalit.

Nieze by sa automobilky spojili a zatlacili na vladu/EU, tak ako to urobili v USA, ale hraju svoje zabomysie vojny a stracaju vsetci, najviac ekonomika EU.
Avatar - Machýrek
4. 8. 2020 12:08
Re: Ale houby
Tak zrovna tady jeden aktuální příklad podpory zůstatkové hodnoty ojetin: www.audi.cz/predvadeci-vozy?…
4. 8. 2020 11:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
4. 8. 2020 11:26
Re: Ale houby
Ja som mal nejazdenú skladovku u BMW s - 36 alebo 38%.
4. 8. 2020 11:18
Re: Ale houby
naozaj? Ake auto? Aky 30% z ceny? Z akcnej ceny, alebo z beznej cennikovej?

Opel predava napr Astru so zlavou okolo 26% z beznej ceny. Ale akcne ceny su ovela nizsie.
Kia sa dostane na -10 % z cennikovej ceny.
Skoda okolo -5% z ceny akcnych modelov.
Ale napr. Citroen z akcnej ceny minimalne zlavy - co je prekvapujuce, pri urovni ich kvality.

Predvadzacka (aj nejazdnena) alebo skladovka je samozrejme iny pripad, tam to moze byt viac.
4. 8. 2020 11:15
Hyundai ix20
Som predal Hyundai ix20, 7 rokov, 70000 km za 57% pôvodnej ceny. :yes:
Predany do týzdna, inzerat som stiahol po asi 2 dnoch :yes:
4. 8. 2020 09:14
Re: cim drahsie auto
No, ono je v principu problem nahlizet na porizeni vozidla jako na investici. Zbytek komentare je pak jen vice-mene logickym dusledkem chybne premisy.
4. 8. 2020 08:27
Re: cim drahsie auto
Poslúžiť poslúži, ale pozerať sa každý deň na ten volant a prístrojovú dosku, asi začnem mať chronické problémy s trávením... :no: Exteriér v pohode, až na zadné svetlá, to je teda ťažká Ázia.
4. 8. 2020 07:35
Re: cim drahsie auto
Myslím že ako slušné rodinné auto do 20litrov by poslúžilo napríklad aj Ssang yong Korando 1.5gdi automat alebo 4kolka. V tej cene sa kúpiť dá, je ozaj veľké, slušne vybavené - ak teda nevadí že je to SUV či crossover.
Ale uznávam, že veľký výber nieje.
4. 8. 2020 07:04
Re: cim drahsie auto
Obaja pisete kraviny z pohladu svojho mentalneho nastavenia.

Ad1 - skus si kupit velke rodinne auto pod 20k. Pokial mas aj nejake poziadavky ako su lepsie svetla, vykon a pod, tak aj do 30k budes mat solidny problem. Slusne vybavene auto segmentu C v tomto rozpeti ale kupis v pohode a je to cena adekvatna.
Ad2 - Auto bola vzdy neekonomicka kupa, rychlejsie zastarava uz len HW v PC a elektronike a nic nenasvedcuje tomu ako v PC ci svete mobilov, tak v automobilovom priemysle, ze by ludia nove a aj drahsie veci nekupovali.
Ad3 - nikto zakladnu mazdu3 nechcel, preto upustili od najnizsej vybavy z dovodu nezaujmu zakaznikov a pridali dalsi vybavovy stupen zhora.
Ludia nechcu auta v zaklade, prave naopak. Tych 5 ludi co by to tak chceli, lebo prvych 10 poziadaviek je len cena nikoho netrapi.
Ad4 - zvysovanie cien je politicke z dovodu emisnych pokut. Niekto ich zaplatit bude musiet. Zdrazuje sa kontinualne znacne uz 2 roky ako priprava na tuto situaciu, ceny velmi dole nepojdu, nemaju totizto kam. Moje auto napriklad zdrazelo kym som ho stihol kupit od zaciatku predaja asi 4x a celkovo o nejakych 2k €, pricom aktualny motor uz nie je dostupny pre moj vybavovy stupen iba pre top co je dalsich + 3k €.
Avatar - Machýrek
4. 8. 2020 06:59
Ale houby
Za ceníkový ceny se neprodává. Např svý aktuální auto jsem kupoval se slevou 30,5%, nový do výroby, žádná skladovka. Kapišto? Žádný drama to neni. Pokles cen vytváří samy automobilky tím, že ta auta už pod cenou prodávaj.
Avatar - Mikesus
4. 8. 2020 06:53
Re: cim drahsie auto
Já si myslím, že nahoru půjdou i ojetiny. Když lidi nebudou kupovat nová auta, budou koukat po ojetých. A pak ruku v ruce tu máme nárůst cen.
3. 8. 2020 23:47
Re: cim drahsie auto
vo vsetkom suhlasim okrem toho, ze automobilky sa raduju. Predaje pojdu minimalne v EU prudko dole, trh sa scvrkne kludne aj o tretinu casom. Jednoducho nizsia stredna alebo nebodaj male auto si nad 20000 EUR vo vacsine EU kupujúceho nenajde
Avatar - 3_diamanty
3. 8. 2020 22:59
Re: cim drahsie auto
kupa noveho auta mi vychadza uz ako coraz nevyhodnejsa investicia... ako fakt kedysi si kupil nove auto.. sporil si setril si.. tesil si sa.. ale tak vedel si ze este aj o 10 rokvo ho solidne predas... takze davalo ti to aj zmysel riesit nove auto a aj sa o neho tak nejak starat ... ale dnes? kupis nove auto aby si po 5 rokoch mal uz auto ktore bude mat sotva 60 percent ceny .... no skus dnesny novy golfik o 10 rokov predat este za polovicnu .... nehrozi...... uz bude nezaujimavy aj pre veteranistu a jeho hodnota uz bude mozno 20 percentna voci povodnej cene a este kvoli emisiam budes uz mozno platit aj kdejake penale ( aj to mozno bude ) ... z aut sa uz stavaju brutalne spotrebaky... biznisu to samozrejme prospieva ... automobilky sa raduju... ale uz cloveku ktory nema kazde 3 roky na nove E-klasse uz ale moc nie... navyse normalne auta ako take uz tiez miznu... chces zakladnu 3ku od mazdy? tak uz daj 20 tacov... ze pred 10 rokmi stala v zaklade 14 koho to dnes uz trapi... alebo si zober aj ceed.. pamqtam ked predosly este s 1,6gdi sa dal kupit za 14 tisic eur.. lenze dnes ta aj 73kw litrovy trojvalec turbo ceed vyjde drahsie... zakaznik to teda opat "vyhral" ... nehovoriac o tom ze takyto ceed predas o par rokov opat este s vacsou stratou ako ten predosly
3. 8. 2020 22:51
Re: cim drahsie auto
ono sa k tomu este pridalo, ze ako nove auta zdrazuju a stare stracaju na hodnote, tak sa ti kludne moze stat, ze predas stare zanovne a musis doplatit na nove tolko alebo viac ako si dal za to povodne ako nove - vlastne ti zdrazovanie "zhltne" auto, je to chore...
Avatar - 3_diamanty
3. 8. 2020 22:26
cim drahsie auto
tym vacsia strata hodnoty... teda neplati to vzdy samozrejme... ale u vacsiny to docela sedi...

znamy predal sportage po 3 rokoch.. s gdi 1,6tkou v nejakej strednej vybave .. mal sotva 40 tisic najazdene .. a uz ju dal o 8000 eur menej ako bola povodna nakupna cena... ( cca 23-24 000 eur ) .. toto sa v sandere stat nemoze... beznemu smrtelnikovi s dvoma detmi a hypotekou na krku sa dnes uz auto nad 20 tiisc eur v podstate ani neoplati ... ak teda nie je pan podnikatel alebo nezdedil nejake melony po strykovi z ameriky a bla bla ... auta proste uz tak rychlo stracaju na hodnote ze dat do vlastneho auta 30 tacov aby o 5 rokov som to nepredal ani za 20 tak to su fakt vyhodene prachy ( to uz radsej invesovat do pozemku alebo nejakej zahrady alebo garaze ) ... ale nakoniec kto na to ma ok... je to kazdeho vec.. ale osobne by som dnes do auta uz viac ako 20 tisic nedal pri tomto tempe straty hodnoty auta a technologickych zmien v automobilizme ake su skoro uz kazdy rok ... lebo casy kedy aj 10 rocny golfik sa dal predat este za polovicu povodnej ceny a drzal si hodnotu´ako kliest su uz fakt davno prec ( aspon 15 rokov ) ;-\

inak mi je toho znameho aj docela luto... vedel by som prachy lepsie investovat zvlast ked jazdil vacsinou len okolo komina ... ale tak vozil sa frajersky no .... ak mu to stalo za to tak ok... ako je to samozrejme kazdeho vec.. :yes: