Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Která auta ztrácejí nejvíc na hodnotě po třech letech? Americký žebříček se hodí i v Evropě

Mirek Mazal
Diskuze (20)

Ojetiny po tříleté službě prvnímu majiteli přináší výhodné ceny dalším kupujícím. Spořiví zájemci mají na výběr z velkého portfolia a mezi nejlepší tipy patří deset nejméně poruchových modelů.

Renomovaná společnost iSeeCars se specializuje na trh ojetin. Američtí experti deklarují poskytování služeb spotřebitelům čili zájemcům o správný výběr zánovního vozu. Průvodci bazarovou džunglí se zaměřují na zajištění transparentnosti informací nutných do leckdy složitého procesu nákupu ojetých automobilů.

Analytici iSeeCars předpovídají letní příliv pronajatých aut, proto v nové studii odhalují nejlepší výběr skoro nových automobilů po ukončení tříletého leasingu. To je čas výhodného nákupu, protože za tři sezóny se z půjčeného auta odepisuje průměrně 39 % hodnoty, v extrémním případě cena klesne o více než polovinu původní prodejní sumy. Čísla hovoří jasně a zde je top 10 příkladů, co se reálně dá velmi výhodně pořídit očima amerických specialistů.

10. Audi A4

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 22.413 USD (501.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 23.292 USD (521.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 51 %

Kompaktní Audi je stálicí na mezinárodním trhu od roku 1994. Sedan či kombi uvádí desetičlennou partu nadějných kandidátů na koupi po tříletém leasingu, kvalitní A4 za méně než polovinu ceny uvítá většina ekonomicky smýšlejících kupců.

9. Infiniti QX60

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 25.967 USD (580.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 27.078 USD (605.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 51 %

Jediné SUV na seznamu, což je udivující vzhledem k popularitě nafouklých karoserií. Zřejmě si zbylé modely drží cenu mnohem lépe než Infiniti QX60, které vyšlo statisticky se ztrátou 51 % původní hodnoty.

8. BMW řady 4

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 26.998 USD (603.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 28.893 USD (646.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 51,7 %

Diskutované BMW potvrdilo nejistou pozici na trhu mezi zaběhlými řadami 3 a 5. Mezikus může být po tříletém splácení mnohem racionálnější volba než při výběru nového kusu. Zánovní ojetina totiž uspoří v přepočtu přes 640 tisíc Kč.   

7. Infiniti Q50

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 23.140 USD (517.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 24.843 USD (555.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 51,8 %

Malé luxusní Infiniti odpovídá cenovkou všednímu poklesu hodnoty u této kategorie nadstandardně vybavených aut. Ztráta dost přes půl milionu korun zabolí, ovšem ne dalšího majitele.

6. Lincoln MKZ

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 21.517 USD (481.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 23.112 USD (517.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 51,8 %

Další sedan v podobě Lincolnu MKZ letos končí, poté už nebude možné radostně sledovat každoroční ztrátu více než 170 tisíc Kč. Za málo peněz člověk dostane hodně muziky, respektive zánovního auta.  

5. Mercedes-Benz třídy E

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 31.454 USD (703.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 34.990 USD (782.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 52,7 %

Jedno z nejdražších aut žebříčku procentuálně ztrácí „jen“ 52,7 %, ale absolutně to znamená odečet přes 780 tisíc korun za tři roky. Daň za luxusní povození třídou E je opravdu vysoká.

4. Volvo S60

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 19.702 USD (440.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 22.405 USD (501.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 53,2 %

I Volvo se dostalo do proslulého hledáčku iSeeCars. Výzkumníci spočítali, že po návratu z leasingu je S60 ochuzeno o 53,2 % původní hodnoty, což je citelného půl milionu Kč. 

3. BMW řady 3

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 22.718 USD (508.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 26.074 USD (583.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 53,4 %

Druhý mnichovský propadák je BMW řady 3. Manažerský kompakt s pohonem zadních kol za půl milionu korun je lákavá nabídka a v USA fakticky nic nemožného.

2. Ford Fusion Hybrid

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 13.565 USD (303.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 16.480 USD (368.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 54,9 %

Americké Mondeo s hybridním ústrojím je skoro nejlepší volbou výběru po ukončení tříletého leasingu. Se ztrátou necelých 55 % vyjde na bezkonkurenčních 368 tisíc Kč. Vůči velikosti vnitřního prostoru a jízdnímu komfortu zde nenajdeme konkurenceschopný model.

1. Audi A6

Průměrná cena po 3 letech leasingu: 27.890 USD (625.000 Kč)

Úspora proti ceně nového vozu: 35.208 USD (790.000 Kč)

Pokles ceny po 3 letech leasingu: 55,8 %

Smutný vítězem je Audi A6. Čtyři kruhy otevřely top 10 a stejně tak celý soubor uzavírají. Vyšší střední třída z Ingolstadtu přichází průměrně o 55,8 % ceny z autosalonu a přitom po třech sezónách jen výjimečně začínají vystupovat jakékoliv vady. V Americe se jednoznačně vyplatí počkat.

Mirek Mazal
Diskuze (20)

Doporučujeme

5. 8. 2020 07:25
Re: cim drahsie auto
Nie, aj ty si svoju psychologicku hranicu nastavujes podla seba a svojho okolia ale to nie je ziadna smerodajna informacia. Kazdopadne nejdem rozoberat polemiku ohladom rodinnych aut, pretoze do maleho HB ako je M3 by si ani neuvazoval mat 2 autosedacky, pretoze by si sam vedel, ze je to utrpenie.
PC ti bude sluzit aj 20 rokov kym sa nieco neodpali - tak ako auto, ale kym stare auto si vykon drzi +/- rovnako, stary HW je pre nove potreby uz tazko pouzitelny z dovodu narocnosti na vypoctovy vykon, ktory vyzaduju nove aplikacie - to iste sa deje u telefonov. Kym ho pouzivas na telefonovanie mozes mat tiez 20 rocny telefon, bude stale zakladnu funkciu splnat. Ak na tom potrebujes robit aj nieco ine, uz to stacit nebude a elektronika samozrejme stale zastarava velmi rychlo. Ze to nevies postrehnut je len tym, ze nie si narocny pouzivatel. Napriklad ak chces dnes hrat v 4K pri vysokych nastaveniach, nebude ti na to stacit ani aktualny Highend GPU, kde sa pohybujeme cez 1k €.
K dalsim bodom sa vracat nebudem, pretoze by som sa len opakoval.
5. 8. 2020 07:11
Re: cim drahsie auto
Lenze ty udaje o predajnosti beries ako mantru pre nezaujem. Co nie je pravda. Nemozes mat vecsie predaje ak nemas diely a nemozes vyrabat (Cina a komplikacie s dodavkami dielov). Hned dalsia faza bola zavretie predajni - nemozes mat vecsie predaje, ked nemas moznost auto objednat. Ano potom do toho pride aj opatrnost ludi a mozno zhorsena financna situacia - to uz potom ma nejaku zotrvacnost, ale aj ako som cital u niektorych co mali objednane nove auta, ci to uz stihli pred koronou alebo potom pocas, tak dodanie sa im natiahlo, lebo vsade su nejake obmedzenia = aj z toho dovodu nizsi predaj.
Pracujem v odvetvi kde nasimi zakaznikmi su subdodavatelia automobiliek. Ani jeden nestornoval objednavku, ani jeden neskrtil investicie, ani jeden sa nedostal do platobnej neschopnosti(zatial) a prace je tolko, ze neviem co skor. A to vsetko velke projekty. Na poslednu otazku u nasho vedenia, ze ako to vyzera v nasledujucom obdobi som len dostal odpoved, ze pracu budeme prehadzovat asi vidlami, tolko jej bude. Uz su prve informacie, ze sa to vracia do "normalu", tak uvidime.
Avatar - palix
4. 8. 2020 22:38
Re: cim drahsie auto
"3_diamanty" má z pohľadu bežného človeka úplnú pravdu. Moja psychologická hranica na auto je presne tých 20 000€. Mám v okolí ľudí, ktorí za auto nedajú ani toľko.

Ad1 - pohľad na rodinné auto je rôzny. Niekto potrebuje "autobus" a má 1 dieťa. My máme 2 deti a Mazda 3 hatchback spĺňa funkciu rodinného auta v pohode. Občas je to pri balení celkom "tetris", ale dá sa. Kombi nižšej strednej triedy (Hyundai i30 je veľmi slušné a dostatočne veľké rodinné auto - pod 20 000€). Pre mnohých jeaj Fabia kombi slušné rodinné auto.
Ad2 - dnes PC tak nestárnu. Ak kúpim dnes priemerný PC a budem ho používať na bežné veci kľudne vydrží "večnosť". Posledný PC, ktorý som kúpil mal cca 5 rokov, bol použitý... S SSD diskom ide ako "raketa" - je to manželkin pracovný PC a ne to, čo potrebuje stačí úplne perfektne ;)
Ad3 - ja som kúpil 2 výbavu v poradí, ktorá bola od 17 290€ - super cena, úplne dostatočná výbava. Naozaj mi v nej NIČ nechýba. Pre človeka ako ja je nová 3-ka "nekúpiteľná". Ľudia nechcú auto v základe, ale chcú auto za dobrú cenu. Kedysi výbava Challenge (2. stupeň) u Mazdy obsahovala úplne všetko, čo človek potrebuje.
Ad4 - s tým sa dá len súhlasiť ;)

Nové auto je samozrejme ekonomický nezmysel - hlavne pre ľudí, ktorí tie peniaze nemajú, ale za každú cenu chcú to auto, lebo ho má sused. Ak kupujem auto na 10 a viac rokov, tak ma osobne veľmi nezaujíma pokles ceny - skôr kvalita a vlastnosti, ktoré mi budú po celé tie roky spôsobovať radosť z auta (jazdné vlastnosti, dizajn...). 15 ročné auto je aj tak už staré a jeho cena je len nejaká zostatková. Ako tak pozerám na súčasný vývoj trhu - 15 rokov vlastníctva asi bude celkom reálnych. Neide o to, že nedokážem tie peniaze zarobiť, skôr nie som ochotný platiť za to, čo mi s najväčšou pravdepodobnosťou ponúknu. Moje predpokladané ďalšie auto bude asi niečo jazdené a zaujímavé. Čas ukáže...

Keď som pred časom predával moju 10 ročnú starú Astru G jej zostatková cena bola cca 28% pôvodnej ceny. Kľudne by slúžila ešte ďalších 10 rokov, ale chcel som niečo novšie, bezpečnejšie, lepšie a finančne som si to mohol dovoliť.

Najväčšou výhodou nového auta je, že bude istý čas spoľahlivé (povedzme 10 rokov / 100 000 km). Ak nebudem 10 rokov riešiť s autom žiadnu nepríjemnú vadu (napr porucha v zahraničí = drahý servis / odťah...), len bežný servis - nové auto sa mi oplatí.
4. 8. 2020 20:04
Re: cim drahsie auto
No mne sa palubka aj volant zdajú byť úplne v pohode. Zadné lampy súhlasím že sú také oné... No ale zniesť sa dajú. A za 21a pol tisíc v podstate slušné SUV v automate a štvorkolke s tuším 550l kufrom? Podľa mňa super voľba pre rodinu. Pôdorysne nieje veľké, do mesta ok, na chatu či na hory na lyže detto cajk. :yes:
4. 8. 2020 12:36
Re: cim drahsie auto
Keby si mal pravdu, tak by predaje s radostou stupali, ale ono je to presne naopak. A vo vysledku je uplne jedno, ci zdrazis 4x po sebe po menej alebo naraz, ked zakaznik neakcepuje vyslednu cenu, tak to nepredas. Ono zvysit ceny ked nikto nekupuje kvôli drahote je napad hodny genia a nemoze znamenat nic ine nez dalsi pokles predajov. Emisie su z pohladu zákazníka nepodstatne, neriesi ich, riesi ake auto chce s akou výbavou a kolko penazi ma a chce nizku spotrebu, ziaden zakaznik sa pri kupe nezaobera nejakymi emisnými pokutami.

Ale nie je to len cierne:
Bude zaujimave, ked pridu nove dacie s aktuálnou technikou clia a LPG plus ten ich eletromobil. To uz nebude vyslovene len o lacnote, ale budu podkurovat aj tradicnym znackam. A clio a captur sa predavaju dobre. Renault by mal byt schopny sa pozviechat (teda neviem, ako velmi ho tahaju nadol Nissan a Mitsu). A H/K vedia ponuknut to co chce zakaznik v cene, ktoru je ochotny akceptovat a maju aj elektro/plug-in, ti to daju tiez. Toyota nema problem s emisiami a nie je len o EU.

V podstate vsetky ostatne automobilky maju problem a pretekaju sa, kto sa v EU zmensi viac. Mitsu to v EU v podstate zabalilo, Honda predava zopar kusov - ukazkovy priklad, kam to az dojde, ked chces predavat za cenu, co zakaznik neakceptuje. Siel som vcera akolo jazzu za 25000 E - nepredajne, to si kupujúceho nenajde. V podstate dalsi kandidat, co to moze v EU zabalit.

Nieze by sa automobilky spojili a zatlacili na vladu/EU, tak ako to urobili v USA, ale hraju svoje zabomysie vojny a stracaju vsetci, najviac ekonomika EU.