Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Ford Mondeo 4. generace (Mk5): Méně sportu, více všeho

Současné mondeo je „jen“ evropskou paralelou amerického Fordu Fusion. Při cestě na starý kontinent si navíc dalo dost na čas. Nejstarším autům je dnes šest let a představují lákavou ojetinu.
Zpět na článek
28. 9. 2020 21:12
Podvozek
Já mám lift 180k FWD ročník 2018 a přesedlal jsem z Passata B8. Mondeo mám ale s adaptivními tlumiči a na sport je opravdu sportovní... k neutržení...na comfort je to naopak houpací loď.. do ostré zatáčky se kolikrát leknu.
Mondeo 5 Passat B8 asi nejlíp ohodnotí pohled na zadní nápravu..Mondeo odlitek, Passat pár profilovaných plechů...a tak se to s celým autem.
8. 8. 2020 22:31
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
Podivam se. Op leasingovka zamitla
8. 8. 2020 22:30
Re: Zkusenosti
Firemni auto. Nekdy taham vozik. A moc dalnice nejezdim
Avatar - Mikesus
8. 8. 2020 19:00
Re: Zkusenosti
5.8 je i u toho tvého bez jakéhokoliv přemýšlení. U kliďase to pojede za 5.
Asi u toho moc přemýšlíš, když jezdíš za tolik :D
Avatar - Ozzman
8. 8. 2020 15:46
Re: Zkusenosti
Jaký motor máš? 110 nebo 132 kw tdci? Ta spotřeba je pro mne dosažitelná jen když to řídí nějaký kliďas :D

A k těm Škodovkam, nikdy jsem si nevšiml, že by byl podvozek skodovek zábavný a na vyblbnuti. Spíš jsou uskakane a hlucne.
Avatar - speedfred
8. 8. 2020 15:16
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
Nad tým rozmýšľam že by som ho dal prečalúniť do kože, len neviem či sa nebude cez zimu dlhšie nahrievať pretože teraz to fakt rýchle na rozdiel od sedačiek :no: .
8. 8. 2020 08:47
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
Udajne predevsim problem vyhrivanych volantu. U me po 3 letech zatim volant jak novy. Ja zase zaslechl, ze ma tento problem VW a i jine znacky. Priklon k ekologickym materialum si vybira svou dan :( Mondeo take nema ciste kozeny volant, je to nejaka smes umele kuze a peny. Lze resit tak, ze se necha na zakazku vyrobit opravdu kozeny potah kuze :-D
8. 8. 2020 08:44
Zkusenosti
Mam doma jiz 3 roky s motorem 2.0 tdci, aktualne najeto 60 000. Za me zatim maximalni spokojenost. Komfort jizdy je skvely, kdyz ma clovek jet treba 600 km v jednom dni, tak ho presun skoro vubec nevycerpa, z Focusu jsem vzdycky vypadnul zmackanej jak papir :) Nevim, proc u nas neustale novinari preferuji tvrde sportovni podvozky(tlak Skodovky?), ktere jsou sice fajn na vyblbnuti, ale na kazdodenni jizdu je za me nejlepsi komfort. Mondeo ma velkou vyhodu dlouhe sestky, takze clovek na dalnici pri 140 km/h toci zhruba 2000 a spotreba tak neni nijak pekelna. Aktualne jezdim za 5,7 na sto a to jezdim celkem svizne. Sync 3 nelze moc co vytknout, sednu do auta, pripojim telefon a na displeji auta se mi promita Waze, posloucham k tomu Spotify a muzu vyuzivat i hlasove ovladani, funkcne velmi navykove a prakticke. Pri vyberu auta jsem jeste premyslel o Mazde 6, ale tam bych byl nakupkou o 100k vyse a servis je take drazsi, takze pokud bude mondeo i nadale bez zavad, tak za me skvela volba.
7. 8. 2020 15:58
Re: Velký malý Ford
Ano byla na to svolávaci akce ale jak říká Ozzman týká se to jen nějaké série aut
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 14:40
Re: Velký malý Ford
To nevím, ale také mám vyhřívání :/
Avatar - Emel
7. 8. 2020 14:16
Re: Velký malý Ford
Až se ti to voloupe až na dráty, bude vyhřejvat ještě líp...
Avatar - speedfred
7. 8. 2020 13:45
Re: Velký malý Ford
Zvolávačky som mal zatiaľ 2 : nový sw na LED svetlá a myslím nejaký sw kvôli spojke.
S volantom to ale môžem skúsiť , ešte je do konca roka v záruke. Ja mám vyhrievaný, není to iba jeho špecialita?
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 13:05
Re: Velký malý Ford
Jo, protože to musí schnout a blablabla... možná se jim do toho nechtělo, tak to vokecali :D
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 13:01
Re: Velký malý Ford
Cože? den na to, aby vyměnili a nalepili znak?
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 13:01
Re: Velký malý Ford
Jak klamná. On to tak cítí, tak to může použít :D
Je to subjektivní pocit, který se nedá změřit.
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 12:59
Re: Velký malý Ford
Bacha na to, klamná reklama je trestná! :D
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 12:58
Re: Velký malý Ford
Když mají nařízenu svolávačku, tak to řeší v pohodě, na MK4 se mi oloupal znak a to i když to byl dovoz z BE, tak řekli,že mi to vymění.. akorát to chtělo nechat auto na den u nich a to mi za takovou prkotinu nestálo :D
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 12:56
Re: Velký malý Ford
reklamace a Ford? to moc nejde dohromady ne? :D
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 12:55
Re: Velký malý Ford
:-[] :-[] :-[] :-[] :yes:
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 12:54
Re: Velký malý Ford
Já mám pocit, že to možná řešili v rámci svolávaček ? Někde se o tom jednou psalo.
Avatar - fOE
7. 8. 2020 12:52
Re: Velký malý Ford
Kazdopadne ted kdyz to po sobe ctu, a jelikoz pujde mondeo zanedlouho do sveta, bych rad uvedl na pravou miru par veci co jsem zde i pod jinymi clanky napsal: nic z tech negativ neni pravda, nic! Jinak receno jde o nejlepcejsi vuz na svete. Lidi mi rikaji "neblazni fOE, nezbavuj se toho klenotu, vzdyt to jezdi bez zavad, skoro zadarmo, vypada skvele, zeny chteji byt s tebou a muzi chteji byt jako ty", ale ja si asi nedam rict. Je cas aby jizdni vlastnosti formule, pohodli S Klasse a prestyz Rollsu ochutnal i nekdo jiny. A nebudu za nej chtit moc! :yes:
:D :D :-[]
Avatar - fOE
7. 8. 2020 12:46
Re: Velký malý Ford
To je docela smutny pribeh, ze to neni specialita jen meho kusu, ale je to znama vec, jeste napric modely. ;-\
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 12:03
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
Stejně to asi nemá význam měnit. Necháš oloupat jak banán, pak až to budeš chtít prodat, tak ho jako správný "bazarník" vyměníš a sundáš pár km :D
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 12:01
Re: Velký malý Ford
Tak Auris/Corolla je OK, do Anglie by nás i pustili. Ale Camry/Rav4, to bych do Japonska bral spíš asi po hedvábné stezce než přes Rusko. K tomu nemám moc pozitivní vztah. Camry by mohla mít i problém se jejich "silnicemi"
Nebo v Hamburgu na loď a tradá na několikaměsíční cestu :D
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 11:54
Re: Velký malý Ford
Být tebou, zkusím to přes Rusko, ber to jako křest ohněm :D

Já si své splnil, v loni jsem ho dovezl do Španělska... ještě s Cliem do Francie, to bude větší nářez :D
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 11:40
Re: Velký malý Ford
Hele a co my s mikesusem a našima autama? :D
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 11:02
Re: Velký malý Ford
Každé auto by se mělo někdy podívat do své domoviny, kde bylo vyrobeno, takže i přes tyto útrapy s Alfou do Itošky prostě musíš ! :-[]
Avatar - fOE
7. 8. 2020 10:52
Re: Velký malý Ford
Tak Wankel se nepocita, tam s tim pocitas. O to smutnejsi ze na tom byl vlastne podobne i byvaly kolega s Brerou. Ten skontroloval olej v Brne, u horni rysky, super. Pak dojel do Blavy jiz s zlutou kontrolkou, dolil litrik. Druhy den cesta zpet, zluta kontrolka v Brne, dolil litrik. Cesta do Prahy uz byla lehce obtezujici, dovolena v Italii pak obtezujici ponekud vice. :D
Avatar - Ozzman
7. 8. 2020 10:26
Re: Velký malý Ford
No, tak.. asi mne to taky čeká
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 10:07
Re: Velký malý Ford
Třeba fakt za to můžou tvoje ruce a ne materiál volantu :-[] :-[]
Avatar - speedfred
7. 8. 2020 09:58
Re: Velký malý Ford
Mám Galaxy 12/2015 s technikou tohto Mondea, a s tým volantom súhlas. Cca okolo 100t km (teraz 107t) sa neskutočne začal lúpať akoby som mal namiesto pokožky nejaký šmirgeľ na rukách. No fakt des.
Avatar - Emel
6. 8. 2020 23:23
Re: Velký malý Ford
ST220 měl hned dvě ve firmě kamarád. Hezký zvuk... ale bohužel měli nějak pitomě vyřešenou měrku oleje, takže jedno auto mělo ještě v záruce nový motor na totálku.

Jinak je to o úhlu pohledu... brzdy shodné se standardním Mondeem - takže levné díly, ale moc to nebrzdilo :-)

OPC je dost i s menším nájezdem... určitě je to zajímavá alternativa.
Avatar - Emel
6. 8. 2020 23:19
Re: Velký malý Ford
Jojo,RX-7 FC... vzpomínám si, jak se jiný známý bavil nad intercoolerem z Avie napojeným přes hliníkovou nohu od stolu upevněnou pomocí stahovacích pásků z OBI. Pak mu úsměv trošku ztuhl na rtech, když mu Mazda na 400m nekompromisně zmizela v dáli... a začal na WRX STi vymýšlet vodní chlazení intercooleru :-) .
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 20:19
Re: Velký malý Ford
Nebo nějaké "povedené" TSI?
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 20:19
Re: Velký malý Ford
Já bych si tipl nějakou wankelovou Mazdu :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 20:18
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
O problému vím, kupodivu u mne zatím ok, měly by to být kusy 2015 loupaly se snad už za 50 tisíc, já mám až podzimni auto.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 20:14
Re: Re: Velký malý Ford
Až překvapivé množství lidí si myslelo že multimiliardama zvýhodňovaná není :-!

A to to původně byla jen reakce na WinDieslovo bědovaní nad dotováním EV :*)
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 19:39
Re: Velký malý Ford
Jsi měl vidět, jak jsem měli v O2 vyleštěnej koženej volant doslova do "zrcadla". Nic se neloupalo, ale hezky vyleštilo.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 19:37
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
Už se těšíš na nový volant? :D
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 19:36
Re: Velký malý Ford
:-!
Já jsem v tom nevinně a napsal jsem to zřetelně. :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 19:34
Re: 90tis v mondeu 2,5 roku
Kdy je tvé auto vyrobené, přesně ?
6. 8. 2020 19:21
90tis v mondeu 2,5 roku
Za 90tis bohuzel druhy oloupany volant. OP leasingovka uz nechce menit. V 90tis komplet brzdy - kotouce a desky. Pohodlne, tiche, ale neni automat. Jinak 110kw diesel a spotreba podle pc 5,8l.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 19:19
Re: Velký malý Ford
Právě.... to stejné by bylo i s tím Méganem, či Fokusem, ještě připočítat, že se s takovými auty asi nejezdilo stylem "klobouk" :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 19:06
Re: Velký malý Ford
Jenže ty máš zkušenost s liftem a tady se dost asi naše názory rozchází díky tuhosti karoserie, narovinu říkám, že jsem žádným liftem nejel, takže je možné, že má opravdu horší jízdní vlastnosti a nižší tuhost karoserie - což je asi logické vzhledem k té karoserii. Mne to jako parník nepříjde a to jsem přesedl ze "sportovní" MK4 :D Na auta lehčí a menší to samozřejmě nemá, třeba na nový F...s (nesmím ho jmenovat, slíbil jsem Karlovi :D).

Volant - o tom vím, nýbrž se to prý týkalo nějaké série, nezbývá mi, než doufat, že to nebude ta má, lehce se odírá, ale neloupe, což každý kožený volant po sto tisících km u neprémiovek, co jsem zažil :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 19:03
Re: Velký malý Ford
Radši váš rozohvor komentovat nebudu :D
6. 8. 2020 18:47
Re: Re: Velký malý Ford
Problém je, že v diskuzích se vždycky objeví nějací pošuci, třeba jeden co žije v bludu o dotované naftě...
Avatar - twistedTSD
6. 8. 2020 16:54
Re: Velký malý Ford
Tohle býval můj sen, stejně jako dříve ST220. Ale na ojetinu s 200 tisíci na hrbu bych asi koule neměl.
Avatar - lamal
6. 8. 2020 16:51
Re: Velký malý Ford
tak napr. do twinsparku novy olej netreba, tam sa len dolieva cerstvy neustale :D
Avatar - fOE
6. 8. 2020 16:39
Re: Velký malý Ford
Tady dostava vyraz "dozivotni olejova napln" zcela novy rozmer. :D Predpokladam ze se kamarad nejmenoval Enge, takze se zeptam: co za klenot to bylo?
Avatar - Emel
6. 8. 2020 16:30
Re: Velký malý Ford
Nejvděčnější auto co do spotřebáku měl jeden kamarád... občas mu olej vydržel na dva motory.
Avatar - lamal
6. 8. 2020 16:16
Re: Velký malý Ford
to je mazec, pokial je to vsak +- jediny spotrebak tak srat na to...
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 15:25
Re: Velký malý Ford
:D :D :D
No jestli je Ozzman auto, tak jsem myslel jeho :D
Avatar - fOE
6. 8. 2020 15:20
Re: Velký malý Ford
V 78tis km poprve kotouce (desky pred 40k km), kolem 150tis km kotouce podruhe. :yes:
Avatar - lamal
6. 8. 2020 15:11
Re: Velký malý Ford
ty si ale lichotnik... ozz nie je nejak tlsťoch... a nevrav ze si tym myslel mondeo ! :D :D :D

PS: brzdne dosky po 70tis mi pride unosne...
Avatar - Emel
6. 8. 2020 15:11
Re: Velký malý Ford
Spousta lidí se bojí... a třeba i proto se dá takový auto koupit za zajímavý peníze. Jo, kotouče od Bremba, 19" HP gumy, spotřeba foukaný 2.8T... na provoz to nebude nejlevnější auto. Holt něco za něco.
Avatar - lamal
6. 8. 2020 15:10
Re: Velký malý Ford
neviem potvrdit, ani vyvratit, ja mam informacie, ze je dobry... mozna mali nejake hluche miesto v 2013-14
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 15:09
Re: Velký malý Ford
Uvidím jak Corolla, tam mám obavu, že trochu moc ty brzdy používám. Ale Auris měl po 85tis ještě kolem 3/4 původní tloušťky destiček. O kotoučích ani nemluvím.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 15:05
Re: Velký malý Ford
No jo, ale ne vždy přispívají informace lidi, kteří opravdu s tím autem mají zkušenosti.
Avatar - Mikesus
6. 8. 2020 15:04
Re: Velký malý Ford
Tvůj styl jízdy a k tomu mírná nadváha auta musí znamenat, že brzdy mizí před očima :D
Avatar - fOE
6. 8. 2020 15:01
Re: Velký malý Ford
Taky pridam svoji trosku (lift, 180ps nafta, MT, FWD):
1) AWD je jistejsi, ale pusobi jeste vic jako parnik. Napisu to znovu, pokud mi neco mondeo mk4 evokovalo, pak je to 5er F10, a ne v tom dobrem smyslu.
2) Na hmotnost prekvapive usporne, dlouhodobou spotrebu mam za vicemene jen mesto a dalnice, vetsina dalnic v DE, asi 50:50 jizda na pohodu vs. prelety a spotreba 6,4L po dotankovani.
3) Sync2 je hruza, funguje, ale je to bida (o generaci az dve za dobovou konkurenci)
4) Kvalita zpracovani interieru je rekneme s otaznikem, VW je v tomto jasne dal. Na kvalitu materialu si ale nestezuju. S vyjimkou volantu, ktery se zacal loupat jeste pred 100k km a ted uz vypada jako po tocvolantovi s 400k na hrbu. Hruza a des. Tes se Ozzmane :D
5) Brzdy, brzdy, brzdy, zere, zere, zere.
6) Za 160tis km bez jedine zavady, zrovna tenhle tyden jsem prosel technickou, pred tim to prolejzal ja i servisak a na podvozku vsechno krasne drzi, nemlati, motor prede jako"za mlada", suchy, zadny problem uvnitr (az na nahore zminenou nekvalitu)... celkove vzato nejspolehlivejsi auto z te doby co mam ja nebo lidi kolem me.
7) interier velikostne viz Ozzmann, pro cloveka me velikosti (181cm) ale v pohode.
8) Nedovedu si to auto predstavit se silnym benzinem, V6 mi v tom vubec nechybi, neb se to krouti, rizeni tupe, 2L nafta je jednoduse to co do toho auta patri jako max. Nejake sportovni ambice za me ani omylem.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 14:58
Re: Velký malý Ford
Chvilkama si užiješ = ale jestli to stálo za ty prachy je otázka

To už je fakt radši to https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:56
Re: Velký malý Ford
Já myslím, že se prodávala už tenkrát kolem 300 tisíc, což mi přišlo až podezřdelé a bál jsem se servisních nákladů.

Dnes koukám, že jich je na výběr, tahle je nejlevnější

http://www.sauto.cz/…nsignia/18820398?…
Avatar - Emel
6. 8. 2020 14:49
Re: Velký malý Ford
Jasně, velký auto, málo místa, těžký, v důsledku toho užraný... v tý modrý na OPC kolech s 2.8T aspoň hezký a rychlý, kupovat to jako ojetinu, dalo by se o tom při masivním propadu ceny uvažovat. Jako nový ale ne.
https://www.autojournal.cz/…oved-537x350.jpg
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 14:47
Re: Velký malý Ford
Diesly dopadly obecně ve statistikách poruchovosti podle typu pohonu = víš jak. Byly PRVNÍ = jen z blbý strany

Takže držák co slušně jezdí a všechno ok typu 2.0 DW10 = je dost anomálie. Teď velmi nadějně vypadá https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/

Nicméně náš oblíbený slovák co tu vládne jako by všechno státní byla jeho firma jeho majetek = jde s navyšováním podpory naftě proti proudu. Ve zbytku Evropy se už pár let jedná o opaku

EDIT vypadá to že po něm zůstane větší doba temna https://www.novinky.cz/…-prijmu-40332586 než jsem myslel = a v tomhle jsem pesimista. Trumfnou mé černé odhady není sranda ANO on to DOKÁZAL
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:44
Re: Velký malý Ford
No OPC bych si chtěl zkusit, to může být hodně zajímavé svezení, přiznám se, že jsem ho tenkrát taky jednou dal do vyhledávače, a ani to nebylo tak drahé, nicméně to auto trpělo ještě více na vnitřní prostor, než MK5. Z venku obrovské, uvnitř malé, ale jinak se mi vlastně líbí pořád :).
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:42
Re: Velký malý Ford
Aaaa já věděl, že tu někde budeš a doufal, že to osvětlíš, jen jsem si nemohl vzpomenout na tvůj nick (sorry :D)
Avatar - Emel
6. 8. 2020 14:41
Re: Velký malý Ford
Jo... minulá Insi se mi moc nezdá, možná v tom OPC by to mohlo mít něco do sebe, ale jinak spíš až ta nová.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:38
Re: Velký malý Ford
Pěknej traktor :D

Já jsem i primárně chtěl zase Mondeo po dobré zkušenosti s HDI z toho předchozího, jsem zvědavej, jak na tom budou ty nové Fordí nafty... snad to zase nepo, jako ty poslední v Mondeu MK3 :D
6. 8. 2020 14:38
Re: Velký malý Ford
Tak spolehlivý rozhodně nebyl. Prasklé písty na 2.0 EB byly běžnou záležitostí a jen my doma jsme měli "štěstí" na tuto závadu hned 2x - na 2 autech, v to v odstupu pouhých 5 dní (Focus 2014, Escape 2013 v AT). V servise to brali u tohoto motoru jako naprosto běžnou věc.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 14:35
Re: Velký malý Ford
Já vím = jedna generace myslím ta druhá fakt měla problémy se spolehlivostí
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 14:33
Re: Velký malý Ford
Já vím četl jsem to mockrát a shodou okolností zrovna i teď někdy před týdnem. Já mám ale dobrou zkušenost s příbuzným o level výš

No on bude spíš ideový nástupce něčeho jako držáku 1.5D rsp. tichonce šlapajícího dieslu rodiny XUD https://www.youtube.com/watch?… :D

Vydrž tak do 15 vteřiny = dost času nastavit hlasitost na max :-!

Ale před 30ti lety fungovaly velmi dobře a dávaly 80kW = prostě na tu dobu bomba
Avatar - lamal
6. 8. 2020 14:25
Re: Velký malý Ford
S tym interierom na insi to mam tak isto, nemam nic proti, ale neoslovuje ma dizajnovo, posobi na mna malo prepracovane (myslim len zakladny tvar a podobne, sam o sebe je prepracovany dostatocne, len nerobi dojem na oko)
Avatar - lamal
6. 8. 2020 14:23
Re: Velký malý Ford
po prevadzkovej stranke je ten 2.2 motor OK, velky krutiak... vravim o spolahlivosti, problem je vzdy od koho kupis, starostlivemu majitelovi nebodaj puntickarovi to vydrzi... pri jazdenke by sa na to spoliehal len blazen :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:19
Re: Velký malý Ford
Nebyla, ale byly za skvělé ceny roční a dvouleté ty první generace, řádově o 100-150 tisíc levnější, nebo byly předváděčky II. generace s 1.5T liftback v mém cenovém limitu, což jsem chvíli zvažoval, ale byly to jen 140k verze a opravdu v základu.

Mne se právě ten interiér u Insi nějak extra nelíbí, to už jsem říkal, je to jen estetický můj problém, ty různé linky a schůdky na středovém panelu a palubce, kruhový ovladač na volantu a tak..(to platí i pro Astru), více mi sedí to střídmé a pro mnohé nehezké hranaté US rozmístění u Mondea. Sedačky - tam jasně Insi vede, ty se Fordu extra nepovedly, což píšu už nahoře.

Ani mi vlastně nesedí exteriér Insi kombi - pro mne žádanější varianta, naopak lift v GSI verzi vypadá skvěle a nezahambí se ani mezi prémiovkami.

Jinak já jsem zezačátku nekoukal ani primárně po Mondeu, chtěl jsem něco menšího, Fokuse (ideálně ST TDCi), nebo mne lákal Mégane 220 , ale ty už vůbec nebyly k mání :D
Avatar - Emel
6. 8. 2020 14:12
Re: Velký malý Ford
Ono taky v době kdys to kupoval ještě Insi nebyla na trhu tak dlouho a s ojetinama by to bylo složitý, ne?

Pro mě tam ta skoro generace rozdílu ve prospěch Opelu je... v designu, v interiéru (třeba sedačky jsou u Insi super), ve výbavě typu světla... takže z pohledu výběru novýho auta to dilema nebylo, tím spíš, že cenový jemnocit v podání Opelu by Ford asi nedorovnal. Kdybych nutně chtěl kombíka, tak by to bylo možná složitější.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:04
Re: Velký malý Ford
2.0 HDI je nejen podle mne, ale i podle mnoha testů ojetin asi nejlepší možnou volbou naftového motoru u ojetiny za posledních cca 15 let. Samozřejmě, že jde o údržbu, ale je tichý, nežere moc a hlavně je relativně spolehlivý. Takový ideový nástupce klasické 1.9TDi :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 14:02
Re: Velký malý Ford
Nebudu se smát, já podobně vnímám Mondeo, tichý a kultivovaný dálniční cruiser, co i jede, když potřebuješ. Jasně, že o půl tuny lehčí Oktávka s dvoulitrem dotírá do cca 150km/h, ale pak už ten výkon (pokud to není RS) nestačí a ty jedeš v klidu.

Onehdá, když jsme testovali S500, tak mi přišlo (samozřejmě, že je rychlejší, luxusnější a vše lepší) vlastně jako auto s podobným charakterem, jedeš v klídku, když na to šlápneš, tak se žádné drama neděje, rychlost nevnímáš a jedeš, ideálně na dálnici :D.

Pro mé potřeby ideální auto, asi nechci od pětimetrového kombíku, aby řezal zatáčky a lítal po okruhu, takže tohle asi Insi i Mondeo spojuje, byť mne je Ford bližší. Kamarád má tu oplastovanou Insi s naftovým biturbem, třeba až mne sveze, změním názor, ale zatím modrý ovál... vždyť víš :D
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 13:57
Re: Velký malý Ford
Pokud nebrzdíš a přitom netankuješ = hybrid = tak to je normální. Navíc mluvíš o relativně velkym těžkym autě = není o čem
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 13:57
Re: Velký malý Ford
Já to jen zmiňuji, že jsem to slyšel, né, že je to dogma a kdybych to kupoval, asi si o tom přečtu více :). Nejvíc co vím jsou ceněné MK4 s Volvím 2.5T.

MK5 jezdí přeci slušně i jako HEV a věřím, že to bude nejspolehlivější, minimálně nemá dvouspojku, což může být drahá sranda, ale zase jsem neslyšel, že by se na MK5 někomu vysypala a to jsou už auta, co mají kolem 250 tisíc najeto... teda, já v to doufám :D
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 13:55
Re: Velký malý Ford
Nojo tuhle jsem zrovna četl že tenhle 2litr patří dlouhodobě k vůbec nej dieslům. Ale 2.2 je taky v poho = už první generace byla vítěz EOTY a poslední je výkonově velká pohoda i v Německu to jezdilo že nebyl problém patřit k nejrychlejším a nějaký ultraproblémy nejsou

Samozřejmě z principu radši benzín = já se na Subaru benzín učil řídit a nikdy nezapomenu :*)
Ale u nás váš agent https://neviditelnypes.lidovky.cz/absurdarium?… chce zvětšit zvýhodnění nafty proti benzínu = takže smutný ale diesly zase trochu vrací do hry
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 13:55
Re: Velký malý Ford
Já jsem měnil na MK4 destičky asi 2x za těch cca 150 tisíc km a kotouče jen jednou, takže ono vyměnit destičky za 70 tisíc km mi nepříjde zas tak něco extra špatného, bude záležet i jak jezdíš samozřejmě :).
Avatar - wakantanka
6. 8. 2020 13:43
Re: Velký malý Ford
Hm, tak to je zaujímavé. Ja som na mojej vzducholodi menil zhruba pred dvoma rokmi pri nájazde 180 tisíc. Kotúče boli ešte pôvodné, za dosky ruku do ohňa nedám, myslím že už menené boli. Teraz som tam hodil komplet Ferodo a po cca 50 tisícoch z nich ubudlo minimálne. A to ma svojho času kamoš mechanik upozorňoval, že brzdy budem robiť často, lebo na jeho Sharane miznú pred očami. :) Ale u Fordu zvlášť ma to prekvapuje, že to nenadimenzovali nejak lepšie.
Avatar - lamal
6. 8. 2020 13:42
Re: Velký malý Ford
2.2 HDi ale nie je uplne podareny kusok oproti 2.0 DW10 ...
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 13:36
Re: Velký malý Ford
Rolls pro chudý byl Citroen C5 = z týhle doby znám naftu 2.2 HDI 150 kW 440 Nm = jezdilo to docela svižně na německý dálnici hodně dobře. A majitel státu si chce pomoct a díky tomu https://ct24.ceskatelevize.cz/…-az-o-dve-koruny pomůže všem ádům a winům a samozřejmě OZZYMU :-)

Popravdě výkon 2.2 HDI nebyl v reálu nějak horší než starší V6 177kW

Nebo nic neřeš a jezdi https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?… :-!
Avatar - lamal
6. 8. 2020 13:35
Re: Velký malý Ford
Odporucany v mondeach mk4-5 som myslel 2.0EB.... Ludia z fordu (servisaci) co kupuju zachovale MK4 si prave zhanaju tieto 2.0EB s malymi najazdmi a hyckaju si ich. V MK4 to zerie okolo 7,5 - 10l, su aj prekvapivo usporne. V MK5 je spotreba o 2l vyssia. Osobne by som MK5 bral jedine 2.0TDCI...
To ze niekto kupil/zapiekol nejaky motor este neznaci mnoho celoplosne.
Avatar - Emel
6. 8. 2020 13:27
Re: Velký malý Ford
Moje přímé srovnání Octa RS 162kW vs. Insignia 191kW je dynamicky mírně ve prospěch Octavie... 0-100 Octa 6,xx, Insi 7,xx... a ani ve vyšších rychlostech se to nějak neotáčí. Jo, já vím... hmotnost, automat, 4x4, subjektivní vnímání rychlosti... ale stejně 40k a 50Nm by to mělo přebít a nepřebíjí.

Samozřejmě proč zmiňuju Superb... je možné a pravděpodobné, že ta Octavia neměla 162kW ale třeba 175kW... a pak je všechno jasný.

Převodovka je 8st. Aisin HDM.

Budeš se smát, ale mě Insi přijde jako takovej Rolls pro chudý - výkon dostatečný, hodně kultivovaný, když po tom chceš rychlost, no tak ji teda nakonec dostaneš, ale je vidět, že to není hlavní priorita.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 13:14
Re: Velký malý Ford
Právě, že není, je to FWD. Jdu ještě pro jistotu projít dobové ceníky.

Mne tvá Insi příjde celkem rychlá, možná má trochu pomalejší převodovku, ale to jí nechci křivdit, to je dvouspojka či co ? Ten 2.0Ecoboost dvouspojku nemá a dost to prý zabíjí, ale jsou to jen mnou vyčtené postřehy, nejel jsem to.

edit: Ani v Německu jsem nenašel, pouze AT + FWD, jiné verze nejsou, 149 i 177kw.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 13:12
Re: Velký malý Ford
Jo, tak to jsem pomotal dvě dohromady, moje chyba. Myslel jsem to spíš tak, že 149kw by dávalo smysl ve verzi s MT, která asi u MK5 není, ale když jsou obě jinak totožné a liší se jen výkonem, pak už je lepší mít silnější.

Motor bez turba spolehlivý byl, pokud je to tedy ten stejný dvoulitr, dříve označovaný jako Duratec (103kw naposledy v MK4), to je dost vyhledávaná verze u ojetin MK4, (kamarád ho měl, a přišel mi jízdně línější, než má 85kw TDCi MK4), ale u toho Ecoboostu se sem tam také našel zapečený kousek, myslím, že ho měl někdo ze zdejších diskutérů a zrovna i s tímto problémem, jen nevím, jak výkonná to byla verze a určitě to nebylo v MK5, ale něčem starším. Dával se do MK4 (a derivátů jako Smax a Galaxie), Fokusu MK3 a Kugy II (ale ne pro český trh, dokonce snad pouze pro USA).
Avatar - Emel
6. 8. 2020 13:12
Re: Velký malý Ford
No však já myslel 176kW verzi...
Insi taky na těch 191kW nejede. Nebo možná jede a Superb 2.0TSI jede líp než na 200kW :-)
Avatar - lamal
6. 8. 2020 13:04
Re: Velký malý Ford
1. ´´No ta silnější verze takhle bez dalších znalostí = působí LÍP vyšší výkon nižší spotřeba ´´

2. ´´to asi fakt nedává smysl proti té 177kw verzi´´

Myslel som, ze si do tej 2. zaratal aj spotrebu, preto nedava zmysel, kvoli vykonu by davala...

2.0 je motor/zaklad od Mazdy a plati za spolahlivy, v mondeu sa casto odporuca... nikde som necital, ze by mal problemy ako 1.6ka, ono prasknut piest moze z nejakych dovodov na kazdom motore, hlavne na vykonnejsom turbe...
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 12:37
Re: Velký malý Ford
Spotřebu vůbec nekomentuji, jen v MK4 byla 149kw verze spojena i s MT, což by někomu zcela jistě mohlo přijít k chuti, kdežto v MK5 jsou obě verze 149 i 177kw výhradně s AT (dle aut z Spritmonitoru) a FWD. Navíc ten Ecoboost se foukal i na víc, třeba ve Fokusu na 184KW. Já bych se spíš hodně pídil po tom, co to je přesně za Ecoboost, jestli byl nějak inovován, neboť jsem se dočetl, že se mu stávaly taktéž občas ty nehezké věci, co 1.6EB :D
Avatar - lamal
6. 8. 2020 12:28
Re: Velký malý Ford
na to treba skusenosti... ta 149kW nemusi v realne zrat viac, nevidim moc dovodov... ma vacsiu pravdepodobnost na dlhsi zivot, tie nizko tlake turba aj u saabov/volva boli najspolahlivejsie - vyznamne
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 12:22
Re: Velký malý Ford
Vypadá to, že je to totožné auto, nižší výkon, FWD a jen AT... to asi fakt nedává smysl proti té 177kw verzi, tedy, nezkoumal jsem cenový rozdíl ojetin.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 12:10
Re: Velký malý Ford
No ta silnější verze takhle bez dalších znalostí = působí LÍP vyšší výkon nižší spotřeba :yes: :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 12:09
Re: Velký malý Ford
Koukám, taky automat, takže ani v této verzi nebyl asi k mání s manuálem, ale v MK4 ještě ano.

Jinak u nás jsou bazarově v nabídce aktuálně 3ks na Sautu, to není moc :D A 149kw žádná :D
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 12:00
Re: Velký malý Ford
Vedle v německu sou https://www.spritmonitor.de/…/154-Mondeo.html?…

Těc silnější verze je 2násobek http://karty.atarot.cz/karmicke-karty?… a vtipný maj nižší spotřebu
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 11:05
Re: Velký malý Ford
To jsem asi přehlédl.

Mohu ho zkusit poptat na Mondeoklubu na nějaký sraz, ale nevím nevím, když už, tak tu byla ta 176kw verze a 149kw jsem jaktěživ v MK5 neviděl, možná v nějaké US Fusion verzi?.

Ale asi bude Insi rychlejší, tehdejší recenze autu 240k netipovali a není to jen FWD ? Kdežto ty máš AWD.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 11:03
Re: Velký malý Ford
Jo, MK4 byl stěhovák, pravidelný tvar kufru, když si složil sedačky, tam se vešlo věcí, bojler i s myčkou naráz, převezl jsem v něm strašně moc, spal v něm i ve 3 lidech v kufru se sundanými sedačkami.


Navíc MK4 je dodnes mnohdy popisováno, jako nejlepší ojetina střední třídy své doby, má relativně bytelný podvozek, takže neměníš co 100 tisíc nějaké díly, když není poškozené, tak se mu zatím vyhýbá i rez a motory, především HDI 2.0 jsou při správné údržbě taktéž "držáci".

Já mít akutní potřebu koupit rychle a s omezeným rozpočetm auto za 100-150 tisíc pro rodinu, bez rozmyslu nekoukám po ničem jiném. Výběr je dnes obrovský.
Avatar - Emel
6. 8. 2020 11:02
Re: Velký malý Ford
Že je auto uvnitř malé autor napsal... ;-)

Někdy bych rád pro srovnání projel tu 2.0EB, abych měl férové srovnání s Insi.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 10:52
Re: Velký malý Ford
No popisuje to autor testu jako všeobecně, já to ale zažil u svého kusu, měnil jsem je někdy v cca 70 tisících, tedy jen destičky zatím, kotouče jsou OK, dal jsem tam destičky od Bremba, tak uvidím, levné to nebylo :D
Avatar - wakantanka
6. 8. 2020 10:42
Re: Velký malý Ford
AD brzdy : to že ich žerie je vlastnosť všetkých verzií, alebo len skôr toho tvojho, pretože automat a AWD a jazdíš s tým viac dynamicky ako s FWD?
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2020 10:23
Re: Velký malý Ford
Nebylo by lepší kdyby redakce ACZ jen nahodila téma = a VŠECHEN zbytek doplnili diskutující?

UBYLO by chyb a přibylo informací ;-)
Avatar - KANKUNEN
6. 8. 2020 10:22
Re: Velký malý Ford
Hezky sepsáno. A ta minulá generace je úplně nedoceněná, jak jezdí a kolik je v ní místa je paráda. Ten prostor je všude nejen před koleny vzadu.
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 09:50
Re: Tahle příď je ještě hezká,
Jojo ST line příď je hezká, škoda, že ale pak na celém autě pozbylo chromu, třeba kolem oken a na ližinách, to vypadá zvláštně. Ale viděl jsem, že si to někdo namontoval na Titanium, takže měl obojí :D
Avatar - Ozzman
6. 8. 2020 09:42
Velký malý Ford
Vesměs s většinou článku souhlasím.

Ad 1: Jízdní vlastnosti - je třeba odlišit FWD a AWD verze, kdy se AWD celkem aktivně zapojuje a auto pak umí jezdit velmi svižně i v zatáčkách s pocitem jistoty, FWD jezdí také dobře, ale o rozdíl pozná i laik jako já :D Stejně jako jsem necítil ubýtku "sportovnosti" proti MK4 a to jsem auta provozoval 3 měsíce současně ...berte v kontextu velkého a těžkého kombi s turbodieslem. Autor krásně napsal to, co tu tvrdím už léta.. Mondeo nikdy nebylo spotrovní auto, to jen novináři vždy brečí, že nový model není tím sportovním autem, co bývalo :D

Ad 2: Šestiletý kus nekupujte, jedná se pravděpodobně o auta z předprodukce, nebo dovoz z USA - Fusion.

Ad3: SYNC2 - není to nejostřejší tužka v penále, nýbrž i přes pomalejší odezvu a proti moderním dotykovým telefonům "tužší" softwarová tlačítka, vlastně funguje stoprocentně, včetně navigace a všeho. Máme i auto se SYNC 3, ten je samozřejmě lepší a je ofiko v češtině, což SYNC2 být nemůže. Výhoda je, že je tam vše tak nějak logicky uspořádané a dlouho nehledáte... což se o tuně tlačítek na středovém tunelu říct nedá.. A to mne přivádí k interiéru, sice tam nenajdete vytříbené materiéaly, jako v prémii, ale proti Škodovce je bytelný, je tam dostatek měkčených plastů (já vím, teď zas frčí ty tvrdé s hezčí strukturou) a nebo textilem obšitých dveří - případně vše v kůži (Vignale), včetně palubky. Slabinou auta může být někdy nesedící kus plastu... výroba se přesunula do Španělska :D

Ad4: Nevýhody, které autor nenapsal

- Auto je uvnitř MALÉ ! Prostor ustoupil komfortu a odhlučnění. Když se podívate, jak jsou tlusté dveře, sloupky, ale i tapec, pak pochopíte, proč na dálnici v hlučnosti směle konkuruje prémii, ale jakmile začnete používat kufr, zjistíte, že vás strčí do kapsy většina aut o třídu níže.

- Sedačky jsou MALÉ - v porovnání s předchozí generací je to downgrade i když vypadají hezky.

Nyní ho mám 2 roky, 96 tisíc najeto a až na ty brzdy, které bohužel Mondeo žere, funguje dobře. Neměnil bych a zatím v mainstreamové střední třídě není auto, za které bych Mondeo vyměnil, byť Insignie jezdí srovnatelně, Ford se mi líbí víc :).

P.s. Viděl jste někdy někdo 2.0EB 149kw naživo? To pokud vím snad ani neexistovalo, nebo nebylo v ceníku ?
Avatar - KANKUNEN
6. 8. 2020 08:45
Tahle příď je ještě hezká,
ale zkulacení světel a jejich posunutí nahoru udělaly z Fordů tříválcové vykulence.