Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak udělat z BMW xDrive čistokrevnou zadokolku? Stačí chytrý telefon a jedna aplikace

Přepnout skrz smartphone čtyřkolku na zadokolku, i když vaše BMW z továrny něco takového neumožňuje? Jde to, pokud vám tedy nevadí riskovat ztrátu záruky.
Zpět na článek
3. 8. 2020 16:40
Haldex controller
Něco podobného už nabízel dříve jiný výrobce k autům s haldexem. Zajímavý počin, mít z toho v létě zadokolku a v zimě AWD.
Rozbalit vlákno
16
3. 8. 2020 16:47
Re: Haldex controller
S haldexem? A jak by to mělo fungovat? To nejde ani teoreticky:)
3. 8. 2020 16:55
Re: Haldex controller
Myslím že třeba u AUDI R8 by to mohlo jít. Prostě odpojí to předek a zůstane zadní náhon
3. 8. 2020 17:13
Re: Haldex controller
Tak třeba Veyron
https://en.wikipedia.org/…el-drive_system)#…

a co teda má ta R8 když ne Haldex ?
a proč ho tady zmiňují ?
https://procarmanuals.com/…audi-r8-type-4s/
3. 8. 2020 17:33
Re: Haldex controller
Co vím, tak Aventador měl obrácený Haldex, tj. připojoval se předek, stále poháněný byl zadek. Je možné, že to dali později do R8, nesledoval jsem, původní měla Torsen myslím.
Avatar - white label
4. 8. 2020 18:49
Re: Haldex controller
Ani původní R8 žádný "Torsen" neměla, logicky jako Lambo mezinápravová spojka.
Avatar - Ham.
3. 8. 2020 18:00
Re: Haldex controller
VAG používá jenom dva systémy pro 4x4, mezinápravový diferenciál používají jenom některá Audi, a haldex (pokud tento název použiješ pro mezinápravovou spojku) ten používají všichni ostatní, tedy VW (vyjma Tuaregu a některých modelů mimo Evropu), všechna Lamba, Veyrony, Chirony, Porsche, Audi s názvem ultra quattro a i zmíněná R8 má samozřejmě také haldex.
3. 8. 2020 18:24
Re: Haldex controller
Teď jsem si přečetl /ne že bych to věděl/, že vícelamelová spojka používaná v R8 není Haldex.
Avatar - Ham.
3. 8. 2020 19:00
Re: Haldex controller
Haldex je název odvozený od jména firmy, která vícelamelovou spojku v olejové lázni vyvinula (Halda Fickurfabrik AB, then Svenska AB Bromsregulatorer, SAB) a v první fázi dodávala Saabu, Volvu a VW. Tato firma, ale své patenty včetně divize 4x4 prodala BorgWarner a ti prodali licenci několika dalším firmám. Takže dnes "haldex", tedy mezinápravovou spojku vyrábí několik firem pro celou řadu automobilek. Haldex s malým "h" je prostě synonymum pro mezinápravovou spojku. Takže haldex, používá i ta R8, prostě proto, že mezinápravová spojka a "haldex jsou jedno a totéž. Jasně, že nepoužívá stejnou spojku jako Golf, spojka pro R8 musí snést vyšší výkon, takže je jinak dimenzovaná, ale princip fungování je stejný v Golfu, R8, 911 nebo v Chironu, tlakem oleje k sobě přitlačované lamely spojek přenáší/nepřenáší točivý moment mezi vstupní a výstupní hřídelí, čím větší tlak oleje od čerpadla, tím větší sepnutí a přenos momentu, čím menší tlak, tak rozpojování spojek a snížení přenášeného momentu.
3. 8. 2020 18:38
Re: Haldex controller
No bude toho ještě víc, chybí ti tam například ultra quattro,

Takže Haldex apod. mají ve VAG všechny motory napříč (trvalý předek + připojovaný zadejk)
a taky supersporty s trvalým zadkem a připojovaným předkem

mezinápravový dif. mají jen podélné motory a to ještě ne všechny, viz to ultra ...
Avatar - Ham.
3. 8. 2020 19:14
Re: Haldex controller
ultra quattro je na 4 řádku. Jinak ano.
3. 8. 2020 20:09
Re: Haldex controller
Ano ale není to haldex

obecně se samozřejmě jendá o dva systémy, ale skutečných provedení je více a ultra quattro je přece jen víc odlišné
Avatar - Ham.
3. 8. 2020 20:48
Re: Haldex controller
v principu je to pořád lamelová spojka v olejové lázni, takže z mého pohledu to není nic jiného než haldex. Rozdíl proti Golfu nebo Octavii je ten, že u ultra quattra není haldex u zadní nápravy, ale je vpředu na zadním konci převodovky a je doplněný o zubovou spojku integrovanou v zadním diferenciálu. To má za důsledek, že při rozpojení haldexu ultra quttrra se přestane otáčet spojovací hřídel a zadní diferenciál (to zajistí ta zubová spojka) a snižují se tak proti Golfu ztráty v pohonném řetězci a tedy spotřeba. Ovšem z hlediska toho jak je spojena zadní náprava s přední (mezinápravovou spojkou-haldexem) není mezi ultra quattrem a Golfem žádný rozdíl, je to prostě čtyřkolka přes spojku nikoliv přes diferenciál se všemi důsledky a nevýhodami, které má spojka proti diferenciálu tak jako u toho Golfu vyjma pár desetinek litru úspory paliva.
3. 8. 2020 21:20
Re: Haldex controller
Máš pravdu. Jen pro upřesnění - po rozpojení zubové spojky se sice přestane otáčet klec diferenciálu, ovšem následkem toho se prudce roztočí satelity což zase znamená ztráty navíc takže až taková paráda to ultra quattro není

To jsme ale zabrousili už dost jinam.
Avatar - Ham.
3. 8. 2020 21:31
Re: Haldex controller
Jj, čas 2:40 až 3:30 je vidět detailně jak to funguje.
https://www.youtube.com/watch?…
Paráda to v žádném případě není, je to jenom nějaká teoretická úspora paliva v setinkách, maximálně desetince litru. Z hlediska fungování čtyřkolky to není nic jiného než haldex v Golfu a dokonce bych řekl, že z hlediska vyvážení auta je ultra quattro nevýhoda, protože ty kila navíc haldexu cpe dopředu, kde už je všechno, kdežto Golf to má vzadu, takže má o něco lepší rozložení hmotnosti.
3. 8. 2020 21:38
Re: Haldex controller
jo hezké video
3. 8. 2020 16:41
proč vlastně ?
Není jednodušší aby si ten kdo chce RWD koupil RWD ?
Rozbalit vlákno
43
Avatar - speedfred
3. 8. 2020 16:58
Re: proč vlastně ?
Kto chce RWD pri nejakých motorizáciach nemá proste na výber, napr.: 340ix
3. 8. 2020 17:01
Re: proč vlastně ?
Má výběr to nekoupit. Ryzí purista přece nebude vozit zbytečný balast v podobě vypnutého předního pohonu
3. 8. 2020 17:04
Re: proč vlastně ?
Tak proč něco podobného montují do M5? Když "proč vlastně"?
3. 8. 2020 17:21
Re: proč vlastně ?
Aha, tak to dělají pro nepuristy
3. 8. 2020 19:06
Re: proč vlastně ?
Tak si na driftování koupí 330i nebo rovnou M3. Kolik takových zákazníků, kteří každou verzi musí mít pouze v RWD, existuje? Mám za to, že tohle spíš trápí bazarové kovboje...
3. 8. 2020 20:24
Re: proč vlastně ?
Já bych to obrátil. Kolik zákazníků, v našich zeměpisných šířkách, potřebuje pohon všech kol?
3. 8. 2020 21:27
Re: proč vlastně ?
To se můžeš zeptat i na jiné věci- kolik lidí potřebuje +300 PS, V8, masážní sedadla, laserová světla apod.
Obejdeš se, ale když to máš je to fajn
4. 8. 2020 13:10
Re: proč vlastně ?
Pro mě osobně je to opruz.
4. 8. 2020 23:21
Re: proč vlastně ?
Co je opruz, těch 300 PS nebo pohon 4x4 ?
5. 8. 2020 06:43
Re: proč vlastně ?
Pohon všech kol, který nepotrebuju, zvyšuje spotřebu paliva, stoji peníze navíc, zvyšuje hmotnost automobilu, zhoršuje pocity z řízení a kazí zábavu. A ve finále, ani poradne nefunguje, když je to opravdu potřeba.
3. 8. 2020 21:41
Re: proč vlastně ?
Jako popravdě u silnějších aut, stavěných standardně jako RWD, si troufnu říct skoro každý kdo není profesionální řidič-závodník... Právě ani ne tak kvůli trakci, ale že prostě při sešlápnutí plynu to obyčejného řidiče amatéra vyhodí ze silnice nebo do protisměru. A to nechci třeba já aby se stalo někomu kdo jede proti mě. Takže ať si tam ti, co kupují jen znáček na kapotě, hezky připlatí xdrive :)
Avatar - speedfred
3. 8. 2020 22:20
Re: proč vlastně ?
Není to až tak hrozné ako sa tu straší pri RWD, len stačí mať len trochu citu v nohách.
4. 8. 2020 03:01
Re: proč vlastně ?
Ty to popisuješ jako ultra nebezpečnou věc. Dnes už to při přilnavosti pneu, jejich šíři, všem možným elektronickým pomocníkům není jako kdysi.
Řídit je obvykle zvládne i starší paní jedoucí na nákupy.
4. 8. 2020 08:46
Re: proč vlastně ?
Jo možná to přeháním, spíš bych se vrátil k otázce kdo potřebuje AWD u nás a já si myslím, že u RWD aut to velká část lidí možná nutně nepotřebuje, ale 100% využije a i v případech že o tom ani nebudou vědět...
4. 8. 2020 08:09
Re: proč vlastně ?
slyšel jsi někdy Adame o kontrole trakce? Protiprokluzu?
4. 8. 2020 08:45
Re: proč vlastně ?
Reaguji na to kdo potřebuje AWD v českých podmínkách. U RWD si stojím za tím, že velká část lidí to potřebuje a protiprokluz všechno nevyřeší.
4. 8. 2020 12:22
Re: proč vlastně ?
Pak je ještě možnost přepnout na “eco”. A pak možnost koupit 520d.
4. 8. 2020 17:28
Re: proč vlastně ?
Nebo si koupíš xdrive, jako to dělá 90% zákazníků a nemáš - i když spíše přehnané - nervy nebo problémy. Respektive nebavíme se o mě nebo o tobě, ale prostě o běžných lidech co si koupí "bávo", sednou a jezdí.
4. 8. 2020 19:07
Re: proč vlastně ?
Ti se nekupují 540i bych řekl. Skončí u nějaké nafty a x-drive se prostě nosí.
90% zákazníků to dělá, protože jim to BMW vnutilo. Nejdřív jim říkali, jak je to úžasný systém a postupně už některé motorizace bez něho ani nenabízejí. No, pro mě je pohon všech kol hlavně na sníh /tj. dvakrát do roka/. A tady se můžeš podívat, jak to v reálu vypadá...
https://www.youtube.com/watch?…
4. 8. 2020 22:32
Re: proč vlastně ?
Znám hodně lidí, kteří mají hodně silná auta, protože na to mají, ale jinak jsou to totální řidičští analfabeti. Navíc výkon se vždycky hodí na dálnici, takže výkon není jen pro závodníky. A bohužel se smiř s tím, že BMW kupují ve velkém počtu prostí uživatelé jenom kvůli znaku BMW - nebo teda aspoň ne kvůli RWD vlastnostem. Těch pár nadšenců značku neuživí, v dnešní době už vůbec ne.
5. 8. 2020 06:45
Re: proč vlastně ?
130 km v hodině jede i auto se 100 hp. Dodávka mi jede max cca 150-155 km/h a dá se s tím žít i na dálnici.
Avatar - KANKUNEN
3. 8. 2020 17:08
Re: proč vlastně ?
Můj kámoš to využívá a připíná předek jen když to na zadek už nejede. Ty kecy některých tady jsou fakt k smíchu. SW převodovky si taky upravil a je to paráda.
3. 8. 2020 17:53
Re: proč vlastně ?
Určitě tak ušetří i nějaké to palivo, a tedy i CO2... ;-)
4. 8. 2020 07:18
Re: proč vlastně ?
:yes: :yes: Jo to je totiz strasne dulezity setrit u jizdy bokem CO2 :D :D
3. 8. 2020 19:13
Re: proč vlastně ?
Jaký model a proč si nekoupil RWD nebo takové AWD, které toto umožňuje?
3. 8. 2020 20:26
Re: proč vlastně ?
Protože příplatek za M3 bude proti 340i velmi mastný a v ceně dostaneš ještě prasečí rypák. Takže 340ix, která může půl roku jezdit jenom na zadek - velmi vítám.
4. 8. 2020 17:33
Re: proč vlastně ?
Myslím si, že tady řešíme velmi, ale opravdu velmi, okrajový případ používání auta. BMW má těch kombinací stále poměrně hodně a holt se nedá vyhovět všem a hlavně za málo peněz. Kdo na to opravdu má a chce nekompromisně sportovní RWD auto, tak vezme M model. Zoufat nad tím, že někdo nemá na M3 a musí si koupit "jen" 330i a to jen RWD pro profi/puristickou jízdu, se mi zdá už poněkud rozmařilé.

A M5 nabízí dokonce onu kombinaci. Nechce se mi věřit, že by to nenabídli jinde kdyby šlo jen o software a je otázkou zda tato funkcionalita nevyžaduje buď přímo fyzické dimenzování nebo alespoň více čidel či ochran kvůli vyšší zátěži, na kterou to není stavěné.
4. 8. 2020 19:47
Re: proč vlastně ?
Kolik jsi těch opravdových BMW měl? Protože typické BMW mělo benzinový motor a pohon zadních kol a navíc občas i manuál. A proto bylo oblíbené u nadšených řidičů... a nemuseli si kvůli tomu kupovat auto za 2,5M - takové auto už bylo i za dejme tomu 500 tis.
4. 8. 2020 22:19
Re: proč vlastně ?
Přesně! :yes:
4. 8. 2020 22:45
Re: proč vlastně ?
Mám první a zkušenosti mám až z aktuálních generací, ale to co píšeš si hodně přibarvuješ nebo mluvíš o hodně dávné době. Kdy bylo pořádné BMW za 500 tisíc? Co už bereš za takový zábavný stroj?

Dnešní BMW 330i RWD máš za 1.1M, což při dnešních vysokých cenách aut a stále možných slevách není tolik. Není to R6, ale stovku dá pod 6s. Uznávám, že má automat, ale v M paketu s možností řazení, které se chová "správně". Co bys tedy chtěl? M340i RWD manuál za nižší cenu než xdrive automat?
5. 8. 2020 05:21
Re: proč vlastně ?
Jednickova rada byla RWD a střelil jsem od boku, netuším kolik stala základní motorizace s manuálem.
První BMW? Aha tak to jo... potom chápu.
3. 8. 2020 19:09
Re: proč vlastně ?
Zrovna dneska se mi stalo s 540i xdrive, že jsem vjížděl na hlavní a i při zapnutých asistentech a cca půlce plynu mě to hodilo slušně bokem. Já jenom, že bych z xdrivu nedělal nějakou nezábavnou katastrofu s nesprávnými jízdními vlastnostmi...
3. 8. 2020 20:25
Re: proč vlastně ?
To je přesně o tom, že někteří to "hození bokem" považují za zábavu ;-)
3. 8. 2020 21:34
Re: proč vlastně ?
No zrovna v tomto případě když by jelo v protisměru auto, tak jsem zřejmě způsobil ošklivou nehodu :( Ale když bych to chtěl udělat, tak to právě i ten xdrive zvládne :)
4. 8. 2020 00:33
Re: proč vlastně ?
Předpokládám (skoro) plný rejd a sériové gumy, standardní funkcionalita, která překvapila už mnohé :-)
4. 8. 2020 08:50
Re: proč vlastně ?
jj, já to popravdě trochu čekal a mě to nevadí :D Ale stát se to mojí přítelkyni, která by si ani nehlídala protisměr...tak nevím nevím. Každopádně já chtěl jenom říct, že i xdrive bokem hodí když už to někdo tak musí mít :D
3. 8. 2020 17:52
Re: proč vlastně ?
No pokud jí výrobce nabízí, tak určitě! ;-)
4. 8. 2020 08:43
Re: proč vlastně ?
Některý modely BMW to nabízejí přímo v infotainmentu přepnutí ze 4WD na zadohrab. Takže zřejmě není problém si tuhle funkcionalitu "dohrát" i do jiných xdrivů, protože se to prostě může řidiči někdy hodit.
4. 8. 2020 10:48
Re: proč vlastně ?
Které? Krom M5?
4. 8. 2020 13:13
Re: proč vlastně ?
Kamarád to má např v M550i. Nevím který další to ještě mají, ale je to zjevně jen o softwarovým nastavení a odblokování dané funkcionality.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2020 14:13
Re: proč vlastně ?
To kamarád neví co má za auto = pokud se nemýlím tak tohle má jen M5
4. 8. 2020 19:48
Re: proč vlastně ?
Myslím, ze ne.
12. 8. 2020 11:06
Re: proč vlastně ?
Hele tak to m550i fakt ma a jde pustit jen zadek. Nevim jaky je rozdil xdrive u jinych BMW ale skoro bych si tipnul ze to bude jen softwarovy. Stejne jako u Skodovek jde dohrat vypinatelny a sportovni nastaveni ESP stejne jako ma RS.
4. 8. 2020 11:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku