Novinky
Není jednodušší aby si ten kdo chce RWD koupil RWD ?
Kto chce RWD pri nejakých motorizáciach nemá proste na výber, napr.: 340ix
Má výběr to nekoupit. Ryzí purista přece nebude vozit zbytečný balast v podobě vypnutého předního pohonu
Tak proč něco podobného montují do M5? Když "proč vlastně"?
Tak si na driftování koupí 330i nebo rovnou M3. Kolik takových zákazníků, kteří každou verzi musí mít pouze v RWD, existuje? Mám za to, že tohle spíš trápí bazarové kovboje...
Já bych to obrátil. Kolik zákazníků, v našich zeměpisných šířkách, potřebuje pohon všech kol?
To se můžeš zeptat i na jiné věci- kolik lidí potřebuje +300 PS, V8, masážní sedadla, laserová světla apod.
Obejdeš se, ale když to máš je to fajn
Obejdeš se, ale když to máš je to fajn
Pro mě osobně je to opruz.
Jako popravdě u silnějších aut, stavěných standardně jako RWD, si troufnu říct skoro každý kdo není profesionální řidič-závodník... Právě ani ne tak kvůli trakci, ale že prostě při sešlápnutí plynu to obyčejného řidiče amatéra vyhodí ze silnice nebo do protisměru. A to nechci třeba já aby se stalo někomu kdo jede proti mě. Takže ať si tam ti, co kupují jen znáček na kapotě, hezky připlatí xdrive 😊
Ty to popisuješ jako ultra nebezpečnou věc. Dnes už to při přilnavosti pneu, jejich šíři, všem možným elektronickým pomocníkům není jako kdysi.
Řídit je obvykle zvládne i starší paní jedoucí na nákupy.
Řídit je obvykle zvládne i starší paní jedoucí na nákupy.
slyšel jsi někdy Adame o kontrole trakce? Protiprokluzu?
Reaguji na to kdo potřebuje AWD v českých podmínkách. U RWD si stojím za tím, že velká část lidí to potřebuje a protiprokluz všechno nevyřeší.
Pak je ještě možnost přepnout na “eco”. A pak možnost koupit 520d.
Nebo si koupíš xdrive, jako to dělá 90% zákazníků a nemáš - i když spíše přehnané - nervy nebo problémy. Respektive nebavíme se o mě nebo o tobě, ale prostě o běžných lidech co si koupí "bávo", sednou a jezdí.
Ti se nekupují 540i bych řekl. Skončí u nějaké nafty a x-drive se prostě nosí.
90% zákazníků to dělá, protože jim to BMW vnutilo. Nejdřív jim říkali, jak je to úžasný systém a postupně už některé motorizace bez něho ani nenabízejí. No, pro mě je pohon všech kol hlavně na sníh /tj. dvakrát do roka/. A tady se můžeš podívat, jak to v reálu vypadá...
https😐/www.youtube.com/watch?…
90% zákazníků to dělá, protože jim to BMW vnutilo. Nejdřív jim říkali, jak je to úžasný systém a postupně už některé motorizace bez něho ani nenabízejí. No, pro mě je pohon všech kol hlavně na sníh /tj. dvakrát do roka/. A tady se můžeš podívat, jak to v reálu vypadá...
https😐/www.youtube.com/watch?…
Znám hodně lidí, kteří mají hodně silná auta, protože na to mají, ale jinak jsou to totální řidičští analfabeti. Navíc výkon se vždycky hodí na dálnici, takže výkon není jen pro závodníky. A bohužel se smiř s tím, že BMW kupují ve velkém počtu prostí uživatelé jenom kvůli znaku BMW - nebo teda aspoň ne kvůli RWD vlastnostem. Těch pár nadšenců značku neuživí, v dnešní době už vůbec ne.
Můj kámoš to využívá a připíná předek jen když to na zadek už nejede. Ty kecy některých tady jsou fakt k smíchu. SW převodovky si taky upravil a je to paráda.
Určitě tak ušetří i nějaké to palivo, a tedy i CO2... 😉
Jaký model a proč si nekoupil RWD nebo takové AWD, které toto umožňuje?
Protože příplatek za M3 bude proti 340i velmi mastný a v ceně dostaneš ještě prasečí rypák. Takže 340ix, která může půl roku jezdit jenom na zadek - velmi vítám.
Myslím si, že tady řešíme velmi, ale opravdu velmi, okrajový případ používání auta. BMW má těch kombinací stále poměrně hodně a holt se nedá vyhovět všem a hlavně za málo peněz. Kdo na to opravdu má a chce nekompromisně sportovní RWD auto, tak vezme M model. Zoufat nad tím, že někdo nemá na M3 a musí si koupit "jen" 330i a to jen RWD pro profi/puristickou jízdu, se mi zdá už poněkud rozmařilé.
A M5 nabízí dokonce onu kombinaci. Nechce se mi věřit, že by to nenabídli jinde kdyby šlo jen o software a je otázkou zda tato funkcionalita nevyžaduje buď přímo fyzické dimenzování nebo alespoň více čidel či ochran kvůli vyšší zátěži, na kterou to není stavěné.
A M5 nabízí dokonce onu kombinaci. Nechce se mi věřit, že by to nenabídli jinde kdyby šlo jen o software a je otázkou zda tato funkcionalita nevyžaduje buď přímo fyzické dimenzování nebo alespoň více čidel či ochran kvůli vyšší zátěži, na kterou to není stavěné.
Kolik jsi těch opravdových BMW měl? Protože typické BMW mělo benzinový motor a pohon zadních kol a navíc občas i manuál. A proto bylo oblíbené u nadšených řidičů... a nemuseli si kvůli tomu kupovat auto za 2,5M - takové auto už bylo i za dejme tomu 500 tis.
Mám první a zkušenosti mám až z aktuálních generací, ale to co píšeš si hodně přibarvuješ nebo mluvíš o hodně dávné době. Kdy bylo pořádné BMW za 500 tisíc? Co už bereš za takový zábavný stroj?
Dnešní BMW 330i RWD máš za 1.1M, což při dnešních vysokých cenách aut a stále možných slevách není tolik. Není to R6, ale stovku dá pod 6s. Uznávám, že má automat, ale v M paketu s možností řazení, které se chová "správně". Co bys tedy chtěl? M340i RWD manuál za nižší cenu než xdrive automat?
Dnešní BMW 330i RWD máš za 1.1M, což při dnešních vysokých cenách aut a stále možných slevách není tolik. Není to R6, ale stovku dá pod 6s. Uznávám, že má automat, ale v M paketu s možností řazení, které se chová "správně". Co bys tedy chtěl? M340i RWD manuál za nižší cenu než xdrive automat?
Zrovna dneska se mi stalo s 540i xdrive, že jsem vjížděl na hlavní a i při zapnutých asistentech a cca půlce plynu mě to hodilo slušně bokem. Já jenom, že bych z xdrivu nedělal nějakou nezábavnou katastrofu s nesprávnými jízdními vlastnostmi...
To je přesně o tom, že někteří to "hození bokem" považují za zábavu 😉
Předpokládám (skoro) plný rejd a sériové gumy, standardní funkcionalita, která překvapila už mnohé 😄
Některý modely BMW to nabízejí přímo v infotainmentu přepnutí ze 4WD na zadohrab. Takže zřejmě není problém si tuhle funkcionalitu "dohrát" i do jiných xdrivů, protože se to prostě může řidiči někdy hodit.
Které? Krom M5?
Kamarád to má např v M550i. Nevím který další to ještě mají, ale je to zjevně jen o softwarovým nastavení a odblokování dané funkcionality.
elluper
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
https😐/fmic.cz/…ster-haldex.html
https😐/en.wikipedia.org/…el-drive_system)#…
a co teda má ta R8 když ne Haldex ?
a proč ho tady zmiňují ?
https😐/procarmanuals.com/…audi-r8-type-4s/
Takže Haldex apod. mají ve VAG všechny motory napříč (trvalý předek + připojovaný zadejk)
a taky supersporty s trvalým zadkem a připojovaným předkem
mezinápravový dif. mají jen podélné motory a to ještě ne všechny, viz to ultra ...
obecně se samozřejmě jendá o dva systémy, ale skutečných provedení je více a ultra quattro je přece jen víc odlišné
To jsme ale zabrousili už dost jinam.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Paráda to v žádném případě není, je to jenom nějaká teoretická úspora paliva v setinkách, maximálně desetince litru. Z hlediska fungování čtyřkolky to není nic jiného než haldex v Golfu a dokonce bych řekl, že z hlediska vyvážení auta je ultra quattro nevýhoda, protože ty kila navíc haldexu cpe dopředu, kde už je všechno, kdežto Golf to má vzadu, takže má o něco lepší rozložení hmotnosti.