Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak udělat z BMW xDrive čistokrevnou zadokolku? Stačí chytrý telefon a jedna aplikace

Jan Zajíc
Diskuze (62)

Přepnout skrz smartphone čtyřkolku na zadokolku, i když vaše BMW z továrny něco takového neumožňuje? Jde to, pokud vám tedy nevadí riskovat ztrátu záruky.

Pohon všech kol má své nesporné výhody, v poslední době se ale objevuje i ve vozech, kde z něj fandové sportovního svezení nemají zrovna dvakrát velkou radost. Čtyřkolkami jsou dnes i některé ostré vozy německého prémiového tria, ale jak ukazuje níže přiložené video, nejde o problém, který by se nedal vyřešit.

Co je k tomu potřeba v případě BMW? Stačí vám jen chytrý telefon, propojení skrz diagnostické rozhraní OBD2 a aplikace zvaná xDelete. Tu sice v App Store pro jablečná zařízení najdete zdarma, počítejte ale s tím, že pro její plnou funkčnost je posléze potřeba zaplatit 150 dolarů (asi 3370 Kč). Toť vše. Po úspěšném propojení a spárování už si v aplikaci jednoduše nastavíte, v jakém režimu chcete, aby auto fungovalo.

Aplikace má dokonce několik vlastních módů, třeba pro jízdu ve sněhu. Aby ale všechno nebylo zas až tak jednoduché, je potřeba zohlednit několik věcí. Předně se v informacích o aplikace ujistěte, zdali je právě vaše BMW s pohonem všech kol xDrive kompatibilní, respektive zdali právě váš model možnost vypnutí čtyřkolky podporuje. Druhým a podstatnějším faktem je to, že takovýmto zásahem do vozu můžete přijít o tovární záruku.

Pokud to i tak chcete risknout, návod k aktivaci krok za krokem najdete v níže přiloženém videu…

Jan Zajíc
Diskuze (62)

Doporučujeme

12. 8. 2020 11:06
Re: proč vlastně ?
Hele tak to m550i fakt ma a jde pustit jen zadek. Nevim jaky je rozdil xdrive u jinych BMW ale skoro bych si tipnul ze to bude jen softwarovy. Stejne jako u Skodovek jde dohrat vypinatelny a sportovni nastaveni ESP stejne jako ma RS.
5. 8. 2020 06:45
Re: proč vlastně ?
130 km v hodině jede i auto se 100 hp. Dodávka mi jede max cca 150-155 km/h a dá se s tím žít i na dálnici.
5. 8. 2020 06:43
Re: proč vlastně ?
Pohon všech kol, který nepotrebuju, zvyšuje spotřebu paliva, stoji peníze navíc, zvyšuje hmotnost automobilu, zhoršuje pocity z řízení a kazí zábavu. A ve finále, ani poradne nefunguje, když je to opravdu potřeba.
5. 8. 2020 05:21
Re: proč vlastně ?
Jednickova rada byla RWD a střelil jsem od boku, netuším kolik stala základní motorizace s manuálem.
První BMW? Aha tak to jo... potom chápu.
4. 8. 2020 23:21
Re: proč vlastně ?
Co je opruz, těch 300 PS nebo pohon 4x4 ?