Nevim proč absolventa newyorskýho maratonu a 2 českej vysokejch škol furt pryč tak urážíš = asi žes ho nepochopil? No aspoň už víš že práci pro stát dělá on a další ZADARMO = když sis stěžoval že ho platíš ze svých daní ;-)
Možná to bude chvilkama ještě zajímavější = asi možná se MŮŽE stát že někteří dealeři skončí, takže chvilkově se MOHOU ještě objevit dost zajímavé nabídky. Celkově to ale bohužel na dost procent skončí tak jak se ti už dávno nelíbilo od Kovandy = nejdřív dočasně slevy ale nakonec naopak ZDRAŽENÍ. Což komentuješ pod každým novým ceníkem budoucího modelu = kde hlásíš JÁ to nepochopil KOVANDA je blbec :*)
To souhlasím. Ten e-tron z titulní fotky je nabízen ve slevě v Porsche Praha - Prosek. Stojí tam už asi od poloviny roku 2019. Sleva stále roste a roste a auto tam stojí pořád ... Jestli si to dobře vybavuju, tak mezitím narostla o cca 400 tis. Zrovna tady to asi nebude souviset s Covid-19.
Dobře víš, že norský trh je kvůli tamním absurdním dotacím v kombinaci s brutálním zdaněním normálních aut totální extrém. Takže argumentovat s ním, když se tady bavíme o situaci v Česku je přínosné asi jako mrtvému zimník... :-[]:-[]:-[]
Já se nedivím = v zatáčkách tomu v testu ujel i autobus od Tesly model X
Ale tady se zpátečníkům povedlo to nejhorší = vyvolat v lidech pocit že všechno je naopak = takže mraky lidí uvěřilo před -nácti lety spíš Klausovi než klimatologům https://www.novinky.cz/…rozpadl-40332795 většina lidí chce být za Bulharskem jak v https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_kou tak v dobíjecí infrastruktuře = protože náš slovenský vládce má byznys z aut na ropu = zděděný po https://neovlivni.cz/…do-je-jeho-vrah/ nechal ho prý zabít nějaký slovák co tu dál podniká. No rozhodně Andrej eSTéBák to vlastní = a nemá zájem na bezemisních autech
Tak pokud za měřítko vyspělosti země bereš míru rozšíření elektrodebility, tak to je to s tebou fakt beznadějné a ani nechápu, co pohledáváš na tomto webu! :-[]:-[]:-[]
Ne norsko JE vyspělejší než my = s tím nic nenaděláš = taky PROTO nám posílá už 30 let miliony = na opravy historických památek, na zdravotnictví atp.
Na tomhle webu mám lepší přehled o autech než ty = a ty co mají menší nevyháním JEN opravuji, když napíšou blbost ;-)
Už sem to tu psal a můžeš to sám vidět každý rok https://www.hifi-voice.com/…video-show-praha lidi co je pro ně technika obživa ať výrobci prodejci kdokoliv tak u nich je už roky procento hybridů násobně vyšší než u běžné populace
Norsko nám neposílá peníze z Norských Fondů jen tak pro nic za nic. Vždy jsou za tím skryty nějaké podmínky o kterých se nepíše, aby bylo jasno... :-[]
1. fuj pradědo
2. tak vypiš nějaké podmínky
3. řeč je o vyspělejší zaostalejší = prostě přes ty stovky miliard co nám (a https://www.peak.cz/…t-miliard/14345/:D z vyspělejších zemí dorazily FURT ještě JSME zaostalejší = bohužel
Chtěl jsem ti dát za pravdu, protože je nesnáším za Bernevert, ale ty odkazy - dávají svoje peníze cizím státům, a těžko jim vyčítat, že chtějí sami rozhodovat, co se s nimi bude dít, co chtějí podporovat a co ne.
No a to právě jde. Hrají se na dárce a při tom protlačují svoji ideologii. A my dnes již. víme kam ta jejich ideologie vede. Breivik je toho dobrým příkladem.
Jo jo, Norsko prodává kvalitní surovinu pro chemický průmysl, lékařství, potravinářství a další obory... A tak si může dovolit dotovat elektromobilitu.
Inu, je to prosté - pokud by byla elektrodebilita tak skvělá, žádné dotace by nepotřebovala. Lidé by ji dávali před spalovacími motory rádi a dobrovolně přednost, rozhodl by trh. Jako když byly parovozy na konci 19. století rychle vytlačeny auty se spalovacími motory. Žádné dotace na ně tehdejší vlády neposkytovaly, stačil jen přirozený čistý kapitalismus volné, férové soutěže. :yes::-)
NE = většina lidí je jako ty = postaru JAK JSEM ZVYKLÝ je to správně ;-)
Už teď je EV rentabilní = někde pod 70$/kWh to bude tak moc jednoznačný že podlehnou i lidi jako ty. Myslím ekonomicky = názorově zpátečníka nikdy nezlomíš :-)
Spousta lidi dodnes volá po socialismu = že zbankrotoval ekonomicky = jim NIKDY nevysvětlíš :-!
A protože ropu POTŘEBUJEME POTŘEBUJEME POTŘEBUJEM a platí co se učí na ZŠ = tak je docela deBi.lita trvat na tom že je NUTNÝ a MUSÍ TO TAK BÝT jí cestou na nákup proměňovat v oxid uhelnatý, oxidy dusíku, uhlovodíky a pevné částice = že jinak to není ono :-!
Ano, naprosto stejné pokrytectví jako Rakousko a jejich přístup k energii z jádra... Proti Temelínu budou protestovat, ale elektřinu tam vyrobenou velese kupují...
Norsko bude dávat za vzor elektromobilitu, zatímco si na ni samo vydělává prodejem "špinavé" ropy... Ať žije "ekologie" v pojetí EU!
Norsko má z ropy pouze okolo 17% HDP.
Do Rakouska bych se nenavazel, to co dokáží postavit pro to aby měli 90% energie z OZE je něco neskutečnýho.
Co senejdrive před kritikou EU podívat do ČR? Kde jsou peníze za prodanou ele z uhlí?
Ale dostat tu energii z té vody není jednoduché. Jejich stavby jsou technologický úžasné. U nás nedokážeme za 10 let opravit dálnici a Budem kritizovat Rakousko?
My máme obroske zásoby lithia a co s tím děláme?
A obdivovat je za to, že jsou takoví blbci že si postaví jadernou elektrárnu kterou pak neuvedou do provozu a kvůli rozvodné síti aby nezkolabovala pak pár km vedle postaví uhelnou elektrárnu, kam dováží uhlí a tváří se přitom hrozně ekologicky?
Zaplať pánbůh obrovské zásoby lithia prozatím necháváme pod zemí a neděláme tu další měsíční krajinu. Kéž by to tak zůstalo. Zní to fakt super - pro ekologii překopat zem.
Jo, místo téženi lithia z hlusiny kopeme uhlí...
Jde spíš ale o reakci na to jak se máme špatně a ty Rakusaci to mají tak lehké. Prd, každý má možnosti, jen je využít.
Co to je za pitomou otázku? Ono bylo nějaký referendum, jestli být jedním z největším vývozců elektřiny za cenu ničení vlastního životního prostředí? Mě se nikdo neptal.
Děláme hodně věcí otřesně, netvrdím, že ne.
Volby - a víš, že jsem věděl, že něco tak stupidního napíšeš? A máš nějakou geniální radu koho u nás volit, aby všechno bylo eňo ňuňo? Předem děkuji!
Volby jsou jen tvá svobodná volba. Narikani, že není koho volit není a místě. Každý i tymuzes být aktivní a tvorit místo nadávání. Ono i zde v diskuzi. Myslíš že nadávání a podporováni extrému přispívá k tomu aby se společnost tady ubirala lepším směrem?
Nemusíš hned kandidovat. Stačí nepsat, že musíme Rakusanum prodávat ele a podporovat podobný nepravdy. Reagujes tu na moje příspěvky a jiné, které jsou lzive a nenáviste necháš být a nebo podporujes.
už na regionální úrovni se dá řešit spousta věcí. Nadávat je ale vzdy jednoduší.
Přestaň tady lhát. Reagoval jsem na to, že bychom měli těžit lithium.
Když jsi začal plácat, že těžímě i uhlí, napsal jsem, že bychom ho nemuseli těžit, kdybychom neprodávali tolik elektřiny.
My ji ale prodáváme a tím prodáváme své životní prostředí. Za to Rakušan nemůžou. Nemůžou za to ani Norové. Dokonce nemůžou ani za to, že ty peníze jsou pryč bez užitku. To k té kritice co tu několikrát zazněla a kterou ty nekritizujes.
Ono je to nakonec stejně trochu jinak, protože tu elektřinu z nějaké části vyvážet musíme z důvodu špatného energetického mixu který se těžko reguluje. To že by i tomuhle trochu pomohla elektromobily ta je jen bonbónek na okraj.
Rakousko je rozhodně o řád vic eko než je to u nás.
PS:. A teď si Vem, že kupujeme ropu že státu kde je občanská válka a pak nechceme přijímat uprchlíky před válkou. To není pokrytec ke?
Ano prodáváme, ale to Karel vůbec nepsal, ze musíme. Naopak by byl pro, aby se neprodavala a nemuselo se tolik těžit.
S tímhle naprosto souhlasím s Karlem. Na druhou stranu máme kapacitu na nabíjení EV, jen se nebude tolik prodávat.
Hendy já o Rakousku ani nepípl. Mě nadzvedlo, že ty, který se tu prezentuješ jako "ekolog" si přeješ těžbu lithia. Tak dalece jde tvá láska k EV, že bys klidně ničil naši zem. Pomíjím, že by to dopadlo jako s uhlím a vším ostatním - stát by z toho měl drobné a napakoval by se někdo jiný.
Jde o to, že každá země má určitě možnosti. Závidět Rakousku hory a dělat že sebe chudáka co nic nemá je hloupost. Máme toho dost i když mnohé už bylo odvezeno pryč - Jáchymov. Základ lithia je v haldach po těžbě.
PS:Co mě překvapuje je, že jdeš po každé mé reakci, ale ostatní mnohdy nenáviste tu nechává být.
Hendy: v tomhle vláknu asi bude dobré psát, komu píšeš, jinak se to nepozná.
Po každé tvé reakci zdaleka nejdu.
Rakousko je mi vcelku sympatické, nebýt němčiny, asi bych tam chtěl bydlet. Že jim prodáváme naši elektřinu je víc naše chyba, než jejich.
Vem si volbu prezidenta, tam to bylo celkem jasné kdo je kdo a jak to skončilo. Stačilo rozehrát strunu strachu, nenávisti a odporu k EU a kde jsme...
Vlastne to samé co tu rozehrávás ty.
Hele, i když je prezident děs, tak už jen za postoj k migrantům ta volba stála zato (bohužel). Nebýt toho senilního blba, tak jsme ve stejných sra*kách jako třeba Angile nebo Německo se svojí multikulturní a imigrantsky přívětivou politikou :-! .
Pak máš jistě mnoho možností koho volit. Jestli ti dnešní prezident vyhovuje je hned několik stran že kterých si můžeš vybrat. Strany to sice nejsou demokratické, ale asi blízké tvému myšlení.
Jeho postoj k migrantům je zcela úplně absolutně irelevantní. Migranti k nám nechtěli a nechtějí, Zeman s tím nemá nic společnýho. Je to dobytek, neustále mění názory a se.re si do huby, obklopuje se naprosto neuvěřitelnými lidmi typu Ovčáček, odměňuje zcela prokazatelně svoje fandy státními vyznamenáními, nikdo horší asi nemohl být zvolený do reprezentativní funkce. :no::no::no: Je mi docela líto, že mu příroda umožní dokončit i druhé volební období.
Prej neprodejny....a proto jsou vyprodany a ještě před půl rokem byla dočasně přerušena výroba, protože nebyly baterky :-) jediny s čím souhlasím, je, že je musí dealeři povinně nabízet....
Chtel sem si to precist, ale kdyz jsem projel text ocima a videl tam nekolikrat AAA, tak sem se na to vyšral. Vzdy si vzpomenu jak chteli ode me Mustanga a odrbat me jak hovado, az tam musel nastoupit fotrik, jestli si delaji fakt perdel. Hosi, jste porad klauni.
Cena nejlevnější skladové Fabie ACTIVE 1,0 MPI 44 kW 5-stup. mech. ve výši 218 600 Kč je obvyklý dealerský ojeb, jak nalákat zákazníka. Ve specifikaci se píše: "Cena je platná pouze s akčním financováním od VWFS a s využitím bonusu za výkup vozu na protiúčet ."
Často mi v monitoringu vyskočí texty autora učebnice pop ekonomie Lukáše Kovandy, který pro mě dříve pracoval jako analytik, ale vzhledem k jeho žádným, nebo žalostně špatným výsledkům, jsme se museli rozloučit. Pan Kovanda je nyní nejen vášnivým čtenářem makroekonomických predikcí, strategií řízení státního dluhu a všech dalších důležitých publikací Ministerstva financí, ale také jejich zuřivým komentátorem.
Stejně je to zajímavé. Když ukazují výrobu těch aut, tak u toho mluví o tom, že je každé auto unikát, že vyrábí jen podle objednávek od zákazníků a hle - plné sklady aut. :D
Jenže ono se není čemu divit, že jim zůstávají na skladech tyhle j-e-b-k-y, když prodejci v ČR jsou mamlasové, co neumí nakonfigurovat skladovku s optimální výbavou, aby to bylo pro zákazníka zajímavé a neměl potřebuju si zadat si svoje auto do výroby.
Takže např. u G7 Marathon Edition bylo jen pár aut s vyhřívaným čelním sklem, ačkoli to stálo 9 tisíc, což by si jistě většina lidí ráda připlatila atd.
Ale tak či tak, kapitalismus a skladové zásoby.
Furt nás přesvědčují, jak dělají v JIT (just in time) režimu a že sklady musí být mininální. No však taky ano - automobilky mají sklady minimální a všechno to přenesly a celý dodavatelský a distribuční řetězec. Chceš nám dodávat? Ok, ale my určíme cenu (pak ještě každý rok -5%) a budeš držet zásobu, jak my potřebujeme. A to samé pro prodejce - chceš naše auta prodávat? OK, ale budeš jich brát 400 ročně nejmíň a i ty verze, u nichž jsme blbě odhadli zájem zázakníků a běda tobě, když to neuděláš, tak si najedeme jinýho dealera.
Značkový prodejce často nemá na vybranou a musí od výrobce brát, čeho se výrobce potřebuje zbavit. Ne všechna auta se vyrábí na faktickou objednávku. A tak se u prodejců občas objeví různé "těžce prodejné" vozy..... ;-\
Krásně to bývá vidět u Škody. V pokročilých fázích modelového cyklu se začínají "čistit sklady" a limitované edice mívají příplatkové prvky - třeba sportovní sedačky, volant, sunset atp. ...
Z druhé strany - sklady podle mě nejsou nijak velké, protože výroba je JIT.
Velmi zjednodusene. Ano vyraba sa v principe JIT a sklady minimalne, ale to je dane celym systemom. Sklad su umrtvene peniaze s ktorymi sa tazko hybe naviac mozes za obsah skladu platit dan a to su ciste straty. Dalsia vec, neviem ako u vsetkych znaciek ale u mnohych sklada konfiguraciu pre dany trh import. Takze nie diler ako taky (ten si moze objednat auta vyskladane podla seba pre svoje potreby) ale gro cennikov sklada import. A import moze byt nadnarodny, ktory ma monopol na viacerych trhoch = ani v okolitych krajinach nekupujes auto od ineho importera, len ineho dilera. Vyroba danych dielov +/- prebieha ako popisujes, ale zase treba povedat, ze cokolvek mimo tento plan je riadne skasnute dodavatelom. A rozne predajne bonusy a ine trhove deformacne stimuly - hlavne nemci su v tomto asi na prvom mieste.
Ludi, ktori by museli kupovat nove auto nie je ocividne az tak vela, pokles predajov to dokonale potvrdzuje. Vacsina uz nejake ako-tak funkcne auto ma. Castokrat to nie je az tak o nevyhnutnosti ako "chtíči". Ak uz ludia eraz musia riesit auto, mnohokrat idu do kompromisov:
- jazdenka
- mensie cenovo dostupnejsie auto - podiel malých aut posledne mesiace citelne stupa, mozno sa vratime do cias, ked fabia bola rodinne auto...
- udrzovanie stareho auta pri zivote az za cenu drahych oprav
- rovnake auto od inej lacnejsej znacky
- ine vacsie auto v rovnakej hodnote od lacnejsej znacky, napr. za 20000 EUR kupis tuscon a nie hatchback
Byl jsem obhlédnout pár autosalónů, slevy nejsou žádné, rodinné auta téměř žádné v nabídce (MPV nebo kombi střední třídy), všude nutí nepraktické předražené SUV. Ne díky, raději koupím ojetinu nebo budu dál čekat na elektromobil...
vid aj svist ci vitara... faceliftmi s tymi mildhybridmi akurat zdrazeli ... vykonovo zase poklesli ... zakaznik zase dostava nic ine len opat drahsie a slabsie auto ... dalsi dokaz toho ze pokrok nezastavis
ono aj to elektro je povacsinou dnes uz nejake SUV alebo cross .. moc elektrickych mpv-cok ani kombikov sa stejne tak skoro asi nedockas... tieto segmenty proste dnes uz automobilky maju len ako okrajove... inak v com je horsie nejake HR-V voci povedzme cliu combi? kufor ten isty... dlzka kasne podobna ... pritom kabinu ma HR-V este aj priestrannejsiu vacsiu .. posed vyssi... lepsi vyhlad paradne nastupovanie.... ( 5m pohrebaky s bruchom na zemi uz fakt nie su v kurze ) samozrejme bude tam vyssia cena u tej hondy ako u clia ale tak elektromobily ( na ktore cakas ) tiez nie su moc lacne ze jo....
inak vcera som bol na tripe mimo mesto a siel som prave okolo mojej predajne vw kde som kupoval svoje terajsie auto a... a kym vtedy v zime v case kupy tam bolo vonku na parkovisku asi 10 aut... tak vcera som tam videl pred showroom jeden jediny voz a to nejaky sedy T-cross.. inak nic... tak neviem ci aj tie skladovky uz po korone moc nie su alebo cim to je ... ale prislo mi ze mali docela "vypredane" .... chapem sice ze v lete je vacsi zaujem o auta ako v zime... ale zeby bolo pred predajnou len jedno auto ( a to je tam velke parkovisko na skladovky ) to sa mi este nepodarilo "vychytit" takyto stav u nich bez ohladu na leto neleto zimu nezimu ....
Skusil si pozriet aj za predajnu? ci tam nie je nahodou odparkovanych 40 aut?:D Ja viem o jednom predajcovi, co tie auta jednoducho preparkoval, aby to spredu vyzeralo, že toho nemaju tak vela...
Zlevnilo i vůbec nejprodávanější auto: Škoda Octavia (-140.000 Kč). Přišla s výbavovým stupněm Active a speciální edicí 125 let i motorem 1.0 TSI. ...
Tohle vypovídá o této statistice a článku vše. Jde opět jen o lhaní a pokřivené vykládání faktů. Jestliže někdo přidá nižší výbavu, tak auto OPRAVDU NEZLEVNILO.
JAK NĚKDO MŮŽE TAKTO LHÁT A JEŠTĚ SE VYDÁVAT ZA ODBORNÍKY??? Aneb 100x opakovaná lež se stává pravdou? Asi ano, koneckonců takto to praktikují i někteří známí jedinci v diskusích zde, že.,,
OT: Konečně rozumná výbava Octavie pro běžné lidi?
Výbava 125 let u Octavie se celkem povedla. Za mě vše potřebné. Cena 456t. už se jeví docela rozumně. Ano, proti konkurenci stále předražená. Ale ve výbavě nic zásadního nechybí. Jediným problémem je tak mrzák pod kapotou. Na druhou stranu, konkurence na tom je co se motorů týká obdobně. A pro takové to rodinné ježdění a nějaké výlety to asi bude možno vzít jako akceptovatelný základ, který se snad hned nevysype.
Z druhé strany - i30 kombi Smart v základu má 1,5 CVVT atmosferický benzin, a je k mání za ceníkových 425t. ... Pro rodinu za mě mnohem lepší volba, opravdu nevím proč volit pro rodinu Octavii :-!
Re: OT: Konečně rozumná výbava Octavie pro běžné lidi?
Jeden a půl litrové atmosféra na litrové turbo stíhat vůbec nebude, to je o třídu horší motor. Měl by jsi se s tím zkusit projet. Litrové turbo jsem měl Octavii, jede to důstojně, rozhodně líp, než Focus II v atmo 2.0L.
Re: OT: Konečně rozumná výbava Octavie pro běžné lidi?
Píšeš opravdu absolutní nesmysly.
1,5 CVVT má 81 kW, tedy úplně to samé jako Octavia. Není to o třídu horší motor. Má mnohá negativa proti turbolitru, ale také dost zajímavá pozitiva.
Jinak je mi líto, ale litrové TSI jsem jel v různých modelech (byť ne v Octavii), a JE TO KRÁM (stejně jako všecky ostatní litrové turbomotory). Ano, dynamicky a na paíře je všecko ok, ale reálně je to nic než bída s nouzí.
Re: OT: Konečně rozumná výbava Octavie pro běžné lidi?
To by asi bylo víc čtenářů, otázka ale je, jestli Škodovka takové verze (žebrák) zařadí do své testovací flotily. Novinářská auta jsou naopak většinou nacpaná příplatkovou výbavou až po střechu, aby na fotkách vypadala co nejlépe... ;-\
Statisíce ušetřím, to máte pravdu, ale díky tomu, že si nové auto nikdy nekoupím. To jsou pro mě naprosto vyhozené peníze. Radši budu jezdit s 10 let starou Fabii, která má dobrý motor, takže vím, že je spolehlivá. Běžné věci, jako jsou filtry, těsnění atd. si vyměním sám. Nedávno jsem si teda akorát musel koupit nový klíč z https://www.auto-klic24.cz/ , protože už od té doby, co auto mám, tak byl špatný a teď se mi zlomil :-D .