Registrace nových automobilů sice nadále pokračují v poklesu, v červenci se ale našly značky, jejichž prodeje výrazně rostly. Růst vedle Peugeotu a Mercedesu hlásí také třeba Škoda.
Důsledky Covidu z předprázdnin ještě vůbec nedopadly, protože díky umělé podpoře státu se stále tváříme že opatření státu fungují. OPAK je bohužel pravdou.
To nehovořím o tom, že druhá vlna Covidu je jen otázkou času. Přitom jsme nebyli schopni se přenést ještě ani přes tu první. Ekodemence EU přitom diskvalifikovala ekonomiku ještě před začátkem boje. Vede se tu předem prohraná válka.
Ano, vím že říct tohle není žádné umění, jen si stačí vytáhnout hlavu ze zadku a nelhat do zrcadla. Umění by bylo říct, co bude dál.
Komplexní makroekonomické zhodnocení kontinentu = je sakra složitý. Potřebuješ obrovský množství dat = a taky schopnost je posoudit. Přes kterou firmu nebo jak ses k nim dostal?
Nebo PLÁCÁŠ ? Myslim totálně naprosto absolutně znalosti data vzdělání v oboru NULA. Prostě sis to vymyslel
na druhej strane je este aj leto... jul/cervenec nikdy nebyva moc silny ... dovolenky... leto... firmy vtedy tiez nekupuju tak masivne ako na jar ci na jesen... takze tazko z toho nieco vyvodzovat.... ak ale aj jesen/podzim bude slaba tak vtedy to uz nieco moze znamenat... ale aj tak nemoze byt kazdy rok donekonecna silnejsi a silnejsi... to tiez nejde... z casu na cas trh kusok aj padne... covid necovid... tak to chodi
Už dlhšie sa tu píše ako má MB poslabších predajcov/servis v CZ ale predaje má hodne slušné?
Čím to? Fleet alebo ľudom to už neva lebo Medveď? Či sú tak spokojný s autami ?
Když chceš Medvěda, nevadí Ti malý počet dealerství ... Já měl to štěstí že jsem měl dealerství 20 minut pěšky, dal jsem auto na servis a odkráčel jsem domů ... ;-)
Zjišťoval jsem nedávno u mých známých a většinou je zkušenost s prodejem dobrá, ale jakýkoliv customer care poté včetně servisu dopadl dost špatně. Mimochodem servis BMW v Praze taky nic moc. Ono to platí o autorizácích obecně v Praze :D
Nejdřív OL a pak hurá za kopečky? Případně v obou případech za kopečky. I bonusy za prodej se počítají. Ale Mercedesů jezdí na cestě docela dost. Těžko říct jak to je.
Podle mého osobního názoru je to poměrně jednoduché. Kupců drahých aut je u nás poměrně dost a i díky OP - operativním leasingům auta poměrně rychle střídají. Splátka operativního leasingu (u firem) jde komplet do nákladů a hned se žádá o vrácení DPH. Normální auto v majetku se odepisuje pět let, za mé aktivní podnikatelské kariéry to bylo (myslím) jen tři roky. Auta střední třídy se ceníkově dotáhla na tzv. prémii. Např. Passat klombík je v Elegance s 110 kW dieslem a manuálem už přes milion. Tzv prémie (včetně MB) nabízí přeznačené střeva od normálních výrobců za podobné ceny a u splátek operáku jsou rozdíly pod hranici rozpoznatelnosti. Jediný problém jsou opravdu "profesionální" služby servisů, ale i tady se už "normální" výrobci přiučili. Dříve byla jednou výjimkou Toyota, kde je člověk mohl koukat na mechanika přes sklo a podle rozpisu věděl, kolik která prohlídka bude stát - nevím jak je to teď poslední Toyotu jsem měl před 12 lety.
Toyota to má následovně ( tedy tam, kde jsem měl možnost se objevit ), máš přesně seznam úkonů a materiálů včetně ceny za konkrétní prohlídku, ke každému autu a motoru. Některé servisy mají kamery, které pouští na televizi do "čekárny", takže můžeš sledovat co a jak se děje s autem. Ty, kde to neměly, tak mne bez problému nechali "překážet" mechanikovi na dílně. Poprvé to bylo fajn zpestření, na dalších už jsem ho nechal být a jel jsem si řešit své věci.
Díky za informaci. Já to hlavně znám z Čestlic, tam jsem jezdil osobně s Ravkou. Doláka znám z doslechu, tam jezdil bráška s Corollou. Ty seznamy úkonů je to, co velmi oceňuji. Největší ojeb byl u Mercedesu, to byl fakt vždycky "zážitek".
U Mb je to podle me kvuli tomu, ze maji slusne motory za slusnou cenu a navic ted nabizi uver bez uroku. Kdyz si porovnam cklasse 4 matic vedle prassata 4motion, tak cklasse je levnejsi. To same treba GLB x Tiguan. Cely VW to ma ted nejak divne nastavene. BMW ma taky nejakou divnou cenovou politiku vuci nabidce motoru a zadne akce.
Nejvíce se prodalo/registrovalo za červenec Áčka - 124 kusů a GLC 106 kusů. Pak V a Vito dohromady taky 106 kusů, takže se z Mercedesu stává další dodavatel lidových vozů ;-)
Vždyť bychom mohli říct, že nikdo na LPG taky není zvědavej. jejich podíl je taktéž zanedbatelný, a přesto se tom pořád dozvídáme. Jeden za 18, druhý bez 2 za 20
Re: Stabilizace prodeje vozidel vybavených dieselem
Jistě POKUD a DOKUD jim dotuješ palivo = na to ŽE ho dotuješ až 9 kč/litr je to ale těžká slabota že?
Ještě že u nás máme oligarchu co má byznys v adblue a naftě a současně vládne státu https://www.seznamzpravy.cz/…-2-koruny-112133 sice to bude dalších pár desítek miliard ročně = ale co člověk pro SVŮJ byznys neudělá. Když ho stačí podpořit ze státního
Kdo u mí ten umí TAK se to má dělat https://www.seznamzpravy.cz/…-miliardy-108008 že za každých 10 miliard co naroste MŮJ majetek ostatním blbům ubude tak 100 a víc = a po mě zůstane bilionový manko = jejich problém :-!
Re: Stabilizace prodeje vozidel vybavených dieselem
Prodávají se lépe, proto jich je 30% vs 70%? Ještě, že už to spadlo aspoň na těch 30%, dřív to bylo přes 40% a konečně rozum pomalu převládá a tento nesmysl se nekupuje do aut, kam nepatří, jako např do města
takisto v tabulke mas uvedene predaje leden az cervenec.... ale ciselne mas tam pod tym napisane ze je to za mesiace 1-6... pritom mi pride ze cervenec je uz 7 mesiac v poradi jestli se nepletu.. tu je to s tymi tabulkami vecny problem.... a pritom ide o banalne tabulky ( netreba tu dosadzovat do nich ziadne kvadraticke rovnice ani nic podobne len spravne napisat jednoduche cisla aj text ) .. a aj tak to nie a nie zvladnut bez chyb ... :'-(
To je peklo... pak člověk neví, jestli se těm číslům dá věřit :-( , to by snad bylo lepší sem čísla nedávat a říct, ať si to diskutéři sami přečtou na SDA a tady jen pokecaj :-)
Design jistě důležitý je, ale myslím, že lidé se rozhodují (když ne vědomě, tak podvědomě) podle vícero hledisek a vlastností, cena, technické parametry, kvalita jízdy, pohodlí, prostornost, konfigurovatelnost, servis a další faktory hrají neméně důležitou roli. Navíc odvozovat takto jednoznačné závěry z malého českého trhu a navrch z jediného měsíce prodejů je trochu "svazácké". V tabulce jsou tací, kteří mají pokles ještě daleko fatálnější, třeba Mazda a nemyslím si, že pokles o 56% automaticky znamená nejhnusnější auta na trhu, má asi auta předražená, asi nepříliš technicky atraktivní pro většinu populace, prostě nějaký mix vlastností, kde design je jen jeden z mnoha faktorů ovlivňující koupi auta. V Evropě má letos Peugeot pokles 40% a Citroen pokles 43%, tedy velmi blízké hodnoty.
Když někdo neumí přiznat Peugeotu kvality v oblastech, které píšeš, musí si najít něco, čím si to odůvodní. A tak je to kvůli designu. Nic jiného to přeci být nemůže. PSA nemá pořádné motory, nemá 4x4 pro SUV a crossovery, Peugeot má ten strašný a nikým nechtěný i-cockpit...
A nebo je to jinak?
Je to přesně tak, Peugeot kromě designu víceméně nic nenabídne. Jediné auto, co ještě stálo za to byla 308GTi.
Dneska pro řidiče prakticky nemají nic. Což je jasný důkaz, že dneska jde lidem o techniku v autě až na "druhém" místě.
mně se Peugeot aktuálně docela líbí designově. S i-cockpitem mám docela problém ( v P208 jsem zatím jen seděl staticky ), v P508 byl akceptovatelný.
U něj z mé strany by to bylo především o designu. Jsem hodně zvědav na EV a je v mém hledáčku na prvních místech.
Nicméně vžít se do role někoho, kdo nechce EV, jeho benzíny jsou naprosto OK, 100/130k na tohohle prcka je naprosto OK ( jestli ta spotřeba je reálná nebo ne, nejsem schopen říct ), diesel bych tam nestrkal. To je takové místní přibližovadlo.
Ale ( opravdu velké ale ), hodil jsem to teď do konfigurátoru. Vybavil jsem to jako nového Yarise a jsem na ceně 582tis.
Jsem o 100tis nad hybridním Yarisem, který bude mít i nižší provozní náklady a nejspíš i spolehlivost ( puretech je přímovstřik? ). A to za hezčí design se mi dávat nechce.
Dobře, EV je pro minimum lidí, PHEV víceméně taky, protože se musí nabíjet. Navíc oboje s totálně nesmyslnými cenami. Ale tak či onak bude EV a PHEV za normální situace u nás naprosto okrajová záležitost.
Takže se podíváme na klasickou nabídku. A jsme u toho, co jsem psal. Ano na 208, 2008 to ke ještě víceméně v pohodě a cca podobné jako konkurence. Sice u 2008 už by se i větší motor, než 1,2 hodil. Minimálně jako vrchol nabídky. Ale budiž. Jenže pojďme jen o trochu víš. Už 3008 má avizováno ztrátu 1,6 THP, kterou by měl nahradit 1,2 s vyšším výkonem a mela by přijít i o 2,0 HDI a zustane jí tak jen 1,2 R3 a 1,5 HDI. Trochu málo na "tak velké" SUV (pokud to tak mohu vůbec nazvat) a to samé o level výš. 5008 končí na 1,6 v benzínu. Tam to zachraňuje 2,0 HDI, který je do toho auta ideální. Ale co ten zbytek? Pokud chce někdo 4x4 když už tedy pokukuje po vyšším autě, které by mohlo něco vyjet i na alespoň polňačce, tak má smůlu a to komplet u Peugeotu, pokud nepočítám dodávkové vozy na dangelu. Takže zůstává 508. Benzín opět jen 1,6 byť s dostačujícím výkonem, neurazí, ale jako top? Pro tak drahé a sportovně vzhledem střižené auto?
Kde naopak si dle mého zákazník vybere jsou užitkové vozy, Partner, Expert, Traveller, boxer.
Peugeoty mají dle mého opravdu hodně zdařilý design. Výrazný, má to šmrnc, identifikovatelné na první pohled a nemám problém ani s i-cockpitem, dokonce se mi toto netradiční řešení líbí.
Ale to je přesně to, co v dnešní době prodává. Dneska lidi na techniku moc nehledí. Nezajímají se o motor, stačí jim že jim řeknou "má to 130 koní " ale že to je 130 koní z 1,2 R3 v autě typu 5008 už neřeší. A okolik lépe by tam fungoval klidně 2,0 130 koní. 4x4? Nakukají jim, ze to má grip control, v reklamě jim nacpou do hlavy, že "dojedou dál než ostatní " a lidem je to jedno, že i na mokrý trávě je bude tahat soused se swiftem 4x4.
Osobní subjektivní názor na i-cockpit nechám stranou, každého věc.
Nějak jsem se zasekl u té malé 208, myslel jsem, že se bavíte o ní. Pak u těch větších, třeba ten 3008, tak naprosto souhlsím. 130k ok, ale 1,2 R3. Jediné do takového auta opravdu 2.0HDI nebo pak ten PHEV.
Myslím si, že v těch větších by mohli mít klidně nejaký podladěný benzín 1.8/2.0, SUV nemusí být trhač asfaltu, ale něco většího si zaslouší.
Pak ale asi budou mít problém s flotilovými emisemi.
Jasně.
Co se Citroënu týče... i dneska je kompakt a kompaktní kombík v Evropě zásadní, jak vidíme ve vedlejším článku tak u Renaultu to chápou, u Citroënu zřejmě ne... podle mě je zásadní problém Citroënu modelové portfolio, až pak motorizace a další věci... a design podle mě problém není.
Problém je že když bylo modelové portfolio jak se ti a nebo i mě líbilo včetně toho kompaktu = firma byla v prodělku. Teď když ho nazýváš zásadní problém = rychle se vrátila do plusu ;-)
Podle představ se teď měla evropa zaplavovat kompaktními iD.3 = čínskej dar celý planetě v kombinaci s VWlastní neschopností to tak moc změnil = že se tuctovej hatchback možná vyplatí nabídnout i v další generaci. To mluvím spíš o Renaultu = PSA má Astru a blíží se nástupce 308
Ad mazda:
mazda ma produkt aj dizajn fajn, tam problem nie je, nepredavaju kvôli drastickému zdrazeniu a "oblbovacej" kampani. Potencialni kupujuci maju prehlad kolko prakticky tie iste auta stali 2 roky dozadu a o kolko zdrazeli teraz po "zlacneni" a nekupuju.
Klincom do rakvy je ta uzasna kampan, ze zlavy az 4500 EUR. Znami boli pozriet aj v mazde, lebo kampan a hlavne dizajn, poskulovali po SUV, ale pozreli ceny a otocili sa na opatku. Nakoniec kupili tuscona za 20000E dobre vybaveného, v mazde by za tu cenu nedostali ani o dost mensiu CX-30, zatial vraj max. spokojnost.
Ludia nie su blbi, aby pocuvali na akoze zlavy, ked zistia skutocnu cenu, trikrát si kupu rozmyslia.
Mazda neprodává kvůli meizerné kvalitě, kde celý netem funguje přípěb pána, který si koupil Mazdu a soudí se s nima a těch případů je stovky - vačky, zadřené motory atd atd