Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2020: Pád pokračuje, velký skok ale hlásí Peugeot a Mercedes-Benz

Peugeot 2008 1.2 PureTech
Peugeot 2008 1.2 PureTech
Peugeot 2008 1.2 PureTech
Peugeot 2008 1.2 PureTech
43 Fotogalerie
Diskuze (58)

Registrace nových automobilů sice nadále pokračují v poklesu, v červenci se ale našly značky, jejichž prodeje výrazně rostly. Růst vedle Peugeotu a Mercedesu hlásí také třeba Škoda.

Na českém trhu bylo v červenci 2020 registrováno 19.770 automobilů, o 9,4 procenta méně než před rokem. Jedná se o druhý nejlepší měsíc letošního roku, zároveň však meziroční pokles oproti červnu opět vzrostl. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Jestliže v červnu bylo registrováno 20.771 aut, tedy v letošním roce zatím vůbec nejvíce, a meziroční pokles činil 5,2 %, v červenci se situace v meziročním srovnání opět zhoršila. Situace tak po koronavirové krizi nadále zůstává dost nejistá.

Našly se však automobilky, kterým minulý měsíc v meziročním srovnání výrazně vzrostl počet registrovaných vozů. Peugeot si meziročně polepšil o 39,6 %, což ho s výslednými 1.233 vozy vyneslo na čtvrtou příčku mezi značkami. Před rokem byl přitom až sedmý. Ještě výrazněji rostl celkově osmý Mercedes-Benz, 752 registrovaných aut bylo o 47,5 % více než před rokem. Slušný výsledek je i 20% nárůst patnáctého Audi.

Nárůst hlásí také domácí Škoda. Výsledných 7.640 registrací byl více než šestiprocentní nárůst proti loňskému roku, což znamenalo 38,64% podíl na trhu. Naopak druhý Hyundai tentokrát hlásí nejhorší pád z top 3 značek, 1.373 registrací bylo o 43,8 % méně než před rokem. Stále se však drží před Volkswagenem (1.289 registrací, -22,4 %).

Naopak dále se pořadím propadá Ford, 620 registrací bylo o čtvrtinu méně než loni v červenci, což tentokrát znamenalo až desátou příčku. Silné propady zažily také Citroën (-41,5 %), Suzuki (-53 %) nebo Mazda (-55,9 %). To Honda si naopak pohoršila „jen“ o 4,9 %, díky čemuž zakončuje top 20. Mimo nejlepší dvacítku je mimochodem Fiat, se 104 registracemi obsadil 22. příčku.

Český trh – registrace nových aut v červenci 2020 podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace 7/2020 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda7640+6,338,64
2.Hyundai1373-43,86,94
3.Volkswagen1289-22,46,52
4.Peugeot1233+39,66,24
5.Dacia1130-14,25,72
6.Toyota865-9,04,38
7.Kia835-6,14,22
8.Mercedes-Benz752+47,53,8
9.Renault674-2,23,41
10.Ford620-25,03,14
11.BMW494-6,82,5
12.Citroën391-41,51,98
13.Opel283-22,01,43
14.Seat256-55,71,29
15.Audi252+20,01,27
16.Suzuki220-53,01,11
17.Volvo193-3,00,98
18.Mitsubishi160-7,00,81
19.Mazda151-55,90,76
20.Honda141-4,80,71
-CELKEM19.770-9,4-

Výsledky za prvních sedm měsíců roku pak dokazují, kterak jsou prodeje nových aut ovlivněny koronavirem. Výsledných 114.799 registrovaných aut je totiž o 23,6 % méně než před rokem. V top 20 je kvůli tomu jediná značka, která si meziročně polepšila. Je jí Mercedes-Benz, jehož 4.058 registrovaných aut je o 2,2 % více než před rokem.

Mimo top 20 pak zaslouží pozornost nárůst Tesly (z 56 na 264 registrací), SsangYongu (z 32 na 173) nebo Porsche (z 206 na 226). V prvním případě pomohlo otevření českého zastoupení amerického specialisty na elektromobily. V druhém se ukazuje, že návrat korejské značky do Česka se zatím daří. A třetí případ je důkaz, že luxusní výrobci bývají krizemi postiženi méně než ti mainstreamoví.

Český trh – registrace nových aut v období leden-červenec 2020 podle značek
Poř.ZnačkaRegistrace v 1-7/2020 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda44191-13,838,49
2.Hyundai9372-14,88,16
3.Volkswagen8954-28,17,8
4.Dacia5852-43,45,1
5.Toyota5045-12,34,39
6.Peugeot4797-32,64,18
7.Kia4722-17,94,11
8.Mercedes-Benz4058+2,23,53
9.Renault3992-36,13,48
10.Ford2914-46,52,54
11.BMW2864-12,42,49
12.Citroën2475-37,82,16
13.Seat2385-37,72,08
14.Opel1811-41,21,58
15.Suzuki1380-46,71,2
16.Audi1277-17,21,11
17.Mitsubishi1141-17,60,99
18.Volvo1120-19,30,98
19.Mazda947-58,50,82
20.Honda768-36,20,67
-CELKEM114799-23,6-

A jak to v červenci vypadalo z hlediska pořadí modelů? První dvě příčky se nemění, Škoda Octavia a Fabia jsou zkrátka stálice. Zatímco však Octavia rostla o 17,1 % i díky příchodu nové generace, stárnoucí Fabia se propadla o 10,7 %.

Třetí je tentokrát Superb, který meziročně vyskočil o neskutečných 120 %. Jeho loňské výsledky totiž byly ovlivněny čekáním na příchod faceliftu. Nejlepší zástupcem zahraniční značky je jako již tradičně v Nošovicích vyráběný Hyundai i30, za červenec celkově šestý. Devátý „pravověrný cizinec“ je pak Peugeot 2008. S 439 registracemi skončil devátý, s meziročním skokem o 106 %. Zdá se, že o jeho aktuální druhou generaci je zájem.

Český trh – registrace nových modelů v červenci 2020 podle značek
Poř.ModelRegistrace 7/2020 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda Octavia1894+17,19,58
2.Škoda Fabia1552-10,77,85
3.Škoda Superb964+120,14,88
4.Škoda Karoq915-4,04,63
5.Škoda Scala913+4,44,62
6.Hyundai i30665-3,93,36
7.Škoda Kodiaq664-4,93,31
8.Škoda Kamiq635+11453,21
9.Peugeot 2008439+106,12,21
10.Kia Ceed351-15,81,78
11.Dacia Duster348-38,81,76
12.Hyundai Tucson337+23,91,7
13.Dacia Dokker298-3,81,51
14.Renault Clio261+119,31,32
15.Dacia Sandero252+20,01,27
16.Toyota Yaris248+61,01,25
17.Peugeot 208235+150,01,19
18.Volkswagen Golf206-40,31,04
19.Peugeot Rifter204+39,71,03
20.Volkswagen Tiguan186-45,00,94
-CELKEM19.770-9,4-

Vstoupit do diskuze (58)