Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2020: Pád pokračuje, velký skok ale hlásí Peugeot a Mercedes-Benz

David Bureš David Bureš 5. 8. 2020 • 06:44
43
58
Zobrazit náhledy (43)
Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech Peugeot 2008 1.2 PureTech

Registrace nových automobilů sice nadále pokračují v poklesu, v červenci se ale našly značky, jejichž prodeje výrazně rostly. Růst vedle Peugeotu a Mercedesu hlásí také třeba Škoda.

Na českém trhu bylo v červenci 2020 registrováno 19.770 automobilů, o 9,4 procenta méně než před rokem. Jedná se o druhý nejlepší měsíc letošního roku, zároveň však meziroční pokles oproti červnu opět vzrostl. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů.

Jestliže v červnu bylo registrováno 20.771 aut, tedy v letošním roce zatím vůbec nejvíce, a meziroční pokles činil 5,2 %, v červenci se situace v meziročním srovnání opět zhoršila. Situace tak po koronavirové krizi nadále zůstává dost nejistá.

Našly se však automobilky, kterým minulý měsíc v meziročním srovnání výrazně vzrostl počet registrovaných vozů. Peugeot si meziročně polepšil o 39,6 %, což ho s výslednými 1.233 vozy vyneslo na čtvrtou příčku mezi značkami. Před rokem byl přitom až sedmý. Ještě výrazněji rostl celkově osmý Mercedes-Benz, 752 registrovaných aut bylo o 47,5 % více než před rokem. Slušný výsledek je i 20% nárůst patnáctého Audi.

Nárůst hlásí také domácí Škoda. Výsledných 7.640 registrací byl více než šestiprocentní nárůst proti loňskému roku, což znamenalo 38,64% podíl na trhu. Naopak druhý Hyundai tentokrát hlásí nejhorší pád z top 3 značek, 1.373 registrací bylo o 43,8 % méně než před rokem. Stále se však drží před Volkswagenem (1.289 registrací, -22,4 %).

Naopak dále se pořadím propadá Ford, 620 registrací bylo o čtvrtinu méně než loni v červenci, což tentokrát znamenalo až desátou příčku. Silné propady zažily také Citroën (-41,5 %), Suzuki (-53 %) nebo Mazda (-55,9 %). To Honda si naopak pohoršila „jen“ o 4,9 %, díky čemuž zakončuje top 20. Mimo nejlepší dvacítku je mimochodem Fiat, se 104 registracemi obsadil 22. příčku.

Český trh – registrace nových aut v červenci 2020 podle značek
Poř. Značka Registrace 7/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 7640 +6,3 38,64
2. Hyundai 1373 -43,8 6,94
3. Volkswagen 1289 -22,4 6,52
4. Peugeot 1233 +39,6 6,24
5. Dacia 1130 -14,2 5,72
6. Toyota 865 -9,0 4,38
7. Kia 835 -6,1 4,22
8. Mercedes-Benz 752 +47,5 3,8
9. Renault 674 -2,2 3,41
10. Ford 620 -25,0 3,14
11. BMW 494 -6,8 2,5
12. Citroën 391 -41,5 1,98
13. Opel 283 -22,0 1,43
14. Seat 256 -55,7 1,29
15. Audi 252 +20,0 1,27
16. Suzuki 220 -53,0 1,11
17. Volvo 193 -3,0 0,98
18. Mitsubishi 160 -7,0 0,81
19. Mazda 151 -55,9 0,76
20. Honda 141 -4,8 0,71
- CELKEM 19.770 -9,4 -

Výsledky za prvních sedm měsíců roku pak dokazují, kterak jsou prodeje nových aut ovlivněny koronavirem. Výsledných 114.799 registrovaných aut je totiž o 23,6 % méně než před rokem. V top 20 je kvůli tomu jediná značka, která si meziročně polepšila. Je jí Mercedes-Benz, jehož 4.058 registrovaných aut je o 2,2 % více než před rokem.

Mimo top 20 pak zaslouží pozornost nárůst Tesly (z 56 na 264 registrací), SsangYongu (z 32 na 173) nebo Porsche (z 206 na 226). V prvním případě pomohlo otevření českého zastoupení amerického specialisty na elektromobily. V druhém se ukazuje, že návrat korejské značky do Česka se zatím daří. A třetí případ je důkaz, že luxusní výrobci bývají krizemi postiženi méně než ti mainstreamoví.

Český trh – registrace nových aut v období leden-červenec 2020 podle značek
Poř. Značka Registrace v 1-7/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda 44191 -13,8 38,49
2. Hyundai 9372 -14,8 8,16
3. Volkswagen 8954 -28,1 7,8
4. Dacia 5852 -43,4 5,1
5. Toyota 5045 -12,3 4,39
6. Peugeot 4797 -32,6 4,18
7. Kia 4722 -17,9 4,11
8. Mercedes-Benz 4058 +2,2 3,53
9. Renault 3992 -36,1 3,48
10. Ford 2914 -46,5 2,54
11. BMW 2864 -12,4 2,49
12. Citroën 2475 -37,8 2,16
13. Seat 2385 -37,7 2,08
14. Opel 1811 -41,2 1,58
15. Suzuki 1380 -46,7 1,2
16. Audi 1277 -17,2 1,11
17. Mitsubishi 1141 -17,6 0,99
18. Volvo 1120 -19,3 0,98
19. Mazda 947 -58,5 0,82
20. Honda 768 -36,2 0,67
- CELKEM 114799 -23,6 -

A jak to v červenci vypadalo z hlediska pořadí modelů? První dvě příčky se nemění, Škoda Octavia a Fabia jsou zkrátka stálice. Zatímco však Octavia rostla o 17,1 % i díky příchodu nové generace, stárnoucí Fabia se propadla o 10,7 %.

Třetí je tentokrát Superb, který meziročně vyskočil o neskutečných 120 %. Jeho loňské výsledky totiž byly ovlivněny čekáním na příchod faceliftu. Nejlepší zástupcem zahraniční značky je jako již tradičně v Nošovicích vyráběný Hyundai i30, za červenec celkově šestý. Devátý „pravověrný cizinec“ je pak Peugeot 2008. S 439 registracemi skončil devátý, s meziročním skokem o 106 %. Zdá se, že o jeho aktuální druhou generaci je zájem.

Český trh – registrace nových modelů v červenci 2020 podle značek
Poř. Model Registrace 7/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Škoda Octavia 1894 +17,1 9,58
2. Škoda Fabia 1552 -10,7 7,85
3. Škoda Superb 964 +120,1 4,88
4. Škoda Karoq 915 -4,0 4,63
5. Škoda Scala 913 +4,4 4,62
6. Hyundai i30 665 -3,9 3,36
7. Škoda Kodiaq 664 -4,9 3,31
8. Škoda Kamiq 635 +1145 3,21
9. Peugeot 2008 439 +106,1 2,21
10. Kia Ceed 351 -15,8 1,78
11. Dacia Duster 348 -38,8 1,76
12. Hyundai Tucson 337 +23,9 1,7
13. Dacia Dokker 298 -3,8 1,51
14. Renault Clio 261 +119,3 1,32
15. Dacia Sandero 252 +20,0 1,27
16. Toyota Yaris 248 +61,0 1,25
17. Peugeot 208 235 +150,0 1,19
18. Volkswagen Golf 206 -40,3 1,04
19. Peugeot Rifter 204 +39,7 1,03
20. Volkswagen Tiguan 186 -45,0 0,94
- CELKEM 19.770 -9,4 -

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 11:54
Re: PSA jasně ukazuje, jak je design důležitý
Osobní subjektivní názor na i-cockpit nechám stranou, každého věc.
Nějak jsem se zasekl u té malé 208, myslel jsem, že se bavíte o ní. Pak u těch větších, třeba ten 3008, tak naprosto souhlsím. 130k ok, ale 1,2 R3. Jediné do takového auta opravdu 2.0HDI nebo pak ten PHEV.
Myslím si, že v těch větších by mohli mít klidně nejaký podladěný benzín 1.8/2.0, SUV nemusí být trhač asfaltu, ale něco většího si zaslouší.
Pak ale asi budou mít problém s flotilovými emisemi.
Avatar - Mikesus
7. 8. 2020 11:47
Re: Hehe Ssangyong Motors pobije Teslu :-)
Vždyť bychom mohli říct, že nikdo na LPG taky není zvědavej. jejich podíl je taktéž zanedbatelný, a přesto se tom pořád dozvídáme. Jeden za 18, druhý bez 2 za 20
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 11:13
Re: PSA jasně ukazuje, jak je design důležitý
Jediná zem na světě s neomezenou rychlostí https://www.autoforum.cz/…-to-nema-obdoby/

Hybridy, PHEV a dál https://www.auto.cz/…el-s-rika-132614 prostě musely přijít a pokud si dával na základce pozor = víš že tvá úvodní věta je nesmysl
Avatar - kari.laz
7. 8. 2020 11:08
Re: PSA jasně ukazuje, jak je design důležitý
Dobře, EV je pro minimum lidí, PHEV víceméně taky, protože se musí nabíjet. Navíc oboje s totálně nesmyslnými cenami. Ale tak či onak bude EV a PHEV za normální situace u nás naprosto okrajová záležitost.
Takže se podíváme na klasickou nabídku. A jsme u toho, co jsem psal. Ano na 208, 2008 to ke ještě víceméně v pohodě a cca podobné jako konkurence. Sice u 2008 už by se i větší motor, než 1,2 hodil. Minimálně jako vrchol nabídky. Ale budiž. Jenže pojďme jen o trochu víš. Už 3008 má avizováno ztrátu 1,6 THP, kterou by měl nahradit 1,2 s vyšším výkonem a mela by přijít i o 2,0 HDI a zustane jí tak jen 1,2 R3 a 1,5 HDI. Trochu málo na "tak velké" SUV (pokud to tak mohu vůbec nazvat) a to samé o level výš. 5008 končí na 1,6 v benzínu. Tam to zachraňuje 2,0 HDI, který je do toho auta ideální. Ale co ten zbytek? Pokud chce někdo 4x4 když už tedy pokukuje po vyšším autě, které by mohlo něco vyjet i na alespoň polňačce, tak má smůlu a to komplet u Peugeotu, pokud nepočítám dodávkové vozy na dangelu. Takže zůstává 508. Benzín opět jen 1,6 byť s dostačujícím výkonem, neurazí, ale jako top? Pro tak drahé a sportovně vzhledem střižené auto?
Kde naopak si dle mého zákazník vybere jsou užitkové vozy, Partner, Expert, Traveller, boxer.
Peugeoty mají dle mého opravdu hodně zdařilý design. Výrazný, má to šmrnc, identifikovatelné na první pohled a nemám problém ani s i-cockpitem, dokonce se mi toto netradiční řešení líbí.
Ale to je přesně to, co v dnešní době prodává. Dneska lidi na techniku moc nehledí. Nezajímají se o motor, stačí jim že jim řeknou "má to 130 koní " ale že to je 130 koní z 1,2 R3 v autě typu 5008 už neřeší. A okolik lépe by tam fungoval klidně 2,0 130 koní. 4x4? Nakukají jim, ze to má grip control, v reklamě jim nacpou do hlavy, že "dojedou dál než ostatní " a lidem je to jedno, že i na mokrý trávě je bude tahat soused se swiftem 4x4.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2020 11:04
Re: Stabilizace prodeje vozidel vybavených dieselem
Nojo neznalost většinou přináší STRACH

Zdražuje se protože https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada to a proč to je = zdá se nikomu nevadí :D

Je to politikou typu viz já 10:55 = tak v ní plánujeme PŘIDAT

Však ono se to hodí na čínskej koronavirus a EU = lidi to sežerou :-!

EDIT https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ :-O :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku